PDA

View Full Version : versterker kapotmaken met gitaar?



larsje
20 januari 2007, 11:31
hey,

Effe een check (mijn versterker goeroe zei dat het niet kon, maar toch...). Ik heb laatst nieuwe elementen op mijn epi les paul gezet, ben redelijk zeker dat ik de handel goed heb aangesloten. Ik heb er afgelopen maandag op mijn fender deville mee gespeeld, dat ging een minuut of vijf goed en daarna kwam er een verschrikkelijke zoem in mijn versterker. Uitgezet, vervolgens nogmaals aangezet, ging weer effe goed en daarna weer die zoem.

Daarna heb ik er over een marshall mee gespeeld, eigenlijk hetzelfde verhaal, ging een x-aantal minuten goed, daarna leek het net of de 'druk' wegviel. Een wat rafelig, buzzy geluid. Met mijn strat op die marshall ging het prima. Die fender deville blijft echter de buzz houden met zowel fender als epi.
Kent iemand dit verschijnsel. Ben redelijk angstig voor deze gitaar geworden als je begrijpt wat ik bedoel.....

Fumi SG
20 januari 2007, 11:37
Larsje, wij doen hier niet aan crossposten. Waarschijnlijk doen de mods hier zo wel wat aan dus daar maak ik me verder niet druk om. Om ff heel kort door de bocht te antwoorden... nee, je kunt je versterker niet kapot maken met je gitaar. In ieder geval niet met je gitaarsignaal, mocht je in een agressieve bui zijn krijg je je amp waarschijnlijk wél kapot maar dat even terzijde.

taylor
20 januari 2007, 11:37
denk dat er toch iets mis is met je wiring van je nieuwe element,kijk dat ff na of laat dat iemand met ervaring doen.

Rude Perception
20 januari 2007, 11:38
Ik kan me niet voorstellen. Het enige wat in me op kan komen is een te grote output van de gitaar, maar dat kan ik me ook niet voorstellen.
Wat ik heel raar vind is dat de versterker de buzz behoud met een andere gitaar. Ik zou ze allebei even laten nakijken (gitaar en (fender) versterker).