PDA

View Full Version : Stagg gevallen



sjoerd5
20 januari 2007, 07:50
Hey

Mijn eerst (dus emotionele) gitaar, de Stagg (zoals jullie weten).
Is gister naar beneden komen zetten:

Ik heb twee Straps. (waarvan één continue om de Custom)
De andere is aan één stuk helemaal uitgelubert. (ik had hem al lang weg moeten doen)
Nou zat die om de Stagg. Ik ben ff opzoek naar een plectrum ofzo en....
BBBBBBBoooooeeeeemmmmmm!

Resultaat: Pookje Switch afgebroken, Knopje stemmechaniek gebroken en een blauwe teen.

Nou wilde ik hem altijd al een beetje up-graden, maar voorlopig nog niet.
Nu komt dat dus iets eerder dan geplant.

Maar mijn vraag aan jullie:

Hoeveeel gaat dit kosten??

Dus allemaal nieuwe stemmechanieken en een nieuw pookje voor de switch,
En dat laten doen.

Hoeveel kost dit??

TRC
20 januari 2007, 08:36
Terug aan de muur hangen?
Ik wil mijn eerste gitaar ook niet kwijt maar als ie kapot gaat ga ik hem echt niet upgraden, dat is het geld niet waard...

guitartub
20 januari 2007, 10:23
Als je een STAGG wilt upgraden denk je waarschijnlijk aan nieuwe mechanieken, betere pups, betere pots enz. Beter steek je die centjes in een nieuwe gitaar.

Gitaristje 18
20 januari 2007, 11:17
Kijk als je alleen je element switch en je stemmechaniek wilt laten vervangen, valt dat volgens mij wel mee in de prijs denk ik. Als enkel het dopje van je element schakelaar is afgebroken, dan kan je kijken of je hem misschien kunt lijmen. Dan moet het er daarna wel fatsoenlijk uitzien natuurlijk. Maar dat stemmechaniek moet je wel laten vervangen.

Maar als je het over upgraden hebt van het totaal plaatje van de gitaar, kan je ook een betere gitaar kopen die al een goede basis heeft. Bijvoorbeeld een Epiphone Les Paul. En als je het dan echt goed wil doen, dan kan je er nieuwe elementen in laten zetten, bijvoorbeeld Seymour Duncans.

Rude Perception
20 januari 2007, 11:24
Ach, wat is het probleem, hij brandt toch nog steeds wel?

Punt
20 januari 2007, 11:33
Zelfde verhaal. Koop iets anders. Een LC oid, zijn ook niet duur maar best goed voor het geld.

Rude Perception
20 januari 2007, 11:36
Zelfde verhaal. Koop iets anders. Een LC oid, zijn ook niet duur maar best goed voor het geld..

Ik heb 1 keer op een LC gespeeld. Zeker goede gitaren.

Hector_Tsolodimos
20 januari 2007, 11:42
Terug aan de muur hangen?
Ik wil mijn eerste gitaar ook niet kwijt maar als ie kapot gaat ga ik hem echt niet upgraden, dat is het geld niet waard...
mee eens..
tenzij je toevallig nieuwe pickups koopt voor je main guitar, dan kun je de oude van die main guitar in die slechte, eerste gitaar stoppen

Gearjunkie
20 januari 2007, 11:42
Het is een lp model???

switch, 10 euro
mechanieken 25 euro

succes!



Mijn eerst (dus emotionele) gitaar, de Stagg (zoals jullie weten).

Maar eigenlijk wist ik dit niet....
:)

Mitch_mashinguard
20 januari 2007, 13:40
kerel, voortaan ga je 19 januari vieren als herinneringsdag waarop je van je stagg verlost werd!

m@rijn
20 januari 2007, 14:48
wees blij, heb je het lekker warm vanavond ;)

koennie
20 januari 2007, 15:28
een stagg hoort op de grond, bij het andere vuil. maargoed emotionele waarde enzo: stemmechanieken heb je voor 25 euri's pu switch voor 5 e'tjes. De brug zal ook wel gaar zijn; kost je ook zo'n 30 e'tjes. kijk maar s op http://store.guitarfetish.com/
zoals meerderen zeggen; t ding is t niet waard. steek je geld in een betere gitaar, wordt je zelf blijer van.

DarknessAwaits
20 januari 2007, 15:31
Hang 'm lekker aan de muur en als je je volgende gitaar gaat upgraden gooi je de overgebleven spulletjes op die stagg.

no 1 hops
20 januari 2007, 16:46
tjonge jonge wat hartverwarmend zijn jullie.
hij wil hulp en jullie branden zijn gitaar wat af.
heren, wie kan er voor 100 euro een gitaartje maken (hout/hardware)die er zo uitziet en toch redelijk is afgewerkt?
niemand?
klaar probleem opgelost

sjoerd, wat voor gitaar heb je, strat op lespaul model?
afhankelijk daarvan is het even hoe duur een schakelaar word en zo'n stemknop.
je kunt gitaarspelen, dan kan je ook een schroevendraaier gebruiken endan is qua werkloon heel wat te besparen.

Luke-wannabe
20 januari 2007, 18:41
...en een blauwe teen.
:seriousf:

Azrael
20 januari 2007, 18:55
tjonge jonge wat hartverwarmend zijn jullie.
hij wil hulp en jullie branden zijn gitaar wat af.


En of dat verwarmend is! :seriousf:

kiem
20 januari 2007, 19:00
Hey

Mijn eerst (dus emotionele) gitaar, de Stagg (zoals jullie weten).
Is gister naar beneden komen zetten:

Ik heb twee Straps. (waarvan één continue om de Custom)
De andere is aan één stuk helemaal uitgelubert. (ik had hem al lang weg moeten doen)
Nou zat die om de Stagg. Ik ben ff opzoek naar een plectrum ofzo en....
BBBBBBBoooooeeeeemmmmmm!

Resultaat: Pookje Switch afgebroken, Knopje stemmechaniek gebroken en een blauwe teen.

Nou wilde ik hem altijd al een beetje up-graden, maar voorlopig nog niet.
Nu komt dat dus iets eerder dan geplant.

Maar mijn vraag aan jullie:

Hoeveeel gaat dit kosten??

Dus allemaal nieuwe stemmechanieken en een nieuw pookje voor de switch,
En dat laten doen.

Hoeveel kost dit??is t niet makkelijker/handiger om ff naar een winkel te gaan, te zeggen.. JOH dit en dit en dit is kapot, hoeveel kost t om te maken.. ipv op een forum vragen wat zoiets kost??

of ben ik nou gek??:???:

sjoerd5
20 januari 2007, 19:17
tjonge jonge wat hartverwarmend zijn jullie.
hij wil hulp en jullie branden zijn gitaar wat af.
heren, wie kan er voor 100 euro een gitaartje maken (hout/hardware)die er zo uitziet en toch redelijk is afgewerkt?
niemand?
klaar probleem opgelost

sjoerd, wat voor gitaar heb je, strat op lespaul model?
afhankelijk daarvan is het even hoe duur een schakelaar word en zo'n stemknop.
je kunt gitaarspelen, dan kan je ook een schroevendraaier gebruiken endan is qua werkloon heel wat te besparen.

ja een Les Paul.
En je hebt gelijk, ik kan ook de stemmechaniken zelf erin draaien.

Tja en al dat gezeik.
Van stagg moet je niks verwachten van stagg.
Het is leuk om te knutselen.

Wat er nu gaat gebeuren is waarschijnlijk
door sparen voor een Squire (tja...je houd van blackmore en hebt geen strat)
En voorlopig niks met de stagg .

sjoerd5
20 januari 2007, 19:19
is t niet makkelijker/handiger om ff naar een winkel te gaan, te zeggen.. JOH dit en dit en dit is kapot, hoeveel kost t om te maken.. ipv op een forum vragen wat zoiets kost??

of ben ik nou gek??:???:

ja dat ga ik ook doen. (ben er vandaag niet aan toe gekomen, en morgen zondag:satisfie: )

tabmaniac
20 januari 2007, 19:25
bij het onderdelen huis koop je die switch dingen voor 2 euro ofzo, kost geen reet en kun je er zelf gemakkelijk inzetten. Stemmechanieken hebben ze daar toevallig niet;)

25 a 30 euro ben je wel klaar.

Azrael
20 januari 2007, 20:22
Wat er nu gaat gebeuren is waarschijnlijk
door sparen voor een Squire (tja...je houd van blackmore en hebt geen strat)
En voorlopig niks met de stagg .


Dat heeft echt geen zin om van Stagg naar Squire te gaan. Spaar dan door voor een echte gitaar want het wordt met die Squire echt niet veel beter.

Gitaristje 18
20 januari 2007, 20:37
Ja idd. Wat voor budget heb je voor je gitaar?
Als je een goede nieuwe wilt kopen, kan je kijken naar Epiphone les paul. Of als je geen les paul meer wilt hebben, kan je kijken naar Ibanez of Washburn of Dean ofzo. Ik denk dat je bijvoorbeeld met 500, 600 euro wel erg goed zit ;)

no 1 hops
21 januari 2007, 06:35
waarom zou een squier niks zijn?
ik denk dat er enkel echter strat liefhebbers hier zijn die je wel kunnen vertellen dat er tussen die squiers goede gitaren zitten.
en anders een london city.
maar de blackmore sound is meer dan die strat, die is niet zo simpel te vangen en ligt denk ik voor meer als 50% in zijn vingers en techniek.

dus sjoerd, je eerst verdiepen in wat blackmore allemaal gebruikte

sjoerd5
21 januari 2007, 08:46
waarom zou een squier niks zijn?
ik denk dat er enkel echter strat liefhebbers hier zijn die je wel kunnen vertellen dat er tussen die squiers goede gitaren zitten.
en anders een london city.
maar de blackmore sound is meer dan die strat, die is niet zo simpel te vangen en ligt denk ik voor meer als 50% in zijn vingers en techniek.

dus sjoerd, je eerst verdiepen in wat blackmore allemaal gebruikte

Jaja maar met een les paul kom noch minder in de buurt.
(alleen bij hele oude dingen die met de es-335 zijn opgenomen)

ok kanidaten: Squire, londen city en Richwood??

En over budget: Ik ben altijd blut, ouders zullen wel iets meebetalen maar niet zo veel denk ik.
Ik moet wachten: 50 euri de maand.

888_Gerrinezzzz
21 januari 2007, 08:50
alles nieuw wat stuk is en laten doen kost waarschijnlijk rond de 40-50 euries

no 1 hops
21 januari 2007, 09:55
misschien farida, komt ook bij jic weg net als de LC en daar hebben hier al een paar positief op gereageerd.
maar ja, stagg les paul, wat brengt die met schade nog op? 75 E???
stagg strat begint bij 99 euro
farida begint tegen de 160 E

dus lp verkopen maand wachten en je bent in de buurt van een farida

Micro-e
21 januari 2007, 10:35
Zoek een bijbaantje .
Dan kan je in een jaartje zo een mex classic of een Highway1 kopen en daar zal je veeeel langer plezier van hebben dan zo'n fardia ofzo

no 1 hops
21 januari 2007, 14:38
Zoek een bijbaantje .
Dan kan je in een jaartje zo een mex classic of een Highway1 kopen en daar zal je veeeel langer plezier van hebben dan zo'n fardia ofzohoe weet je dat?

Ome Roon
21 januari 2007, 14:45
Misschien een idee om ff op Marktplaats ofzo te kijken... daar staan diverse Squiers op voor rond de 100 euro. Kun je in ieder geval weer ff spelen en ondertussen rustig sparen voor een knappe gitaar.

G.G.
21 januari 2007, 15:36
Misschien een idee om ff op Marktplaats ofzo te kijken... daar staan diverse Squiers op voor rond de 100 euro. Kun je in ieder geval weer ff spelen en ondertussen rustig sparen voor een knappe gitaar.Of je vervangt wat spulletjes en je heb een geweldige gitaar.

Dit is het ombouwproces van mijn low-budget squier. Hij is nu zo goed dat ie echt niet meer de deur uit gaat. En wat het me gekost heeft? Bijna niets, lees het maar:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=80209&highlight=kost+squier+upgrade

Davidian
21 januari 2007, 15:49
Hier staan er zowiezo al 2 van onder de 100.

http://www.groove-factory.nl/catalog/index.php?cPath=407&osCsid=88cf117dcf600c2c6f084d947e23daba

sjoerd5
21 januari 2007, 15:53
Bedankt iedereen.

Ik denk idd dat over 3/4 maanden een (nieuwe) squier binnenhaal.
En dan flink door spaar.