PDA

View Full Version : prog/sympho rock/metal euh? optredens?



collin hoeve
26 december 2002, 22:06
hallo allen, ik speel in een band, xenobia... en we willen graag het jaar goed beginnen met veel optredens maar weten jullie of er nog zalen in nederland zitten te wachten op een instrumentale prog rock/metal band? post hier aub suggesties waar we op kunnen treden ;P
tot zover heb ik:
musicon, nederland 3, de boerderij, de baroeg... verder kom ik niet =[
help!

Ibanez
26 december 2002, 22:32
Nederland 3?? Cool man, spelen jullie bij kopspijkers ofzo? :smile: Maarja ik kan je niet aan optredens helpen tenzij je bij mij thuis wil optreden :smile: maarja als ik een plaats tegenkom zal ik het zeggen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-12-26 21:33 ]</font>

FNaRK
26 december 2002, 23:29
Bazart, den haag
Kasteel, Alphen a/d Rijn
The Gate, Hoorn

vooral veel demo's opsturen en nabellen :grin:
succes !

collin hoeve
27 december 2002, 10:54
thanks roadkill
en ibanez, de nederland 3 is een tent in wateringen ;P
heb jij nu trouwens je cd goed ontvangen? doet alles het goed?
let me know als er iets mis is
mazzels
collin

Ibanez
27 december 2002, 12:30
Ik heb hem ontvangen, doet het prima. Coole cd!

schaap
27 december 2002, 23:54
he kom in de stairway in utrecht spelen, daar kunnen we altijd wel goede bands gebruiken want de dj's draaien zwaar kut. en het verdient wel redelijk en er is backstage ene jaccuzi. Dus kom spelen ! :razz:

collin hoeve
28 december 2002, 13:41
schaap: hoe regel ik dat? heb je een tel nr? of e-mail adres?
tell me please

FNaRK
28 december 2002, 14:15
hey Collin,
veel demo's versturen met goeie bio, na een weekje effe bellen of het ontvangen is en hoe ze het vonden....
Denk wel dat het moeilijk wordt voor jullie: zalen zitten niet echt te wachten op "jullie muziek". Wij spelen simpele heavy metal en hebben al moeite om optredens te krijgen. Wij zijn nu na 3 demo's en 1 (demo)CD zover dat we af en toe gevraagd worden (we kunnen in de States als voorprogramma mee....helaas zijn de kosten zeer veel hoger dan de opbrengsten :sad: )
TIP: probeer een bekende(re) band te interesseren om jullie mee te nemen als "guest" of voorprogramma.
De inschrijvingen voor de diverse festivals beginnen trouwens ook weer...misschien ook de moeite waard (Waterpop, Plein Open...)

Ditmar
28 december 2002, 16:17
Op 2002-12-27 22:54, schreef schaap:
he kom in de stairway in utrecht spelen, daar kunnen we altijd wel goede bands gebruiken want de dj's draaien zwaar kut. en het verdient wel redelijk en er is backstage ene jaccuzi. Dus kom spelen ! &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">


We krijgen op de volgende fucking Hell Awaits alweer een progressieve band (geweetwel Dis), en dan vind ik het wel weer een tijdje genoeg geweest met die progressieve zooi hoor......

Stairway to Heaven is trouwens moeilijk om binnen te komen, ze programmeren daar vooral gitaarpop en andere niet interessante muziekstijlen (wat wil je als de programmeur in Ballerina Liberation Front speelt), dus je moet geluk hebben (hebben wij wel gehad :grin: :grin: :grin: :grin:)

Ibanez
28 december 2002, 16:31
Op 2002-12-28 13:15, schreef roadkill:
TIP: probeer een bekende(re) band te interesseren om jullie mee te nemen als "guest" of voorprogramma.
Sun caged misschien? Of triple 7?

schaap
28 december 2002, 18:37
[/quote]
Stairway to Heaven is trouwens moeilijk om binnen te komen, ze programmeren daar vooral gitaarpop en andere niet interessante muziekstijlen (wat wil je als de programmeur in Ballerina Liberation Front speelt), dus je moet geluk hebben (hebben wij wel gehad
[/quote]

Ja maar dat optreden was wel het enige goede aan die hele avond, en ik ga zelfs liever naar dis, dan die kutmuziek die ze tegenwoordig tijdens hell awaits draaien.
Ik liever een optreden dan die kutmuziek

collin hoeve
28 december 2002, 19:13
Op 2002-12-28 15:31, schreef Ibanez:


Op 2002-12-28 13:15, schreef roadkill:
TIP: probeer een bekende(re) band te interesseren om jullie mee te nemen als "guest" of voorprogramma.
Sun caged misschien? Of triple 7?

die zitten allebij in limbo land
das erg ver weg

FNaRK
28 december 2002, 21:10
probeer trouwens eens SCUM in Katwijk !

schaap
30 december 2002, 23:06
Op 2002-12-28 12:41, schreef collin hoeve:
schaap: hoe regel ik dat? heb je een tel nr? of e-mail adres?
tell me please

als je serieus daar wilt spelen, kan je beter ff aan ditmar de precieze dingen vragen, aangezien hij er al wel gespeeld heeft, maar het is erg moeilijk, want ze zijn erg kieskeurig enzo. Kom anders gewoon een keer naar de stairway (mariaplaats, moeilijk te missen, naast bison bowling) en kijk of je iets kan regelen daar.

iron_maiden
7 januari 2003, 17:17
Vera in Groningen is meestal wel in voor iets nieuws. http://www.vera-groningen.nl

Shredhead
10 januari 2003, 13:07
Op 2002-12-28 18:13, schreef collin hoeve:


Op 2002-12-28 15:31, schreef Ibanez:


Op 2002-12-28 13:15, schreef roadkill:
TIP: probeer een bekende(re) band te interesseren om jullie mee te nemen als "guest" of voorprogramma.
Sun caged misschien? Of triple 7?

die zitten allebij in limbo land
das erg ver weg


Hee Collin, wil je niet meer met ons spelen? :razz:

collin hoeve
24 januari 2003, 14:41
tuurlijk wel man!
ghehehe maareuh zullen we het dan zo doen dat jullie 1 keer naar rotterdam komen om in de baroeg ofzo samen een gig te doen en wij dan naar limbo gaan om daar met jullie een gig te doen.
ok?
let me know dudes

FNaRK
24 januari 2003, 22:18
volgens mij speelt Xenobia binnenkort in de Boerderij :grin:
Regio Metal Helden toch ?

Guess who is coming to annoy you :grin: :grin:

collin hoeve
25 januari 2003, 18:33
'k heb der nou al zin an ;P

Shredhead
27 januari 2003, 04:48
Op 2003-01-24 13:41, schreef collin hoeve:
tuurlijk wel man!
ghehehe maareuh zullen we het dan zo doen dat jullie 1 keer naar rotterdam komen om in de baroeg ofzo samen een gig te doen en wij dan naar limbo gaan om daar met jullie een gig te doen.
ok?
let me know dudes


Dat klinkt op zich als een goed plan. We hebben de nieuwe demo bijna klaar en dan gaan we weer gigs fixen :smile:

Kitaarhiero
27 januari 2003, 13:33
Http://www.waardan.nl is ook wel een aardige website... het is een on-line boekingsbureau... natuurlijk is er geen garantie dat je dan meteen veel geboekt wordt, maar het is een vrij uitgebreide website. Een band die ik ken heeft wel een paar keer via waardan? een optreden aangeboden gekregen.