PDA

View Full Version : vraag over jcm 900 slx



cardinal
20 januari 2007, 08:27
Ik heb een jcm 900 slx. Met een footswitch schakel ik tussen twee volume presets. Maar met het geluid kan ik verder niets doen.

Eigenlijk wil ik kiezen tussen een wat cleanere sound en een overdrive sound. Is het mogelijk dit aan te passen op een gemakkelijke manier op deze amp en wie zou dat kunnen?

Of moet ik aan een andere amp? Ben wel erg te spreken over de sound.

stumpy
20 januari 2007, 09:39
Clean is eventueel te krijgen door de volumepot op je gitaar wat verder terug te draaien.

LP_CL
20 januari 2007, 10:24
Koop een OD pedal.

cardinal
21 januari 2007, 14:19
Dat begrijp ik ook wel, maar wil ik niet.

Een overdrive heeft een totaal andere sound als de vervorming op de jcm. En datzelfde geld voor het volume terugdraaien. Heb toch verlies van de sound die ik hebben wil.

AART
21 januari 2007, 15:09
Die mod die jij wil gaat niet, tenzij je er ontiegelijk veel aan verandert, kan je beter een 2e amp erbij kopen voor clean en dan met a/b pedaaltje switchen.

Dude
21 januari 2007, 16:00
je schrijft dat je "een wat cleanere sound" wil... wat bedoel je precies dan ? clean als in helder mooi clean ?? dat kan je vergeten met de versterker...

een cleane en heftige zoun kreeg ik wel voor elkaar met mn ouwe sl-x volgens mij... je hebt toch 2 verschillende gain en volume controls ??

kanaal 1 lage gain
kanaal 2 hoge gain


=


klaar...

of ben ik wat vergeten ?

edit:
Twin gain controls from 0 to 10 and 10 to 20.
Twin footswitchable master volumes (A) and (B) for rhythm to solo volume switching.
Equalization controls for Treble, Middle, Bass, and Presence.
Effects loop with sensitivity control.
Direct and recording compensated line ouputs.
Impedance selection switching.
Twin loudspeaker ouputs.
High/low power switching (pentode to triode).
Valve failure LED's.
Entirely wired and assembled by hand.
Made in England.

nee idd... ik zie geen probleem ?

cardinal
28 januari 2007, 13:59
Nee dat lukt dus niet, hij heeft twee volumes, maar geen twee maal gain. Anders was het inderdaad snel klaar. Denk dat ik een jcm 2000 erbij ga halen. Tis niet anders.

Mr.Bluesbreaker
28 januari 2007, 14:24
Is een 2210 van MArshall (JCM800 splitchannel) geen optie voor je?
Die dingen hebben clean en overdrive al in 1 top. Ze gaan een stuk verder in de gain dan de 2203 en 2204 eenkanaalsbroertjes en gebruiken ook o.a. diodeclipping, al iets meer naar jcm900 toe.
Ik zeg er wel bij, ik heb geen ervaring met de SL-X, maar het is misschien makkelijker en wat goedkoper, top erin, top eruit ipv. top bijkopen.

pol
28 januari 2007, 14:31
sl-x heeft geen diodeclipping

AART
28 januari 2007, 14:32
Is een 2210 van MArshall (JCM800 splitchannel) geen optie voor je?
Die dingen hebben clean en overdrive al in 1 top. Ze gaan een stuk verder in de gain dan de 2203 en 2204 eenkanaalsbroertjes en gebruiken ook o.a. diodeclipping, al iets meer naar jcm900 toe.
Ik zeg er wel bij, ik heb geen ervaring met de SL-X, maar het is misschien makkelijker en wat goedkoper, top erin, top eruit ipv. top bijkopen.


SLX heeft geen diode clipping, en lijkt dus niet op de dual reverb en ook niet op de 2210/2205.

Mr.Bluesbreaker
28 januari 2007, 14:42
Howdie SLX lovers, hold your horses....
Ik zeg een 2210 neigt iets meer naar de jcm900 die ook diodeclipping gebruikt.
Nogmaals ik ken de SLX niet maar ik geef een beeld aan de TS hoe een splitchannel 800 grofweg neigt naar de 900's. Of dat zijn sound is laat ik in het midden.

Ik denk dat de TS het zich in dit stadium een worst zal wezen wat voor achterliggende gedachten Jim Marshall had, diodeclipping of niet. Ik probeer een alternatief voor die gozer te zoeken, ik zou zelf namelijk dan gewoon 1 top willen die mijn eigen "oude" sound benaderde. 2 heads meezeulen met cab en switchingsysteem aanschaffen headbone oid, dan ben je wel een hoop euro's verder namelijk.

Dude
28 januari 2007, 16:02
Nee dat lukt dus niet, hij heeft twee volumes, maar geen twee maal gain. Anders was het inderdaad snel klaar. Denk dat ik een jcm 2000 erbij ga halen. Tis niet anders.


sja volgens de specs op internet heeft die En 2 volume En 2 gain controls... mijn oude sl-x had dat naar mijn weten ook....

1959SLP
28 januari 2007, 16:12
Het lijkt mij sterk dat die SL-X geen bijna-clean heeft. Ik zou `t eerder zoeken bij een fatsoenlijke volumepotmeter (eventueel met mod) op je gieter en daarmee verder opcleanen. Zeker als je verder tevreden met met het geluid van je amp.

Punkrockerke
28 januari 2007, 17:08
sja volgens de specs op internet heeft die En 2 volume En 2 gain controls... mijn oude sl-x had dat naar mijn weten ook....
inderdaad, maar die dienden om het geluid te shapen van het enkele kanaal (preamp volume en gain sensivity). Wel heeft hij 2 masters die schakelbaar zijn. De SL-X is ook helemaal niet gemaakt om clean mee te spelen...