PDA

View Full Version : Master Of Puppets probeersel



Danieldg
19 januari 2007, 17:45
Hey, heb na lange tijd toch eindelijk besloten om is een filmpje te posten :)
Zoals jullie kunnen zien is dit pas men 2de post, maar ik lees voroal de topics :)
Hier is de link:
Klik hier (http://www.youtube.com/watch?v=5lcY4YwzqG8)
Af en toe zit ik naast het ritme en in de solo zitten ook wat fouten maarja :p
Tips en kritiek zijn welkom :hippie:

maartenbuskoop
19 januari 2007, 18:30
jo daar... het filmpje komt bij mij een beetje schokkerig door maar dat boeit opzich niet zo.. ik speel mop met up en down stroke en daardoor krijg je een beetje rust in je spel.. mis dat een beetje bij jou.. en het nummer is niet helemaal goed gespeeld wat ik mis sommige stukken... zoals het acoustische gedeelte met die mini solo.. als ik een tip mag geven ... luister eens goed naar het orgineel en je zult de kleine puntjes er zelf wel uit vissen...

nu op naar BATTERY

succes

Bl44t44p
19 januari 2007, 19:15
jo daar... het filmpje komt bij mij een beetje schokkerig door maar dat boeit opzich niet zo.. ik speel mop met up en down stroke en daardoor krijg je een beetje rust in je spel.. mis dat een beetje bij jou.. en het nummer is niet helemaal goed gespeeld wat ik mis sommige stukken... zoals het acoustische gedeelte met die mini solo.. als ik een tip mag geven ... luister eens goed naar het orgineel en je zult de kleine puntjes er zelf wel uit vissen...

nu op naar BATTERY

succes

Jij speelt up en down strokes bij Master Of Pupets? Gaat verder alles goed? Ik heb nooit een beter nummer dan dit kunnen bedenken om je downstrokes te oefenen, want die zijn behoorlijk snel.

Maargoed, ja. Best aardig! Soms wat kleine foutjes, solo goed geprobeerd, is natuurlijk gruwelijk moeilijk maarja, blijven oefenen ;)

Tho
19 januari 2007, 19:23
Jij speelt up en down strokes bij Master Of Pupets? Gaat verder alles goed? Ik heb nooit een beter nummer dan dit kunnen bedenken om je downstrokes te oefenen, want die zijn behoorlijk snel.

Maargoed, ja. Best aardig! Soms wat kleine foutjes, solo goed geprobeerd, is natuurlijk gruwelijk moeilijk maarja, blijven oefenen ;)

James Hetfield weet niet eens wat upstrokes zijn.

jw009
19 januari 2007, 20:07
James Hetfield weet niet eens wat upstrokes zijn.


hahaha, true + 1230983721 :rockon:

maartenbuskoop
20 januari 2007, 22:55
Jij speelt up en down strokes bij Master Of Pupets? Gaat verder alles goed? Ik heb nooit een beter nummer dan dit kunnen bedenken om je downstrokes te oefenen, want die zijn behoorlijk snel.

Maargoed, ja. Best aardig! Soms wat kleine foutjes, solo goed geprobeerd, is natuurlijk gruwelijk moeilijk maarja, blijven oefenen ;)


beetje beperkte visie moet ik zeggen... ik speel hem zelf met up en down stroke.. en ik speel hem daardoor een stuk strakker en sneller dan alleen met down stroke.. dat jij hem mischien alleen met down stroke speelt is mischien wel een beperking in je technieken... maar goed dat moet je helemaal zelf weten.. ik sta open voor alle technieken en verder gaat alles goed met me... kan die vraag beter aan jou stellen als je op zo'n domme manier reageerd op een post.. dus het beste ermee...

wat me trouwens op valt in meerdere post is dat het afzeik niveau behoorhijk hoog is op dit forum.. het lijkt wel een wedstrijd wie het beste is... het lijkt mij dat een forum word gebuikt om te discusseren en van anderen iets op te steken.. maar dit zielige gedoe om elkaar een beetje belachelijk te maken vind ik best triets... als je zo'n grote dunk van jezelf hebt dan hoef je je ook niet te intreseren voor andere lijkt mij... dus laten we het een beetje gezellig houden..

Bl44t44p
21 januari 2007, 15:11
beetje beperkte visie moet ik zeggen... ik speel hem zelf met up en down stroke.. en ik speel hem daardoor een stuk strakker en sneller dan alleen met down stroke.. dat jij hem mischien alleen met down stroke speelt is mischien wel een beperking in je technieken... maar goed dat moet je helemaal zelf weten.. ik sta open voor alle technieken en verder gaat alles goed met me... kan die vraag beter aan jou stellen als je op zo'n domme manier reageerd op een post.. dus het beste ermee...

wat me trouwens op valt in meerdere post is dat het afzeik niveau behoorhijk hoog is op dit forum.. het lijkt wel een wedstrijd wie het beste is... het lijkt mij dat een forum word gebuikt om te discusseren en van anderen iets op te steken.. maar dit zielige gedoe om elkaar een beetje belachelijk te maken vind ik best triets... als je zo'n grote dunk van jezelf hebt dan hoef je je ook niet te intreseren voor andere lijkt mij... dus laten we het een beetje gezellig houden..

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAA. Raapt iemand me even op?


Jonge, neem het toch allemaal niet zo serieus. Als ik dit zo lees ga ik bijna denken dat jij professionele hulp nodig hebt... (geintje! mocht je dat niet begrijpen).

Trouwens. Ik speel Master of Pupets helemaal niet.

maartenbuskoop
21 januari 2007, 18:35
HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAA. Raapt iemand me even op?


Jonge, neem het toch allemaal niet zo serieus. Als ik dit zo lees ga ik bijna denken dat jij professionele hulp nodig hebt... (geintje! mocht je dat niet begrijpen).

Trouwens. Ik speel Master of Pupets helemaal niet.


had ook niet anders verwacht..

Bl44t44p
21 januari 2007, 18:43
Trouwens, het gebrek aan hoofdletters en "..." in jouw posts vind ik vele malen storender dan het gehele afzeikniveau hier op dit forum.

maartenbuskoop
21 januari 2007, 20:12
Trouwens, het gebrek aan hoofdletters en "..." in jouw posts vind ik vele malen storender dan het gehele afzeikniveau hier op dit forum.

jeetje wat een verassend antwoord zeg... best creatief!

Bl44t44p
21 januari 2007, 20:50
jeetje wat een verassend antwoord zeg... best creatief!

Bedankt! Jij voegt ook duidelijk kwaliteit toe aan dit forum!

strat 91
21 januari 2007, 21:00
Heej , best wel vet opzich , maar bij sommige stukken kom je wat snelheid te kort. Ik zelf heb dat ook gehad toen ik dit nummer probeerde en nog steeds vind ik et best vermoeiend om te spelen. Maar als je nou nog een beetje happert kan je misschien het beste een stapje terug doen en het eerst wat langzamer oefenen zodat alles wel in de maat is ook ,al is het dan wat langzamer.

maar de techniek zit er best wel goed in , en je gebruikt ook pinch harmonics wat wel een leuke variatie is op et bekende thema haha.Maar ga vooral zo door man.

gegroet strat 91

strat 91
21 januari 2007, 21:00
dubbel post , maar ga zo door man,

gegroet strat 91

Vonk
21 januari 2007, 22:30
beetje beperkte visie moet ik zeggen... ik speel hem zelf met up en down stroke.. en ik speel hem daardoor een stuk strakker en sneller dan alleen met down stroke.. dat jij hem mischien alleen met down stroke speelt is mischien wel een beperking in je technieken... maar goed dat moet je helemaal zelf weten.. ik sta open voor alle technieken en verder gaat alles goed met me... kan die vraag beter aan jou stellen als je op zo'n domme manier reageerd op een post.. dus het beste ermee...


Haha ik ben het helemaal met de anderen eens, en waarschijnlijk 95% van alle gitaristen: Master of Puppets moet je downstroken, klaar. Als je het tempo niet aankan, om eerlijk te zijn lukt mij dat ook niet, moet je oefenen. OEFENEN! Niet altijd de makkelijke weg nemen, anders verbeter je nooit je zwakke punten.

Voor de TS: probeer eens Guitar Pro. Ik denk dat je timing flink zal verbeteren. Of gebruik een metronoom.

Luke-wannabe
21 januari 2007, 23:31
Ja je timing kan echt stukken beter. Je frasering moet ook flink bijgeschaaft worden. Ook dat: MASTER, MASTER!! Daar moet je helemaal stil zijn na dat E en F accoord zeg maar. Anders klinkt t zo onstrak.
Wel een dikke + voor je sound! Echt een goeie benadering van de Metallica sound. Solo sound vind ik niet mooi. Maar da's meer persoonlijk. Vind het een beetje iel geluid. Net als Kirk. Vrij ielig.
Maar thumbs up en keep on rocking.

AgileGhost
22 januari 2007, 16:09
wat me trouwens op valt in meerdere post is dat het afzeik niveau behoorhijk hoog is op dit forum.. het lijkt wel een wedstrijd wie het beste is... het lijkt mij dat een forum word gebuikt om te discusseren en van anderen iets op te steken.. maar dit zielige gedoe om elkaar een beetje belachelijk te maken vind ik best triets... als je zo'n grote dunk van jezelf hebt dan hoef je je ook niet te intreseren voor andere lijkt mij... dus laten we het een beetje gezellig houden..

Je houdt het zelf helaas niet al te gezellig. Jammer.

Zoals reeds gezegd, MoP = downstrokes. Klinkt veel en veel strakker. Kijk, Battery met up/down, daar kan ik nog begrip voor opbrengen :)

Reel Big Fish
22 januari 2007, 16:36
Ben ik nou de enige die dit gewoon eeh, volop off rhythm vind? Enne, je slaat veel noten en akkoorden over in de riffs. Ik vind t gewoon slordig dit hoor.

Opbouwend; ga oefenen en beter naar het orgineel luisteren, zeker op timing kom je veel tekort

interessander
22 januari 2007, 22:49
Ach kijk eens hoe metallica het zelf tegenwoordig speelt, die geven nu niet bepaald het goede voorbeeld.... toppunt is wel een soort van instructie video op youtube waar kirk nogal houterig een aantal riffs speelt.

Reel Big Fish
22 januari 2007, 23:13
Ik ken het filmpje niet, maar als ik een nummer na ga spelen, luister ik naar het orgineel en dat is bijna altijd de studio opname. Dat is misschien een handige tip voor de topic starter, aangezien Metallica momenteel zuigt...

AntY
22 januari 2007, 23:55
ik speel meestal met de guitar pro of powertabs mee. soms als het tempo van de tab ook klopt demp ik in mn geluidskaart instellingen midi, en dan zet ik in winamp precies op hetzelfde moment als de tab aan zodat het gelijkloopt.

en inderdaad, je komt veel strakheid te kort. leer tellen, werk aan je demping en zoek de riffjes nog even wat beter uit, dan kun je een heel eind komen.

eerst langzaam oefenen, dan sneller. als je meteen alles snel wilt lukt het niet :)

succes!

p.s. ik vind het slaggitaarwerk in dit nummer VEEL belangrijker dan de solootjes goed spelen. het moet strakker dan strak. leer ook goed staccato spelen, veel gitaristen spelen bijvoorbeeld die riffjes na de eerste solo niet goed strak, dan gaat ie dweilen.

Gitaro
23 januari 2007, 11:36
Ik had dit als ik jou was niet op Youtube gezet. Afijn, ga kritisch luisteren naar het nummer (en jezelf) en oefenen het eerst langzaam met een metronoom, en probeer later mee te spelen met de CD (het tempo is 220bpm). Zo te horen heb je wel een tone waar je wat mee kan, het klinkt zeker niet slecht vergeleken bij veel anderen. Het is dus wel zonde dat je noten overslaat en je timing verschrikkelijk is.

Ibanez RuleZ
23 januari 2007, 12:04
Ik had dit als ik jou was niet op Youtube gezet. Afijn, ga kritisch luisteren naar het nummer (en jezelf) en oefenen het eerst langzaam met een metronoom, en probeer later mee te spelen met de CD (het tempo is 220bpm). Zo te horen heb je wel een tone waar je wat mee kan, het klinkt zeker niet slecht vergeleken bij veel anderen. Het is dus wel zonde dat je noten overslaat en je timing verschrikkelijk is.

dat is ook wat ik wilde zeggen... leuk filmpje, maar de kwaliteit is echt niet super... het is duidelijk nog oefenmateriaal voor je.

overigens, de meeste andere filmpjes zijn niet veel beter, dus zo'n probleem is het niet ;)

over downdstrokes: ik speel master of puppets al 7 jaar en doe het zowel met upstrokes als downstrokes... ieder zijn techniek. dat zo'n flapdrol als hedfield alleen downstrokes kan betekent gewoon dat ie gehandicapt is.

Harrald

interessander
23 januari 2007, 12:20
Je bedoelt het syndroom van downstrokes?

Op deze snelheid downstrokes gebruiken klinkt gewoon aggressiever, het heeft meer power en alle slagen zijn (of lijken) vaak even hard, dat maakt het in mijn oren beter klinken dan up/downstrokes, en dat heeft dus niks met techniek te maken, maar met hoe een riff eigenlijk bedoeld is.

AgileGhost
23 januari 2007, 14:05
over downdstrokes: ik speel master of puppets al 7 jaar en doe het zowel met upstrokes als downstrokes... ieder zijn techniek. dat zo'n flapdrol als hedfield alleen downstrokes kan betekent gewoon dat ie gehandicapt is.

Harrald


Wel typisch dat jij iemand wiens riffs jij na 7 jaar nog niet zat bent, een flapdrol durft te noemen. Verder klopt het gewoon niet wat je zegt. Hetfield (let ook maar even op de spelling) gebruikt wel upstrokes, alleen niet in dit nummer, omdat hij strak genoeg was/is om ze niet nodig te hebben.

Danieldg
23 januari 2007, 21:06
Hey,
Bedankt voor de reacties :)
Heb momenteel nog flink wat geoefend op het ritme en het gaat al beter.
Bij momenten kan ik het goed meespelen op snelheid, maar het gaat idd nog te snel voor me, dus ga ik nog wat oefenen op een lagere bpm.
Ik zal over enkele weken/maanden een nieuwe versie posten ;)

//ik gebruikte youtube omdat dat makkelijker was, aangezien ik geen webruimte heb.

Greetz, Daniel

JER00N
23 januari 2007, 21:55
Dat downstroken is idd veel oefenen. Ik speel nog maar anderhalf jaar gitaar maar kan die 220 bpm toch redelijk bijbenen (na vaak MoP gespeeld te hebben uiteraard).

Wel merk ik dat het van je stemming (je persoonlijke stemming, niet die van je gitaar ;) ) afhangt. Als ik bijv. moe/lui ben gaat het een stuk minder strak dan wanneer ik lekker actief ben.

Verder loont het de moeite om eerst even op te warmen met een makkelijker nummer, Seek and Destroy ofzo.

AART
23 januari 2007, 22:57
Bij mij is het ook wisselend.
De ene dag gaat ie heel soepel met alleen downstrokes, en andere keren gaat het dan niet lekker, dus moet ik het dan met up en down doen.

Maar ik snap niet wat sommigen van jullie zo moeilijk vinden aan battery?
Bedoelen jullie dan rythm of solo?
Rythm vind ik een eitje(spelen zij ook met up en down, kan je duidelijk horen).
Of mis ik iets en ben ik even noob?

Mij maakt het evrder niet uit hoe je hem speelt, zolang het goed klinkt is het best. :)

Ibanez RuleZ
24 januari 2007, 00:03
Wel typisch dat jij iemand wiens riffs jij na 7 jaar nog niet zat bent, een flapdrol durft te noemen. Verder klopt het gewoon niet wat je zegt. Hetfield (let ook maar even op de spelling) gebruikt wel upstrokes, alleen niet in dit nummer, omdat hij strak genoeg was/is om ze niet nodig te hebben.

ok, let me rephrase.... als ik hem speel, dan speel ik hem hetzelfde als 7 jaar geleden... btw, als je muziek na 7 jaar zat ben, dan is de muziek ook niet goed in mijn boekje, maar thats just me

harrald

AgileGhost
24 januari 2007, 16:14
ok, let me rephrase.... als ik hem speel, dan speel ik hem hetzelfde als 7 jaar geleden... btw, als je muziek na 7 jaar zat ben, dan is de muziek ook niet goed in mijn boekje, maar thats just me

harrald

Je hoeft niet te rephrasen, blijkbaar kan ik dat beter doen. Maar misschien moet ik gewoon geen tijd aan je verspillen.

Bl44t44p
24 januari 2007, 16:34
Kan dit topic niet hernoemd worden naar algemeen afzeiktopic ofzo :D :D

Gitaro
24 januari 2007, 17:56
Maar ik snap niet wat sommigen van jullie zo moeilijk vinden aan battery?

Nou als je niet zo'n downstroker bent zorgen de powerchords tussen de galopjes voor nogal wat spierspanning. En dan raak je vermoeid en kan je de galopjes niet strak houden. Je kan die chords ook neer-op spelen maar dat is voor sommigen misschien niet zo praktisch. Ik weet het niet, ik heb er zelf ook geen moeite mee maar ik heb wel erg lang geoefend op battery als gitaarnoob. Galopjes op 190 bpm is zeker geen kattenpis.

Maargoed, ik ken zo veel mensen die zeggen dat ze battery kunnen maar toch met hun mond vol tanden staan als ze met de cd (of in een jam op het juist t empo) mee moeten spelen.

Anyway. Als je MoP saai vindt worden om downstrokes te oefenen, daar had ik nogal last van namelijk, andere goeie nummers zijn Creeping Death en Blackened. Het snelle gedeelte in S&Destroy is erg vet maar de rest van het nummer vind ik erg saai om te spelen.

interessander
24 januari 2007, 18:28
Ander leuk nummer voor de aanslag in diverse varianten is disposable heroes, daar moet je ook op een behoorlijk tempo up/down stroken.

Reel Big Fish
24 januari 2007, 19:00
Andere band maar in de eerste riff toch ook behoorlijk downstroke geweld:

3 inches of blood - Deadly sinners :)

Edit: in Trivium - Like light to flies kun je ook goed downstrokes oefenen!

Kris Haex
23 februari 2007, 02:30
Ik speelde het vroeger ook met alternate picking, totdat m'n leraar zei dat dat gedownstroked MOEST! En het klonk idd vetter hoe hij het deed. Nu speel ik hem ook met downstrokes, en zo klinkt het toch even anders, en zeker vetter, voor dat nummer toch.