PDA

View Full Version : Nieuwe versterker! MesaBoogie



morroow
19 januari 2007, 15:33
Vandaag dan eindelijk een vervanger voor mijn oude Hiwatt aangeschafd!
Een Mesa Boogie Blue Angel 1x12.

De Hiwatt ging mij veel te hard en kon het voordeel van de buizen er vaak niet uithalen.

Deze versterker is echt geniaal! Klinkt al heerlijk op fatsoenlijk niveau. Supermooi vol geluid en je kunt uit 2 verschillende eindtrappen (2x 6V6 of 4x EL84) kiezen of deze 2 eindtrappen tegelijk laten lopen. Hiermee kun je een beetje kiezen hoeveel headroom je wil hebben. De 4x EL84 eindtrap deed me echt denken aan de Vox AC30CC die ik ooit heb geprobeerd alleen voelt ie veel beter aan en ligt ie me veel lekkerder in het gehoor en vind ik hem makkelijker te gebruiken (gewoon lekker standaard bass treble middle en volume) Heb gelukkig de gebruiksaanwijzing gelezen op de site van Mesa want daar stond wat handige info in over hoe de knoppen invloed hebben op het geluid enzo. Ik snap nu wat ze bedoelen wanneer mensen hun geluid als "mooi rond" en "met belletjes erin" beschrijven. De reverb is ook erg fijn.

Nu alleen nog een passend distortion pedaal vinden want de Mudhoney die ik op mn Hiwatt gebruikte klinkt niet lekker op deze versterker. (tips iemand?)

http://thumb12.webshots.net/t/53/453/0/85/91/2263085910051618112Ruwunv_th.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2263085910051618112Ruwunv)

Harry
19 januari 2007, 15:39
wat wil je dan bereiken met die distortion ?

andoni
19 januari 2007, 16:02
Ik realiseer me dat de Blue Angel geen metalmonster a la Rectifier is, maar zit er op de versterker zelf geen bruikbare distortion? Zou me toch van Mesa verbazen.

King of the Blues
19 januari 2007, 16:08
Zou eens een boss Blues Driver proberen. Heb zelf ook een soortgelijk eenkanaals mesa gehad... geweldige combi !!!!

Nocki
19 januari 2007, 16:48
Hoi,

Gefeliciteerd met je nieuwe amp! zijn hele fijne dingen idd. geluid is geweldig en de mogelijkheden ook!

wat betreft een pedaal kan ik je slecht helpen. ik vond zelf de mxr zakk wylde erg lekker voor bepaalde dingen. alleen niet voo rhet zakk wylde geluid :-)

met dat pedaal kan je je versterker heel veel leuke dingen laten doen op een goede manier.

succes ermee!