PDA

View Full Version : Tremoloblok Strat omruilen?



Tristan
19 januari 2007, 14:12
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje over het standaard Fender USA tremoloblok, zoals dat gebruikt wordt bij de gewone American Series gitaar, dus de tweepunts tremolo met die matte vierkante zadeltjes...
Ik vroeg me af of dat je het dunne tremoloblok van die tremolo gewoon kan vervangen door een dikker tremoloblok zoals van de Vintage tremolo van Fender, is er iemand hier die dat weet?
Of misschien zijn er speciale dikke tremoloblokken op de markt die op dat model tremolo passen?

Anders zit ik er misschien aan te denken om een andere tremolo op mijn gitaar te laten zetten, liefst wel eentje met een tweepunts bevestiging die gelijk uitwisselbaar is met de tremolo die er nu op zit, maar dan met een dikker tremoloblok...

Ik kan die sites van bijvoorbeeld Gotoh en Wilkinson en al die dingen enzo ook al niet vinden...

Alvast bedankt...

Chris Winsemius
19 januari 2007, 14:22
(kon even geen werkende link toevoegen)

google ff op cal(l)aham guitars

fijn weekend!

Bluesbreaker
19 januari 2007, 14:32
vd Haar verkoopt volgens mij Callaham

Tristan
19 januari 2007, 18:06
Heeft Callaham tremoloblocks die passen op een Standaard USA Fender tremolo?
Okee, dat is cool, ik zal even bij Van De Haar informeren dan...
Thanks!

Iemand anders nog ideeen, eventueel een ander merk of een andere tremolo?
Waar kan ik die sites van Wilkinson en Gotoh vinden?
Alvast bedankt...

shamehair
19 januari 2007, 18:14
Ik heb op mijn strat een brug in inox laten plaatsen en ben daar heel content van (veel meer twang, sustain en bovendien verroest die niet).

Kost wel wat meer dan een standaard brug. Misschien moet je daar is achter kijken.

Tristan
19 januari 2007, 18:25
Ik heb alleen geen idee waar ik dat dan weer zou kunnen vinden... :D

Het gaat mij meer om een iets meer Vintage spec tremolo block dan de standaard Fender USA tremolo, of een Vintage achtige trem maar dan met twee scharnierpunten/schroeven i.p.v. de gebruikelijke zes...

Vooral het Vintage tremoloblock schijnt namelijk een andere klank te hebben dan het standaard Fender USA exemplaar, ik ben wel benieuwd naar dat verschil...

@Chris:
Balen zeg, die Callaham die op een standaard USA Fender tremolo past hebben ze alleen rechtshandig, de Vintage versie hebben ze wel linkshandig, maar daar heb ik dus niks aan, balen... :(
Het was wel het proberen waard, ik ga het toch nog even navragen bij Van De Haar voor de zekerheid...

Tristan
22 januari 2007, 01:52
Bump
Iemand nog een idee?