PDA

View Full Version : 5150 distortion pedaal



Emocide
19 januari 2007, 15:36
ik zoek een goed distortion pedaal voor mijn 5150 (jah ik weet het meer dan zat gain maar die vind ik niet mooi genoeg en klinkt niet goed in de band situatie)

op dit moment heb ik een DOD death metal distortion FX86B en ben wel tevreden over het geluid maar ik vind het zo "monotonig" *betere beschrijving kan ik er niet van maken*

dus weet iemand hier een echt goed distortion pedaal rond de.... 250 euro max. hoeven verder geen andere effecten ofzo op te zitten

*en voordat iemand anders het zegt, jah ik heb de zoekopdracht gebruikt maar kwam er niet veel verder mee*

Einzeln
19 januari 2007, 15:52
Even wachten op de box of metal van zvex?

Rutger
19 januari 2007, 15:56
H&K Tubefactor

Emocide
19 januari 2007, 16:00
H&K Tubefactor

ik wist niet dat dat een distortion pedaal was :O ?!

Negative K3 fan
19 januari 2007, 16:04
is er wat mis met die 5150 ofzo??

Emocide
19 januari 2007, 16:06
is er wat mis met die 5150 ofzo??

nee hoor en ben er super tevreden over :D alleen het geluid met pedaal vind ik mooier, want ik heb de gain op het rhythm kanaal altijd op 3 ofzo staan, en zo heb je een heele mooie clean, en als je je pedaal intrapt een super gave distortion, maar dit is een pedaaltje van 50 euro, en zit nu in een professionele band, dus er moet vast iets beters te koop zijn wat een iets meer voldoenend geluid geeft :)

Rutger
19 januari 2007, 16:06
ik wist niet dat dat een distortion pedaal was :O ?!
Jep, en nog een verrekte goeie ook!

Niet te verwarren met de H&K Tubeman

interessander
19 januari 2007, 16:17
Ik gebruikte naast de normale distortion van mn 5150 ook wel eens een ibanez metalcharger op het cleane kanaal, eventueel nog geboost met een tube screamer. Ik snap alleen niet hoe je 5150 niet goed kan klinken in band situatie en met de DOD wel, hoe oud zijn je buizen?

Emocide
19 januari 2007, 16:19
Ik gebruikte naast de normale distortion van mn 5150 ook wel eens een ibanez metalcharger op het cleane kanaal, eventueel nog geboost met een tube screamer. Ik snap alleen niet hoe je 5150 niet goed kan klinken in band situatie en met de DOD wel, hoe oud zijn je buizen?


heb hem net .... 6 maand ofzo, klinkt wel goed, maar het is niet "ons geluid" :)

interessander
19 januari 2007, 17:33
Ja maar weet je hoe oud de buizen zijn die er in zitten, er van uitgaande dat je er zelf nog geen nieuwe in hebt gezet?

Emocide
19 januari 2007, 17:35
Ja maar weet je hoe oud de buizen zijn die er in zitten, er van uitgaande dat je er zelf nog geen nieuwe in hebt gezet?

weet zeker dat ij voor mij niet is gebruikt, heb hem bij big one zwolle gehaald dus. maar geloof me die buizen zijn echt niet verrot, het kanaal klinkt ook wel goed voor gewoon in mijn kamer, maar in de band situatie streven we naar een ander geluid, en ook een iets unieker, ik weet niet hoeveel gitaristen spelen over de gewone gain, ik wil graag gewoon over een pedaal.

Negative K3 fan
19 januari 2007, 18:15
ik heb de gain op het rhythm kanaal altijd op 3 ofzo staan, en zo heb je een heele mooie clean, en als je je pedaal intrapt een super gave distortion, maar dit is een pedaaltje van 50 euro

nogmaals, wat is er kapot aan die 5150???

the feable
19 januari 2007, 20:48
HK Tubefactor!!
Matchless Hotbox
Rat II
Krank ( weet niet hoe dat pedaal heet)
Mesa Boogie V twin

Wat voor geluid zoek je! De bovenste vind ik overigens de beste optie!

R-ik
19 januari 2007, 21:57
Ik gebruik zelf het Crunch kanaal van de 5150 (met het high knopje ingedrukt). Dit "boost" ik vervolgens 3 keer:

- EMG's (81 & 85)
- Boss SD-1 ervoor (kan ook een andere Tube Screamer achtige zijn)
- Boss GE-7 in de FX loop (ligte V met de level beetje geboost)

Dit geluid is echt super vet en strak. Het lijkt mij persoonlijk zonde om de distortion van de 5150 niet te gebruiken, wellicht krijg je er een voor je band bruikbaarder/unieker geluid uit door de distortion wat te helpen.

vulvasonic
20 januari 2007, 00:31
Ik vind het een vreemd verhaal, maar goed; probeer de cooltron pedalen van Vox eens. Of een buizen scheurbak van Electro Harmonix. En als het niet per se een buizending hoeft te zijn, kijk dan eens naar de Fulltone OCD of de Fulltone Fulldrive 2. Die laatste twee heb ik nooit persoonlijk getest, maar gezien de vele lofuitingen over die dingen (en met namer de OCD) ga ik er gemakshalve van uit dat dit hele goede pedalen zijn.

interessander
20 januari 2007, 00:39
Je kunt ook je DOD vermommen als boutique pedaal, stop hem in een mxr-sized aliminium doosje, fulltone knopen erop, wit ringetje op je 3pdt switch en toch je oude vertrouwde sound, maar dan in een nieuw jasje.

Emocide
20 januari 2007, 10:11
HK Tubefactor!!
Matchless Hotbox
Rat II
Krank ( weet niet hoe dat pedaal heet)
Mesa Boogie V twin

Wat voor geluid zoek je! De bovenste vind ik overigens de beste optie!
thnx :D maar van die tubefactor kan ik weinig info op inet vinden, heeft elke gitaarwinkel hem of is het weer zo'n exclusief ding wat 500 euro kost =P ?

Rutger
20 januari 2007, 11:13
ik dacht dat ze nieuw rond de E250 kosten. ze komen regelmatig op marktplaats voorbij voor max E150. ik zou daar even op wachten als ik jou was, vlg mij is dat precies wat je nodig hebt