PDA

View Full Version : Nieuwe Koch komt er aan!



Tho
19 januari 2007, 22:18
Mensen er komt een nieuwe Koch aan, en wel 5 kanaals! :chicken: We kennen de Powertone? Nou, dan daar nog een schepje bovenop :) Hij gaat waarschijnlijk tussen de 1200 en 1500 kosten. Wanneer hij precies uitkomt is nog een geheim, nog ff afwachten dus :satisfie:

Het prototype is af, en gaat heten.. De Supernova.

http://www.beggat.com/uploads/Frankfurt_2006/Koch-Supernova1.jpg

En de front is van metaal, geen plastic

Wat denken jullie?

Franc
19 januari 2007, 22:22
vette vingers...

BS
19 januari 2007, 22:34
Schepje boven op de powertone II maar goedkoper ?( zelfs goedkoper dan de 100 watt multitone ) Lijkt me niet echt waarschijnlijk. Denk dat tussen de 2200 en 2500 voor deze amp meer in de buurt komt. Maar we wachten af :)

Toaster
19 januari 2007, 22:40
Waar kan je de klank(en) mee vergelijken???

Rude Perception
19 januari 2007, 22:41
5 Kanalen, er moet duidelijk geconcureerd worden met de veelzijdigheid van moddeling. Als hij echt maar 1200-1500 gaat kosten moet er denk ik wel bezuinigd zijn met 5 kanalen. Zal ook zeker wel wat gaan wegen.

Maar het klinkt ergens toch wel erg interessant.

arjanb01
19 januari 2007, 22:42
Schepje boven op de powertone II maar goedkoper ?( zelfs goedkoper dan de 100 watt multitone ) Lijkt me niet echt waarschijnlijk. Denk dat tussen de 2200 en 2500 voor deze amp meer in de buurt komt. Maar we wachten af :)

Ja, tussen de 1200-1500 lijkt me aan de lage kant. Daarvoor heb je een multitone (100 watter). De twintone kost rond de 1200 en de studiotone is rond de 1000. Die supernova gaat wel eerder richting de 2000 euro. Maar lijkt me zeker wel een vette amp ! Ik ben een superfan van Koch dus ik zal hem zeker ooit proberen !

Fumi SG
19 januari 2007, 22:55
Hij is een hele tijd terug al eens langs gekomen als prototype. Het lijkt mij ook wel leuk, maar misschien een beetje over the top. Ik moet er wel bij zeggen dat ik me met een goede basissound en m'n knoppen op de gitaar altijd weet te redden.

Magic Bean
19 januari 2007, 23:27
Volgens mij kost die amp 1500-2000. En betaal je vervolgens dat bedrag nog een keer voor de helpdesk van de NASA.
Wat n knopjes!! Dat levert uiteraard ook de nodige shaping mogelijkheden.
Zijn er al meer specs bekend??

vulvasonic
20 januari 2007, 00:16
Meer knopjes hoeft niet te betekenen dat het de boel lastiger maakt. Ik bedoel, we hebben het over 5 kanalen. Als Koch ervoor gekozen heeft om van de 5 kanalen 3 volledig gescheiden kanalen te maken met ieder hun eigen, volledig onafhankelijke toonregeling en gain en blablabla, dan krijg je niets meer dan een herhaling van dezelfde knoppen (zoals dat ook bij een mengtafel het geval is).

Wat ik ervan moet denken?
Vooralsnog helemaal niks. Eerst testen.

Op voorhand lijkt het me iets teveel van het goede. Als je het prettig vindt om met midi te werken en effectprocesors met midi mogelijkheden en de Koch zou ook midi hebben, tsja dat zou een aardige optie zijn, maar is al eerder gedaan en met een bescheiden succes. Aan die kant valt er mijns inziens weinig winst te behalen.

Aan de andere kant zie je dat er juist weer een enorme terugkeer is ontstaan naar de pedaaltjes. De scheurpedaaltjes zou je aan de kant kunnen zetten als de 5 kanaalsversterker voldoet aan al jouw eisen. Maar al die andere pedaaltjes doe je toch niet weg. En dus zullen we blijven sjouwen met pedalenbakken en loopdevices en noem maar op. Dus de praktische kant van zo'n versterker valt dan al weg.

Vandaar, eerst zien wat er zo bijzonder is aan deze versterker BUITEN het feit dat ie 5 kanalen heeft, want daar krijg ik nog niet echt een harde plasser van.

Het ding heeft wel een aardige smoel gekregen. Om dan toch af te sluiten met een pluspuntje.

schizo910
20 januari 2007, 00:26
Foto's Koch Supernova en 'hands on' verhaal (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=72336&highlight=Koch)

foto Koch Supernova!! (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=72313&highlight=Supernova)

Mitch
20 januari 2007, 00:41
De topictitel had beter kunnen zijn: er komt al heeeeel lang een nieuwe Koch aan !

stevie_vp
20 januari 2007, 01:28
hmmm ben benieuwd.. heb zelf ptII.. maar alsie echt 1500 gaat kosten maak ik me zorgen... denk dat er dan teveel concessies zijn gedaan...
Als het gewoon de albekende koch kwaliteit garandeert alleen dan met 5 kanalen... tja lijkt me best vet... maja then again ik gebruik 3 kanalen zonder stompboxes en heb daar genoeg aan... less is more?

arjanb01
20 januari 2007, 10:18
Ach, ik gebruik 2 kanalen ZONDER pedaaltjes en het voldoet. Dus als je van tapdansen houdt, moet je 5 kanalen hebben.

mmrizio
20 januari 2007, 11:47
.. maar alsie echt 1500 gaat kosten maak ik me zorgen... denk dat er dan teveel concessies zijn gedaan...


Het is ook niet gauw goed.

Maurice

ColourofFire
20 januari 2007, 19:31
Hoe het ook klinkt, it looks like shite, niet dat het daarom gaat...


Ben wel benieuwd hoe het klinkt, ben nooit echt kapot geweest van Koch. De vijf kanalen lijkt me een beetje overdreven, zou bij god niet weten wat ik ermee moet.

Franc
20 januari 2007, 20:32
HOe weet je nou ooit aan welk knopje je moet draaien??

Ik heb al moeite met presence, basse, middle en treble :satisfie:

Bruce
20 januari 2007, 23:58
HOe weet je nou ooit aan welk knopje je moet draaien??

Ik heb al moeite met presence, basse, middle en treble :satisfie:
Dan is dit dus geen amp voor jou!

Fumi SG
21 januari 2007, 00:05
HOe weet je nou ooit aan welk knopje je moet draaien??

Ik heb al moeite met presence, basse, middle en treble :satisfie:

En dat noemt zich ampbuilder!:D

Ibanez RuleZ
21 januari 2007, 01:32
5 kanalen = way too mutch... ik heb 4 kanalen met mn quad en het is dat de voicings zo ontzettend verschillend zijn, anders was het echt compleet overbodig geweest. 3 is wat mij betreft al zat...

naja, koch is toch mijn ding al niet... ziet dr nu uit als een powerbal of savage concurrent...

harrald

LP_CL
21 januari 2007, 01:55
Ach, ik gebruik 2 kanalen ZONDER pedaaltjes en het voldoet. Dus als je van tapdansen houdt, moet je 5 kanalen hebben.
lolz, das een goeie...

DarknessAwaits
21 januari 2007, 02:07
Wat is daar zo grappig aan?

Ontopic: Ik ben benieuwd of hoe de versterker klinkt, hopelijk klinkt hij evengoed als hij veelzijdig is. Ik kan me niet voorstellen dat ik 5 kanalen zou gebruiken maar wie weet voegt het echt iets toe.

Kaboemba
21 januari 2007, 08:36
Ik heb toevallig pas een triamp combo gekocht en die heeft 3 kanalen met elk nog is een een a/b switch (6 mogelijkheden dus) en ik moet zeggen dat het wel heel bruikbaar is die 3/6 kanalen. Als je maar 1 genre speelt dan is het niks voor je maar juist als je meer dan 1 sound uit je amp wilt krijgen en je geem modeling wilt is het perfect. De triamp heeft wel een midi module ingebouwd dus dat zegt misschien iets over wat voor giatristen hem zouden gaan gebruiken. Nadeel is idd dat zo'n kreng niet meer te tillen is.

Lijkt mij een goede zet van koch enne dat front met die punt erin dat ken ik ergens van.


http://free.polbox.pl/n/nuno/sprzet/triAmpFamily400.jpg

Dweezman
21 januari 2007, 16:00
ben redelijk Koch-minded, maar ik vind dit 'n ugly mother...

Tho
21 januari 2007, 16:24
ben redelijk Koch-minded, maar ik vind dit 'n ugly mother...

Het is inderdaad niet echt Kochstyle. Ik sprak gister nog een insider die me vertelde dat hij toch wel wat duurder zou zijn als de Powertone II.

Toaster
21 januari 2007, 16:54
hoe klinkt dat ding nou...

R-ik
21 januari 2007, 16:56
Koch moet gewoon verschillende keuzes bieden voor de vormgeving, net zoals Bogner dat doet. Voor ieder wat wils! En als uiterlijk dan geen issue meer is kan men zich richten op waar het echt om draait: het geluid..!

Bigfoot414
21 januari 2007, 22:05
Zou me niks verbazen als je dat ding wil kopen, je ook een Pilot License moet hebben.


Dude, al die knoppen...

AART
21 januari 2007, 23:03
Ik vind hem stoer!

De stylig dan, de sound ken ik niet.

En zeik niet over die knopjes.

skabouter
24 januari 2007, 13:16
irritant, lompe boeren die altijd zeiken over teveel aan knopjes. wat is er nou moeilijk aan, en het geeft alleen maar opties!

maar over die koch.........sja, ik vind hem niet mooi, en 5 channels is veeeeel. kan wel handig zijn, maar ik hoef het denk ik al niet meer:) kheb nu 3 kanaals, en evt. 4 kanaals zou nog kunnen maar verder niet denk ik.

bovendien denk ik ook dat als ie echt zo goedkoop is (1200-1500) dat er behoorlijk bezuinigt is, en dat mag natuurlijk niet. naja, misschien leuk voor bepaalde mensen, maar ik zou geen matige 5 channel hebben, dan liever voor dat geld een goeie 2of3 channel! dan is er ook niet bezuinigt:)

ben toch wel benieuwd hoor, en hij ziet er heeeeel indrukwekkend uit! zeer jammer dat t plastic is, maar al die toggles krijg ik wel een harde plasser van.

almarvk
24 januari 2007, 13:21
Je bedoelt deze knopjes?? ;)

http://www.beggat.com/uploads/Frankfurt_2006/Koch-Supernova2.jpg

skabouter
24 januari 2007, 14:35
http://www.bitspin.net/images/erection.jpg

AARRRGGGGHHH DIE JA, KIJK NOU WAT JE DOET!!!

cosmos
24 januari 2007, 22:06
Je bedoelt deze knopjes?? ;)

http://www.beggat.com/uploads/Frankfurt_2006/Koch-Supernova2.jpg

Ik vind dat juist mega-irritant. Ik speel op een gitaarversterker, toch niet op het dashboard van een f-ing vliegtuigcockpit?

Dweezman
24 januari 2007, 22:09
Wat is dat OTS-volume?

Benieuwd naar de sounds...

Toaster
24 januari 2007, 22:39
Dat ding kwam een jaar geleden ook al eens voorbij hier. Volgens mij was hij toen op een beurs in Duitsland gespot ofzo. En volgens mij had iemand hem ook gehoord en er iets over gepost hier maar ik kan het topic niet meer vinden...

Kan iemand het zich nog herinneren??

Tho
25 januari 2007, 16:57
Dat ding kwam een jaar geleden ook al eens voorbij hier. Volgens mij was hij toen op een beurs in Duitsland gespot ofzo. En volgens mij had iemand hem ook gehoord en er iets over gepost hier maar ik kan het topic niet meer vinden...

Kan iemand het zich nog herinneren??

Lijkt me sterk.. het prototype is pas af

Toaster
25 januari 2007, 17:01
haha nou deze foto is hier echt al een half jaar geleden voorbij gekomen hoor.

Toaster
25 januari 2007, 17:07
2 maart 2006

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=72336

En een bijdehandje heeft vande week al een keer het topic omhoog geschopt.

Kijk maar bij zoekfunctie Koch Supernova.

Begin bijna te twijfelen of je wel bij Koch werkt.