PDA

View Full Version : Acoustisch nieuws van de NAMM



northernlake
19 januari 2007, 11:40
Iedereen al gezien wat er zo'n beetje gepresenteerd is op de NAMM?

Taylor heeft de 200 series vernieuwd en ook nieuwe modellen toegevoegd aan de 100 series. Er is een 12-snarige T5 gespresenteerd. Verder nog wat nieuws over R. Taylor, maar daar zie ik niet veel wat ik niet al wist.

Saga, de fabrikant van de bang-for-the-buck Blueridge gitaren gaat Dreadnaught modellen leveren met het gewilde Adirondack (Red) Spruce.

Martin heeft een aardige lijst aangekondigd met voor velen waarschijnlijk de D-28 Authentic als hoogtepunt. List price $39.999 voor een D-28 volgens de exacte specs van de modellen uit de jaren dertig. Een logisch vervolg op de D-18 Authentic die al eerder is uitgekomen. Voorlopig worden er 50 gemaakt. Verder heeft martin een Bijzondere Crosby Stills Nash signature aangekondigd waarbij voor het eerst ook Neil Young zijn samenwerking heeft verleend. Vreemd genoeg heeft hij zijn naam er niet aan willen verbinden maar de toets inlay heeft wel een 'Broken Arrow', en ook staat z'n handtekening op het label. Leuk voor de liefhebbers, met een list van $4999. In de betaalbare klasse is er ook nog het een en ander te zien. Zie http://www.mguitar.com/news/whatsnew.php

Gibson heeft op acoustisch vlak niet zo veel behalve de erg mooie small jumbo CJ-165, die volgens mij al eerder was aangekondigd. Wel een bizarre signature edition de ES-336KS (Kiefer Sutherland!!). Curiouser and curiouser...

Verder nog leuks?