PDA

View Full Version : SRV, Hendrix, of Clapton??



GerjandH
14 november 2001, 22:46
Wie vinden jullie het beste van deze 3 alom bekende gitaristen.
Ikzlef geef mijn voorkeur aan Stevie Ray Vaughan, die man is zo'n geweldige gitarist gewoon, hij legt er veel gevoel in. Op de tweede plaats komt Jimi. Ook hij legt er veel gevoel en passie in. Alleen Stevie spreekt mij gewoon meer aan, zijn stijl enzo.
En op de laatste plaats Clapton. Ook weet ik dat deze man goed is alleen hij heeft hét gewoon niet. Hij gaf zelf ook aan dat hij zelf altijd nadenken moet wat voor lick hij als volgende moet doen. Bovendien waren het Jimi en SRV die Clapton voor aap zetten op et podium door solo's te spelen waar niemand tegen op kan.. graag reactie!!

anoniem
14 november 2001, 22:55
Tja, Jimi was natuurlijk een van de grote invloeden van Stevie. Ik zou dus ook niet kunnen kiezen, als moet ik zeggen de de versie van Little Wing van Stevie echt heel goed is, beter nog dan van Jimi.

Clapton vind ik wel maar heeft mij iets te veel vreemde perriodes gehad. Bij Cream en John Mayall vond ik hem het best.

GerjandH
14 november 2001, 23:05
ik geef je daar gelijk in,
vooral dat achterlijke belletje had hendrix moeten schrappen en ietsje minder tempo in het nummer

Yorrit
15 november 2001, 00:14
Hendrix, Hendrix, HENDRIX!

PeArLjAm
15 november 2001, 09:37
Zeker Hendrix, stevie speelde little wing beter, maar hendrix heeft hem toch geschreven he. Verder zijn zijn solo's zo mooi. Ja ik ga voor hendrix

taylor
15 november 2001, 11:57
hendrix

alhoewel clapton denk ik de grootste inspiratie was voor de andere 2.

Kitaarhiero
16 november 2001, 11:50
Ik ga zeker voor hendrix, die man was zo ingenieus...hij heeft ook écht veel gedaan in z'n korte leven. Ik heb trouwens nog tab en audio van een instrumentaal nummer van toen hij nog een beetje onbekend was, bij Curtis Knight and the Squires. "Knock yourself out!"

Clapton vind ik een beetje een zeikerd met een onderkin.:wink:. Hij had wel dood mogen gaan in plaats van Hendrix en SRV, want dan had hij de kans niet gehad om die 2/3 zeiknummers van begin jaren 90 te maken.
bah wat zijn die klef zeg, GATVER!

poeyerke
16 november 2001, 12:13
Op 2001-11-16 10:50, schreef Kitaarhiero:
Ik ga zeker voor hendrix, die man was zo ingenieus...hij heeft ook écht veel gedaan in z'n korte leven. Ik heb trouwens nog tab en audio van een instrumentaal nummer van toen hij nog een beetje onbekend was, bij Curtis Knight and the Squires. "Knock yourself out!"

Clapton vind ik een beetje een zeikerd met een onderkin.:wink:. Hij had wel dood mogen gaan in plaats van Hendrix en SRV, want dan had hij de kans niet gehad om die 2/3 zeiknummers van begin jaren 90 te maken.
bah wat zijn die klef zeg, GATVER!



Maar ja, niemand zal ooit weten wat voor muziek Jimi of Stevie nu hadden gemaakt.
Misschien waren zij wel dezelfde kant opgegaan als Eric... wie zal het zeggen. Als Stevie meer in de richting was gegaan van het Family Style album dan was die er ook niet op vooruit gegaan. (niet dat het slecht is!)
Ik denk dat iedere artiest zijn goede en slechte periodes heeft, jammer genoeg hebben Jimmy en Stevie nooit hun mindere muziekperiodes meegemaakt. (misschien ook beter, nu hebben wel alleen goede herinneringen!)

Eric Heeft overigens heel veel lange slechte periodes gehad, en nog eigenlijk.

taylor
16 november 2001, 12:54
tis algemeen bekend dat hendrix de jazz richting op ging of dat ook wat was geworden dat betwijfel ik.

Ibanez
16 november 2001, 17:30
Hendrix (dat is het enige dat ik moet zeggen)

danielblikman
16 november 2001, 19:58
Even een andere vraag, waar zijn de super-solo-gitaristen van deze tijd??
Ik noem Steve Vai, Joe Satriani, Gary Moore en Eddie Van Halen.....
Waar zijn de (jonge) gitaristen?? De "next generation"???
Ben benieuwd met wie jullie komen :smile:

CU

Yorrit
16 november 2001, 23:46
Ja, maar nu ging het ff over deze drie

anoniem
16 november 2001, 23:52
Typisch weer zo'n gitaristenvraag: Wie van deze drie is de beste!
Het zijn 3 totaal verschillende gitaristen die je niet kan vergelijken. Het is toch geen sport ofzo? Vraag dan gewoon: Welke gitarist kan er in een minuut de meeste nootjes pielen!

Yorrit
17 november 2001, 00:56
de vraag was: wie VINDEN jullie de beste. dus niet wie is de beste, want dat is al helemaal niet te zeggen

Kitaarhiero
18 november 2001, 11:24
Op 2001-11-16 18:58, schreef danielblikman:
Even een andere vraag, waar zijn de super-solo-gitaristen van deze tijd??
Ik noem Steve Vai, Joe Satriani, Gary Moore en Eddie Van Halen.....
Waar zijn de (jonge) gitaristen?? De "next generation"???
Ben benieuwd met wie jullie komen :smile:

CU
heb ik ook errug vaak over gezeurd, ik kom dan met Tom Morello (The new Eddie) en Matt bellamy (New Hendrix, for me). maar Billy Corgan schijnt ook nog ergens rond te dwalen in muziekland, en vergeet John Frusciante niet!

taylor
18 november 2001, 13:37
richie kotzen!

anoniem
19 november 2001, 01:15
1) Jimi
2) SRV
3) EC
en wel hierom:
Jimi was behalve een ongeëvenaard gitarist, een vernieuwer, de uitvinder van de rock gitarist, die alle gitaristen incl. jullie allemaal in min of meerdere mate heeft beinvloed, in iedergeval meer als die andere 2 samen. Zo niet dan heb je niet genoeg platen/CD's van Hendrix.

EC was en is een geniale bluesgitarist alleen als performer/muzikant is hij wel tot een dieptepunt gezonken denk ik. From the Cradle was nog goed aan te horen maar daarna...

SRV was ook een fantastische gitarist in zijn periode eigenlijk de herontdekker van het genre en van de -Hendrix- Strat sound. Je moet weten dat in de jaren eind 70 en begin 80 je scheef aangekeken werd als je in de kroeg zei dat je favoriet Jimi Hendrix was. Nu is dat cool. Dus vandaar de eer ook aan SRV.

Overigens de mooiste versie van Little Wing is wel degelijk van Hendrix, maar wel die van 'Hendrix in the West'.

Heb onlangs met 17 andere muzikanten een Hendrix CD opgenomen, komt in jan/feb uit je kunt er al wat van lezen en 2 nummers horen op http://www.hendrixfiles.com Geen alledaagse nummers als Dolly Dagger, Them Changes, Freedom e.d.

philbee
19 november 2001, 01:19
bovenstaand bericht is van philbee niet van anoniem

anoniem
19 november 2001, 01:52
ja, ja.

taylor
19 november 2001, 12:44
tis volgens mij algemeen bekend dat jimi naar clapton(the cream,yarbirds) luisterde een niet anders om.(in het begin)

Ditmar
19 november 2001, 15:21
Op 2001-11-16 23:56, schreef Yorrit:
de vraag was: wie VINDEN jullie de beste. dus niet wie is de beste, want dat is al helemaal niet te zeggen


tis allemaal muziek voor ouwe lullen.

Kitaarhiero
19 november 2001, 16:01
De antwoorden voor de toekomst zitten in het verleden :wink:

Maar wel juist interperteren, Iemand die Klinkt als Hendrix (frusciante etc.) is niet "de nieuwe hendrix"!

philbee
19 november 2001, 16:13
Op 2001-11-19 14:21, schreef Ditmar:


Op 2001-11-16 23:56, schreef Yorrit:
de vraag was: wie VINDEN jullie de beste. dus niet wie is de beste, want dat is al helemaal niet te zeggen


tis allemaal muziek voor ouwe lullen.

Ouwe lullen muziek inspireert wel jonge lullen. Om voorbeelden noemen zou deze site niet genoeg geheugen hebben.

Betr Taylor en zijn opmerking van Clapton, ja dat is goed mogelijk; Clapton was in die periode ook onwijs goed, ook later Cream, Blind Faith, Derk & the Dominoes, alleen nu is ie toch echt de weg kwijt.

SteavisSmokin
19 november 2001, 19:28
Ik ben het voor de verandering weer eens helemaal eens met Philbee; Hendrix heeft een totáál andere sound gecreëerd en wat Hendrix qua composities en studiotechnieken allemaal gedaan heeft blijft ongeëvenaard. Je hebt vóór Hendrix en ná Hendrix, dat is met EC en SRV niet zo sterk het geval als met Hendrix. EC en SRV zijn in vergelijking met Hendrix allebei 'one trick ponies', Hendrix was iemand die bijna alles kon op gitaar. Wat ik wel vind is dat SRV beter de nummers van Hendrix kon spelen dan Hendrix zelf, vooral omdat het geluid van SRV beter was (waarmee ik dus ook bedoel dat hij geen ontstemde gitaren had, valse bends etc.). En vind ik EC overgewaardeerd, hij heeft het Les Paul - Marshall geluid uitgevonden en met Mayall en Cream was hij goed, maar hij is nooit het type gitarist geweest waar ik van hou.
dus:
1 Hendrix
2 SRV
3 EC



tis allemaal muziek voor ouwe lullen.


Wat een onzin! Het komt aan op smaak en muziektechnisch is het velen malen interessanter dan die herrie van tegenwoordig. Maar goed, als jij alleen naar pubermuziek wilt blijven luisteren kom je ook nooit verder dan een powerchord met 5 kilo distortion.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2001-11-19 18:36 ]</font>

Ditmar
19 november 2001, 20:30
Beetje provoceren, altijd leuk !!!

.....neem het gerust met een korreltje zout ofzo.....

Maar ik moet wel zeggen dat ik Hendrix en Clapton toch wel twee van de meest overgewaardeerde gitaristen ooit vind.

Ik bedoel, wat hebben ze nou voor boeiends betekent wat nog niet eerder verzonnen was ??? (en dan bedoel ik dat muzikaal gezien)

Yorrit
20 november 2001, 00:39
nou, ik ken niet veel pre-hendrix gitaristen die dingen deden als hij .

anoniem
20 november 2001, 11:31
Op 2001-11-19 19:30, schreef Ditmar:
Beetje provoceren, altijd leuk !!!

.....neem het gerust met een korreltje zout ofzo.....

Maar ik moet wel zeggen dat ik Hendrix en Clapton toch wel twee van de meest overgewaardeerde gitaristen ooit vind.

Ik bedoel, wat hebben ze nou voor boeiends betekent wat nog niet eerder verzonnen was ??? (en dan bedoel ik dat muzikaal gezien)


Kom je nog wel achter. Ooit. Hoop t voor jou toch.

Herman Dood
20 november 2001, 11:59
Ik zit hier koffie te drinken met SRV en Hendrix, we lachen ons helemaal de tering met jullie opmerkingen.

Anavrin
20 november 2001, 12:24
Respect voor de doden, OK!!!

taylor
20 november 2001, 13:22
ik weet niet ik begon hendrix ook pas de waarderen toen ik ouder was (heel veel dingen trouwens) als je 16 of 17 bent dan ga je overal maar mee.

denk dat ditmar daar ook last van heeft,maar dat verandert van zelf wel let maar op.

poeyerke
20 november 2001, 13:41
Op 2001-11-20 12:22, schreef taylor:
ik weet niet ik begon hendrix ook pas de waarderen toen ik ouder was (heel veel dingen trouwens) als je 16 of 17 bent dan ga je overal maar mee.

denk dat ditmar daar ook last van heeft,maar dat verandert van zelf wel let maar op.


Ik ben het met je eens: Ik luisterde 10 jaar geleden ook alleen naar punk(rock), grunge enz., nu ik wat ouder (blehh, dat klinkt erg) ben ga ik de oudere muziek wat meer waarderen, en eigenlijk kom je dan tot de ontdekking dat die muziek een ontzettend interessant verleden heeft.

Ook hoor je duidelijk dat toe de hedendaagse rockmuziek gevormd werd, door mensen als Clapton en Hendrix (natuurlijk nog veel meer).

Clapton vind ik nu een beetje overschat, maar in zijn vroege jaren bij Cream, was hij weldegelijk vernieuwend, net als Hendrix dat was. Stevie Ray Vaughan heeft de Blues naar een nieuw nivo gebracht. Vergeet niet dat veel gitaristen nu nog steeds moeite hebben met het evenaren van SRV's geluid en techniek, hij was echt heel goed!

GerjandH
20 november 2001, 14:16
Ik ben nu 16 en luister bijna niks anders meer dan SRV of Hendrix

taylor
20 november 2001, 14:46
dan ben je volgens mij wel in de minderheid maar das alleen maar goed voor je als je nu al dat soort dingen kunt waarderen.

SteavisSmokin
20 november 2001, 15:19
Ik luisterde op mijn 13e voor het eerst naar Hendrix, ik heb gelukkig altijd lak gehad aan wat de maatschappij voorschoteld over waar je naar 'moet' luisteren etc. Ik was niet de enige die toen naar hendrix luisterde, er zijn volgens mij redelijk veel jongeren die naar Hendrix luisteren.



Ik bedoel, wat hebben ze nou voor boeiends betekent wat nog niet eerder verzonnen was ??? (en dan bedoel ik dat muzikaal gezien)


Hoezo naief?!? Wat met name Hendrix allemaal uitgevonden heeft en gedaan heeft wat nog nooit gedaan was, zowel qua composities, qua geluiden, qua studiotechnieken en ga zo nog maar effe door.

sleep_to_saturate
20 november 2001, 15:22
Ja alleen moet je je niet afsluiten voor andere muziekstijlen. Als je alleen maar naar 1 soort muziek luistert kan dat je ontwikkeling van je spel aardig dwarszitten.

Kitaarhiero
20 november 2001, 16:00
By the way... vergeten we niet iemand bij de grote 3? moet de grote 3e niet Jimmy page zijn IPV SRV?
ik bedoel, srv mag dan wel een geweldige gitarist zijn, maar zijn invloed bleef toch vooral beperkt tot de blues, terwijl page, net als Jimi hendrix veel uitgebreider werkte.
Jimmy Page moet er ook tussen!

philbee
20 november 2001, 16:15
Betr Jimmy Page
ok, ik zal het maar toegeven, ik zou wel qua leeftijd gezien de vader van menigeen van jullie kunnen zijn, dus ik kan over dat soort jongens uit mijn LP(jaja)collectie putten. In dat rijtje horen eigenlijk ook thuis:
1) Jimmy Page dus
2) Jeff Beck
3) Alvin Lee
4) Tommy Bolin
5) Johnny Winter
6) Rory Gallagher
etc etc
Kwestie van smaak natuurlijk, maar voor degenen die zich in het genre interesseren, verplichte kost.
Overigens luister ik tegenwoordig meer naar de wat 'rootsere' hedendaagse bluesjongens, Ronnie Earl e.d. Ook lekker.

GerjandH
20 november 2001, 20:14
En blind man Jeff Healey natuurlijk.

Ik heb mijn nirvana/metallica/RHCP tijd ook gehad en het is niet dat ik die muziek geen reet meer aan vind ofzo, alleen hendrixsrvendrest daar zit gewoon meer in.
Het is zeker waar dat ik een van de weinigen ben die naar dat soort muziek luistert maar ja, dat is onvermijdelijk dat de jeugd van tegenwoordig niet naar muziek uit hun vaders tijd luistert. Bij ons op het eiland is er wel een bluesband met jongens van tegen de 20 (via hun ben ik ermee in aanraking gekomen) maar verder is het toch de punkmuziek die het meest beoefend wordt door de jongeren. Is leuk om mee te beginnen.. totdat het saai wordten je op zoek gaat naar wat anders

SteavisSmokin
21 november 2001, 15:38
Hey phil, welke cd's van ronnie earl raad je aan om naar te luisteren? Ik heb 'live in europe' maar die vind ik niet zo super omdat vooral de begeleiding nogal weinig dynamiek heeft. Wel lekker super-reverb soundje heeft die RE hoor... :wink:

philbee
21 november 2001, 15:44
o.a. die CD met Sugar Ray Norcia op zang, zit nu op kantoor weet zo de titels niet uit mijn hoofd. Ook jongens van de 'West Coast' huidige generatie, Rusty Zinn, Sean Connery, Kid Ramos, Jeremy Johnson, Kid Bangham, duitse band BB &amp; the Bluesshacks, Duke Robillard, afijn je kent ze vast wel. Moet zeggen dat dit me de laatste jaren veel meer aanspreekt als SRV en consorten. Wat verder niks af doet aan de klasse van SRV.

philbee
21 november 2001, 15:45
Sean Connery haha, Sean Costello natuurlijk

SteavisSmokin
21 november 2001, 17:16
Hahaha!! Sean Connery....:wink: Sean Costello is dat de zoon van?
Jah, de meeste namen die je opnoemt ken ik inderdaad en van de meeste heb ik ook cd's, Rusty Zinn ken ik alleen van 'West Wind Blowin' van RJ Mischo, zijn eigen werk heb ik nog nooit gehoord maar schijnt ook erg goed te zijn. Jammer dat de meesten relatief onbekend zijn terwijl het klasse gitaristen zijn.

philbee
21 november 2001, 17:43
adoptiezoontje van de heimelijke relatie tussen Sean Connery en Elvis Costello? Zou kunnen. Zal vanavond eens door mijn archief gaan.
Overigens vind ik het in zijn algemeenheid zeer bekrompen om het alleen over gitaren en gitaristen te hebben, hoe is het met Kim Wilson, Jimmy Smith, James Harman etc etc hebben als we alleen al even over 'ons' genre hebt. Wat op zich ook weer heel bekrompen is :wink:

philbee
21 november 2001, 21:50
Hee Steavis, en anderen super bluesgitarist:
Ronnie Earl
zijn beste CD's mijns inziens:
1) RE &amp; the Broadcasters
Peace of Mind (1990)
2) RE &amp; the Broadcasters
Deep Blues (1988)
alletwee op Black Top records

SteavisSmokin
22 november 2001, 15:27
ah thanks, 'k zal binnenkort even kijken of ik ze ergens kan kopen/luisteren.


...Kim Wilson, Jimmy Smith, James Harman...Nou moet ik echt heel diep graven in mijn geheugen over wie dat ook alweer zijn. Ik geloof dat ik over Jimmy Smith in de laatste Block (blues magazine) wat gelezen had. En volgens mij vertelde Ben Bouman mij eens over James Harman als ik het goed heb...bluesharp speler? Als je nog wat leuke aanvullende info hebt over deze artiesten zodat ik weer weet wie het zijn en wat ze spelen, graag! :wink:

philbee
22 november 2001, 16:28
Hey Steavis, ja als je toch voor Ronnie E. aan t shoppen bent, doe gerust de laatste van Kim Wilson erbij (frontman van Fab. Thunderbirds, die brengen af en toe ook nog een plaat uit), Jimmy Smith is dé man op Hammond in dat genre, laatste CD van hem dotcom blues.

Goeie harpisten hebben vaak ook goeie gitaristen bij zich : James Harman, Rod Piazza, RJ Mischo, Lynwood Slim, Red Devils met wijlen Lester Butler. Doctor Rhythm, hee die ken ik....zitten ook in dat genre.

SteavisSmokin
22 november 2001, 16:40
Het is inderdaad waar wat je van harpspelers zegt, als je hoort hoe bv. louis en dave myers achter little walter zo heerlijk begeleiden! Ik vind harpspelers begeleiden echt een uitdaging om dat echt goed te doen, het is een totaal andere interpretatie dan hoe gitaristen 'van nature' spelen als je begrijpt wat ik bedoel. Rod Piazza heb ik ook een cdtje van, met Hollywood Fats op gitaar, echt het little walter type chicago blues he..
Van Jimmy Smith heb ik inderdaad een recensie van die dotcom blues cd gelezen. Ik wist wel dat ik hem kende! :wink:
Enneh..Doctor Rythm dat is toch die band met die hele goede gitarist/zanger? :wink:

philbee
22 november 2001, 17:40
that's right baby, the most under gewardeerde band in the land

john the dope
26 november 2001, 00:31
Op 2001-11-20 10:31, schreef anoniem:


Op 2001-11-19 19:30, schreef Ditmar:
Beetje provoceren, altijd leuk !!!

.....neem het gerust met een korreltje zout ofzo.....

Maar ik moet wel zeggen dat ik Hendrix en Clapton toch wel twee van de meest overgewaardeerde gitaristen ooit vind.

Ik bedoel, wat hebben ze nou voor boeiends betekent wat nog niet eerder verzonnen was ??? (en dan bedoel ik dat muzikaal gezien)


Kom je nog wel achter. Ooit. Hoop t voor jou toch.


Jongens, als Hennie Dirks de meest overgewaardeerde gitarist ever is, dan is Cruijff dat op voetbalgebied. Maradona kan hem 500 keer door z'n benen spelen maar Jopie blijft de beste.

philbee
26 november 2001, 11:03
dat vind ik nou een mooie vergelijking, klopt precies.

gangsta
26 november 2001, 18:53
1. SRV> tja... gewoon goed
2. EC > mayall en cream en derek atd goed
3. JH > maakt te veel klerezooi

moretel
27 november 2001, 13:42
SRV en Jimi hendrix beluisteren geeft je genoeg inspiratie om te oefenen. Vooral de ritme partijen van Jimi Hendrix(bv. slag stukje in de laatste solo van all along the watchtower).De texas blues van SRV is erg goede oefenstof en leuk om te leren spelen.
Clapton inspireerde alleen in zijn cream tijd.

philbee
27 november 2001, 22:00
inderdaad de begeleidingspartijen van Hendrix zijn van geniaal, ook de lickjes zoals in Castles made of Sand en Little Wing, zijn vaak geimiteerd (Red Hot Chili Peppers bv).

Nummers als Dolly Dagger, Ezy Rider en Freedom hadden zeer subtiele gitaarpartijen op het 3e of 4e spoor die je nauwelijks hoort. Wat dat betreft is er toch een levensgroot verschil met de andere 2.

Ben het wel met de anderen eens dat een groot deel van Jimi's live opnamen niet de moeite waren geweest van het tapen.

Kitaarhiero
29 november 2001, 17:42
Bijvoorbeeld starsprangled banner, hij loopt gewoon een beetje te klooien en ruimte geluiden te maken (terwijl ik juist zit te wachten op de melodie van het Amerikaanse volkslied in pinched Harmonics!). á la Van Halen, die toen nog in luiers rond kroop... Van halen doet gewoon hendrix na!

anoniem
26 december 2001, 17:43
Wat is dit voor onzin , ik hoor hier de gekste berichten waar vele mensen van zullen walgen. Jimi Hendrix is de beste gitarist aller tijden , no doubt about it. Als hij nu nog geleefd had zou hij de "napoleon' geweest zijn. SRV ken ik niet zo goed alleen van pride and joy. Is wel een hele goede gitarist geweest jammer dat hij dat ongeluk kreeg. Clapton is ook een van de besten , wat zit die vent op dit forum nou te zeuren dat hij kleffe nummers maakt , hij speelt met gevoel , layla , tears in heaven , cream. En ook veel blues. Mensen als Vai , Satriani , Morse en malmsteen zullen absoluut het beste een gitaar kunnen bespelen. Wat ik wil zeggen is dit.
Jullie vergeten het verleden want wie zijn de grondleggers nou precies :
Chuck Berry , BB King , Buddy Guy enz.

Dan

Jimmy Page ,Jeff Beck , Ritchie Blackmore , Keith Richards , Pete Townshend , Eric Clapton , Mark Knopfler, Angus Young , Duane Allman enz..... Natuurlijk ook nog de uitvinder van het tappen Eddie van Halen.
Pas 20 jaar later kwamen die nieuwe gitaristen als kirk hammet enz. so stop foolin around

Kitaarhiero
26 december 2001, 18:12
Eh... Eddie Van Halen heeft tappen niet uitgevonden...
hij heeft het naar het grote publiek gebracht.
George van Esp heeft Tappen uitgevonden (in de jaren 30)... en was de eerste 7-string gitarist.

sash
3 januari 2002, 17:33
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-02-04 14:06 ]</font>

philbee
3 januari 2002, 22:00
no comment

gershwin5150
3 januari 2002, 22:50
Ik moet eerlijk toegeven dat ik mensen als Hendrix en Vaughan niet erg bijzonder vind om naar te luisteren, maar ik heb wel groot respect voor ze voor wat ze voor de muziekwereld betekend hebben. Bijna elke grote gitarist van deze tijd heeft wel invloeden uit de stijlen van Clapton/Hendrix of Vaughan gehaald.
Dus hoewel niet iedereen ze zal waarderen denk ik wel dat iedereen moet toegeven dat ze vrijwel onmisbaar geweest zijn voor de ontwikkeling van de gitaarmuziek

rockandsoccer
5 januari 2002, 21:40
Op 2002-01-03 16:33, schreef sash:
ik snap niet dat hendrix ooit beroemd is geworden met al die onharmonische shit. bijna elke toon die hij speelde was vals. stevie is de harmonische uitvoering van hendrix &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif"> en clapton heeft natuurlijk een geheel eigen stijl die niet te doorgronden valt, al met al PERFECT. dus voor mij is het stevie en clapton.

Dat is voor jou niet te begrijpen klungel toen lag jij nog in de luiers. En by the way mensen die geen verstand hebben van goede muziek kunnen beter hun waffel houden op dit forum i.p.v mensen als JH zwart te maken.

gangsta
5 januari 2002, 22:01
hey hey, hendrix maakte errug veel zooi. hij kon niet spelen wat ie wilde spelen ofzo en t was ECHT vals.

gershwin5150
5 januari 2002, 22:35
uuhm zullen we het gezellig houden?

philbee
7 januari 2002, 18:48
hee gangsta, ik weet niet welke LP's, CD's, bootlegs jij allemaal van JH hebt maar als je ze toch allemaal kent (want anders heb je toch hopelijk niet zo'n uitgesproken mening...) luister nog eens onder andere naar de nummers:
* Drifting (Cry of Love album)
* Dolly Dagger (Rainbow Bridge album)
* Castles made of Sand (Bold as Love album)

en laat dit forum dan nog eens weten wat je van JH vindt, deal?

philbee
7 januari 2002, 18:51
Hoe bedoel je je hebt die albums niet?
Je kent die nummers zelfs niet?
Are you experienced dan, of Bold as Love?

philbee
7 januari 2002, 18:53
Ook niet???
Ja sorry maar hoe durf je dan je b.. open te trekken?

Dit geldt overigens voor alle gangstesjes die op dit onderwerp op eenzelfde manier hebben gereageerd zonder kennis van zaken.

groeten
Phil, check eens mijn webpage.....

Kitaarhiero
7 januari 2002, 21:53
Way ta go phil!

teach that mothafucka a lessin!
snaggin'Hendrix like dat!

Hendrix speelde NOOIT vals!
wat jij als VALS ervaart is INTERESSANT!

Yorrit
8 januari 2002, 22:59
"creatief" :smile: hehe

gangsta
11 januari 2002, 20:26
zal ik jouw dan ff een video sturen van jimi hendrix live at the isle of wight?

gangsta
11 januari 2002, 20:29
trouwens ik zei niet dat alles zooi was (live vaak wel) maarre ik ben gitaar gaan spelen door little wing (van SRV.....) en wind cries mary, castle made of sand en dolly dagger vind ik heus geen troep. en trouwens philbee, doe rustig voordat je hart t begeeft. :evil:

philbee
12 januari 2002, 20:36
Hee gangsta, ok weer vriendjes?
Ben het met je eens dat JH live niet altijd zuiver speelde, maar als je de échte échte versie van Little Wing wilt horen moet je toch bij THE MAN zijn en wel op 'In the West' staat de mooiste uitvoering van Little Wing allertijden (live....), veel succes met het naspelen.

Mark
12 januari 2002, 20:48
Ik snap niet wat eric clapton er tussen doet. Het is wat mijn betreft Jimi Hendrix i.v.m. met zijn baanbrekende werkzaamheden dan SRV dan heel lang niks en dan clapton

gangsta
12 januari 2002, 23:23
okok dat naspelen zal nooit precies lukken mee eens en op platen = het prachtige muziek. (dan maar een eigen versie maken :grin:)

rockandsoccer
13 januari 2002, 14:34
Volgens mij was the the isle of wight in 1970 precies in het jaar dat Hendrix stierf en het mag bekend zijn dat hij toen heel slecht speelde maar dat kwam omdat het steeds slechter met hemzelf ging. Je ken beter kijken naar The Who tijdens dat concert , zal hem eens op DVD huren maar dat gaat veel neter weest wel!!!

philbee
13 januari 2002, 23:47
veel neter weest wel!!!

??????
in Gytsjerk verstaan ze dit vast maar hoe bedoelU dit ??

rockandsoccer
14 januari 2002, 18:16
hmmm zwaar cool komt het dichtst in de buurt van neet , weet niet of Pete Townshend toen nog met gitaren omramde maar wil het nog steeds een keer zien , en van die gekke luchtsprongen erbij , op het tribute concert van 11 september waren ze er ook bij. Is limburg weer op de hoogte , ik weet niet wat ze bij jullie zeggen maar het zal vast met een zachte g zijn . Oant moarn!!

philbee
14 januari 2002, 18:42
in limburg noemen ze alles 'sjiek'
goed nummer is n sjiek nummer.
goed gespeeld, sjiek gespeeld.
sjieke CD, sjieke band, noem maar op.

zo nou weet het deel van NL dat het kortste bij de noordpool ligt ook weer hoe deep down south Maas delta erover denkt. :smile:

Rory
14 januari 2002, 20:35
Reactie op Philbee van pag 2 of 3 of zo....

Rory Gallagher toch niet pas op 6????
Dit was de bluesrock gitarist die toch wel met de meeste ballen speelde en bovendien zich nooit een biet aantrok van commercie maar puur voor zichzelf en zn fans speelde....
Hij is ook nooit mee gegaan in wat de media schreef maar bleef nummers spelen die HIJ gewoon lekker speelde..
Bovendien was zijn slide-spel niet te evenaren..door niemand.
Zijn leadwerk was sowieso uniek en te herkennen uit alle andere solowerken..

Dit is misschien wel de meest ondergewaardeerde gitaristen allertijden!!!!!

philbee
14 januari 2002, 20:43
de volgorde was absoluut willekeurig en geen top tien ofzo, het gaat bovendien om die 3 andere gitaristen in dit stukkie.

Neemt niet weg dat ik zeker een Rory fan ben (zelfs van het 1e uur) On the boards van Taste. Toen was jij misschien nog in de pampers. :wink:

Rory
19 januari 2002, 14:43
Issie niet van '69??Toen was ik nog zelfs in de maak..
Neemt niet weg dat ik wel van voor naar achteren en weer terug ken..Net als de rest van Rory..Ik heb video-opnamen opgenomen in Italie, Frankrijk etc etc Zelfs een van zn laatste opnames heb ik op video..Ik heb bootlegs van Montreux, Tegelen etc..
Die vent was gewoon the best of the best..

rockandsoccer
22 januari 2002, 00:54
Ehhh , kennen jullie nog meer???

&lt;p>&lt;font face="Rockwell">&lt;b>&lt;font size="6" color="#66FF66">BANDS&lt;/font>&lt;/b>&lt;/font>&lt;/p>
&lt;p>&lt;font face="Rockwell" color="#66FF66">&lt;b>&lt;font size="4">JIMI HENDRIX -
JIMI HENDRIX EXPERIENCE&lt;br>
ERIC CLAPTON - YARDBIRDS , CREAM&lt;br>
JIMMY PAGE - YARDBIRDS , LED ZEPPELIN &lt;br>
&lt;b>JEFF BECK - YARDBIRDS , JEFF BECK GROUP&lt;/b>&lt;br>
MARK KNOPFLER - DIRE STRAITS&lt;br>
EDDIE VAN HALEN - VAN HALEN&lt;br>
PETE TOWNSHEND - THE WHO&lt;br>
RITCHIE BLACKMORE - DEEP PURPLE , RAINBOW&lt;br>
NEIL YOUNG - BUFFALO SPRINGFIELD , CSN &amp;amp; Y&lt;br>
GARY MOORE &lt;br>
&lt;/font>&lt;/b>&lt;/font>&lt;font face="Rockwell" color="#66FF66" size="4">&lt;b>&lt;b>TONY
IOMMI - BLACK SABBATH&lt;/b>&lt;br>
DAVID GILMOUR - PINK FLOYD&lt;br>
SLASH - GUNS 'N ROSES&lt;br>
BRIAN MAY - QUEEN&lt;br>
JOE PERRY - AEROSMITH&lt;br>
KEITH RICHARDS - ROLLING STONES &lt;/b>&lt;br>
&lt;b>DICKEY BETTS - ALLMAN BROTHERS BAND&lt;br>
DUANE ALLMAN - ALLMAN BROTHERS BAND&lt;br>
RICHIE SAMBORA - BON JOVI&lt;br>
GARY ROSSINGTON - LYNYRD SKYNYRD&lt;br>
ALLEN COLLINS - LYNYRD SKYNYRD&lt;br>
ANGUS YOUNG - AC/DC &lt;br>
BRUCE SPRINGSTEEN &lt;br>
CARLOS SANTANA&lt;br>
STEPHEN STILLS - BUFFALO SPRINGFIELD , CSN &amp;amp; Y&lt;br>
JORMA KAUKONEN - JEFFERSON AIRPLANE&lt;br>
DON FELDER - THE EAGLES&lt;br>
JOE WALSH - THE EAGLES &lt;br>
ROSSI &amp;amp; PARFITT - STATUS QUO &lt;br>
KIRK HAMMET - METALLICA &lt;br>
JAMES HETFIELD - METALLICA&lt;br>
STEVE LUKATHER - TOTO&lt;br>
ROGER McGUINN - THE BYRDS &lt;br>
ROBBY KRIEGER - THE DOORS&lt;br>
BILLY GIBBONS - ZZ TOP&lt;br>
THE EDGE - U2 &lt;br>
TOM SCHOLZ - BOSTON&lt;br>
BRIAN ROBERTSON - THIN LIZZY&lt;br>
DAVE DAVIES - THE KINKS&lt;br>
ALEX LIFESON - RUSH&lt;br>
MICK BOX - URIAH HEEP&lt;br>
DAVE MURRAY - IRON MAIDEN&lt;br>
GEORGE KOOYMANS - GOLDEN EARRING &lt;br>
GEORGE HARRISON - THE BEATLES&lt;br>
JOHN FOGERTY - CREEDENCE CLEARWATER REVIVAL&lt;br>
ANDY SUMMERS - THE POLICE&lt;br>
ACE FREHLEY - KISS&lt;br>
TOM PETTY - TOM PETTY &amp;amp; THE HEARTBREAKERS&lt;br>
ROBBIE ROBERTSON - THE BAND&lt;br>
MICHAEL SCHENKER - UFO&lt;br>
NANCY WILSON - HEART&lt;br>
PAUL KOSSOF - FREE&lt;br>
RUDOLPH SCHENKER - SCORPIONS&lt;br>
NOEL GALLAGHER - OASIS&lt;/b>&lt;/font>&lt;font face="Rockwell" color="#FF0000">&lt;b>&lt;font size="3">&lt;br>
&lt;/font>&lt;/b>&lt;/font>&lt;font face="Rockwell">&lt;b>&lt;font size="3" color="#000000">
&lt;/font>&lt;/b>&lt;/font>&lt;/p>
&lt;p>&lt;font face="Rockwell" color="#006666">&lt;b>&lt;font size="6" color="#33CCFF">BLUES&lt;/font>&lt;/b>&lt;/font>&lt;/p>
&lt;p>&lt;font face="Rockwell" color="#333300">&lt;b>&lt;font size="4" color="#00CCFF">BB
KING&lt;/font>&lt;font face="Rockwell" color="#00CCFF" size="4">&lt;b>&lt;br>
ROBERT JOHNSON&lt;/b>&lt;/font>&lt;font size="4" color="#00CCFF"> &lt;br>
CHUCK BERRY&lt;br>
PETER GREEN - FLEETWOOD MAC&lt;br>
ALBERT KING &lt;br>
ALBERT COLLINS &lt;br>
JOHN LEE HOOKER &lt;br>
BUDDY GUY&lt;br>
RY COODER&lt;br>
JOHNNY WINTER&lt;br>
LEADBELLY&lt;br>
LONNIE JOHNSON&lt;br>
OTIS RUSH &lt;br>
MUDDY WATERS &lt;br>
BO DIDDLEY &lt;br>
SON HOUSE&lt;br>
HUBERT SUMLIN &lt;br>
FREDDIE KING &lt;br>
T-BONE WALKER &lt;br>
STEVIE RAY VAUGHAN &lt;br>
GARY MOORE&lt;br>
RORY GALLAGHER &lt;/font>&lt;/b>&lt;/font>&lt;font face="Rockwell">&lt;b>&lt;font size="3" color="#000000">&lt;br>
&lt;/font>&lt;/b>&lt;/font>&lt;/p>
&lt;p>&lt;font face="Rockwell">&lt;b>&lt;font size="6" color="#FFFF00">SOLO PERFORMANCE&lt;/font>&lt;font size="3" color="#FFFF00">&lt;br>
&lt;/font>&lt;/b>&lt;/font>&lt;font face="Rockwell" color="#FFFF00">&lt;b>&lt;font size="3">&lt;br>
&lt;font size="4">JOE SATRIANI&lt;br>
STEVE VAI&lt;br>
ERIC JOHNSON&lt;br>
YNGWIE MALMSTEEN&lt;br>
STEVE MORSE&lt;br>
RANDY RHOADS &lt;br>
JOHN PETRUCCI&lt;br>
GEORGE LYNCH&lt;br>
PAUL GILBERT&lt;br>
VINNIE MOORE&lt;/font>&lt;br>
&lt;font size="4">ENZ. &lt;/font>&lt;/font>&lt;/b>&lt;/font>&lt;/p>

philbee
22 januari 2002, 11:30
hee Gytsjerk voor de rest alles goed?

gangsta
22 januari 2002, 18:53
tis wel een goede lijst.

denniseindhoven
22 januari 2002, 19:46
Rockandsocer, volgens mij ben je Neal Schon vergeten :sad:.

Kitaarhiero
22 januari 2002, 23:20
Poepoe... allemaal even goed?

ocean
17 februari 2002, 20:50
The band of gypsies LIVE. Check it out, dan begrijp je het wel. SRV is supergoed, maar niet alle composities zijn even sterk, geluid is super dat wel. Eric was een held met Cream, nu speelt hij veels te gepolijst.

Kortom, JIMI is still the master.

Snow
19 februari 2002, 17:55
Voornamelijk 3 gitaristen in m'n CD rekje

Jimi Hendrix
SRV
Ronnie Earl

Clapton heeft z'n momenten, luister maar eens naar RUSH (soundtrack) en From The Cradle

Laterz


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Snow op 2002-02-27 11:32 ]</font>

Jeroen_SRV-fan
25 februari 2002, 15:13
Persoonlijk vind ik Stevie ray Vaughan het beste.

inderdaad albert king was 1 van zijn grootste inspiratiebronnen. Maar vergeet buddy guy en albert collins niet!

johan2956
3 februari 2003, 21:40
1. EC: je moet hem niet onderschatten als gitarist. In zijn beste periode tussen 1985 en 1995 was hij fenomenaal. Live in Birmingham met Phil Collins was subliem. Wie dit nooit gezien heeft kent Clapton niet. Nu zou hij inderdaad beter op pensioen gaan.
2. Jimi Hendrix: was de enige die in staat geweest is om zijn trukkendoos in al zijn facetten te gebruiken en kon feedback hanteren zoals geneen.
3. SRV: Was een zeer goede gitarist maar nogal éénzijdig

Shay
4 februari 2003, 14:18
1 SRV
2 JH
3 EC

Clapton vind ik meer een mannetje voor compeneren etc maar op de gitaar vind ik hem niet echt denderend. De mooiste stukjes worden gespeeld door bijvoorbeeld Phil Palmer en op de bas Nathan East. SRV is echt goed in blues, hij is helemaal niet saai (als bb king) juist actief en zoekt spelend naar de juiste climax, is geen notenpiloot maar gaat hemaal af op feeling en dat is verenigbaar met mijn manier van spelen.. Hendrix vind ik ok, zeker niet de beste gitarist. Altijd leuk om naar hendrix te luisteren..

Harry
4 februari 2003, 14:58
Op 2002-01-22 18:46, schreef denniseindhoven:
Rockandsocer, volgens mij ben je Neal Schon vergeten :sad:.


volgens mij is ie er wel meer vergeten, al weet ik niet waar dit topic over gaat, behalve over het kiezen tussen 3 totaal verschillende gitaristen.

sash
4 februari 2003, 15:04
In het begin was ik totaal geen fan van Hendrix, ik vond het maar troep. Maar toen raakte ik er geinteresseerd in en nu vind ik het fantastisch.
Qua gitaarspel vind ik SRV de beste van de drie, maar Hendrix heeft de beste nummers geschreven en z'n toon was fantastisch.
M'n persoonlijke top 3 is:
1. Jimi Hendrix
2. Broertjes Vaughan
3. Ronnie Earl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-02-04 14:05 ]</font>

Snow
6 februari 2003, 12:21
Mijn CD rekje is voornamelijk gevuld met

Jimi Hendrix, Stevie Ray Vaughan en Ronnie Earl

Oh en Sash eindelijk iemand die beweert Hendrix en SRV invloeden te hebben in z'n gitaarspel en waar ik het effectief ook hoor.
Way to go bro en ik moet zeggen dat ik m'n eigen soms hoor spelen lol echt raar

Dat mis ik nu bij de hedendaagse gitaristen
Hopelijk zien en horen we nog meer van dat

StefanR
6 februari 2003, 15:58
En weer een doorsnee onderwerp...
vraag: wat VINDEN jullie van DEZE 3 de beste?
Antwoord: IK vindt dat... En waar blijft DIE?? en "waarom staat DIE er niet in" en "Clapton sucks.."

KUNNEN JULLIE NOU 1 KEER NIET NORMAAL DOEN EN NIET JE PIK IN JE BROEK HOUDEN?
Lekker belangrijk wat je eigen idee is, iemand vraagt om een mening.
Stelletje kinders... echt elk onderwerp verandert in een persoonlijke stijd over wie wel niet de beste is...
erg sneu!

StefanR
6 februari 2003, 16:02
moet uiteraard zijn: Wél normaal doen en wél je pik in je broek houden?

Harry
6 februari 2003, 16:19
wie is beter; Bo Diddley, John Lee hooker of Howling Wolf?

Duane
6 februari 2003, 18:14
Clapton, Hendrix, SRV......ze zijn allemaal speciaal op hun eigen manier.

StefanR
6 februari 2003, 18:21
op de originele vraag:
mijn eigen voorkeur gaat uit naar SRV. De emotie die hij er inlegt spreekt mij meer aan. Ik vind hem de beste bluesgitarist aller tijden..
Van de laatste vraag: ik vind zelf Howling wolf. heeft toch veel leuke dingen gedaan.

( deze tekst weerspiegelt slechts de persoonlijke mening van de auteur. geenszins heeft deze gemeend anderen op eender welke wijze te kwetsen in hun opvattingen aangaande gitaarbespelers, gitaren en alles omtrent zaken voorkomende op dit forum)

sash
6 februari 2003, 19:03
Op 2003-02-06 11:21, schreef Snow:
Oh en Sash eindelijk iemand die beweert Hendrix en SRV invloeden te hebben in z'n gitaarspel en waar ik het effectief ook hoor.
Way to go bro en ik moet zeggen dat ik m'n eigen soms hoor spelen lol echt raar



Hmm ik snap niet echt wat je bedoelt...

Snow
6 februari 2003, 19:50
Lol Sash is goed bedoelt m8

complimentje dacht ik toch

Wat ik bedoel is dat je SRV en Jimi hoort in jouw gitaarspel

sash
6 februari 2003, 20:15
Haha oh zo. Euhm... dank je :smile: Je bent trouwens ook een van de weinige ronnie earl freaks hier.
Speel jij toevallig nog ergens in een band ofzo en/of te bezichtigen op internet? :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-02-06 19:28 ]</font>

Neals
6 februari 2003, 20:22
Hendrix: Je moet wel even door de zure appel bijten, maar op een gegeven moment snap je zijn spel en muziek, en dan issie gitaargod

Clapton: Nooit een reet aangevonde

SRV: Lekkere blues, etc.

En page mis ik overigens ook, toch een zeer vernieuwend gitarist.

sash
6 februari 2003, 21:01
Op 2002-02-25 14:13, schreef Jeroen_SRV-fan:
Persoonlijk vind ik Stevie ray Vaughan het beste.

inderdaad albert king was 1 van zijn grootste inspiratiebronnen. Maar vergeet buddy guy en albert collins niet!


Stevie heeft ook veel overgenomen van z'n broer en als je goed luistert hoor je dat duidelijk. In het begin hoorde ik het ook niet, totdat ik een aantal platen van the T-birds goed beluisterde. Toen dacht ik van 'hee dat doet Stevie ook' :smile:

Stevie Ray Vaughan
6 februari 2003, 21:02
SRV op de eerste plaats :smile: Had Stevie maar niet zo goed op die gitaar moeten rammen, dan had Hendrix op de eertse plaats gestaan!
En Clapton heeft wel een paar leuke nummertjes, maar is zeker geen favoriet van mij.

Shay
7 februari 2003, 11:35
hehehehe ff klooien;

WIE VAN DEZE DE BESTE???


SINISTRAL
KITAARHIERO
SASH

sash
7 februari 2003, 16:34
Dat valt niet te vergelijken denk ik. SiNiSTRaL is een metal gitarist, kitaarhiero een punkblues gitarist en ik bluesgitarist.

Harry
7 februari 2003, 16:52
Op 2003-02-07 15:34, schreef sash:
Dat valt niet te vergelijken denk ik. SiNiSTRaL is een metal gitarist, kitaarhiero een punkblues gitarist en ik bluesgitarist.


maar goed dan (voor jullie 3) dat ik niet in dat lijstje staat, anders was ik de beste
(rock 'n roll beats 'em all) :grin:

Blijepanda
10 februari 2003, 23:14
Hendrix was de beste

Harry
11 februari 2003, 10:24
Hendrix is een van de 500 beste die hier steeds worden genoemd

sash
21 februari 2003, 01:00
Logisch toch :grin:

Droffie
26 februari 2003, 11:27
Hendrix en SRV zijn mijn absolute helden. De ene dag is Hendrix voor mij No.1 de andere SRV.
In ieder geval was SRV door Gitarist gekozen tot alle beste gitarist ooit. Kan me daar wel in vinden alhoewel het natuurlijk onmogelijk is de allerbeste aan te wijzen.

Ibanez
26 februari 2003, 18:50
Op 2003-02-26 10:27, schreef Droffie:
Hendrix en SRV zijn mijn absolute helden. De ene dag is Hendrix voor mij No.1 de andere SRV.
In ieder geval was SRV door Gitarist gekozen tot alle beste gitarist ooit. Kan me daar wel in vinden alhoewel het natuurlijk onmogelijk is de allerbeste aan te wijzen.
Beste blues gitarist ooit he....

green_day
27 februari 2003, 23:01
hendrix.. ja egt goeie gitarist. zal men top 3 es geven:

1. Alex Lifeson (Rush)
2. Ritchie Blackmore (Deep Purple, Rainbow)
3. Jimmie Hendrix

nou moet ik zeggen.. dat tom delonge ook wel een heus gitaar virtuoos is.. hmm

Marc Oblivian
7 maart 2003, 11:53
Op 2001-11-16 11:13, schreef poeyerke:


Op 2001-11-16 10:50, schreef Kitaarhiero:
Ik ga zeker voor hendrix, die man was zo ingenieus...hij heeft ook écht veel gedaan in z'n korte leven. Ik heb trouwens nog tab en audio van een instrumentaal nummer van toen hij nog een beetje onbekend was, bij Curtis Knight and the Squires. "Knock yourself out!"

Clapton vind ik een beetje een zeikerd met een onderkin.:wink:. Hij had wel dood mogen gaan in plaats van Hendrix en SRV, want dan had hij de kans niet gehad om die 2/3 zeiknummers van begin jaren 90 te maken.
bah wat zijn die klef zeg, GATVER!



Maar ja, niemand zal ooit weten wat voor muziek Jimi of Stevie nu hadden gemaakt.
Misschien waren zij wel dezelfde kant opgegaan als Eric... wie zal het zeggen. Als Stevie meer in de richting was gegaan van het Family Style album dan was die er ook niet op vooruit gegaan. (niet dat het slecht is!)
Ik denk dat iedere artiest zijn goede en slechte periodes heeft, jammer genoeg hebben Jimmy en Stevie nooit hun mindere muziekperiodes meegemaakt. (misschien ook beter, nu hebben wel alleen goede herinneringen!)

Eric Heeft overigens heel veel lange slechte periodes gehad, en nog eigenlijk.


Hendrix: Clapton idd te vaak slecht en JH origineler, creatiever en experimenteler dan SRV. Ook meer een pionier. Dus zekersteweten JH.
Denk overigens dat JH na verloop van tijd de (experimentele) jazz in zou zijn gegaan. Waarom weet ik niet..gewoon een gevoel...

Harry
7 maart 2003, 12:04
als JH nog leefde was ie misschien wel met electronica aan de slag gegaan, had ie nu dance muziek gemaakt. Of hij had de muziek gemaakt die Prince is gaan maken. Je weet het niet....

Marc Oblivian
7 maart 2003, 14:34
Op 2003-03-07 11:04, schreef Harry:
als JH nog leefde was ie misschien wel met electronica aan de slag gegaan, had ie nu dance muziek gemaakt. Of hij had de muziek gemaakt die Prince is gaan maken. Je weet het niet....


allright ladies &amp; gentlemen: dens toe de biets of DieDjee Jimmi!!!
Hahaha, zou echt triest geweest zijn!!!
Of zou misschien wel de enige goede dansmuziek zijn???

john.3001
24 maart 2003, 16:26
Op 2001-11-14 21:55, schreef anoniem:
Tja, Jimi was natuurlijk een van de grote invloeden van Stevie. Ik zou dus ook niet kunnen kiezen, als moet ik zeggen de de versie van Little Wing van Stevie echt heel goed is, beter nog dan van Jimi.

Clapton vind ik wel maar heeft mij iets te veel vreemde perriodes gehad. Bij Cream en John Mayall vond ik hem het best.


Ja, ff een vraagje, Jimi kwam dus eerst met Little Wing en Stevie daarna???
In dat geval moet ik Jimi hier als eerste nomineren (hoewel ik SRV ook geweldig vind).
Clapton, tja, ik luisterde laatst zijn Greatest Hits CD en miste volgens mij zijn point...

SteavisSmokin
24 maart 2003, 22:47
Greatest Hits cd's zijn ook geen maatstaaf voor wat een artiest heeft gedaan, het zijn alleen de bekenste en commercieel meest succesvolle nummers en die zijn vaak SAAI. Ben zelf geen clapton fan, draai zijn muziek zo goed als nooit, heel af en toe eens cream of clapton met John Mayall &amp; the bluesbreakers. Weet nieteens meer of ik al gereageerd had op dit topic maar als ik tussen SRV, JH of EC moet kiezen wordt het toch echt Jimi!!

mr.MojoRising
25 maart 2003, 10:24
Jimi!
Da's toch niet zo moeilijk?!

alhambra
25 maart 2003, 10:31
Hmmmmmmmmm volgens mij halen jullie experimenteel/vernieuwend door elkaar met beste gitarist mijn rijtje in dit geval is:

1 SRV
2 Jimi (maar voor al door het vernieuwende en niet omdat hij nu zo goed zou zijn.)
3 Rory Gallagher (als je het over blues/rock hebt)
4 Clapton mag, wat mij betreft, niet eens in de schaduw staan van de anderen.

john.3001
26 maart 2003, 11:14
Ja, precies, ik snap niet wat iedereen toch met Clapton heeft. Ik heb hem nog nooit een indrukwekkende solo a la Mark Knopfler horen spelen, en toch wordt er vaak met meer lof over Eric dan over Mark gesproken.

En btw, SteavisSmokin, ik heb ook zijn laatste cd Reptile(?) geluisterd en daar kon ik ook geen hoogstandjes op aantreffen...

henksjaak
26 maart 2003, 13:44
Op 2001-11-18 10:24, schreef Kitaarhiero:


Op 2001-11-16 18:58, schreef danielblikman:
Even een andere vraag, waar zijn de super-solo-gitaristen van deze tijd??
Ik noem Steve Vai, Joe Satriani, Gary Moore en Eddie Van Halen.....
Waar zijn de (jonge) gitaristen?? De "next generation"???
Ben benieuwd met wie jullie komen :smile:

CU
heb ik ook errug vaak over gezeurd, ik kom dan met Tom Morello (The new Eddie) en Matt bellamy (New Hendrix, for me). maar Billy Corgan schijnt ook nog ergens rond te dwalen in muziekland, en vergeet John Frusciante niet!


idd Matt bellamy is echt vet :smile:
Billy Corgan maar ik vind zijn leadgitarist James Iha briljanter, nee ze zijn alle tweee briljant

sash
26 maart 2003, 19:22
Op 2003-03-26 10:14, schreef john.3001:
Ja, precies, ik snap niet wat iedereen toch met Clapton heeft. Ik heb hem nog nooit een indrukwekkende solo a la Mark Knopfler horen spelen, en toch wordt er vaak met meer lof over Eric dan over Mark gesproken.

En btw, SteavisSmokin, ik heb ook zijn laatste cd Reptile(?) geluisterd en daar kon ik ook geen hoogstandjes op aantreffen...


Reptile is echt walgelijk gewoon. Is echter niet z'n laatste cd. Is nu ook een dubbel cd uitgekomen van de tour in 2001. Die is wel ok. Veel oude nummers die op honderd verschillende platen staan, maar ze zijn net zo saai als altijd.

wietse
26 maart 2003, 22:12
bij mij strijden srv en walter trout om de top positie.
dan jimi,er volgen dan een heleboel gitaristen en eric clapton komt ergens in de midden moot.
hij is erg goed maar ergens toch niet mijn stiel verveelt me snel.

Eko
26 maart 2003, 22:30
Jimi had alles,techniek souplesse , snelheid,inspiratie,variatie en veel dope, wat alles nog opfokte. SRV had vooral veel snelheid en een pracht van een drive om z`n beperkte techniek mee goed te maken.Eric heeft alles wat de anderen ook hadden en daarbij ook nog een leeftijd waarop je kunt zeggen dat je het allemaal wel 20 keer gedaan,gezien en beleefd hebt. de latste jaren wordt de man alleen maar rijper. Moet je liggen!

Kitaarhiero
27 maart 2003, 10:00
Ik vind Eric Clapton een beetje plichtmatig zijn kunstje opvoeren...

Pieuw
13 augustus 2004, 14:55
Hendrix was wat mij betreft meer de spontane van de drie. Hij speelde erg op intuïtie. Dan is het niet iedereen gegeven dat je zelfs dan op een rechtse Strat zulke waanzinnige meuk speelt. Ik ben zelf ook links, maar dan wel op een linkse Strat, zeg. Iemand vertelde mee ooit dat Buddy Guy, zelf ook niet de minste, zei dat Jimi Hendrix wat hem betreft de enige gitarist was waar hij het de moeite van vond om af en toe eens wat van te jatten. Hij is op een sneue manier overleden. Als je nagaat hoe hij op zoek was naar nieuwe sounds en alles. Als Jimi nog had geleefd, was Prince een slechte imitatie geweest. :-D

SRV heeft zoveel naar Hendrix en alles voor en naast hem geluisterd, dus ook Buddy Guy, dat hij meer een soort geschoolde Hendrix was en op een veel routineuzer manier alles kon wat Hendrix deed "and then some". Tegelijkertijd moet je beseffen dat in de tijd van SRV alles een stuk netter moest worden gespeeld en opgenomen dan in de tijd van Hendrix. Dus als het al een beetje steriel en bedacht klinkt t.o.v. Hendrix is dat de reden. SRV rocks!! Leve de man....(jammer dat ie er niet meer is). :(

Clapton had zoals eerder genoemd een te gekke tijd in Cream. Verder heb ik niet zo'n hoge pet van hem op, alhoewel ik hem hoger heb zitten dan BB King die de laatste tijd wel erg onder de maat speelt. Maar ja, zo'n oude kerel, het is hem vergeven. Ome Eric had trouwens ook al lang dood kunnen zijn, maar werd op het laatste moment door God gered. Hij mocht zelfs zijn zoontje overleven. Ook niets om jaloers op te zijn. Probeer dan nog maar eens fris te blijven klinken.

Joe Satriani
15 augustus 2004, 14:35
Tja, Jimi was natuurlijk een van de grote invloeden van Stevie. Ik zou dus ook niet kunnen kiezen, als moet ik zeggen de de versie van Little Wing van Stevie echt heel goed is, beter nog dan van Jimi.

Daar heb je wel gelijk in de versie van stevie is egt veel beter maar ik zal tog voor hendrix moeten gaan omdat ik vind dat hij veel betere nummers heeft gemaakt all along the watchtower,voodoo child en red house natuurlijk. Van stevie vind ik alleen lenny goed en die akkoustiche versie van pride and joy :D

scholier
23 augustus 2004, 18:42
ik vind stevie beter maar veel van zijn liedjes zijn van Hendrix dus 1.hedrix 2.SRV en 3. weet ik niet :oops:

wietse
23 augustus 2004, 18:50
ik vind stevie beter maar veel van zijn liedjes zijn van Hendrix dus 1.hedrix 2.SRV en 3. weet ik niet :oops:
dan heb jij nog niet veel SRV gehoord hij heeft wel covers van hendrix maar zoveel ook weer niet.

scholier
23 augustus 2004, 19:04
sorry ik hadbeter niet kunnen antwoorden ik heb nooit echt veel van stevie gehoord

pedaal
25 augustus 2004, 10:06
vind deze drie (goden) niet bepaald technisch,wel eens video woodstock gezien? neem nou ten years after, gitarist van janis joplin,die gitarist van die ene funk gast.....de james brown gitaristen ..... allemaal pioniers... speelde hendrix funk??? hmmm.....clapton rock???? hmmm....
SRV copieerde eigenlijk .... wat deze drie gasten wel hadden was veel emotie daar schijn je beroemd mee te worden kijk maar naar carlos santana heeft gewoon veel gevoel maar verder technisch matig.

Sir Peckerkäse
25 augustus 2004, 21:18
Pete Townsend is veel gaver dan hendrix srv of clapton

Set Wenker
26 augustus 2004, 00:33
vind deze drie (goden) niet bepaald technisch,wel eens video woodstock gezien? neem nou ten years after, gitarist van janis joplin,die gitarist van die ene funk gast.....de james brown gitaristen ..... allemaal pioniers... speelde hendrix funk??? hmmm.....clapton rock???? hmmm....

:???: WTF probeer je hier nou te zeggen??? Ik begrijp er echt geen f*#k van.

moretel
26 augustus 2004, 00:41
Hij probeert te zeggen dat hij technisch goed is maar verder niets te zeggen heeft. Van feel weet ie ws. al helemaal niks.
Ach verstand komt met de jaren en ik kan het weten :-D

Shaggy
26 augustus 2004, 12:21
ik vind srv technisch de beste, clapton qua compostitie de beste en hendrix qua feeling de beste

fenderfreak
26 augustus 2004, 13:03
Hendrix had de dikste lul, Clapon het meeste geld en SRV de meeste pech bij het vliegen.

pedaal
26 augustus 2004, 13:37
ik snap al dat (media) gedoe om Hendrix helemaal niet, zou hij dat eigenlijk wel zo gewild hebben ?

Shaggy
26 augustus 2004, 15:02
Hendrix had de dikste lul, Clapon het meeste geld en SRV de meeste pech bij het vliegen.


lach me de tyfus :lol:

Set Wenker
26 augustus 2004, 15:05
ik snap al dat (media) gedoe om Hendrix helemaal niet, zou hij dat eigenlijk wel zo gewild hebben ?

Pim zou het zo wel gewild hebben iig.

Maar ik stelde je een vraag over dat swahili van je een stukje terug.

pedaal
26 augustus 2004, 16:27
ik snap al dat (media) gedoe om Hendrix helemaal niet, zou hij dat eigenlijk wel zo gewild hebben ?

Pim zou het zo wel gewild hebben iig.

Maar ik stelde je een vraag over dat swahili van je een stukje terug.
ben beetje sychrofeen, twijfel tussen een LP of een Strat nee toch maar een Marchall o nee uhhhh toch maar een Pod uhhh jaa

Set Wenker
26 augustus 2004, 17:20
:???:

Joop M
26 augustus 2004, 17:48
Wel nu moeten de oudjes maar eens aan het woord.
In de jaren 60 waren er Beatles/Stones/The Who en verder nog vele soortgelijke bandjes.
Ineens was daar J Hendrix ,je moet je voorstellen dat niemand maar dan ook niemand ooit zulke muziek had gehoord.
Hij was de uitvinder van de hardere rock,je hield van hem of zoals de meeste niet van hem.
Daarom is deze man zo uniek ,hij had geen voorbeelden om na te spelen, alles moest ie zelf verzinnen.
Clapton heb ik gezien in een reportage over Cream, een wereld muzikant zeker in die tijd ( hij werd alleen op het laatst weggespeeld door de drummer Ginger Baker die man was niet normaal).
En het verhaal Clapton doet niet zo veel mee valt ook wel mee :
And it's not as if Clapton needs the work. He just won three Grammys (one shared with fellow songwriter Wynonna) for the song "Change the World," featured in the 1996 John Travolta movie Phenomenon, and a fourth for a collaborative effort in tribute to the late blues guitarist Stevie Ray Vaughan.
Bron :http://www.jackbruce.com/cream/
Luister daar ook eens naar de samples,maar bedenk dat ze wel 40jaar oud zijn .
Grz Joop

GuitarMaster
26 augustus 2004, 18:10
Voor mij staat SRV op 1, op de voet gevolgd door Jimi. Clapton blijft echt ver achter deze 2. En dan te bedenken dat SRV is omgekomen in t vliegtuig (of was t helicopter), die eigenlijk voor Eric Clapton was.

Joop M
26 augustus 2004, 18:29
Klopt maar weet je ook dat Hendrix niets had geregeld.
Dat houd in dat elke royaltie naar de platenmaatschappij gaat, zijn familie heeft dit aangevochten en verloren.
Best tragisch
Grz Joop

Shaggy
26 augustus 2004, 20:56
Klopt maar weet je ook dat Hendrix niets had geregeld.
Dat houd in dat elke royaltie naar de platenmaatschappij gaat, zijn familie heeft dit aangevochten en verloren.
Best tragisch
Grz Joop


Hendrix was alles behalve commerciëel .. hij was gewoon een echte liefhebber van muziek en dat was leven .. maar ja, zijn familie heeft er geen fuck aan.

Stratman70
30 augustus 2004, 19:58
Tja, waar hebben we het over? Techniek? Originaliteit? Gevoel in het spel? En noem maar op. Ik vind Hendrix de origineelste, qua speelstijl vind ik Stevie het prettigst om te horen, maar zowel Stevie als Jimi hebben in mijn ogen nooit zo'n geweldig album als 'Layla And Other assorted Lovesongs' gemaakt. IMHO.

Maar over het algemeen ga ik toch voor de SRV man, omdat het nu eenmaal erg fijn en gemakkelijk is om de meest nodige boodschappen gelijk voor je deur te krijgen.

vortex
30 augustus 2004, 22:13
ik snap al dat (media) gedoe om Hendrix helemaal niet, zou hij dat eigenlijk wel zo gewild hebben ?

Pim zou het zo wel gewild hebben iig.



HAHAHAHAHAHAHAHAHA

The wall of dolls
3 september 2004, 02:31
Voor mij staat SRV op 1, op de voet gevolgd door Jimi. Clapton blijft echt ver achter deze 2. En dan te bedenken dat SRV is omgekomen in t vliegtuig (of was t helicopter), die eigenlijk voor Eric Clapton was.

Ja en waar baseer je dat op, clapton wordt niet voor niks slowhand genoemd, oké, maar ga je er eens in verdiepen. Heb je de farewell tour van Cream? Zo nee, meteen aanschaffen en zie waarom Clapton te ondergewaardeerd is

GuitarMaster
3 september 2004, 17:49
Als er iemand NIET ondergewaardeerd is is het Clapton wel. Hij heeft mij nooit echt kunnen boeien, het is gewoon een aardige gitarist, maar hij heeft niks speciaals, wat SRV en Jimi wel hebben naar mijn idee. Eric Clapton heeft best leuke nummers gemaakt, maar het grootste deel is naar mijn mening gewoon inspiratieloos pentatonisch gepingel.

Wormaap
3 september 2004, 21:37
Ik vind SRV by far de beste...
DVD'tje Live in Austin, TX. 1983 en 1989 geloof ik.
Hij begint te soleren, je ziet'm 2 tellen twijfelen en daarna blaast'ie je omver met een geweldige solo... Fantastisch gewoon :)

alhambra
4 september 2004, 00:54
Als er iemand NIET ondergewaardeerd is is het Clapton wel. Hij heeft mij nooit echt kunnen boeien, het is gewoon een aardige gitarist, maar hij heeft niks speciaals, wat SRV en Jimi wel hebben naar mijn idee. Eric Clapton heeft best leuke nummers gemaakt, maar het grootste deel is naar mijn mening gewoon inspiratieloos pentatonisch gepingel.

Jij bent mijn HELD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BTW SRV voor mij.

Clapton zou niet eens in dit rijtje genoemd mogen worden.
Komt nog bij dat het zolangzamerhand wel heel triest wordt wat hij doet, sommige mensen weten niet wanneer ze moeten stoppen.

GuitarMaster
4 september 2004, 19:00
Als er iemand NIET ondergewaardeerd is is het Clapton wel. Hij heeft mij nooit echt kunnen boeien, het is gewoon een aardige gitarist, maar hij heeft niks speciaals, wat SRV en Jimi wel hebben naar mijn idee. Eric Clapton heeft best leuke nummers gemaakt, maar het grootste deel is naar mijn mening gewoon inspiratieloos pentatonisch gepingel.

Jij bent mijn HELD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BTW SRV voor mij.

Clapton zou niet eens in dit rijtje genoemd mogen worden.
Komt nog bij dat het zolangzamerhand wel heel triest wordt wat hij doet, sommige mensen weten niet wanneer ze moeten stoppen.

Danku, danku... :-D

pedaal
5 september 2004, 11:55
Als er iemand NIET ondergewaardeerd is is het Clapton wel. Hij heeft mij nooit echt kunnen boeien, het is gewoon een aardige gitarist, maar hij heeft niks speciaals, wat SRV en Jimi wel hebben naar mijn idee. Eric Clapton heeft best leuke nummers gemaakt, maar het grootste deel is naar mijn mening gewoon inspiratieloos pentatonisch gepingel.

Jij bent mijn HELD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BTW SRV voor mij.

Clapton zou niet eens in dit rijtje genoemd mogen worden.
Komt nog bij dat het zolangzamerhand wel heel triest wordt wat hij doet, sommige mensen weten niet wanneer ze moeten stoppen.

Danku, danku... :-D

clapton is zeer zeker muzikaal, zeer goede zanger en liedjes schrijver,absoluut
meer dan meteen een gitaar god????
hij kon gewoon een marchall betalen ik vind die zanger/gitarist van bluf
eigenlijk net zo goed

fenderfreak
6 september 2004, 11:45
Ik kan werkelijk m'n ogen niet geloven als dit allemaal zo lees!
Mijn God, met alle respect, maar sommigen hier zijn te onnozel om hun eigen domheid in z'n volle omvang te beseffen...
Eric Clapton heeft niets bijzonders en niet beter dan die gast van Bluf?
Vaughan de beste van drie (is m.i. een geslaagde kruising tussen de andere twee)?
Kom op mensen!!!
:evil:

Epic
6 september 2004, 11:58
OK, maar toen die Pascal Jacobsen nog geboren moest worden had EC al iets van 15 albums gemaakt. Ik vind de oude EC erg goed, cream periode etc..

Ik vindt Jimi muzikaal gezien wel het beste. Als je naar z'n studio albums luisterd, het gebruik van effecten etc.. erg vernieuwend.

Live is ie soms geniaal (Band of Gypsies, Montery, Woodstock), maar helaas soms ook minder.

SRV, live super! (vooral toen ie nog aan de drank/drugs was) goeie sound, alleen meestal wel dezelfde herkenbare SRV-sound, daarom heb ik meestal na een CD wel weer genoeg gehoord.

fenderfreak
6 september 2004, 12:11
+1 :D

bad horsie
7 september 2004, 01:31
en hoe zit het met de country pikkers, zijn die niet goed dan ?
waarom nou altijd die clapton, vind hem goed hoor, maar niet echt een top gast.

Pappe
13 oktober 2004, 18:15
Ik vind het matig dat er zoveel kritiek is op Clapton. Waar was Hendrix geweest zonder clapton??
Tevens wordt er voortdurend aangekaard dat Clapton het minste (van de 3) zijn gevoel uit in zijn muziek. Ik DACHT het niet! De solo's van bijvoorbeeld Bell Bottom Blues en I looked away zijn toch prachtig. Tevens voel ik weinig voor die gozers die 100000000000 snaren per seconde kunnen aanraken. Ik persoonlijk heb daar niks mee.
ALs laatste wil ik nog even zeggen dat ik het matig vind dat de laatste cd's van Clapton zo worden bekritiseerd. Ik heb daar wel affectie mee. Zijn probleem (...) is dat hij ouder is geworden, en Hendrix en die andere gozer niet. Ik bedoel wat wil je... Iemand van bijna 60 die tekeer gaat als een jongetje van 25?!

MVG Pappe

alhambra
13 oktober 2004, 21:51
Ik vind het matig dat er zoveel kritiek is op Clapton. Waar was Hendrix geweest zonder clapton??
Tevens wordt er voortdurend aangekaard dat Clapton het minste (van de 3) zijn gevoel uit in zijn muziek. Ik DACHT het niet! De solo's van bijvoorbeeld Bell Bottom Blues en I looked away zijn toch prachtig. Tevens voel ik weinig voor die gozers die 100000000000 snaren per seconde kunnen aanraken. Ik persoonlijk heb daar niks mee.
ALs laatste wil ik nog even zeggen dat ik het matig vind dat de laatste cd's van Clapton zo worden bekritiseerd. Ik heb daar wel affectie mee. Zijn probleem (...) is dat hij ouder is geworden, en Hendrix en die andere gozer niet. Ik bedoel wat wil je... Iemand van bijna 60 die tekeer gaat als een jongetje van 25?!

MVG Pappe

Dat is nu net het probleem hij speelt idd als iemand van 60 maar helaas denkt hij dat je dan ook een soort james last op gitaar mag worden. En hij is nu misschien 60 maar hij speelt zeker al 10 jaar als een vent van 60 en veel daarvan zijn leuk als achtergrond bij de c1000 ofzo maar daar houdt het wel bij op.

Soul Grinder
14 oktober 2004, 04:37
Jimi Hendrix komt bij mij op nr. 1, en SRV is een goeie tweede.
Clapton daarentegen vind ik maar een prutser. (Sorry als ik hiermee mensen tegen de schenen schop.)

Bluesbreaker
14 oktober 2004, 11:36
ach, het is voor een groot deel gewoon een anti-Clapton trend. Ook ik vind vooral Cream zeer goed, maar ook zijn recentere muziek kan ik zeer waarderen. Ik kan van de drie overigens geen top 3 lijstje maken, daar komen voor mij als band dan nog The Doors bij. Dat is mijn top 4, als ik eens weer meer naar Cream luister ben ik weer helemaal into cream, maar met SRV, Hendrix en the Doors is dat precies hetzelfde.

Svenson
26 november 2004, 13:57
OK, maar toen die Pascal Jacobsen nog geboren moest worden had EC al iets van 15 albums gemaakt. Ik vind de oude EC erg goed, cream periode etc..


Maar wel maar 1 of 2 nummers per cd zelf geschreven?? Dat stoort me bij Stevie ook vaker, maar weinig nummers heeft hij daadwerkelijk zelf geschreven, das wel jammer achteraf gezien...

Bluesbreaker
26 november 2004, 19:25
OK, maar toen die Pascal Jacobsen nog geboren moest worden had EC al iets van 15 albums gemaakt. Ik vind de oude EC erg goed, cream periode etc..


Maar wel maar 1 of 2 nummers per cd zelf geschreven?? Dat stoort me bij Stevie ook vaker, maar weinig nummers heeft hij daadwerkelijk zelf geschreven, das wel jammer achteraf gezien...

net als veel bluesartiesten, ik vind het prima, klinkt goed

assholo
28 november 2004, 11:59
Bijvoorbeeld starsprangled banner, hij loopt gewoon een beetje te klooien en ruimte geluiden te maken (terwijl ik juist zit te wachten op de melodie van het Amerikaanse volkslied in pinched Harmonics!). á la Van Halen, die toen nog in luiers rond kroop... Van halen doet gewoon hendrix na!


euhm die ruimtegeluiden dat zijn oorlogsgeluiden van in Vietnam, bommen die vallen enzo ... dat is waar het liedje ook voor staat.

Stratman70
28 november 2004, 12:36
[quote=Kitaarhiero]Bijvoorbeeld starsprangled banner, hij loopt gewoon een beetje te klooien en ruimte geluiden te maken (terwijl ik juist zit te wachten op de melodie van het Amerikaanse volkslied in pinched Harmonics!). á la Van Halen, die toen nog in luiers rond kroop... Van halen doet gewoon hendrix na!


euhm die ruimtegeluiden dat zijn oorlogsgeluiden van in Vietnam, bommen die vallen enzo ... dat is waar het liedje ook voor staat.[/quote

Inderdaad. Goed dat je dat even duidelijk maakt, want anders slaat die versie van Hendrix natuurlijk nergens op, dan dat het één of andere alternatieve VPRO benadering zou kunnen zijn van een volkslied. Maar inderdaad, Hendrix wilde met zijn versie ageren tegen de oorlog in Vietnam en daardoor laat hij mitrailleurschoten en overscherende vliegtuiggeluiden horen.

verder ben ik het absoluut met pappe eens. Maar ik denk dat een hoop Clapton-critici hier het album Layla And Other Assorted Lovesongs nog nooit gehoord heeft.

Verdorie, wat is dat toch altijd met dat zielige "beste gitarist" gedoe? Wat zijn überhaubt criteria daarvoor? SRV komt schijnbaar als beste uit het rijtje en dat is puur omdat hij het snelst van de drie heren speelt. Zijn sound (die overigens erg mooi was), was altijd hetzelfde en hij had maar erg weinig nummer zelf geschreven. Tjongejonge zeg, het is weer eens de techniek die het wint, is het niet?

Clapton schreef schitterende nummers, was ooit ook snel, maar zag al gauw in dat dit nikszeggend was en begon zijn tempo van soleren in dienst van de nummers te stellen, wat zeer vaak erg geslaagd is geworden.

Clapton afdoen als "overgewaardeerd" of weet ik veel wat, getuigt toch werkelijk van een bepaalde bekrompenheid en weet zeker dat het die persoon weinig om melodie en emotie te doen is en meer om techniek en snelheid etc. YOW, dan heb je het wel begrepen, about the blues.

Elke rechtgeaarde bluesknakker zal met respect over Clapton praten. Dat zijn vaak de mensen die zelf ook al flink wat respect hebben verworven.

Dus alsjeblieft , niet zo minderwaardig over Clapton, al is echt niet al zijn werk van even hoogstaand niveau, dat geef ik grif toe. Maar bij welke artiest is dat wel?

Kitaarhiero
28 november 2004, 14:35
Kurt Cobain :razz:

nee ff serieus, die Eric Clapton is sinds Layla alleen maar achteruit gegaan met zijn kleffe liedjes. Er zit niet echt pit meer in. voor de pit in de muziek moet hij weer mensen als Buddy Guy en BB King uitnodigen, die nog wel heftige nummers maken en spelen, in plaats van over de mooie jurk van het vrouwtje te zingen.

Svenson
28 november 2004, 17:57
Dude, ik had 'het liedje over de mooie jurk van het vrouwtje' (oftewel Wonderful Tonight) graag zelf geschreven. Oke, het zijn 4 akkoorden, maar wel een erg goed nummer.

Azrael
28 november 2004, 18:25
Het is waarschijnlijk in om Eric Clapton af te kraken. Heb hier een hele mooie DVD van een live optreden van hem "No car no rider" getitled of iets dergelijks (vergeten) en de best man speelt erg goed gitaar. Zijn fingerpicking stijl is erg mooi en hij maakt er echt wat van.
Clapton wordt ook ouder en als hij dan wat mensen van de nieuwe garde misloopt die zijn muziek minder mooi beginnen te vinden zal hem het een zorg zijn. Hij speelt omdat hij het leuk vind en niet omdat hij zo graag door elk 15 jarig jochie voor gitaargod aangezien wilt worden. Muziekaal wordt hij ook ouder. Ik wil jullie nog wel eens zien shredden op je 60ste...zal dat even belachelijk zijn. :roll:
En dan nog...muziekaal speelt hij 99% van jullie hier zo eruit. Niet alleen de snelheid doet het hem in je spel.....er bestaat ook nog zoiets als muziekale waarde. Begrijp me niet verkeerd want ik kan erg genieten van "snelheidsgitaristen" mits ze ook mooie muziek maken. Ook met snelle muziek kun je natuurlijk emotie oproepen. Maar snelheid is geen vereiste voor mooie muziek. Hoogstens een doel....
Ikzelf oefen nu ook op techniek omdat ik wat ik in mijn hoofd hoor niet kan spelen en het mij dus belemmert in mijn muziekaliteit. En das wat anders dan mensen die het zonodig leuk vinden om 1232923 noten per seconde te spelen puur voor het feit dat ze er zoveel spelen.

Jimi Hendrix ben ik geen fan maar dat komt gewoon omdat ik zijn spel en zang niet mooi vind. Maar ik ben zowieso niet zo'n fan van de poprock van die tijd. Het gezang is vaak hetgene waar ik op afknap.

Stevie Ray Vaughn.......agh wel aardig maar ook niet mijn ding. Klinkt een beetje hetzelfde steeds.

Azrael
28 november 2004, 18:26
Dude, ik had 'het liedje over de mooie jurk van het vrouwtje' (oftewel Wonderful Tonight) graag zelf geschreven. Oke, het zijn 4 akkoorden, maar wel een erg goed nummer.

Agreed.......zullen wij maar "Wonderful Today" beginnen te schrijven dan?

Kitaarhiero
29 november 2004, 14:19
Het gaat mij niet om het aantal akkoorden, want 4 akkoorden is toch wel mijn maximum per nummer :p ;)

het is gewoon een enorm klef lied.

Richwoodje
7 december 2004, 15:52
Dude, ik had 'het liedje over de mooie jurk van het vrouwtje' (oftewel Wonderful Tonight) graag zelf geschreven. Oke, het zijn 4 akkoorden, maar wel een erg goed nummer.

+1 (jaja, mn eerste keer ooit dat ik dit doe 8-) )

Dirrukkie
18 april 2006, 00:33
Op de orginele vraag:

1. Jimi Hendrix
2. Stevie Ray Vaughan
3. Eric Clapton

Hendrix had een groot respect voor Clapton en was vereerd hem te ontmoeten toen hij in Engeland kwam, dus om Clapton nu lekker af te zeiken slaat natuurlijk nergens op als je Hendrix de beste vindt. Alle drie zijn ze uniek en door elkaar beinvloed/geinspireerd. Hendix heeft natuurlijk maar 4 jaar echt cariere gemaakt en zijn nalatenschap qua composities(alles tussen Machine Gun en Drifting) en vernieuwde gitaartechnieken stijgt ver boven Stevie(83 tot 90) en Clapton(65 tot heden) uit.
Van alle 3 is er een versie van "Little Wing" waarbij ik toch moet zeggen dat die van Clapton wel een hele saaie versie is. Het orgineel blijft toch de mooiste en dan vooral de live versie. Hoewel die van Stevie natuurlijk fabuleus is zou Hendrix als hij nog geleefd zou hebben in de tijd dat Stevie de zijne opnam er toch wel een minstens even mooie versie van gemaakt zou hebben, al was het alleen maar door de betere opname technieken.

Als ik de rest van de berichten zo lees komt het er toch op neer wie dan de
'beste gitarist ooit' is.

Maar wie de beste is......die staat niet in dit rijtje......luister maar eens naar de cd "in Concert '94" van Danny Gatton. Ik vind lang niet alles van de man goed maar deze cd is wel een must voor de gitaarliefhebber. Zelfs Steve Vai zei ooit dat muziek 'kunst' is en je helemaal niet kan zeggen wie de beste is maar dat Danny Gatton toch wel het dichtste bij komt.........

Oh well, nog maar wat namen dan Junior Watson, Hollywood Fats, Lenny Breau, Chet Atkins, Kenny Burrell, Chris Duarte, Lonnie Johnson, Peter Green, Tiny Grimes, pffff zo kan ik nog wel ff doorgaan. Er valt nog zoveel te ontdekken.....Peace Ya'll....Dirk

Balthazar
18 april 2006, 00:48
ok hier mijn to p3

1- stevie ray
2- jimi
3- eric

jimi hendrix vind ik zeker de beste componist van de drie, ook de meest vernieuwende gitarist, alleen ik vind zijn skills niet genoeg om op nr 1 te komen in dit lijstje. en natuurlijk het feit dat hij niet bepaald strak was. zelfs in de studio krijgt hij het niet voor elkaar. stevie is gewoon fantastisch, beheersd vele disciplines, veel skills, improviseerd geweldig en heeft ook de vetste stem van de drie. clapton heeft me nooit zo geboeid........ tja en little wing laat natuurlijk ff duidelijk zien dat jimi geniale dingen kan verzinnen en stevie ray vaughan de absolute koning is.

Rick trodat
18 april 2006, 02:23
Hendrix is natuurlijk een meesterlijke gitarist. Een nummer als third stone from the sun...wie komt daar op?? science fiction op de gitaar..of wat dacht je van remember, of may this be love...Allemaal zo verschillend en prachtig. Dat is niet echt van SRV of Claton te zeggen.Hoewel clapton heeft ook wel veel ''verschillende'' liedjes gemaakt. SRV heeft gewoon vette nummers geschreven. Scuttle buttin doet bijna niemand hem na.

B.t.w. ik heb laatst een documentaire gezien van hendrix. ''Hendrix the last 24 hours''. Heel interressant, hierin beweren ze (ik weet niet of het waar is) dat hendrix is vermoord door de regering omdat hij connecties had met The black panthers en hij steeds beroemder en beroemder werd en uiteindelijk is omgelegt omdat ze bang werden dat hij en the black panthers te veel macht kregen.

Een beetje off topic. Maar weet iemand hier eigenlijk meer over?

Jaha
18 april 2006, 09:55
Het zijn alle drie goede gitaristen>>het beste is een kwestie van smaak>> zou voor mij hendrix zijn.
Maar Jimi Hendrix heeft toch echt wel het meest invloed gehad op de gehele muziekgeschiedenis.
Dus dan steekt objectief gezien Hendirx mijlenver boven de andere 2 uit.

Jorn69
18 april 2006, 17:36
1) Jimi Hendrix
2) Stevie Ray Vaughan
3) Niet Clapton. Geef mij maar Ritchie Blackmore of misschien zelfs Jimmy Page OF David Gilmour :d

nielsduursma
18 april 2006, 17:54
ik zou nu kiezen voor clapton, ik zit de laatste tijd veel cream enzo te luisteren, vooral badge en white room vind ik echt fantastisch. een jaar geleden had ik waarschijnlijk hendrix gezegd.

mischien volgend jaar wel svr, wie weet :hippie:

Jasper K.
19 april 2006, 16:46
1 a. Jimi Hendrix: ongeevenaard
1 b. SRV: ongeevenaard
2. Clapton: ooit goed, maar 't is net niks de laatste 25 jaar

Harry
19 april 2006, 16:51
ddiscussie van niks, appels met peren en who cares enzo

G.G.
19 april 2006, 18:21
Is inderdaad appels met peren vergelijken. Persoonlijk luister ik het liefst naar SRV. Live at El Mocambo uit 83 is echt super.

Voor een meer uitgesproken en slecht onderbouwde mening zie onderschrift.

new deep
19 april 2006, 23:10
Jimi was not of this earth, een genie en die andere twee kunnen alleen maar zijn schaduw staan.
Clapton spreekt me daarne dan nog het meest aan vanwege de (relatief grotere) rol die hij heeft gespeeld in de popgeschiedenis en diverse platen die hij zowel solo als met Cream en Derek and the Domino's heeft gemaakt

Set Wenker
20 april 2006, 10:49
Leg eens uit waarom Jimi volgens jou zo'n genie was dan.

Letsgo21
20 april 2006, 14:21
Leg eens uit waarom Jimi volgens jou zo'n genie was dan.

Omdat zijn nummers van eigen bodem kwamen en omdat hij een totaal nieuwe eigen speelstijl had. Beluister electric ladyland maar eens...
Daarom komt hij bij mij toch nog juist op nr1. Hoewel ik een echte SRV fan ben.
Een rangschikking is natuurlijk niet evident te maken, zoals hier al eerder gezegd is de SRV's versie van little wing bvb een stuk beter...maar bij mij scoort het originele...en zo heeft SRV er ook een deel schitterende, luister maar eens naar 'change it' of 'life without you'...
Eric Clapton is nog moeilijker te rangschikken, voor de periode met Cream ben ik niet echt te vinden, maar 'from the cradle' is vlgns mij zijn beste cd, terwijl dat dan weer allemaal gecoverde nummers zijn...
Ik denk dat je moet kiezen in welke zin je je rangschikking maakt...kies je voor originaliteit, sound, ...

new deep
20 april 2006, 19:08
Leg eens uit waarom Jimi volgens jou zo'n genie was dan.

omdat hij vernieuwende, universele, tijdloze, uitdagende, inspiratievolle, toonrijke, afwisselende, zeer groovy, niet te categoriseren muziek maakte en in feite de weg heeft vrij gemaakt en de toon heeft gezet voor elke latere ( voornamelijk elektrische) gitarist, including bluesgitarist srv.
Verder is de impact die hij op de moderne (muziek)geschiedenis heeft gehad vele malen groter dan die van welke andere gitarist dan ook.

Hector_Tsolodimos
24 april 2006, 16:06
Ik dénk, dat SRV qua gitaarspel het beste was. Maar als je kijkt naar invloed, inspiratie, originaliteit en nummer schrijven tipt niemand aan HENDRIX.
vandaar ook dat hij de beste gitarist is die we ooit hier op aarde hebben gehad..

Hector_Tsolodimos
24 april 2006, 16:06
omdat hij vernieuwende, universele, tijdloze, uitdagende, inspiratievolle, toonrijke, afwisselende, zeer groovy, niet te categoriseren muziek maakte en in feite de weg heeft vrij gemaakt en de toon heeft gezet voor elke latere ( voornamelijk elektrische) gitarist, including bluesgitarist srv.
Verder is de impact die hij op de moderne (muziek)geschiedenis heeft gehad vele malen groter dan die van welke andere gitarist dan ook.
Precies. (punt)

arjanb01
24 april 2006, 16:25
Precies. (punt)

Voor mij zou de top 3 als volgt zijn:

1. Hendrix (vernieuwend, grensverleggend en tot op de dag van vandaag inspirerend voor iedereen die gitaar wil leren spelen, daarbij komt dat zn muziek nooit gedateerd klinkt, luister maar eens naar Cry of Love en Electric Ladyland).

2. SRV (briljante techniek, een verbeterde versie, technisch gezien van Jimi maar niet vernieuwend)

3. GEEN Clapton, hij boeit me muzikaal en technisch niet zo. Daarbij komt dat hij niet vernieuwend is geweest op blues en rockgebied. Wat hij echter wel heeft is een aparte toon. Die moet je boeien of niet vind ik....
Bovendien zijn er technisch en muzikaal betere muzikanten/gitaristen.
Wat mij betreft dan liever Blackmore, Jeff Beck of Jimi Page.

arjanb01
24 april 2006, 16:33
Ik vind het matig dat er zoveel kritiek is op Clapton. Waar was Hendrix geweest zonder clapton??
Tevens wordt er voortdurend aangekaard dat Clapton het minste (van de 3) zijn gevoel uit in zijn muziek. Ik DACHT het niet! De solo's van bijvoorbeeld Bell Bottom Blues en I looked away zijn toch prachtig. Tevens voel ik weinig voor die gozers die 100000000000 snaren per seconde kunnen aanraken. Ik persoonlijk heb daar niks mee.
ALs laatste wil ik nog even zeggen dat ik het matig vind dat de laatste cd's van Clapton zo worden bekritiseerd. Ik heb daar wel affectie mee. Zijn probleem (...) is dat hij ouder is geworden, en Hendrix en die andere gozer niet. Ik bedoel wat wil je... Iemand van bijna 60 die tekeer gaat als een jongetje van 25?!

MVG Pappe

Jan Akkerman is ook ouder geworden, maar die heeft nog steeds pit in zn spel en ten tijde van de jaren 70 waren clapton en hij aan elkaar gewaagd zo genaamd. Nou, het verschil zit em hierin dat Akkerman zich heeft ontwikkeld en Clapton stil is blijven staan. Toch ? Terwijl akkerman bijna net zo oud is !
Dus ook oudere gitaristen zouden zich moeten blijven ontwikkelen vind ik.
Dus het argument van 'we worden allemaal ouder, dus je kan dan softer worden en niet meer verfrissend zijn' in het geval van EC vind ik te makkelijk....

Zwaluwnoot
24 april 2006, 16:41
Ik heb geen favoriete gitaarist maar als ik moet kiezen tussen deze gitaristen, dan kies ik toch SRV

new deep
24 april 2006, 19:26
ik wil even een misverstand uit de wereld helpen;

SRV is niet technisch beter dan Jimi, hoogstens af en toe wat sneller en eenvormiger.

Zwaluwnoot
24 april 2006, 20:16
Dan kan je nog een andere mening hebben.

drap
24 april 2006, 20:41
ik wil even een misverstand uit de wereld helpen;

SRV is niet technisch beter dan Jimi, hoogstens af en toe wat sneller en eenvormiger.

Onwetendheid, meer kan ik er niet van maken. Luister es naar Stevie's versie van Little Wing en je bent een andere mening toegedaan. Of beter, kijk es naar een live dvd van SRV en ga dan es zeggen dat Jimi dit ook live kon brengen. Overigens ben ik meer liefhebber van Hendrix als SRV hoor, maar daar laat ik niet m'n mening over de 2 door leiden. Dat is louter smaak

Hector_Tsolodimos
24 april 2006, 22:40
ik wil even een misverstand uit de wereld helpen;

SRV is niet technisch beter dan Jimi, hoogstens af en toe wat sneller en eenvormiger.

Ik weet het niet, ik heb ze allebei nooit in het echt gezien. Jimi was natuurlijk de meester des meesters, maar of hij net zo als SRV uren lang achter elkaar kon soleren? Of iemand hem dat na kon doen.. en als je luisterd naar little wing live, van SRV val je ook stijf achterover..

maar ik heb wel eens gehoord dat Jimi niks wist van noten en toonladders..
kom op..hij kende de E pentatonische ladder toch wel? Kijk maar bijv naar voodoo child...hij wijkt volgens mij niet één keer uit die ladder... net als bij meerdere nummers.. little bijv G pentatonisch..als ik het goed heb..

Hector_Tsolodimos
24 april 2006, 22:41
Onwetendheid, meer kan ik er niet van maken. Luister es naar Stevie's versie van Little Wing en je bent een andere mening toegedaan. Of beter, kijk es naar een live dvd van SRV en ga dan es zeggen dat Jimi dit ook live kon brengen. Overigens ben ik meer liefhebber van Hendrix als SRV hoor, maar daar laat ik niet m'n mening over de 2 door leiden. Dat is louter smaak

haha..toevallig dat wij het allebei over little wing hebben..ik las je post pas na dat ik de mijne had gepost..

little wing is idd ongeloofelijk goed
en net als jij..ben ik ook een grotere fan van JH als van SRV, al moet ik morgen met de SRV band een nummertje mee spelen :P

new deep
25 april 2006, 02:52
Onwetendheid, meer kan ik er niet van maken. Luister es naar Stevie's versie van Little Wing en je bent een andere mening toegedaan. Of beter, kijk es naar een live dvd van SRV en ga dan es zeggen dat Jimi dit ook live kon brengen. Overigens ben ik meer liefhebber van Hendrix als SRV hoor, maar daar laat ik niet m'n mening over de 2 door leiden. Dat is louter smaak

Dat jij hier niet meer van kan maken illustreert dan je eigen onvermogen.
ik heb een live dvd van srv (live at montreux) en vind ik daar geen flikker aan en daar laat ik mijn mening dus wel degelijk door bepalen.
Dus hoeveel noten iemand per minuut speelt is niet belangrijk, Jimi is voor mij het toonbeeld van iemand die alles kan (kon) uitdragen met zijn instrument en dus technisch vaardig.
Dat srv een nummertje van jimi na kan spelen maakt hem nog niet technischer, bovendien speelt srv alleen maar op dezelfde manier en in praktisch dezelfde maatsoorten dezelfde muziek in dezelfde toonsoort.

drap
25 april 2006, 19:31
Dat jij hier niet meer van kan maken illustreert dan je eigen onvermogen.
ik heb een live dvd van srv (live at montreux) en vind ik daar geen flikker aan en daar laat ik mijn mening dus wel degelijk door bepalen.
Dus hoeveel noten iemand per minuut speelt is niet belangrijk, Jimi is voor mij het toonbeeld van iemand die alles kan (kon) uitdragen met zijn instrument en dus technisch vaardig.
Dat srv een nummertje van jimi na kan spelen maakt hem nog niet technischer, bovendien speelt srv alleen maar op dezelfde manier en in praktisch dezelfde maatsoorten dezelfde muziek in dezelfde toonsoort.

Je moet es beter gaan lezen. Ik heb het niet over je onvermogen gehad, ik zei onwetendheid. Dat is nogal een wezelijk verschil. Kijk, dat je de dvd live at Montreux niks aan vindt, zegt niks over SRV z'n kwaliteit, wat jij dus oppert. Je kent duidelijk de versie van SRV's Little Wing niet, want die lijkt niet in de verste verte op het origineel van Hendrix, wat ik overigens ook een fantastisch nummer vind. In deze zin spreekt dus ook je onwetendheid, niet onvermogen. Je vermengt smaak met een mening over de twee. Als je m'n post goed had gelezen en niet zo impulsief reageerde, las je namelijk ook dat ik Hendrix meer kan waarderen dan SRV. Alleen maakt dat Hendrix er nog niet beter om. Dat je zegt dat SRV alleen maar op dezelfde manier en in dezelfde maatsoort speelde, is werkelijk volslagen onzin en ken je dus echt z'n repertoire niet. SRV was de enige bluesgitarist die ALLE bluessoorten kon spelen en met een gemak dat nog niet geëvenaard is, wat meerdere grote bluesgitaristen ook erkent hebben. Daar komt bij dat de man ook meer speelde dan alleen maar blues. Maar als jij vindt dat Hendrix beter was, dan mag jij dat vinden, maakt mij nie uit. Het enige wat ik van Hendrix kan zeggen is dat 't een geweldig gitarist was, die enorme muzikale deuren heeft geopend. Maar beter als SRV was ie niet. En dat mag ik dan weer vinden

new deep
25 april 2006, 19:51
Je moet es beter gaan lezen. Ik heb het niet over je onvermogen gehad, ik zei onwetendheid. Dat is nogal een wezelijk verschil. Kijk, dat je de dvd live at Montreux niks aan vindt, zegt niks over SRV z'n kwaliteit, wat jij dus oppert. Je kent duidelijk de versie van SRV's Little Wing niet, want die lijkt niet in de verste verte op het origineel van Hendrix, wat ik overigens ook een fantastisch nummer vind. In deze zin spreekt dus ook je onwetendheid, niet onvermogen. Je vermengt smaak met een mening over de twee. Als je m'n post goed had gelezen en niet zo impulsief reageerde, las je namelijk ook dat ik Hendrix meer kan waarderen dan SRV. Alleen maakt dat Hendrix er nog niet beter om. Dat je zegt dat SRV alleen maar op dezelfde manier en in dezelfde maatsoort speelde, is werkelijk volslagen onzin en ken je dus echt z'n repertoire niet. SRV was de enige bluesgitarist die ALLE bluessoorten kon spelen en met een gemak dat nog niet geëvenaard is, wat meerdere grote bluesgitaristen ook erkent hebben. Daar komt bij dat de man ook meer speelde dan alleen maar blues. Maar als jij vindt dat Hendrix beter was, dan mag jij dat vinden, maakt mij nie uit. Het enige wat ik van Hendrix kan zeggen is dat 't een geweldig gitarist was, die enorme muzikale deuren heeft geopend. Maar beter als SRV was ie niet. En dat mag ik dan weer vinden
ja over de laatste zin zijn we het dan eens iig :-)

robby-C.rock
26 september 2007, 22:20
hendrix.... zeker weten

Orgasmocaster
26 september 2007, 22:29
Hey Robbie Cock, hou es ff op met die ouwe koeien.. verveel je je ofzo? ;)

robby-C.rock
26 september 2007, 22:31
een beetje :P maar ik hou al op;)

q-elvis-p
26 september 2007, 22:50
Geen van de drie!!! Rocken alle drie niet!!!

eldec
26 september 2007, 22:58
Stievie Ray Vaughan, zonder twijfel

Harry
27 september 2007, 10:45
zal wel gepost zijn, misschien wel door mezelf, maar het zijn alledrie ontzettend verschillende gitaristen die ook nog eens allemaal hun sporen verdiend hebben.

Jorikjet
28 september 2007, 19:58
hendrix, srv deed zijn truukje steeds maar over en over, terwijl hendrix toch meer expirimenteerde. eric clapton is ook erg goed, maar iets te gelikt door die poppie nummers van hem, maar zeker niet slecht.

mijn volgorde;
hendrix, clapton, srv

Wouter van Dijk
2 oktober 2007, 14:52
Waarschijnlijk wat Clapton zelf ook zou zeggen:

Hendrix, SRV, Clapton

E-J
2 oktober 2007, 18:47
De 'Clapton' van de jaren '60 was een voorbeeld voor beide. Wat was hij toen een gitarist... enorm vernieuwend. Veel mensen kennen Clapton van zijn rustigere werk, niet van bijvoorbeeld Cream en Derek & The Dominoes... :stop:

Hendrix vind ik erg goed, maar wordt voor mij de laatste tijd wel erg de hemel in geprezen. SRV kan mij niet boeien helaas... beetje te eenzijdig.

Ja, volgens mij ben ik de enige die hier voor Clapton kiest :).

Van Dattum
2 oktober 2007, 22:05
Echt niet! Clapton is ook mijn favoriet! Ik ben gitaar gaan spelen door de solo van 'Forever Man'.... Wat een geweldige timing en een dijk van en geluid....

Kris Haex
3 oktober 2007, 01:15
Wordt Hendrix de laatste tijd weer in de hemel geprezen?

axis303
3 oktober 2007, 01:51
De 'Clapton' van de jaren '60 was een voorbeeld voor beide. Wat was hij toen een gitarist... enorm vernieuwend. Veel mensen kennen Clapton van zijn rustigere werk, niet van bijvoorbeeld Cream en Derek & The Dominoes... :stop:

Hendrix vind ik erg goed, maar wordt voor mij de laatste tijd wel erg de hemel in geprezen. SRV kan mij niet boeien helaas... beetje te eenzijdig.

Ja, volgens mij ben ik de enige die hier voor Clapton kiest :).

Nee hoor, ben het met je eens :)

artnaz
3 oktober 2007, 02:00
- Clapton vind ik maar niks, zijn spel en muziek is niet boeiend. Zwaar overrated.
- Jimi vind ik ook niet wat. Paar redelijke nummers, leuk gitaarspel. Maar echt warm wordt ik er niet van. Leuk en aardig. Desalniettemin heeft hij alles op gang gezet, en daar ben ik hem wel dankbaar voor. En ook hij is aardig overrated.
- SRV vind ik wel aardig wat, mooi gepriegel, maar inderdaad eenzijdig. En hij is wat "minder van belang" geweest...

Dus:

1) Hendrix
2) SRV
3) Clapton

Maar een echte top is dit niet van mij, gewoon een ordening van de drie genoemde...

EuroCinema
3 oktober 2007, 11:12
Wat mij betreft:

1 - Hendrix, omdat-ie heel veel verschillende dingen die al bestonden (blues, r'n'b, rock 'n' roll, een vleugje (free) jazz samensmolt tot iets nieuws en met zijn gebruik van effecten een heel nieuwe dimensie gaf. En omdat zijn improvisaties echt alle kanten op konden.

2- Clapton. Beperkter dan Hendrix, meer een pure bluesman en minder free jazz waanzin erin, maar de eerste tien jaar van zijn carriere wel razend mooie en emotionele dingen gespeeld (Badge, Bell Bottom Blues).

3- SRV. Beest van een gitarist, geweldige tone, maar de kaders waarbinnen hij speelde waren wel duidelijk gedefinieerd. Hij verfijnde wat voor hem kwam tot een soort ultieme " best of", maar verlegde geen grenzen.

Nou ja, zo heb ik als liefhebber van alledrie het ervaren.

stratlover
10 oktober 2007, 23:53
ongetwijfeld hendrix, hij heeft écht veel gedaan in z'n leven. Stevie op de 2de plaats, want hij is gewoon dé man en ik heb echt niks met clapton.

Brent Ray Vaughan
11 oktober 2007, 00:06
1. Hendrix; geweldige muziek én zijn speelstijl is fantastisch! Dat gemak, niet normaal! Staat op één, omdat hij voor mij het creatiefste was!

2. SRV: geweldige muziek, sommige liedjes vind ik zelfs beter dan die van de Jimi, maar niet zo inventief. Duidelijk dat mannen zoals Hendrix en Albert King een hele grote invloed hadden.

3. Clapton: tja, heb eigenlijk ook niet zoveel met clapton. Zijn beste cd is die unplugged cd, die vind ik ongelooflijk goed. Maar voor de rest... vind ik hem niet zo speciaal.... hoewel ik natuurlijk wel zo goed als hem zou willen zijn (in my dreams)

Melon1510
13 oktober 2007, 00:21
Heb het afgelopen half uur dit hele topic maar eens op mijn gemak door zitten lezen en ben tot de conclusie gekomen dat elke mening ter wereld over deze 3 gitaristen eigenlijk wel voorbij is gekomen.

Over Clapton kan ik niet echt een oordeel vellen, ken zijn muziek niet goed. Vind zowel de plugged als de unplugged versie van Layla goed, alleen is de slidesolo van de plugged versie iets te lang en te herhalend. Maar misschien leer ik dit nog wel waarderen.

Hendrix was inventief, speelde zeer sterk op zijn gevoel en hoewel zijn live optredens niet altijd even goed zijn, vind ik ze wel erg interessant om naar te kijken en te beluisteren. Wild Thing @Montreux (...het was toch Montreux?) vind ik persoonlijk een beetje te veel van het goede qua feedback en "langdradigheid", maar ik vind het geweldig om te zien. De studioversies van een aantal van zijn nummers, en dan vooral de bekendste als Purple Haze, Voodoo Child, Little Wing, All Along The Watchtower etc, vind ik erg prettig om naar te luisteren en ze inspireren me elke keer weer om de gitaar op te pakken en het allemaal gewoon te gaan doen. Hendrix wordt de laatste tijd inderdaad een beetje de hemel in geprezen, deels terecht, deels onterecht omdat hij een beetje buiten deze tijd staat (grote kans dat de volgende reactie zal zijn dat Hendrix van alle tijden is en niet te evenaren is etc...).

SRV vind ik persoonlijk erg prettig, zo niet het prettigste, om naar te luisteren. Hoewel zijn gitaargeluid inderdaad veel van hetzelfde was en ook bepaalde licks en technieken constant herhaald worden (vergelijk Pride and Joy maar eens met de akoestische gitaarsolo bij MTV Unplugged en Scuttle Buttin', ik hoor nogal veel van hetzelfde) is SRV in mijn mening gewoon erg goed. De manier waarop hij zijn gitaar aanvalt is, in mijn opzicht, beter dan de agressiviteit van Hendrix en zijn improvisatietechniek kan zich met die van Hendrix meten, hoewel in de jaren '80 het inderdaad allemaal een stuk netter moest zijn. Aan de andere kant kreeg SRV het wel voor elkaar in de top40 te komen, zowel in Amerika als in de UK; ik zie op dit moment Ana Popovich (...om maar eens iets te noemen) of Matt Bellamy Jan Smit van de eerste plaats in de top 40 verdringen.
Helaas.

Zoals iemand hier (waarschijnlijk) al eerder heeft gezegd: JH was het inventiefst en SRV was technisch beter. Clapton doe ik geen uitspraak over; ben door dit topic wel tot de conclusie gekomen dat ik cd's van Cream moet gaan aanschaffen.

Neals
13 oktober 2007, 14:06
Clapton is vooral goed in de kunst van het weglaten, iets wat ik weinig in dit topic tegen kwam en toch wel heel erg wil benadrukken. Over de jaren heeft Eric Clapton nogal wat goede en wat minder goede perioden meegemaakt, raakte hij veel vrienden kwijt, raakte aan de heroine en ook dit wordt vaak gereflecteerd in zijn eigen songs.

Die songs vind ik dus juist het sterkste punt van Clapton. Hij kan meedoen in een song op een manier dat hij niet helemaal het voortouw neemt en dus op een functionele manier muziek aan het maken is. Zoals veel namelijk wel kunnen beamen zijn er legio's gitaristen die in elke ruimte een solo drukken. Clapton doet dit dus niet.

Ook een leuk detail is dat Clapton hier o.a. vergeleken wordt met SRV en Jimi Hendrix, en waarschijnlijk zal Clapton zelf ook zeggen dat deze twee beter dan hem speelden, omdat dit ook persoonlijke vrienden van hem waren.

Ook moet ik erbij zeggen dat ik Clapton zelf ook sinds de laatste tijd pas echt kan waarderen, en dan zul je pas zien hoe briljant en wat voor sterke muzikant deze man is.

SRV vind ik toch meer een man die eigenlijk met een bestaand iets aan de slag is gegaan, en was actief in een periode dat mensen vooral naar de 'zogenaamde' supergitaristen begonnen te luisteren. Wat SRV deed was vooral de Blues voor hem verfijnen.

Jimi Hendrix, speelde niet altijd even keurig, maar was toch een pionier op het gebied van de gitaar. Vond gedurende zijn nogal korte carriére gigantisch veel uit op gitaargebied, en veel van zijn songs klinken anno 2007 nog alsof ze gisteren opgenomen waren.

Fender75
18 oktober 2007, 21:55
SRV blijft bij mij de man, op korte voet gevolgd door Jimi. Toen ik SRV voor het eerst hoorde had ik echt een gevoel van WAUW!!!, bij JH had ik dat minder. Eric Clapton vind ik errug goed, maar die heeft ook een tijd muziek gemaakt die ik echt minder vond...maar, derde in dit rijtje is nog steeds erg goed toch?

Van Dattum
19 oktober 2007, 16:48
Clapton is vooral goed in de kunst van het weglaten, iets wat ik weinig in dit topic tegen kwam en toch wel heel erg wil benadrukken. Over de jaren heeft Eric Clapton nogal wat goede en wat minder goede perioden meegemaakt, raakte hij veel vrienden kwijt, raakte aan de heroine en ook dit wordt vaak gereflecteerd in zijn eigen songs.

Die songs vind ik dus juist het sterkste punt van Clapton. Hij kan meedoen in een song op een manier dat hij niet helemaal het voortouw neemt en dus op een functionele manier muziek aan het maken is. Zoals veel namelijk wel kunnen beamen zijn er legio's gitaristen die in elke ruimte een solo drukken. Clapton doet dit dus niet.

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.... dit is inderdaad de reden dat ik de De Man zo vreselijk waardeer. Hij speelt gitaar in dienst van het nummer. En goed....! Bij de meesten in het SRV-genre heb ik het idee dat een nummer alleen een mooi excuus is om eens flink tekeer te gaan. Is overigens mijn bescheiden mening....

Kakihara
21 oktober 2007, 00:31
SRV blijft bij mij de man, op korte voet gevolgd door Jimi. Toen ik SRV voor het eerst hoorde had ik echt een gevoel van WAUW!!!, bij JH had ik dat minder. Eric Clapton vind ik errug goed, maar die heeft ook een tijd muziek gemaakt die ik echt minder vond...maar, derde in dit rijtje is nog steeds erg goed toch?

Met alle respect voor Jimi en SRV, maar mochten ze wat langer geleefd hebben, zou de kans groot geweest zijn dat ook zij geweldige kutmuziek zouden gemaakt hebben. Overigens vind ik dat Clapton de mooiste tone hebben, Jimi het meest innovatief en SRV de meest virtuoze al vond ik hem nogal vaak hetzelfde truukje herhalen, maar dat is eigen aan de blues denk ik en kan niet altijd ten laste van de gitarist gelegd worden :)

viiktor
22 oktober 2007, 15:50
Hendrix is wel de beste gitarist maar vn deze 3 muzikanten vind ik clapton over t algemeen wel de beste (ook al heeft hij veel slechte periodes gehad door drank en drugs) :hippie:

Alternia
22 oktober 2007, 17:46
eric clapton stinkt! :hippie:

( dr stond: " je wilde je altijd iets zeggen over eric clapton maar je wist niet waar?" )

Van Dattum
22 oktober 2007, 19:16
Heb je wel eens naast hem gestaan dan? :seriousf:

Van Dattum
22 oktober 2007, 19:35
Om stiekum te kijken hoe je de bridge van 'Badge' nou ook alweer precies speelt?:seriousf: :seriousf:

cerpintaxt
5 november 2007, 12:54
tis algemeen bekend dat hendrix de jazz richting op ging of dat ook wat was geworden dat betwijfel ik.

mwah why not, die gast die haalde solo's uit zijn spreekwoordelijke mouw. dat was niet gezond meer.

Aron Maiden
8 november 2007, 17:37
1. Jimi Hendrix, Qua kwaliteiten waarschijnlijk niet zo goed als SRV, maar qua spel en composities zeker een stuk beter!

2. SRV. Hij is een bijzonder goede gitarist, zit op dit moment helemaal weer in een SRV periode! echt te gek!, hoewel ik na een weekje weer wat srv geluisterd te hebben wel weer iets anders ga opzetten, Te gek! Heerlijke sound ook!

3. Clapton. Met deze gitarist heb ik echt helemaal niets.. Ik vind de tijd met the cream en Mayell echt helemaal super!, prachtig gespeelt, lekker geluid, maar ik vind het toch net niet.. Hij doet me niets zeg maar.

Opzich kan je deze 3 ook niet echt goed vergelijken.. Je kan natuurlijk wel zeggen wie je beter en vetter vind natuurlijk!;)

En even over een van de eerste posts over little wing, Die vind ik ook van Hendrix beter!

Blind Owl
13 november 2007, 21:53
Mijn mening, niet gaan bitchen dat JIJ Clapton zo'n geweldige gitarist vind en dat ik mijn mening daarom (zou) moet(en) aanpassen.

1) Hendrix, lekker virtuoos = lekker spacen en helemaal in de muziek zitten. Dat is gewoon het chillste wat er is.

2) SRV, de blanke Hendrix met een leuk *Twang* geluid.

3) Clapton, maar het liefst zou ik die niet eens willen noemen omdat die gast een beetje een flikker is.

En waarom hebben jullie het allemaal over ondergewaardeerde gitaristen zonder Danny Kirwan te noemen?

nevyn292
13 november 2007, 21:58
Mijn mening, niet gaan bitchen dat JIJ Clapton zo'n geweldige gitarist vind en dat ik mijn mening daarom (zou) moet(en) aanpassen.

1) Hendrix, lekker virtuoos = lekker spacen en helemaal in de muziek zitten. Dat is gewoon het chillste wat er is.

2) SRV, de blanke Hendrix met een leuk *Twang* geluid.

3) Clapton, maar het liefst zou ik die niet eens willen noemen omdat die gast een beetje een flikker is.

En waarom hebben jullie het allemaal over ondergewaardeerde gitaristen zonder Danny Kirwan te noemen?

watser mis met een beetje flikker?

al die gasten in de jaren 80 waren allemaal 'een beetje flikker',
zeg maar gerust heel wat meer 'flikker' dan clapton. en toen was da ook niet zo erg.

E-J
13 november 2007, 23:29
Mijn mening, niet gaan bitchen dat JIJ Clapton zo'n geweldige gitarist vind en dat ik mijn mening daarom (zou) moet(en) aanpassen.

1) Hendrix, lekker virtuoos = lekker spacen en helemaal in de muziek zitten. Dat is gewoon het chillste wat er is.

2) SRV, de blanke Hendrix met een leuk *Twang* geluid.

3) Clapton, maar het liefst zou ik die niet eens willen noemen omdat die gast een beetje een flikker is.

En waarom hebben jullie het allemaal over ondergewaardeerde gitaristen zonder Danny Kirwan te noemen?

Als iemand zich goed kan aanpassen aan andere stijlen is het Clapton wel. Bekijk maar een aantal platen van andere artiesten waarop hij meespeelt... dat eerste soloalbum van Roger Waters bijvoorbeeld... meesterlijk. Nee, ik denk dat mensen Clapton vooral kent van zijn meer commerciele periode (logisch natuurlijk) en hem daarom helaas met de grond willen gelijkmaken... begrijp me niet verkeerd, ik vind Hendrix geniaal, maar Clapton doet me iets in veel van zijn muziek, en ik ben geen echte fan, en dat maakt voor mij een goede gitarist. Hendrix vind ik in dat opzicht minder. En Vaughan al helemaal niet :).

Iedereen zijn mening natuurlijk! Maar voordat men wat zegt moet men wel wat eraf weten, anders kunnen we net zo goed allemaal op Geertje of Ritatje gaan stemmen en continu generaliseren. Ik heb het niet over jou hoor Blind Owl... :)

Blind Owl
1 december 2007, 18:35
watser mis met een beetje flikker?

al die gasten in de jaren 80 waren allemaal 'een beetje flikker',
zeg maar gerust heel wat meer 'flikker' dan clapton. en toen was da ook niet zo erg.

We hebben het toch niet over de jaren 80? En die gasten kleedde zich alleen maar flikkerig omdat dat toen die stijl was, Clapton is gewoon echt een flikker ;) ookal was ie in zijn Cream/Blind Faith jaren wel erg goed, maar omdat ie dat ook maar tijdelijk was vind ik Hendrix en SRV beter dan hem. Maar ook alleenmaar omdat ik moet kiezen hier in dit topic.

JanusB
10 december 2007, 16:40
Jimi Hendrix steekt er veruit het meest uit. Wat een invloed heeft deze man gehad op de muziekgeschiedenis!!!
In Engeland zaten mensen als Eric Clapton, Rolling Stones enz. enz braaf Muddy Waters en Robert Johnson plaatjes mee te spelen, terwijl Hendrix in Amerika als muzikant moest vechten voor een plaatsje in een band met Muddy Waters, BB King. Hij wist hoe het harde leven was, waar Muddy Waters en co over zongen. Eenmaal in Engeland was hij dan ook (gedeeld met de Beatles) het begin van de rock. De man die de blues begreep en het vertaalde naar prachige nummers verspreid over die (jammer genoeg) maar 4 jaar. hoe graag had ik hem zien transformeren naar een jazz gitarist, die samen met miles en evans fantastische dingen had kunnen laten zien. Het mocht niet zo zijn...

Waarom clapton voor mij lager staat aangeschreven heb ik hierboven al een beetje aangegeven. Tuurlijk maakte ook hij vernieuwende dingen met Cream, maar hij wist niet door en door wat de blues nou werkelijk was. Leg de plaaten van Cream en Hendrix maar naast elkaar. Clapton wist het zelf ook, toen ie van het podium werd geblazen bij zn eerste jam met Hendrix: Deze man heeft de roots...
Maar het blijft een goede gitarist natuurlijk, al ben ik geen fan van zijn latere werk.

Ook SRV is een zeer goede gitarist. Een mooie techniek, maar helaas niet vernieuwend. Zijn werk werd naar het einde van zn carriere minder. Veel van hetzelfde en op zn latere albums veel catchy nummertjes, die mij veel te gepolijst overkomen. Maar ik ben een groot fan van zijn allereerste albums. Nummers als Pride and Joy, Tin pan alley, Texas Flood blijven prachtig.
Alleen had hij nooit de Star Spangled Banner moeten spelen tijdens een commercieel festijn in de trant van een honkbal wedstrijd. Hoe graag wil je Hendrix zijn? en hoe erg plaats je dingen uit hun context?

Hendrix steekt er wat mij betreft met kop en schouder boven uit.

Groeten

Hendriks
10 december 2007, 22:19
Jimi Hendrix steekt er veruit het meest uit. Wat een invloed heeft deze man gehad op de muziekgeschiedenis!!!
In Engeland zaten mensen als Eric Clapton, Rolling Stones enz. enz braaf Muddy Waters en Robert Johnson plaatjes mee te spelen, terwijl Hendrix in Amerika als muzikant moest vechten voor een plaatsje in een band met Muddy Waters, BB King. Hij wist hoe het harde leven was, waar Muddy Waters en co over zongen. Eenmaal in Engeland was hij dan ook (gedeeld met de Beatles) het begin van de rock. De man die de blues begreep en het vertaalde naar prachige nummers verspreid over die (jammer genoeg) maar 4 jaar. hoe graag had ik hem zien transformeren naar een jazz gitarist, die samen met miles en evans fantastische dingen had kunnen laten zien. Het mocht niet zo zijn...

Waarom clapton voor mij lager staat aangeschreven heb ik hierboven al een beetje aangegeven. Tuurlijk maakte ook hij vernieuwende dingen met Cream, maar hij wist niet door en door wat de blues nou werkelijk was. Leg de plaaten van Cream en Hendrix maar naast elkaar. Clapton wist het zelf ook, toen ie van het podium werd geblazen bij zn eerste jam met Hendrix: Deze man heeft de roots...
Maar het blijft een goede gitarist natuurlijk, al ben ik geen fan van zijn latere werk.

Ook SRV is een zeer goede gitarist. Een mooie techniek, maar helaas niet vernieuwend. Zijn werk werd naar het einde van zn carriere minder. Veel van hetzelfde en op zn latere albums veel catchy nummertjes, die mij veel te gepolijst overkomen. Maar ik ben een groot fan van zijn allereerste albums. Nummers als Pride and Joy, Tin pan alley, Texas Flood blijven prachtig.
Alleen had hij nooit de Star Spangled Banner moeten spelen tijdens een commercieel festijn in de trant van een honkbal wedstrijd. Hoe graag wil je Hendrix zijn? en hoe erg plaats je dingen uit hun context?

Hendrix steekt er wat mij betreft met kop en schouder boven uit.

Groeten

Als Hendrix er niet was geweest hadden we nooit van SRV gehoord (en van een hoop andere trouwens ook niet). Invloed is enorm geweest , grootste deel van gitaristen is door hem ook gaan spelen en zijn invloed klinkt daarom nog dagelijks door, luister bv maar eens naar Jonh Frusciant(RHCP).

axis303
11 december 2007, 18:02
Ik vind het heel moeilijk om een persoon op 1 te zetten. En dan heb ik het over Hendrix vs. Clapton.

Het is een vrij bekend gegeven dat beide heren elkaar enorm beinvloed hebben. Toen Clapton's werk in de VS werd uitgebracht was Hendrix enorm onder de indruk en toen hij naar Engeland moest van zijn manager (Chas Chandler van de Animals) was 1 van de voorwaarden die hij stelde dat hij Eric Clapton kon ontmoeten. Hendrix wist wat hij hoorde op platen van de Yardbirds, Mayall & the Bluesbreakers en Cream.

Andersom was het natuurlijk ook het geval. Toen Clapton en Hendrix elkaar ontmoette en samen gingen jammen was Eric verbijsterd. En ook al waren ze qua expressieve zaken enorme tegenpolen, Clapton wist wat er aan de hand was en dat Jimi een levende attractie was.

Dus dat wordt een gezamenlijke eerste plaats voor deze heren.

Wel leuk dat op internet altijd van die discussies plaatsvinden over Hendrix vs. Clapton en dat er enorm geruziet wordt, terwijl Jimi & Eric toch redelijk vaak bij elkaar waren en erg goede vrienden waren. Respect voor elkaar en anderen staat/stond heel hoog in het vaandel bij deze heren.

Voor de geinteresseerden trouwens een technische vergelijking tussen Hendrix & Clapton:

http://twtd.bluemountains.net.au/cream/jeff/ecjhgtr.htm

Navar0x
31 december 2007, 23:13
Hendrix is eerder een fenomenale componist dan een fenomenale gitarist.
Datzelfde geld ook voor Clapton, wellicht in iets mindere mate.

Vaughan daarentegen is in mijn mening een redelijk slechte componist. Veel van zijn liedjes maken in mijn oren nog teveel gebruik van hetzelfde bluesschema. Begint een beetje te vervelen als pure luistermuziek.

Maar als ik een allround oordeel zou moeten geven, zou ik toch voor Vaughan kiezen. Veelal vanwege zijn kunsten op de gitaar, wat mij, als echte bluesgitarist toch het meest aanspreekt, en waar ik ook het liefst naar kijk.

rockandrolling
11 januari 2008, 20:27
Tja, Jimi was natuurlijk een van de grote invloeden van Stevie. Ik zou dus ook niet kunnen kiezen, als moet ik zeggen de de versie van Little Wing van Stevie echt heel goed is, beter nog dan van Jimi.

Clapton vind ik wel maar heeft mij iets te veel vreemde perriodes gehad. Bij Cream en John Mayall vond ik hem het best.

Klopt, maar Clapton heeft wat mij betreft momenteel weer periode waar hij wat mij betreft even "top" speelt als in de Cream tijd, laten we zeggen "hij heeft de oude doos open getrokken en daar krijgt ie nieuwe inspiratie van" zo getuige ook zijn recente wereldtour waar hij door de aanwezigheid van Derek Trucks weer Derek en the Dominos werk speelde, en ook Blind Faith is er weer.. :)

de kater
11 januari 2008, 20:41
Wie vinden jullie het beste van deze 3 alom bekende gitaristen.
Ikzlef geef mijn voorkeur aan Stevie Ray Vaughan, die man is zo'n geweldige gitarist gewoon, hij legt er veel gevoel in. Op de tweede plaats komt Jimi. Ook hij legt er veel gevoel en passie in. Alleen Stevie spreekt mij gewoon meer aan, zijn stijl enzo.
En op de laatste plaats Clapton. Ook weet ik dat deze man goed is alleen hij heeft hét gewoon niet. Hij gaf zelf ook aan dat hij zelf altijd nadenken moet wat voor lick hij als volgende moet doen. Bovendien waren het Jimi en SRV die Clapton voor aap zetten op et podium door solo's te spelen waar niemand tegen op kan.. graag reactie!!
Jimiis de beste

josszee
18 januari 2008, 11:26
JIMI HENDRIX :gitarist:

en dan de 2 anderen!

*AcousticGuitarMan*
20 augustus 2008, 12:48
1) Clapton = http://www.youtube.com/watch?v=zY04yo0C0fI
2) Vaughan
3) Hendrix