PDA

View Full Version : Roland FC-300 midi pedaal NIEUW



boss
20 januari 2007, 10:30
Roland heeft een nieuw midipedaal uitgebracht.
Een serieuze opvolger voor de FC-200 lijkt mij zo.
http://www.rolandus.com/products/productdetails.aspx?ObjectId=850
En hier:
http://namm.harmony-central.com/WNAMM07/Content/Roland/PR/FC-300.html
Afbeelding:
http://www.harmony-central.com/ProductImages/Medium/000008215.jpg

Kaboemba
20 januari 2007, 13:24
Dat snap ik nu niet, waarom weer 5 knoppen voor de banken. 10 is toch het prettigst, vind ik. Voor de rest vast een goed ding en die twee pedalen is wel weer helemaal goed.

amon
20 januari 2007, 14:55
mwa, ik zie het nadeel niet van die 5 knoppen... Alsof je 10 presets wilt hebben in 1 nummer. Ik bedoel, tussen de nummers door kun je best even van bank ofzo verwisselen en 2 knoppen in te hoeven drukken. Ik vind het er wel mooi uit zien!

morris
20 januari 2007, 19:04
Jammer, als ze slim waren geweest hadden ze één expressiepedaal weggelaten en een stuk of 3 meer CC's toegevoegd. Aangezien de meesten toch nog een echte Wah (en zelfs een analoog volumepedaal) prefereren lijken me 2 exp. pedals wat veel van het goede...

mijn 2 centjes...
Morris

DarknessAwaits
21 januari 2007, 02:21
Jammer dat ze die dingen nooit eens met de expressiepedalen aan de linkerkant maken ;).

Kaboemba
21 januari 2007, 08:42
Jammer dat ze die dingen nooit eens met de expressiepedalen aan de linkerkant maken ;).

Dan zet je hem toch op de kop :satisfie:

Trouwens 5 knoppen is in de praktijk idd genoeg maar ALS je tien knoppen(patches) zou willen gebruiken dan is het natuurlijk kut.

boss
21 januari 2007, 10:08
Wat ik weer wel goed vindt (als ik het goed zie op de foto's tenminste...) is de uitbreidingsmogelijkheden.
Er zitten nog 4 extra jack ingangen op de achterkant, waarvan 1 op de mode te schakelen, en de andere 3 zijn dubbel te gebruiken.
Dubbel als in de zin van:
3 expressiepedalen (die je dus ook aan de linkerkant zou kunnen zetten DarknessAwaits 8) ) met stereo pluggen.
OF
6 extra controls door insertkabels te gebruiken.
Dat maakt het dan toch weer een uitgebreid ding.

Maar ik ben blij met mijn Ground Control Pro :)
En euh... kuch kuch, 10 patches?? Kijk eens hieronder ;)

dml
21 januari 2007, 12:11
En misschien nog wel de mooiste feature van de twee expressiepedalen is dat er nu ook een soort aan/uit-knop onder zit (net als GT6/8) waardoor je dus kunt wisselen van functie of een wah "echt" aan zetten.
In principe heb je 10 presets tot je beschikking:
Als je één keer op 1/6 drukt, krijg je preset 1; druk je nog een keer op 1/6, dan krijg je preset 6, dus best wel werkbaar. Je hoeft dus niet, zoals bij de (G)FC50 op een A/B-switch te drukken.

Mocht ik dit jaar weer overstappen op 19" (zeer grote kans), dan komt deze zeker op mijn wishlist!!

boss
21 januari 2007, 16:07
En misschien nog wel de mooiste feature van de twee expressiepedalen is dat er nu ook een soort aan/uit-knop onder zit (net als GT6/8) waardoor je dus kunt wisselen van functie of een wah "echt" aan zetten.Waar heb je deze info vandaan Dennis? Ik kon nog nergens een echte manual ofzo vinden...

In principe heb je 10 presets tot je beschikking:
Als je één keer op 1/6 drukt, krijg je preset 1; druk je nog een keer op 1/6, dan krijg je preset 6, dus best wel werkbaar. Je hoeft dus niet, zoals bij de (G)FC50 op een A/B-switch te drukken.Maar zit er dan vertraging op het intrappen? Anders zou je dus in de situatie zoals door jou geschets, eerst preset 1 oproepen. En dan daarna preset 6.
Mocht ik dit jaar weer overstappen op 19" (zeer grote kans), dan komt deze zeker op mijn wishlist!!Tja, het blijft toch lekker hé een rack waar je vrij mee kan combineren, stoeien, uitproberen... :)

dml
21 januari 2007, 16:49
Waar heb je deze info vandaan Dennis? Ik kon nog nergens een echte manual ofzo vinden...Maar zit er dan vertraging op het intrappen? Anders zou je dus in de situatie zoals door jou geschets, eerst preset 1 oproepen. En dan daarna preset 6.Tja, het blijft toch lekker hé een rack waar je vrij mee kan combineren, stoeien, uitproberen... :)

Zie de foto. Boven elk exp.pedaal zit ook een on/off-ledje. Analoog aan de GT6 en 8 en Roland kennende ga ik ervan uit dat het deze functie herbergt.

Nee, ik denk geen vertraging. Beetje vergelijkbaar met footcontrollers van Digitech: trap je op 1 dan krijg je patch 1, trap je op 5 dan krijg je patch 5, trap je nogmaals op 5 dan selecteer je de voorgaande patch, in dit voorbeeld dus patch 1. Alleen denk ik dat je bij de FC300 alleen, in het voorbeeld van switch

Neuh, het gaat mij niet eens om het vrijelijk combineren, stoeien en proberen. Ik wil gewoon een programmeerbare preamp (Triaxis), een goede poweramp (2:90) en een "simpele" FX-processor (MPX1).

carvinplayer
8 juli 2007, 20:29
Volgens mij is het ook mogelijk om de mode om te schakelen door de up en down knoppen tegelijk in te drukken,iets wat ik niet heb kunnen ontdekken op de 200.