PDA

View Full Version : welke tube screamerachtig pedaaltje?



Misery Signals
20 januari 2007, 10:34
Hellow,

Ik wilde graag een Tube Screamer achtig pedaaltje kopen om de clean/overdrive van mijn amps te pushen. Ik heb al veel reviews gelezen en al veel koopsites bezocht. Ik twijfel tussen de Ibanez Tonelok TS7, de Ibanez Tube Screamer TS9, en de Maxon OD808. Welke zou ik daarvan nemen? Is die Tonelok echt zoveel slechter omdat hij pakken goedkoper is? En is die Maxon echt identiek aan de oude TS808 van Ibanez? Ik kom er even niet uit :)

Rude Perception
20 januari 2007, 11:31
Ik zou zeggen: Ga zelf even luisteren en testen.

drap
20 januari 2007, 11:33
Je kan ook de Digitech DF-7 eens proberen. Daar zit een tubescreamer in verwerkt + nog 6 andere overdrives/distortions. Het voordeel van dit pedaal is dat het geluid veel meer valt af te stellen dan het origineel. Dus als je bijv. extreem veel mid erin wil (wat ik persoonlijk altijd erg fijn vind) dan geef je een slinger aan een aantal knoppen en voila, je hebt een veel meer middig geluid dan wat op het origineel mogelijk is.

BamBuFan1
24 januari 2007, 14:15
Hellow,

Ik wilde graag een Tube Screamer achtig pedaaltje kopen om de clean/overdrive van mijn amps te pushen. Ik heb al veel reviews gelezen en al veel koopsites bezocht. Ik twijfel tussen de Ibanez Tonelok TS7, de Ibanez Tube Screamer TS9, en de Maxon OD808. Welke zou ik daarvan nemen? Is die Tonelok echt zoveel slechter omdat hij pakken goedkoper is? En is die Maxon echt identiek aan de oude TS808 van Ibanez? Ik kom er even niet uit :)

Koop de TS5 voor een paar knaken. Daarna even:
http://www.planeteleven.net/tubescrmr/ts5mods_graphic.jpg
(in principe hoef je alleen de twee 808-veranderingen toe te passen) en daar is je TS808. Gaat ie kapot? Wordt ie gejat? Boeie, koop je gewoon weer een TS5.

henkr
24 januari 2007, 15:04
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=86528

bentium
24 januari 2007, 18:53
ik zou je ook een boss sd1 aanraden

ik heb die sinds gisteren gekocht (2e hands) en voor mijn mesa dc5 is dit fenomenaal, zeer strak, maar toch dik, en stevig :)

kost amper een drol :)

heb wel opgemerkt dat ik een kleine hiss bij krijg, maar ik dat komt door mijn niet gestabiliseerde voeding