PDA

View Full Version : Ultrasonic Ref5 pickups ervaringen?



hassent
20 januari 2007, 09:09
http://www.backandforth.nl/Newpage.html

Iemand ervaringen met deze pickups? Waar zijn ze mee te vergelijken? Lijkt me een interessante set voor de dat geld. Klinkt dit een beetje 80's rock?

no 1 hops
24 januari 2007, 09:32
http://www.backandforth.nl/Newpage.html

Iemand ervaringen met deze pickups? Waar zijn ze mee te vergelijken? Lijkt me een interessante set voor de dat geld. Klinkt dit een beetje 80's rock?welke bedoel je.
de single of humbucker size (zijn allen humbucker trouwens)
superstil ,strak helder en niet dominant, vlakke freq respons weinig stringpull
de bedoeling is dat de gitaar jou levert wat het te bieden heeft en je dmv effect, amp settings je eigen kleur eraan gaat geven.
van de folder
ref 5 medium output, maximum versatility
ref 3 searing hot, distortion with definition

heb ze gehad, zijn ontworpen door Bill Lawrence en wilde uiteindelijk ook de echte.
het is geen plug and play, je moet er gewoon een uurtje of wat mee zitten en zoeken naar de instelling op je apparatuur wat je bevalt, maar daarom ben je ook niet gebonden aan een bepaalde sound.
ook element hoogte is zeer belangrijk en dat kost tijd.
maar sommigen hebben dat er niet voor over
voor die prijs een aanrader

er is hier iemand met een bcrich met een setje of iedergeval 1 in de gitaar bij de brug

Lord Abortion
24 januari 2007, 21:55
Ik ben diegene met een setje Ultrasonics. Ze zitten in een volledig esdoornen BC Rich superstrat met een Floyd Rose. Qua sound zijn deze zo neutraal als neutraal kan zijn, en inderdaad ook erg weinig ruis e.d. Veel definitie in je sound is ook wel positief, ze reageren toch wel ok op je speelstijl ook.

Als je een eigenzinnig karakter aan je gitaar wil geven zeker weg blijven van deze pickups. Als je een neutrale gitaar wel graag hebt dan kunnen ze de moeite zijn. Zelf ga ik ze op termijn zeker vervangen, want het is gewoon te gewoon voor me. Ik heb liever iets dat echt al een groot deel van je sound vormt.