PDA

View Full Version : Ritmuller Combopack, goeie keuze??



Warranty
19 januari 2007, 15:55
Hoi,

Ik ga vanmiddag waarschijnlijk even naar een ritmuller combopack kijken. Ik vraag me alleen af of dit een goede keuze is? Als ik hem koop betaal ik er 100 euro voor afgerond naar boven.

Hier is een plaatje:

Ritmuller Electric Guitar (http://img409.imageshack.us/img409/2747/ritmullerguitarcombopacoh4.jpg)

Goede keuze?? Ik weet erg weinig van gitaren, en ben nog niet zo lang geleden begonnen met spelen. Ik speel wel al heel lang keyboard dus ik leer gitaar vrij snel omdat ik al een g oed gevoel heb voor ritme, en veel ervaring met het bespelen van een instrument.

Veekeren
19 januari 2007, 16:38
Nou ja... hoe zeg je het... Totale gitaarpacks voor dat geld, tis zo ongeveer het slechtste wat er op de markt te krijgen is. Daar komt het op neer helaas. Het luxere speelgoed zeg maar.

Maar dat had je waarschijnlijk zelf ook wel bedacht. Als het budget niet meer toe laat, vooral doen en hopelijk later wat beters kopen. Als er meer in de pot zit (en dan toch wel 3x zoveel), het is wat mij de moeite waard dat uit te geven.

Spitfire
19 januari 2007, 16:50
Voor 300 euro kun je een prima gitaar + versterker kopen. Ik weet niet of 100 euro echt je budget is?

Warranty
19 januari 2007, 16:51
Nja... ik heb hem gevonden op markplaats he. Ik bedoel.. in de winkel zal hij vast iets duurder zijn (zowiezo niet al te duur snap ik). Maar als je niet naar de prijs kijkt? Het is dus gewoon een erg slechte gitaar?

En om wat voor rede?

Edit: En idd 100 euro is niet perse mijn budget, alleen als dit een goede gitaar is voor een beginner zou ik het wel doen. Ik wil best iets meer uitgeven maar denk toch dat mijn budget rond de 200 euro ligt helaas. Misschien kunnen jullie me een goede gitaar + versterker laten zien op internet voor iig niet meer dan 300 euro?

SBloke
19 januari 2007, 16:58
Vrij eenvoudig, als je ervanuit gaat dat een paar goede stemmechanieken 40 euro kosten.... een setje snaren 7-10 euro, elementen toch wel wat tientjes, laten we voor het gemak even 75 zeggen (en voor goede elementen betaal je 100+), en de verdere elektronica ook nog eens 15 euro.

..en dan krijg je voor de rpijs van een paar degelijke elementen een heel gitaar En een versterker? Dan kun je met wat terugrekenen en gezond verstand ervanuit gaan dat op alles is bezuinigd.

maw.. het is prut.

Meer geld besteden staat meestal ( meestal he...) gelijk aan een beter instrument. Je kunt er vanuit gaan dat je onder de 200 echt erg weinig degelijks tegen komt. Tenzij je geluk hebt. Het nadeel van goedekope instrumenten is ooknog eens dat ze het speelplezier niet bepaald vergroten en vaak meer ergenis geven dan plezier en gemak.
Veel mensen die beginnen op prutinstrumenten stoppen ermee omdat het instrument gewoon een baggergeluid geeft en beroerd speelt.


Een beetje ter indicatie. Een leuke beginnersset bestaat bijvoorbeeld uiteen cube15 versterkertje (€89) en een ibanez rg3 series gitaar.. kost je iets van 300 euro... ook een hele hele mooie is de Ibanez SZ 320 WBR (€399), natuurlijk nog een degelijk kabeltje ertussen, en een geaard stopcontact voor je versterkertje e nde eerste 4-5 jaar heb je weinig meer nodig. Reken erop dat als je degelijk wil beginnen je toch echt 400-500 euro zult moeten investeren. (Meningen verschillen.... maar dit is de mijne)
2ehands kun je natuurlijk deze dingen goedkoper krijgen.

Spitfire
19 januari 2007, 17:04
Meer geld besteden staat meestal ( meestal he...) gelijk aan een beter instrument. Je kunt er vanuit gaan dat je onder de 200 echt erg weinig degelijks tegen komt.
Er zijn prima instrumenten verkrijgbaar voor rond de 200 euro. London City Comet is rond die prijs de beste gitaar. Verder zijn er nog wel (2e hands) Dean, Ibanez en Yamaha gitaren te vinden voor onder de 200 euro.

En persoonlijk vind ik voor die prijs belangrijk dat er geen tremelo opzit, aangezien dat een vrij gecompliceerd deel van een gitaar is dat behoorlijk snel erg slecht kan zijn op een goedkope gitaar.

Warranty
19 januari 2007, 17:08
Oke... eigenlijk raden jullie het me dus gewoon af? Want als dat het geval is, denk ik toch dat ik het niet ga doen, en even op mijn volgende loon wacht zodat ik een leuk en goed setje van 300 euro kan kopen :satisfie:

Maar wat raden jullie mij als beginner dan aan? Voor een goede set en eigenlijk niet al te duur.

Spitfire
19 januari 2007, 17:11
Oke... eigenlijk raden jullie het me dus gewoon af?
Jep, ook omdat je zelf al aangaf dat je wel wat ervaring met muziekinstrumenten had denk ik dat je vrij snel doorkrijgt dat je een slecht instrument in handen hebt.


Maar wat raden jullie mij als beginner dan aan? Voor een goede set en eigenlijk niet al te duur.
Ik zou zeggen een London City Comet met een Roland Cube 15 (ongeveer 300 euro), maar daar ga ik puur op kwaliteit voor die prijs af.

SBloke
19 januari 2007, 17:13
Ik zou zeggen een London City Comet met een Roland Cube 15 (ongeveer 300 euro), maar daar ga ik puur op kwaliteit voor die prijs af.


Sluit ik me bij aan. LC zijn leuke gitaren voor dat geld. Alles wat je extra kunt missen is mooi meegenomen natuurlijk.. (Cube30 ipv cube 15 om maar iets te noemen)

Warranty
19 januari 2007, 17:15
Ik heb de afspraak om morgen even te komen kijken meteen afgezegd haha. Nja, eigenlijk ben ik wel blij want ik had het toch wel bijna gedaan, ookal was mijn gevoel al misschien een beetje slecht.

Hmmm, een vriend van me heeft er wel een goede set gekocht van Condor, met een 45 watt versterker! En dat voor 100 euro! Ik hoor steeds dat dat echt een goede set is en dat hij echt geluk heeft gehad met de prijs van 100 euro. Of is een Condor ook zo goed nog niet? Volgens mij in ieder geval wel.

Zou ik trouwens gewoon even de muziekwinkels bij mij moeten afgaan op zoek naar een London City Comet? En bedoel je dat het bij elkaar 300 kost neem ik aan?

Spitfire
19 januari 2007, 17:18
Zou ik trouwens gewoon even de muziekwinkels bij mij moeten afgaan op zoek naar een London City Comet? En bedoel je dat het bij elkaar 300 kost neem ik aan?
300 is versterker + gitaar inderdaad. 2e hands zou je hem goedkoper kunnen krijgen, als dat kan zou ik dat zeker doen aangezien ik denk dat eventuele kleine beschadigingen niet opwegen tegen het prijsverschil.
Maar ik weet niet wat voor stijl je van plan bent te gaan spelen, als je alleen metal wilt spelen is een Comet niet echt aan te raden.

Luke-wannabe
19 januari 2007, 18:03
Ik zou jou met een budget van 300 euro het volgende aanraden
Gitaar (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/71470196-olp-axis-musicman-far-east.html?return=eJxNyNEKgjAUxvF3EexO51TQJhL2InGYp zbc5tiOEUbv3uyqm%2F%2F34wPBxVuLaoiCnxuRRYQg1aCIvGB sWT260kJYyBsAiqUzzG67xqVAV2gXKWwWHaFj0QGE%2F6d4aIK QFg0uFHSUismu7UtF1lzuYbU3mJ%2FgJM4jP71MyhxHWvNm4nl zNSlTV%2FcH64Ptj5S4a5%2FoIbGuqsQ16sMnP9bZ8PkCAx5GE g%3D%3D&df=1&fta=eNpNkt1uwyAMRt%2BFi17bBgwY9VkqpExTpEyNlq6rVvXd x08auIp8ZJzvgJOwPDfxon6%2Bl8s9LZuKm1gQ9VjOeJq28%2B 0qGBcURz4uJM7kz03%2B5jWuSQggXrdZ6LSeqZw0otb0%2BaFi ZrnUouYpj0yiQZ6zQKz%2FcmgCGODShgfyDtG%2FT%2B6Ig4eC 9IAMUEGmIxu4dtkBsTMFcUdAoY53B3Icgi7ID4hDzRUGZLCOxx 7fZYGaAnFg1jRGA9M70wMjxMp2hRyVQZt2HbsDB%2BcJoQZG7n 3ooHrhYEHIrW%2FQAGwa2D3YBlezUPdgY5sb4cBwZ93DBqsb0w MzxlXWn8KSbQ9GdmBa18zEA8PmS93DYqA2z7%2FvAMkBt8yHh7 YWXH611yZB1Fd6XMrG5SWbRJdwJCr9ll3MS6z2%2Bn7Ur38Lxr Up)
Versterker (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/71358510-marshall-mg15-cdr.html?return=eJwVyVsKgzAQheG9CPqmMV5QIlLsRspUpz WYxJCMUizde5OX%2F3xwQHDxlaIcvOB9JRKP4OZ1WImsYGzbLZ pCg9vIKgDyhVFMH5fELUeTS%2BPJHRoNoWEnOk%2FotjD5E3z8 35IAHJu7pi1W0ur2crt%2BwHKCmXEZefZRIYsfaU%2Friaf1XY VMXdVHVpFNG0mBl7SBFgKrsgzcvYzO7MiT4fcHVlxBHg%3D%3D&df=1&fta=eNpNktFuwyAMRf%2BFhz7bxsbgqN9SReo0RcrUaOm2alX% 2FfQQS2CNHGO6xPVqw52rR3NfnfPke59UNqwmYe8xnPF3X8%2F 1mOMxoSnGYyZRlmO%2F2Oy3DMhoBDLd1MjotZ9wq2dwyvr%2B5 YcpVq3lz0zU%2FOZoHe04GQ%2FkrpASJKR7XMlIUZsWwIerIJ8 AN%2BY6IFDbEHWG%2BtiFpyEeI5fnQkUZPG9KOQoRSGDtikXIr HQiQVLlE3eOLIKekJRi2%2FBxT8Kkw%2BseIfGGHAeQYLPW9XS HEIIGguGNzYIW01zYJDoxa29YsWDKUwpoGk4%2FVH1NnFGpmgs YwSM1C3QMlJC2se6AHqMx3RhjrvNoofBIOJTMdHgBJlEo%2Bah 5evXLJR9oZI5T%2BUfPwIbe%2FZm4eXqJgntprtWTuY3xcto3L S3atzSNz48%2B2i3mJ3X7%2BbufXH9MstQ8%3D)
Ben je voor 240 euro klaar! Heb je toch spullen waar je prima op kunt starten die niet te duur zijn.

Rinze
19 januari 2007, 18:16
Neem in ieder geval als het even kan iemand mee die verstand van gitaren heeft.

Vorige week heb ik voor iemand een pas via marktplaats gekochte gitaar nagekeken, waarbij bleek dat de frets er niet allemaal op de goede afstand waren ingezet. Ik had het nog nooit gezein: de totale mensuur was meer dan 2 cm langer dan bij een fender, waardoor de octaafreinheid niet in te stellen was. Maar wat bleek: de afstand tussen de 10de en de 11de fret was groter dan die tussen de 9de en 10de... Niks aan te doen, dus. Voor die gitaar was 50 euro betaald, maar het was dan ook wel het ergste stuk brandhout dat ik ooit gezien heb, in alle details en als geheel. En voor 50 euro ook behoorlijk duur brandhout. Had dat met die frets trouwens in ruim een kwart eeuw gitaren nog nooit eerder gezien. O ja, de verkoper was niet van plan om de gitaar terug te nemen.

Dus: neem een deskundig en betrouwbaar iemand mee, dat scheelt een hoop ellende.

wietse
19 januari 2007, 19:25
Hmmm, een vriend van me heeft er wel een goede set gekocht van Condor, met een 45 watt versterker! En dat voor 100 euro! Ik hoor steeds dat dat echt een goede set is en dat hij echt geluk heeft gehad met de prijs van 100 euro. Of is een Condor ook zo goed nog niet? Volgens mij in ieder geval wel.



welke condor?
er bestaan er namelijk 2, een braziliaans merk dat nog steeds bestaat, ik heb er een explorer van en dat is een echte multiplex cheapo.
maar ze maken ook hele goede gitaren.
en een 70er jaren japans merk, het logo daarvan heeft een grote gouden C, beter dan gemiddelde kopieen uit die tijd ik heb er een strat van en die is prima alleen de elementen zijn niet echt super, hebben wat weinig ballen.(wel lekker voor funk)
van dat merk staat er momenteel een mooie necktrough (gitaar uit 1 stuk volgens de verkoper :D) op marktplaats.
weet niet waar je woont maar dat ding staat in nunspeet en lijkt me voor 150 euro beslist geen slechte koop.
en vast nog wel wat af te krijgen van die prijs .
2e hands moet je gewoon mazzel hebben die vriend van je heeft dat dus gehad schijnt het.
en voor rond de 100 euro kan je 2ehands wel een leuke versterker vinden.

wietse
19 januari 2007, 19:28
Neem in ieder geval als het even kan iemand mee die verstand van gitaren heeft.

Vorige week heb ik voor iemand een pas via marktplaats gekochte gitaar nagekeken, waarbij bleek dat de frets er niet allemaal op de goede afstand waren ingezet. Ik had het nog nooit gezein: de totale mensuur was meer dan 2 cm langer dan bij een fender, waardoor de octaafreinheid niet in te stellen was. Maar wat bleek: de afstand tussen de 10de en de 11de fret was groter dan die tussen de 9de en 10de... Niks aan te doen, dus. Voor die gitaar was 50 euro betaald, maar het was dan ook wel het ergste stuk brandhout dat ik ooit gezien heb, in alle details en als geheel. En voor 50 euro ook behoorlijk duur brandhout. Had dat met die frets trouwens in ruim een kwart eeuw gitaren nog nooit eerder gezien. O ja, de verkoper was niet van plan om de gitaar terug te nemen.

Dus: neem een deskundig en betrouwbaar iemand mee, dat scheelt een hoop ellende.

laat me raden goedkope chinese kopie?
dingen zien er mooi uit maar je hebt ze er bij die nog slechter zijn dan stagg.

Rinze
19 januari 2007, 20:41
laat me raden goedkope chinese kopie?
dingen zien er mooi uit maar je hebt ze er bij die nog slechter zijn dan stagg.
Ik weet het niet, de merknaam had ik nog nooit van gehoord, heb het verdrongen denk ik. Een soort superstratkopie, de vintage trem zat maar met twee lullige schroefjes vast, zelden zulke troep gezien.

wietse
19 januari 2007, 20:45
Ik weet het niet, de merknaam had ik nog nooit van gehoord, heb het verdrongen denk ik. Een soort superstratkopie, de vintage trem zat maar met twee lullige schroefjes vast, zelden zulke troep gezien.

nou word ik toch wel nieuwsgierig :D, ik ken namelijk erg veel vreemde namen.

Rinze
19 januari 2007, 22:18
nou word ik toch wel nieuwsgierig :D, ik ken namelijk erg veel vreemde namen.
Helaas, mijn geheugen sucks...

Warranty
19 januari 2007, 23:53
Idd het is een Condor met die grote gouden C, erg leuk ding, ziet er ook mooi uit. Maarja als ik naar de winkel ga hoef ik toch geen vriend mee te nemen die er verstand van heeft? Ik bedoel, daar naaien ze je toch niet? (neem ik aan). En zelf ben ik ook niet zo naief dat ik dat niet even ga nakijken als ik hem van martplaats zou af halen. Ik heb weinig verstand van gitaren maar wat een fret is weet ik nog wel :) (daar houd het helaas wel op :P)

Maarja, ik ga toch even wachten en morgen misschien even langs de winkel om wat advies te vragen en voor een London City te kijken. Ik woon in Zaandam, daar is een erg leuke gitaarwinkel in de stad dus even langs kan geen kwaad!

bert k
20 januari 2007, 00:28
Bij die goedkope rommel kan de kwaliteit onderling heel erg verschillen. In de winkel gaan ze je echt niet vertellen wat een goeie is en wat een rotding is. Moet je zelf achter zien te komen.
Trouwens, Zaandam ligt vlak bij Amsterdam, en daar wemelt het van de goeie winkels.

Rinze
20 januari 2007, 09:22
Idd het is een Condor met die grote gouden C, erg leuk ding, ziet er ook mooi uit. Maarja als ik naar de winkel ga hoef ik toch geen vriend mee te nemen die er verstand van heeft? Ik bedoel, daar naaien ze je toch niet? (neem ik aan). En zelf ben ik ook niet zo naief dat ik dat niet even ga nakijken als ik hem van martplaats zou af halen. Ik heb weinig verstand van gitaren maar wat een fret is weet ik nog wel :) (daar houd het helaas wel op :P)

Maarja, ik ga toch even wachten en morgen misschien even langs de winkel om wat advies te vragen en voor een London City te kijken. Ik woon in Zaandam, daar is een erg leuke gitaarwinkel in de stad dus even langs kan geen kwaad!

In de meeste muziekwinkels werken tegenwoordig verkopers, met verstand van verkopen, helaas zonder al te veel verstand van muziekinstrumenten... Echt naaien zullen ze je misschien niet, maar Bert K heeft in zijn post gelijk: je inlichten over welke gitaar goed is en welke niet doen/kunnen ze je niet. Bovendien zijn ze m.i. vaak niet in staat om de klant, behalve een goede gitaar, ook nog eens een gitaar naar zijn/haar wensen te verkopen. De goede verkopers wil ik hiermee niet beledigen, maar het is een ontwikkeling die al een aantal jaren aan de gang is.
Als jouw kennis ophoudt bij wat een fret is dan heb je niet echt genoeg kennis om een gitaar goed te beoordelen, vrees ik. Het gaat er namelijk niet om wat een fret is maar om hoe die fret op de gitaar zit (en soms zelfs waar!) en hoe die fret en de rest van de gitaar eruit ziet/voelt.

Maar je moet het zelf weten, natuurlijk 8-)