PDA

View Full Version : gezellig/quizzje



zoon van Piet
19 januari 2007, 21:44
Ochtendje vrij, een andere pedalenfreak op bezoek...
Dus even de zolder op en wat van mn zooi naar beneden gehaald om mee te spelen!

En voor je het weet, ziet je woonkamer er zo uit:

http://img92.imageshack.us/img92/5420/afbeelding217sf9.jpg (http://imageshack.us)

Gezellig, hè?

Gelijk maar even een quizzje van maken: welke pedalen zien we hier?

(en een prijs: wie ze allemaal kan opnoemen, wint een setje D'addario 010)

ik zal de buitenste half-in-beeld- pedalen alvast noemen: links een cheapo Bespeco wah en de aanstaande klassieker Zoom Driver 5000, uiterst rechts een waarlijk klassieke Colorsound Supa Tonebender...

Rinze
19 januari 2007, 22:12
Jeetje,


heb jij nou alle oude Pearl-pedalen? Verder zie ik een aantal Tube Screamers, een Maestro fuzz, DS-1 en nog zo'n Super Feedbacker, een aantal Ibanezzen, MXR's (waaronder dat geinige eq'tje), Colorsounds, EH, pffff.


Laat ik het maar opgeven, ik noem er twee die ik mis in je verzameling: de ProCo Rat en de MXR +distortion. Verder is het een erg fijne verzmeling, op zo'n moment krijg ik toch spijt van alles wat ik ooit ingeruild heb. Heb je al je versterkers en gitaren ook bewaard?

Robbert
19 januari 2007, 23:01
Daar zit zeker leuk spul tussen! Waar woonde je ook alweer :D

vulvasonic
20 januari 2007, 00:25
Daar zit veel spul tussen waar ik een zekere mate van jaloezie voor heb.
Maar ik zie tevens DE reden waarom ik nooit aan de Tubescreamer rage heb meegedaan. Zijn al die tubescreamers gesneuveld door de tand des tijds, of klinken ze allemaal NET weer even IETS anders, zoals men ons dat altijd wilt doen geloven?

Ik heb het er in ieder geval niet op. Ik heb in mijn begintijd teveel van die dingen uit elkaar zien liggen, overal waar ik kwam. Stiekem vond ik mijn Boss overdrive toch lekkerder.

Maar zie ik daar ook een ouwe Octave Multiplexer?

dePerik
20 januari 2007, 00:33
' T is net zo'n grote glazen pot in een ouderwetse snoepwinkel; al die kleurtjes en al dat water dat dan uit je mond loopt terwijl je staat te kwijlen....

interessander
20 januari 2007, 00:51
Leuk, een ibanez super metal, en ik zie dat je 2 fl-301's hebt, eentje zal wel de dx zijn dan. Het benamen van alle pedalen zo uit het hoofd laat ik over aan dirk hendrik of discofreq...

Mitch
20 januari 2007, 01:14
Ibanez:
Overdrive II (round knob en square knob)
FL301 (2x, één in plastic)
AD9
SM9
PQ9
TS9 (3x)
MSL
TS10

Foxx Tonemachine (2x)

Pearl
Phaser
Flanger
Chorus


Dod
phaser (201 ?)

Schaller
tremolo of fuzz, die hebben allebei dezelfde behuizing

Electro Harmonix
Big Muff (triangle)
Big Muff (Ram's Head ? Niet goed te zien)

Boss
DS1
DS2
SD1
CE2 doosje
GE7

Prescription Electronics
Yardbox ?

Verder nóg een Colorsound Tonebender (ik dacht een RI), Coloursound wah, een JEN óf Vox Tonebender, een paar wah/volume pedalen die me wel bekend voorkomen, nog een tweeknops fuzz zie ik wel ken-maar-ik-kom-er-niet-op, linksonder zou iets van Shin-Ei kunnen zijn (chroom/zwarte wah).

Leuk zoekplaatje !

GuitarMaster
20 januari 2007, 14:52
Prescription Electronics
Yardbox ?



Nope, de Experience.

amon
20 januari 2007, 14:57
wat is het verschil in sound tussen de oranje supa tonebender en de grijze? Ik heb de grijze, vind het een geweldig pedaal, dus ben benieuwd.

LostHighway
20 januari 2007, 15:17
Ibanez:
Overdrive II (round knob en square knob)
FL301 (2x, één in plastic)
AD9
SM9
PQ9
TS9 (3x)
MSL
TS10
nog een Phase Tone vooraan, PT909 zeker?

Mitch
20 januari 2007, 15:20
O ja, die vergat ik nog. Mitch calling Peer, Mitch calling Peer, come in Peer....

Dirk_Hendrik
20 januari 2007, 18:11
D_H is net weer in het land en heeft last van een overvolle mailbox. (en die gaat hij morgen eens doorploegen)

Ik zie maar 2 Pearl. De Flanger die iedereen heeft ;) en een ander waar ik met een slaapgebrek even niet op kom.

Wel zie ik meerdere Yamaha (of was het nou Korg) pedalen die wat weghebben van een Pearl.
Alle Pearl pedalen zijn trouwens "de oude". Alléén die die hier te zien is zijn nieuwere oude. Er zit nog een serie voor. Gelukkig weten alléén Discofreq en ik dat ;)

Mitch.
je bent de CS9 vergeten. Pats pats op de billetjes!

Mitch
20 januari 2007, 19:03
Auw ! Tja, ik zat ook steeds naar boven en beneden te scrollen om te schrijven en kijken, ik had beter 2 vensters naast elkaar kunnen openen. Shame on me ! En nu je 't zegt, die switches zijn inderdaad anders, dat zijn inderdaad Yamaha's als ik het wel heb. Hé, ik was wel de eerste met een lijstje hè ?

Dirk_Hendrik
20 januari 2007, 19:25
Credits all yours ;)

Rinze
20 januari 2007, 20:18
D_H is net weer in het land en heeft last van een overvolle mailbox. (en die gaat hij morgen eens doorploegen)

Ik zie maar 2 Pearl. De Flanger die iedereen heeft ;) en een ander waar ik met een slaapgebrek even niet op kom.

Wel zie ik meerdere Yamaha (of was het nou Korg) pedalen die wat weghebben van een Pearl.
Alle Pearl pedalen zijn trouwens "de oude". Alléén die die hier te zien is zijn nieuwere oude. Er zit nog een serie voor. Gelukkig weten alléén Discofreq en ik dat ;)



ik dacht bij een paar ook al dat ze wat te plat waren, mijn fout, is ook lang geleden dat ik Pearl pedalen had, zo'n 22 jaar.

zoon van Piet
20 januari 2007, 22:50
Mitch calling Peer, Mitch calling Peer, come in Peer....
Sorry, ik was effe op stap... ik zal effe wat vragen beantwoorden:

Jeetje, heb jij nou alle oude Pearl-pedalen?
Nee, zie ook D_H. Maar ik heb er meer dan op dit plaatje, waaronder de absolute musthave PH-44.


Laat ik het maar opgeven, ik noem er twee die ik mis in je verzameling: de ProCo Rat en de MXR +distortion. Verder is het een erg fijne verzmeling, op zo'n moment krijg ik toch spijt van alles wat ik ooit ingeruild heb. Heb je al je versterkers en gitaren ook bewaard?

Die twee mis je op het plaatje, maar ik heb ze wel. Ik heb ook teveel gitaren en amps. Helaas heb ik ook niet alles bewaard...en veel spijt van sommige dingen.


Maar ik zie tevens DE reden waarom ik nooit aan de Tubescreamer rage heb meegedaan. Zijn al die tubescreamers gesneuveld door de tand des tijds, of klinken ze allemaal NET weer even IETS anders, zoals men ons dat altijd wilt doen geloven?

Alle tubescreamers klinken NET weer even IETS anders. Maar de verschillen zijn zo miniem dat het weinig uitmaakt of je een 808 of een 10 hebt. De drie groene 9's op de foto zijn wel echt verschillend: een ouwe, een RI (enige RI op de foto) en een Maxon OD-9 (vooruit: de andere enige RI).

en nee, da's geen Octave Multiplexer, maar een Ramshead Big Muff.


Leuk zoekplaatje !


Goed bezig Mitch! je komt echt een heel eind. Een van de FL301's is de DX, die ene Tone Machine is een Down Machine ( Twee TM's zou echt schandalig zijn, eentje scoren was moeilijk genoeg!) Pearl en Yamaha zorgen voor consternatie, waarover zometeen meer. De Dod phaser is de zwaar onderschatte 401/b, Boss DS2 is DF2 en de Prescription is een van de eerste Experience Pedals ( een getweakte Foxx Tone Machine, en was net zo moeilijk te scoren, trouwens...)
Mijn Tonebenders zijn GEEN Ri's, de Vox is inderdaad een JEN -what's in a name- De 'Shin-ei'-wah is ook een JEN, maar dan een VOX, maar die tweeknopsfuzz is een Roland Sustainer.

eind van deel 1

zoon van Piet
20 januari 2007, 23:01
Deel 2...


wat is het verschil in sound tussen de oranje supa tonebender en de grijze? Ik heb de grijze, vind het een geweldig pedaal, dus ben benieuwd.

Ze hebben dezelfde print en zijn identiek. Voor zover dat kan, want de grijze klinkt net ietsje lekkerder, vind ik. De Oranje is ouder en (nóg) zeldzamer. En het zijn inderdaad brute fuzzen van topklasse!


Wel zie ik meerdere Yamaha (of was het nou Korg) pedalen die wat weghebben van een Pearl.
Alle Pearl pedalen zijn trouwens "de oude". Alléén die die hier te zien is zijn nieuwere oude. Er zit nog een serie voor. Gelukkig weten alléén Discofreq en ik dat ;)

AU! Pijnlijk genoeg heb ik inderdaad (nog) geen grijze Pearl Chorus...

Die Yamaha's zal ik binnenkort eens van dichtbij laten zien, compleet met bijbehorende effectenbak. Kwalitatief gezien een van de meest onderschatte pedalenreeksen. De latere Korgs waren in de meeste gevallen identiek - al hadden de prints andere fabrikagenrs. Alleen hadden de Korgs een handiger batterijklepje en een normale 9V voeding.



Hé, ik was wel de eerste met een lijstje hè ?

Ik vind het een knap staaltje pedalscouting, echt waar. Complimenten.
Want er zijn er nog maar weinig over die niet geidentificeerd zijn;
-een Coron Compressor ( niet de geweldige MXRlookalike, maar een goede latere)
-Fender Fuzz/Wah/Vol (voor de grotere schoenmaten)
-Maestro Fuzz (van Moog)
-EH Dr Q ( niks RI!)
-Vestax compressor (nog nooit een andere van gezien...)
-Aria digital Chorus/flanger (heel vreemd en onvoorspelbaar, want eigenlijk kapot...)
-Rozz Flanger
-CE-2 ( verstopt in die doos)
-Boss PSM in de koffer
en een H&K Metal Machine buizenvervormer in het kratje.

da was het wel zo'n beetje. Zijn er nog vragen over specifieke effecten? Schroom niet, stel ze aan de zoon van Piet!

vulvasonic
20 januari 2007, 23:35
Zijn er nog vragen over specifieke effecten? Schroom niet, stel ze aan de zoon van Piet!

JA HIER!!!!

Die Dr.Q, in hoeverre is die anders dan bijvoorbeeld de BassBalls?
Ik meen me te herinneren dat een ouwe vriend van me vroeger zo'n ding had waar ik HELEMAAL van uit m'n plaat ging, maar die vriend ben ik uit het oog verloren en ik kon me niet herinneren wat voor een pedaal hij ook weer had. Toen EHX met de heruitgave kwam en ik zag die naam dacht ik "verrek, volgens mij was DAT dat pedaal!".

Maar volgens de beschrijving van EHX zelf denk ik eerder aan de BassBalls, die ik zelf ook heb en waar ik ook erg van gecharmeerd ben.

Dus, wat zijn de specifieke verschillen?

Dirk_Hendrik
20 januari 2007, 23:51
JA HIER!!!!


Superdraadje :D

Lucluc
21 januari 2007, 00:43
Peer, leuk om eens wat van je verzameling te zien. Voor zover ik weet is er in Friesland nog ene meneer die een nog uitgebreidere verzameling heeft: ALLE Bosspedalen, ALLE Ibanez 0, 9, 10, L, 5, 7 en nog wat series. En verder nog een heleboel leuke troep. Maar zeker weten hele series compleet, tot aan ECHTE OD-9 aan toe. Die gast moet eens op een pedalendag verschijnen met een paar koffertjes!

Robbert
21 januari 2007, 00:55
Tom H. (geen crimineel) is de enige waarvan ik zou kunnen indenken dat hij een complete collectie hád.

Einzeln
21 januari 2007, 08:15
Helemaal links het orange knopje van de zoom driver 5000

Dirk_Hendrik
21 januari 2007, 11:37
Peer, leuk om eens wat van je verzameling te zien. Voor zover ik weet is er in Friesland nog ene meneer die een nog uitgebreidere verzameling heeft: ALLE Bosspedalen, ALLE Ibanez 0, 9, 10, L, 5, 7 en nog wat series. En verder nog een heleboel leuke troep. Maar zeker weten hele series compleet, tot aan ECHTE OD-9 aan toe. Die gast moet eens op een pedalendag verschijnen met een paar koffertjes!


Jan Atze nog wat.

De OD9 heb ik ook :D

Mitch
21 januari 2007, 11:59
En heeft wat mij betreft niet alleen maar verzamelwaarde. Wat klonk dát ding lekker zeg....beste Muff ooit voor mijn gevoel.

Dirk_Hendrik
21 januari 2007, 12:32
Intersesse in een SF-5/FZ-5 gemod naar OD-9 spec's?? ;)

Mitch
21 januari 2007, 12:35
Interesse om mijn Little Big Muff om te bouwen ???? :D

Dirk_Hendrik
21 januari 2007, 12:49
Bring em in, bring em in! ;)

robert-gitarist
21 januari 2007, 13:08
Intersesse in een SF-5/FZ-5 gemod naar OD-9 spec's?? ;)

Lukt het een beetje met dat ding? ;)

zoon van Piet
21 januari 2007, 13:48
Ik heb niet de grootste van het land, dat weet ik wel.
Al heb ik nog veel meer pedalen dan op dit plaatje. Er zijn er nog een paar die echt véél meer pedalen hebben, waaronder mijn vriend Tom H (die volgens mij liever niet met name genoemd wordt, Robbert!) - en zelfs zijn klexie is niet compleet. Het is nooit compleet, zegt ook Dennis Johansson, die toch gezien wordt als de man met de allergrootste ( 600+). Hij mailt me weleens, want ik heb spul dat hij niet heeft...nooit compleet, dus.

Ik beschouw mezelf meer als een pedalenfreak dan als een verzamelaar. Zie ook de hier ooit besproken Wet van Peer (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=79347&highlight=Peer) . En veel van deze dingen heb ik voor weinig of niks op de kop getikt in de dagen dat niemand het spul meer hebben wilde.


Die Dr.Q, in hoeverre is die anders dan bijvoorbeeld de BassBalls? Dus, wat zijn de specifieke verschillen?

Het is 20 jaar geleden dat ik in een BassBalls plugde, dus erg specifiek kan ik niet zijn...
Het zijn beide enveloppe filters van Lofi kwaliteit - waarbij Lo vertaald mag worden als zompig, vuil en lekker. Ik heb geen idee of dat filterdeel hetzelfde is, maar ik betwijfel het. De BassBalls heeft een vervormd standje, terwijl de DR Q een Q-standje heeft, waarmee je in wezen kunt schakelen tussen gitaar en bas-bereik, zeg maar. Het is een erg lekker klinkend filter, ondanks de beperkte instelmogelijkheden.


ALLE Bosspedalen, ALLE Ibanez 0, 9, 10, L, 5, 7 en nog wat series.... zeker weten hele series compleet... Die gast moet eens op een pedalendag verschijnen met een paar koffertjes!

Tja, ik ben niet zo op compleet, want dan moet je ook alle bagger erbij hebben. Ik wil mijn berg aftoppen, verkopen wat ik nooit aansluit. Waaronder nogal wat Boss. Ik wil een stuk of 60 pedalen houden, waar ik graag mee speel...


Helemaal links het orange knopje van de zoom driver 5000

Ik vond het een raar ding en heb het vô wênag. Maar het is een verbazingwekkend pedaal dat geheid een klassieker worden zal. Mijn metalspelende zoon en zijn vriendjes zijn zwaar onder de indruk!


(over de OD-9)Wat klonk dát ding lekker zeg....beste Muff ooit voor mijn gevoel.

Hmmmm... Zal ik op de eerstkomende (?) pedalendag mijn Triangle eens meenemen? Of misschien kan Dirk Hendrik iets zeggen over het verschil tussen die twee? Hij heeft ten slotte die gemodde SF-5/FZ-5 en hij heeft mijn Triangle weer tot leven gewekt.
Persoonlijk vond ik de OD-9 in klank meer lijken op mijn IC-BigMuff, mijn triangle en rams head klinken eh...meer volkoren, zeg maar.
Maar ook voor die muffs geldt wel dat de verschillen onderling vrij subtiel zijn, net als bij TS-en.


Superdraadje :D

Dank je! Ik vind het altijd kicken als het over ouwe pedalen gaat.

Dus:
-wanneer is het weer pedalendag?
-wat zal ik dan meebrengen?

BillyG
21 januari 2007, 15:32
Jan Atze nog wat.

De OD9 heb ik ook :D

deze misschien :

http://www.groenlinks.nl/kandidatenlijst/janatzenicolai

Dirk_Hendrik
21 januari 2007, 15:38
Nope,
jan atze de vries. Hij komt nog wel eens voorbij op Marktplaats. Ook Bert van Dijk zie je daar nog wel eens en die is ook aardig op weg richting compleetheid.

zoon van Piet
21 januari 2007, 15:54
Jaagt Bert niet al tijden op een Eq-tje uit de Ibanez Lserie? Ik wil niks verkeerds over hem zeggen - toffe gast, weleens wat met hem geruild. Maar dat vind ik dus volstrekt oninteressant, een nikszeggend ding jagen om geen andere reden dan de compleetheid van je serie.
Ik wil alleen spul dat godsvernaggelend goed klinkt, eigenlijk. De rest kan weg...

BillyG
21 januari 2007, 15:58
ja, dat zijn vreemde trekjes van de verzamelaar...

Robbert
21 januari 2007, 19:51
Er zijn er nog een paar die echt véél meer pedalen hebben, waaronder mijn vriend Tom H (die volgens mij liever niet met name genoemd wordt, Robbert!)

Zijn naam en toenaam staan op Internet gearchiveerd, maar ik heb mijn posting aangepast :)


Hoeveel pedalen heeft Tom nog? Ik kan mij herinneren dat een jaar of twee, drie geleden hij er HEEL veel verkocht heeft.

zoon van Piet
21 januari 2007, 21:07
ach, hij verkocht wel, maar bleef ook kopen. En nu verkoopt hij niet meer en koopt nog steeds..
Hij telt ook al niet meer, want het is onbegonnen werk.

zelf schat ik dat ie rond de vierhonderd zit...

Robbert
21 januari 2007, 22:18
zelf schat ik dat ie rond de vierhonderd zit...

Haha, mooi die hobbies :cheerup:

Ik ben al blij met mijn bescheiden verzameling van ongeveer 70 stuks :satisfie:

Lucluc
21 januari 2007, 22:29
Ik wil een stuk of 60 pedalen houden, waar ik graag mee speel...

Wat moet je in godsnaam met 60 pedalen????

Lucluc gaat even zoeken in het topic 'post jullie pedalboards' op zoek naar het plankje van zoon van piet.

Speeddemon
21 januari 2007, 22:58
Vandaag een mint in box+manual MXR Phase 100 gescoord op Ebay, dus nu MOET ik wel verder de MXR verzameling completeren...
gelukkig nog 'maar' 4 pedalen (v.d. 19):
-Envelope Filter
-Phase 90
-Phase 45
-Headphone Amp.

De Line Selector laat ik dan maar effe buiten beschouwing.

zoon van Piet
21 januari 2007, 23:11
Wat moet je in godsnaam met 60 pedalen????

Lucluc gaat even zoeken in het topic 'post jullie pedalboards' op zoek naar het plankje van zoon van piet.

Ik heb geen podiumbrede pedalenbak (http://img291.imageshack.us/my.php?image=tmp4938xl8.jpg), hoor.
ze zijn meer voor thuis te freaken...

vulvasonic
21 januari 2007, 23:27
Ik heb geen podiumbrede pedalenbak (http://img291.imageshack.us/my.php?image=tmp4938xl8.jpg), hoor.
ze zijn meer voor thuis te freaken...

Wat een karig ding! ;)
Maar WAT EEN SCHITTERENDE BEKLEDING!!!!! :seriousf:


Hoe hou je dat nou een beetje schoon, zo'n stofje? :D

zoon van Piet
22 januari 2007, 08:51
Mooi hè? Zelfs met een dagelijks gebruiksvoorwerp kun je een fashionstatement maken.

En karig... tja, voor iemand met zoveel pedalen klopt dat wellicht wel. Het zal vreemd klinken uit mijn mond, maar het gaat om kwaliteit, niet kwantiteit. Soms komt er een apparaat bij (delaytje, MXR Blue Box) maar uiteindelijk komt het altijd neer op deze favorieten - waarbij de Sonic Distortion soms plaats maakt voor een Yamaha distortion(*). Dit kwartet is favoriet: ouwe MXR phase90>JEN crybaby(fasel)>mijn favoriete TS9 (die ik in '82 kocht).SD9.

Oja: en een stemapparaat. telt dat eigenlijk wel?

(*: op die Yamaha's kom ik nog terug, binnenkort. Eerst morgen een nw topic maken over de PPS signatyre Drive-O-Matic!)

henkr
22 januari 2007, 17:21
Wat is dat pedaaltje links van die Pearl Overdrive (DS-06?) waar die Ibanez (zo te zien de smallbox versie, is het een OD-855?) Overdrive II (met gewone stompswitch) schuin overheen hangt? Is dat zo'n mini EHX muff of LPB (jaren 70/80) om rechtsstreeks in je gitaar te pluggen?

zoon van Piet
22 januari 2007, 21:34
Wat is dat pedaaltje links van die Pearl Overdrive (DS-06?) waar die Ibanez (zo te zien de smallbox versie, is het een OD-855?) Overdrive II (met gewone stompswitch) schuin overheen hangt? Is dat zo'n mini EHX muff of LPB (jaren 70/80) om rechtsstreeks in je gitaar te pluggen?

Goeie ogen, Henkr! Die waren we nog vergeten in de roundup! Is inderdaad een LPB-1. Maar wel een die je in je map steekt ipv je gitaar.

En da's maar goed ook, want ik speel voornamelijk strat.

enne.. die dingen zijn bedrieglijk klein, maar klinken godsallemachtig groot!