PDA

View Full Version : Toplock na de topkam?



hassent
20 januari 2007, 09:00
Ik heb een toplock liggen die geschikt is voor plaatsen achter een standaard topkam (de snaarsleuven van de lockers zijn breder dan de snaren). Heeft iemand ervaring met deze wijze van monteren? Zie plaatje als voorbeeld:
http://home.tiscali.nl/hassent/Fotos%20gitaar/tele1/vantage1.jpg
Die originele toplocks kosten meer dan Euro 30,- en dat vind ik eigenlijk schandalig duur, zeker als je dit allemaal al hebt liggen.

Ik wil dus een Floyd plaatsen met een graphtec topkam met daar achter de toplocks. Ben benieuwd wat de voors en tegens zijn.

Gearjunkie
20 januari 2007, 11:54
Lijkt me prima hoor.
Het enige kleine nadeel kan zijn dat het afstellen van de hals wat moeilijker/omslachtiger wordt, maar dat zie ik vanaf hier natuurlijk niet.

kiem
20 januari 2007, 15:12
kheb t idee dat je zo wat meer druk op je topkam krijgt.

en de meeste standaart toplocks zijn tog al een bepaalde radius?? kweet t niet zeker, maar bij floydrose toplocks dachtik wel, en zo kan je je topkam voor elke radius of stringspacing aken die je wilt.... of zie ik dit verkeerd??? :)

Ibanez RuleZ
20 januari 2007, 15:37
oudere stijl eigenlijk van toplocks. waren in de jaren 80 vaak standaard bij kahlers. de oudere jacksons en charvels hadden dat regelmatig. mijn charvel model 6 heeft dat ook. niets mis mee.

harrald

oknarb180
20 januari 2007, 22:52
Hey Hassent,

Bij Mainmusic.nl hebben ze een orriginele toplock principe voor € 9,90, even zoeken bij topkammen en dan topkam met snaarslot.
Ik weet niet of het kwalitatief goed spul is hoor. Die van de tonefactory is wel een echte Schaller en is wel goed hoor!! Ok tegen inslijten etc. Er is niets vervelender dan een toplock die alsnog ontstemt!!!

Ander ideetje, zit er toevallig nog niet een op die Epiphone MIII die je niet meer gebruikt? Of was die niet FR-uitgerust.

vr.gr.

Branko

hassent
21 januari 2007, 09:07
He, inderdaad. Die site kende ik eigenlijk niet en ze zijn best nog wel voordelig!

Maar ik denk dat ik toch voor de graphtech met lockers ga. Ik heb 't liggen en het voldoet waarschijnlijk minstens zo goed en is ook nog eens makkelijker op hoogte te vijlen....

Mainmusic is wel een site om eens te bekijken als ik weer spullen nodig heb!

mbt de M3 Epi, die heeft idd een toplock, maar die is goudkleurig.... En ik wil 'm niet verder slopen da nu al gebeurd is :) .