PDA

View Full Version : Na Laboga........nu Bugera



interessander
20 januari 2007, 01:49
Je wordt tegenwoordig haast doodgegooid met 3 kanaals buizentops van obscure merken, Bugera, bekend van de spekaers van behringer heeft een 120 watt 3 kanaals gemaakt, en hij is, als je het mij vraagt, JSX-achtig lelijk....

http://www.bugera-amps.com/

Mitch
20 januari 2007, 01:52
Ik zit er net naar te kijken. De link staat op de Behringer site, dus de connectie zal wel wat verder gaan dan producent/toeleverancier (lees: moeder/dochterbedrijf). Afijn, we horen wel of het wat is in vergelijking met de goedkope Randalls e.d.

Powerchordschuiver
20 januari 2007, 09:14
Ik vind ze helemaal niet 'JSX-achtig lelijk'.
Ze zijn juist mooi om te zien vind ik.
Qua looks wel een beetje een Peavey-ripoff ja, maar dat vind ik eigenlijk wel grappig.
Net zoals dat Peavey zelf met de looks van de Triple XXX een knipoog geeft naar de Mesa Rectifiers.

interessander
20 januari 2007, 10:46
Een beetje een peavey-ripoff lijkt me een beetje een understatement, en als je de JSX mooi vindt dan snap ik dat dit je ook kan bekoren.Het is alleen mijn ding niet, en de triple xxx al helemaal niet, wat een knakending (qua uiterlijk)

Fumi SG
20 januari 2007, 11:41
En niemand vind de naam op Peavey lijken?? Triple-333??:roll:

Ik vind die amp er wel gaaf uitzien eigenlijk, hij ziet er niet echt goedkoop uit als je het mij vraagt. De specs staan me ook wel aan!

Punkrockerke
20 januari 2007, 11:56
Buiten die XXX / JSX kopie hebben ze ook nog een ander model:

De 6260 (2x raden waarvan deze is afgekeken :roll: ):
http://www.bugera-amps.com/_img/_productPages/pagePictures/B-6260_pagePicture.jpg

Retailplrijs van 590$

Bijhorende cab 340$

En ze zullen verdeeld worden door Behringer.

Fumi SG
20 januari 2007, 12:00
Ik word alleen wel gek van die fucking Shane Gibson. Die kom je óveral op de site tegen, bij de 333, bij de 6260... overal! Wie is het??

Mitch
20 januari 2007, 12:03
Ik heb zo'n flauw vermoeden waar dit vandaan komt. Bij De Gier was er pas een Soundman top op zicht, was afkomstig van J & T Guitars (België). Het was een Poolse amp. Éxact dezelfde styling als die 6260 die hier boven staat afgebeeld en dat lijkt me geen toeval. High gain channelswitcher, low budget... moet wel uit een Poolse fabriek komen.
Die Soundman klonk overigens voor geen meter, alle tone controls ten spijt werd het te dof of te schel, of een brei. Héél veel features, lage prijs, maar een onbruikbaar geluid.

Izegrim
20 januari 2007, 12:37
Ik denk dat Behringer zich in de buizenamp markt stort met een ietwat andere instelling. Alle Behringer materiaal is toch wel vooral goedkoop, maar de kwaliteit laat vaak te wensen over. Ze weten wel dat wij dat ook weten en daarom zullen ze een strengere QC moeten toepassen met buizenamps omdat de klanten dat ook verwachten van nogal kwetsbare apparatuur. Het ziet er allemaal best goed uit wat mij betreft. Ik zou het alleen nog steeds zien als Peavey rip offs. Waarom komen die gasten niet eens met een originele naam voor de typen? Dat zou heel wat serieuzer overkomen denk ik.

Punkrockerke
20 januari 2007, 13:07
Ik heb zo'n flauw vermoeden waar dit vandaan komt. Bij De Gier was er pas een Soundman top op zicht, was afkomstig van J & T Guitars (België). Het was een Poolse amp. Éxact dezelfde styling als die 6260 die hier boven staat afgebeeld en dat lijkt me geen toeval. High gain channelswitcher, low budget... moet wel uit een Poolse fabriek komen.
Die Soundman klonk overigens voor geen meter, alle tone controls ten spijt werd het te dof of te schel, of een brei. Héél veel features, lage prijs, maar een onbruikbaar geluid.
Jij bedoelt deze amp den ik:
http://www.soundman.com.pl/wzmacniacze%20gitarowe/head-mkv.gif
Ze lijken wel op elkaar (duh, zijn beide 5150 / 6505 clones), maar 't zijn toch 2 verschllende amps. Maar het zou mischien wel kunnen dat ze uit dezelfde fabriek komen...?

Mitch
20 januari 2007, 15:13
Ja, als je goed kijkt naar de gebruikte onderdelen van het chassis alleen al is het mijn sterke vermoeden dat ze uit dezelfde toko komen.

bentium
20 januari 2007, 15:32
Ja, als je goed kijkt naar de gebruikte onderdelen van het chassis alleen al is het mijn sterke vermoeden dat ze uit dezelfde toko komen.
mmm: chassis is anders, andere transformatoren, de knoppen zijn anders, power/standbyswitch links, op andere amp rechts, plaatsing van de preamptubes is anders, ....

Mitch
20 januari 2007, 19:01
Zei ik ergens dat het exact dezelfde amp was ? Ik zei dat het me waarschijnlijk lijkt dat het uit dezelfde fabriek komt.

Negative K3 fan
20 januari 2007, 20:23
ik denk het niet, ze lijken op een bepaalde manier op elkaar omdat ze gewoon allebei erg goedkoop zijn... dus dan is de behuizing ook zo goedkoop mogelijk gedaan en dat ziet er dus zo uit :)

Powerchordschuiver
21 januari 2007, 09:57
De merknaam is ook wel bijzonder vind ik.
Zou ook wel een geschikte naam zijn voor een exclusief merk sportwagens ofzo.

Jimwoud
16 maart 2007, 16:18
Ze zijn nu bij music store te bestellen.

Maar zullen ze alleen op de Peavey's lijken of ook nagenoeg zo klinken.

439 euro voor een 5150? klinkt niet verkeerd.

music store link (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000gMU5QU88?Ca talogVideo=&ProductUUID=9YfVqHzlzdkAAAERMaJpODF3&CatalogCategoryID=wDnVqHzlDLgAAAEOCm8xe6fF&JumpTo=OfferList)

Jim Haagmans
7 maart 2008, 00:09
Heeft iemand nou eigenlijks eindelijk op zo'n ding gespeeld?
EDIT: oef die bumpte ik wel héél hard :sssh:

Squier4ever
7 maart 2008, 00:10
Heeft iemand nou eigenlijks eindelijk op zo'n ding gespeeld?

nee ze zijn niet te krijgen, er zijn meer topics over. volgens mij een domme reclamestunt van Tehringer,

Jim Haagmans
7 maart 2008, 00:11
mijn god wat een kansloze actie dan.
kut duitsers.

almarvk
7 maart 2008, 07:30
Er is al een topic over Bugera waar ze uitgebreid aan de tand worden gevoeld.