PDA

View Full Version : Brom in multitone 2 top



Dude
19 januari 2007, 13:39
Iemand een idee ? Ik had gister tijdens bandrep een brom op kanaal 3 van mijn nieuwe koch multitone2 50 watt topje. Alleen op kanaal 3 dus, na wat pielen aan de draadjes kreeg ik ook ineens een brom op de andere kanalen, dus op alle 1,2 en 3..

geen idee wat het is, buisjes ? vreemd was dat als we een beetje op de top klopte de brom verdween, weer keertje tikje en klopje en hij was weer terug....

iemand ???

Baker
19 januari 2007, 14:03
klinkt als een typisch geval van "een draadje los"
Bel anders even met Koch.

guhlenn
19 januari 2007, 14:43
waarschijnlijk een jack van de fx loop. althans, dat was bij mij zo. ik moest uiteindelijk ze allemaal vervangen omdat ze gaar waren. wat mij brengt tot het volgende; Dolf is blijkbaar een zeer goede amp bouwer, maar waarom dan van die KUT plastic plugjes? Ik heb er nu al veel laten vervangen, ook speaker inputs , guitar inputs.die krengen breken altijd weer...

Dude
19 januari 2007, 15:29
ik gebruik de fx loops niet, nooit gebruikt ook.. krijg een nieuw voorbuisje opgestuurd, effe proberen of dat het is en anders even onder garantie terug richting koch.

Toaster
19 januari 2007, 20:37
Succes met het openschroeven. Die Koch's zijn nogal goed dicht getimmerd.

Tho
19 januari 2007, 22:02
eej man,

ik werk bij Koch en heb net vandaag dit dilemma bij een klant gehad. Als kanaal drie het niet doet en je andere trappen gaan later mee, betekent dit dat je waarschijnlijk een probleem met je buizen hebt.

Als je meer wil weten, bel dan ff naar het bedrijf. Tel. nr. staat op www.koch-amps.com

Succes,

Peter Doornekamp (een goeie vriend van Tho)

Dude
20 januari 2007, 14:22
Heb vandaag op hoop van goede zegen toen ik een speakertje moest ophalen bij dr tube de koch even meegenomen, en inderdaad. De middelste voorbuis was kaduuk. Nieuw buisje er in en het is (zo goed als) weg.

sregor
20 januari 2007, 15:56
Als jet ok is met topic starter voeg ik ook ff mijn vraag er tussen (asnders mag hij weg gehaald wordennatuurlijk)

Ik heb namelijk ook Die koch multitone 2 50 Watt top

Hoeveel bromm hoort er normaal op??

Clean en crunch zijn helemaal geluidsloos, maar op kanaal 3 hoor ik idd ook een vette brom. Zo te horen is dat niet helemaal ok of wel? Als ik speel is het niet zo erg dan blaast toch mijn gitaar over alles heen, maar als ik niet speel is die brom behoorlijk aanwezig. Het stomme is dat ik hem maar een maandje of 4 heb nu. Is het normaal of hoort hij echt ook op kanaal 3 zo goed als stil te zijn? Ik weet eerlijk gezegd niet meer of dat namelijk al zo was bij aanschaf

Dude
20 januari 2007, 16:28
sja...

dat probleem had ik dus ook.... na 4 maanden hahaha

ander voorbuisje zoals geschreven, het middelste buisje op de rij van 3 (er staat nog een los voorbuisje tussen de eind en voorbuizen in namelijk) met een lagere gain (12AX7B) en de brom/ruis was een flink stuk minder.

Probeer het eens zou ik zeggen, kost je ngeveer 8 a 10 euro. Begreep zoiezo dat de standaard voorbuisjes van koch qua kwaliteit niet zo denderend zijn. Binnenkort dus allemaal effe vernieuwen dan maar.

sregor
20 januari 2007, 17:11
Valt dat niet onder garantie dan?

2e waar kan ik dat laten doen?
3e als er dan toch nieuwe buisjes in gaan, welke...??

Het enige dat ik weet is dat als het dmv die buisjes kan, hij nog wel een stukje rouwer mag klinken van mij. Ik heb de mids bijna helemaal open staan en toch mag hij van mij iets agressiever klinken. Vind hem soms ietsje te braaf nog (ik heb het dan niet over de mate van drive) Kan dat en zo ja door welke buisjes dan (merk)?

PS thanks

Dude
20 januari 2007, 19:52
sja... tuurlijk is dat garantie... ik had alleen niet het geduld er om op de postbode te wachten, die was vanmorgen geweest met een nieuw buisje van koch zelf maar komt pas maandag omdat ik niet thuis was.

Geef koch effe een belletje joh, super vriendelijke gasten daar, en super service !! je bent hem alleen een weekje kwijt.

Ewoud Kuijt
24 februari 2007, 16:31
Heb hetzelfde probleem met m'n 50 watt combo.
Ga er snel nieuwe buizen in zetten.

Dude
24 februari 2007, 16:35
ik ben uiteindelijk een aantal keer aan amersfoort heen en weer geweest, miijn amp is een beetje spookamp, er komt af en toe ineens een rare piep of brom doorheen. Uiteindelijk was een eindbuis kapot, deze is netjes vervangen en ik heb inmiddels al weer aardig wat uurtjes probleemloos gespeeld.