PDA

View Full Version : wat kopen bass of electrisch



croughs
19 januari 2007, 19:34
ja sorry alsk het hier post ma wist ni waar te poste dus..

ik wil beginnen met gitaar te spelen ma ik weet ni wa te kieze een bass of electrisch en wat is het makkelijkste

stefke_m
19 januari 2007, 19:36
je kan ook gewoon hallo zeggen,

maar makkelijkheid is geen reden om te kiezen of je graag bas of gitaar wil leren spelen. Als je echt iets wil leren moet je leren doorzetten, het aantal snaren, de speeltechniek,... Dat zijn allemaal geen obstakels die je moet overwinnen. Bedenk gewoon wat je het liefst wil doen, maakt niet uit of het nou moeilijk of makkelijk is.

croughs
19 januari 2007, 19:41
hallo...

ja ik zou toch graag weten wat makkelijker is ik denk toch bass ma kweet ni zkr

SimonS
19 januari 2007, 19:44
pfff wat een gruwelijke msn-taal...

over bas vs. gitaar: ben je een lange dunne slungel of een korte dikkerd met een laag iq, dan speel je bas. heb je een enigszins normaal postuur en iq, dan speel je gitaar.

Veekeren
19 januari 2007, 19:46
Welkom.

Over het algemeen worden simpele baspartijen als simpeler ervaren dan simpele gitaarpartijen. In ieder geval door mij dan ;)

En dat je niet hallo zei boeit eigenlijk niet zo vind ik, wat wel door iedereen geapprecieerd zal worden is als je wat meer moeite doet dingen fatsoenlijk te verwoorden en te spellen.

Fumi SG
19 januari 2007, 19:48
Gezocht:
Relatief goedkope basgitaar omgeving Leiden (max 200euro).
Zegt genoeg Simon...:soul:

Inderdaad, gruwelijke msn-taal. Maar om die jongen toch nog te helpen, bass of elektrisch. Ik zeg, elektrische bass! In een keer van het gezeik af!

Gitaro
19 januari 2007, 19:50
hallo...

ja ik zou toch graag weten wat makkelijker is ik denk toch bass ma kweet ni zkr

Verdomme zeg... je wil muziek gaan maken, maar je geeft alleen om wat het makkelijkste is?! Lekkere instelling heb jij!

guitartub
20 januari 2007, 10:16
Hallo....

Als je GROTE handen hebt ga je bas spelen en heb je kleine handen begin dan met gitaar..... IDD dit gaat nergens over!

Reel Big Fish
20 januari 2007, 10:19
Welk instrument vind jij het LEUKSTE?

Spitfire
20 januari 2007, 10:35
Dit soort mensen verdienen het niet om kennis te maken met het wondermooie gitaarfenomeen.

RedBuell
20 januari 2007, 10:51
Je kan ook een muziekzaak binnen lopen en dan kijken waar je de kleur het mooist van vind, vind je de bassen een mooiere kleur hebben ga je bassen en vind je de gitaren de mooiste kleur hebben ga je gitaren.
Offe als je vandaag nou een licht onderbroek aan hebt ga je bassen, heb je een donkere aan ga je gitaren.

Als gaat om wat het makkelijkst is kan je beter cd-tjes (aan je sms/msn taal te zien mp3tjes) spelen.

Punt
20 januari 2007, 11:31
hallo...

ja ik zou toch graag weten wat makkelijker is ik denk toch bass ma kweet ni zkr

Zoek een andere hobby, kantklossen oid, met zo'n mentaliteit gaat het leren spelen toch niks worden.

Fumi SG
20 januari 2007, 11:33
Als gaat om wat het makkelijkst is kan je beter cd-tjes (aan je sms/msn taal te zien mp3tjes) spelen.

Bam! Damn right!

Chrizzz
20 januari 2007, 11:55
Ik zou voor een LimeWire model kiezen met een Windows Media Player, daar kan je het makkelijkst muziek mee "maken"...

Gearjunkie
20 januari 2007, 12:01
Laten we onze taalkundig minder ontwikkelde forumvriend nu niet steeds afzeiken.

Mijn advies: koop een goedkope electrische gitaar.
Vervolgens zaag je de headstock/kop zoals je wil, tussen de 3e en de 4e tuner/stemmechaniek af. Heb je er nog drie over dus.

Stem het ding van dik naar dun in D, A, D
Met een stift of tipp-ex schrijf je in de vakjes hoe ze heten.

Je legt een vinger plat over alle drie de snaren, en rocken maar!!!

LP_CL
20 januari 2007, 16:42
Kies wat jou het meeste ligt. Natturlijk als je uitermate kleine handen hebt moet je niet aan bas beginnen. Baspartijen zijn over het algemeen iets simpeler, hoewel je ook ultramoeilijke baslijnen hebt (denkt aan sommige nummers van iron maiden). Nog een voordeel van bas is dat er veel meer bassisten gezocht worden om in een band te spelen dan gitaristen. Er zijn gewoon veel te veel gitaristen op deze aardkluit. Anderzijds zal je minder frequent een vette solo kunnen spelen, zoals de gitaristen dit wel doen in vele rocknummers. Bas is een begeileidingsinstrument, geen showoff instrument.

stefke_m
20 januari 2007, 17:25
Om de topicstarter blij te maken, bas is over het algemeen makkelijker dan gitaar, je bent niet per sé dommer als je bast, maar als je echt iets wil bereiken met je instrument maak je van je bas ook een geweldig moeilijk instrument. Ik vind het gewoon belachelijk dat je hier komt vragen wat het makkelijkste is.

SimonS
20 januari 2007, 17:39
Zegt genoeg Simon...:soul:
stil maar, zeg maar niets meer :)

hendrix_appendix
20 januari 2007, 17:40
Ik vind het wel zinnig eigenlijk, laats had ik ook nog precies zo'n dillema, proppen, of vouwen? Wat is nu makkelijker? Uiteindelijk voor vouwen gekozen omdat dat beter bij mijn kleine handjes past.

Lennartmot
20 januari 2007, 17:51
Ik vind het wel zinnig eigenlijk, laats had ik ook nog precies zo'n dillema, proppen, of vouwen? Wat is nu makkelijker? Uiteindelijk voor vouwen gekozen omdat dat beter bij mijn kleine handjes past.

En als compensatie voor de broeken die je draagt, waar ook nogal eens gepropt word..

Fumi SG
20 januari 2007, 17:52
Ik vind het wel zinnig eigenlijk, laats had ik ook nog precies zo'n dillema, proppen, of vouwen? Wat is nu makkelijker? Uiteindelijk voor vouwen gekozen omdat dat beter bij mijn kleine handjes past.

Ach man, poppen of vrouwen! Da's veel ingewikkelder...

bert k
20 januari 2007, 18:25
Ok, onderwerp gaat nergens meer over. Slotje.