PDA

View Full Version : effecten



slash2
19 januari 2007, 09:37
welk effecten apratuur gebruikt slash in zijn concerten??
wat moet je eigelijk pakken als je nog nooit met effecten hebt gespeeld en hoeduur is zo iets dan eigelijk??

slash2
19 januari 2007, 10:05
ik ben heb nog nooit met effecten gespeel en weet niet wat wat is. kan iemand me der alstublieft mee helpen??

Rutger
19 januari 2007, 10:29
In Slash's GnR dagen speelde hij vlg mij hoofdzakelijk met een Marshall JCM800 versterker met als effecten een equalizer, een chorus en een delay, plus een wah-pedaal natuurlijk. maar volgens mij heeft ie van alles gebruikt.

Zijn distortion haalt ie in elk geval uit z'n versterker.

Maar voor informatie over verschillende effecten kun je het beste eerst even op het forum rondkijken, er zijn veel verschillende soorten effecten die hier allemaal wel een keer behandeld zijn.

De mooiste uitleg van effecten vind je natuurlijk hier (http://www.monkeyfx.co.uk/fxguide.html) :D

Meneer I.
19 januari 2007, 11:24
Uit mijn 'wilde' startjaren als gitarist (slik alweer 19 jaar geleden..), was ik fan van GnR. En de meeste gitaargeluiden kon ik erg goed krijgen uit mijn Marshall Valvestate 8240 (S80). Deze heeft clean, crunch, distortion met 2 overdrives en een low-high instelling, en een Stereo Chorus en Reverb. Een losse Delay en Wah maakten het af.

Dus of investeren in een goede Marshall of een leuke effectsprocessor aanschaffen. Zo'n processor is waarschijnlijk goedkoper dan losse pedalen. Maar ja ik weet je budget niet ;o)

Waar speel je eigenlijk op, een Les Paul achtig iets?

slash2
19 januari 2007, 13:23
ja ik ben aan ut kijken voor een epiphone les paul misschien dat het de standard of de HS of HB word. maar wat kan je eigelijk allemaal doen met een WAH-pedaal? Mijn versterker is een VOX-AD 100 Valvetronix en een 4x12" geluid boksen

Nellyrocks
19 januari 2007, 13:23
Even googelen en je komt alles te weten. Op zijn eigen site verteelt hij er zelfs erg uitgebreid over.

klikken maar (http://www.snakepit.org/equip.html)

almarvk
19 januari 2007, 13:25
maar wat kan je eigelijk allemaal doen met een WAH-pedaal?

www.wikipedia.org ;)

Nellyrocks
19 januari 2007, 14:57
Mijn versterker is een VOX-AD 100 Valvetronix en een 4x12" geluid boksen

Volgens mijn zit daar ook een UK higain oid op Volgens mij moet dat dan aardig in de buurt van een 800 komen. toch?

slash2
21 januari 2007, 12:03
denk het wel ja;)