PDA

View Full Version : versterker kapotmaken met gitaar?



larsje
20 januari 2007, 11:29
hey,

Effe een check (mijn versterker goeroe zei dat het niet kon, maar toch...). Ik heb laatst nieuwe elementen op mijn epi les paul gezet, ben redelijk zeker dat ik de handel goed heb aangesloten. Ik heb er afgelopen maandag op mijn fender deville mee gespeeld, dat ging een minuut of vijf goed en daarna kwam er een verschrikkelijke zoem in mijn versterker. Uitgezet, vervolgens nogmaals aangezet, ging weer effe goed en daarna weer die zoem.

Daarna heb ik er over een marshall mee gespeeld, eigenlijk hetzelfde verhaal, ging een x-aantal minuten goed, daarna leek het net of de 'druk' wegviel. Een wat rafelig, buzzy geluid. Met mijn strat op die marshall ging het prima. Die fender deville blijft echter de buzz houden met zowel fender als epi.
Kent iemand dit verschijnsel.

Gearjunkie
20 januari 2007, 11:37
In mijn beleving werkt iets of juist niet. Ik geloof niet dat een versterker door een soldeerfout in de gitaar stuk gaat (alhoewel ik geen expert ben op dit vlak).

Via deductie ga je dingen uitsluiten die het in elk geval NIET zijn. Begin, mocht dat niet het geval zijn, met een geaard stopcontact. Zet alle pc's en tv's uit, en ga spelen. Probeer een andere kabel, geen effecten ertussen, en zo verder......

succes met zoeken!

bert k
20 januari 2007, 13:04
Ik denk een kapot snoer.

Wouter J
20 januari 2007, 13:22
Check je elementen, de draadjes, de hele rambam.

Ik ken dat, dan zit alles te storen en als je een andere gitaar aansluit is er niets aan de hand. Een duidelijke aanwijzing dat er iets in de bedrading van je gitaar fout zit.

Misschien is een van de aarde draadjes los gekomen en veroorzaakt die het zoemen en kraken.

vulvasonic
20 januari 2007, 13:28
Een welgemikte ram met de hals van je gitaar kan een versterker zeker met gemak mollen hoor. Mensen als Jimi Hendrix, Pete Townshend en Kurt Cobain hebben dat in het verleden regelmatig bewezen.

Een beetje amp goeroe moet dit toch weten!

ACSlater
20 januari 2007, 13:34
Een welgemikte ram met de hals van je gitaar kan een versterker zeker met gemak mollen hoor. Mensen als Jimi Hendrix, Pete Townshend en Kurt Cobain hebben dat in het verleden regelmatig bewezen.

Een beetje amp goeroe moet dit toch weten!

Toen ik de titel van dit topic zag, dacht ik ook dat iemand tips wilde hoe hij het beste zijn versterker kon mollen met een gitaar als stage-act

Rinze
20 januari 2007, 13:47
Door verkeerd soldeerwerk in je gitaar kan je versterker niet kapot gaan.

DarknessAwaits
20 januari 2007, 13:51
Tenzij je zo handig bent geweest om je gitaar via een omweg op 220 te hebben aangesloten, dán moet het lukken :D.

Fumi SG
20 januari 2007, 14:04
Tenzij je zo handig bent geweest om je gitaar via een omweg op 220 te hebben aangesloten, dán moet het lukken :D.

Nee man! Dan krijgt je amp juist meer op z'n flikker. Dan krijg je net wat meer gain, een soort extra gaintrap dus. Cascading gain!:D

Yamhammer_71
3 februari 2007, 12:00
(IMG)http://bp0.blogger.com/_8q4ysW20I28/RcRpDdTNZ2I/AAAAAAAAAAM/53pCTA2S3Gk/s1600-h/Afbeelding+263.jpg(IMG)

Yamhammer_71
3 februari 2007, 12:02
http://bp0.blogger.com/_8q4ysW20I28/RcRpDdTNZ2I/AAAAAAAAAAM/53pCTA2S3Gk/s1600-h/Afbeelding+263.jpg

Yamhammer_71
3 februari 2007, 12:02
klote, weer problemen met foto's posten :sneaky:

AutoStatic
3 februari 2007, 12:40
Je mag geen plaatjes linken van blogger.com vrees ik.
Anders link (http://bp0.blogger.com/_8q4ysW20I28/RcRpDdTNZ2I/AAAAAAAAAAM/53pCTA2S3Gk/s1600-h/Afbeelding+263.jpg) je het plaatje.

Tupelo
3 februari 2007, 14:24
Ik ken de onzekerheid.
Toen mijn Twin overleed (en overlijden deed die, van de 1 op de andere dag waardeloos geworden :( ) weet ik dat ook aan de actieve elementen van mijn Blade. Vervolgens overleed mijn Blues Deville onder zelfde verdachte omstandigheden. En iedereen maar beweren dat het onmogelijk was dat het aan mijn gitaar lag. Ik ernstig bijgelovig, twijfel nog steeds. :D

Echter, mijn Vox AC30cc2 doet nu al een jaartje dienst zonder problemen. :satisfie:

(en dat is maar goed ook want amps hebben me in 2006 VEEL geld gekost :o ).

Negative K3 fan
3 februari 2007, 15:06
ik denk dat er ergens in je gitaar of kabels een soort an slechts contact zit wat die zoem veroorzaakt... de boel ff strak opnieuw solderen dus.

Yamhammer_71
3 februari 2007, 18:32
Inderdaad...check check dubbel check :D
Had zelf ook ietwat probleempjes, maar bleek aan het stopcontact te liggen; ongeaard of geaard verschilt ook behoorlijk wat.