PDA

View Full Version : Wie heeft of kent deze gitaar?



oknarb180
18 januari 2007, 23:12
Hallo allemaal,

Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik bezig met het bouwen van een PRS-kopie. Maar zoals elke bouwer heb ik ook het probleem (of uitdaging) dat ik al weer over een volgend project aan het nadenken ben.
M'n volgende project wordt een Ibanez JEM, de mallen heb ik inmiddels al.

Nu zoek ik al jaren een Gibson MIII (Gibson M3) Deluxe. Dit is een stratachtige
die uitgevoerd is met meerdere soorten hout en blank afgelakt. Ik heb zelf al een Standard (candy apple red) en deze heb ik gekocht omdat de Deluxe niet meer leverbaar was. Dit was overigens way bak in the nineties.
Persoonlijk vind ik dit een van de prettigste gitaren om op te spelen, en dan met name voor de sound, ontstemt niet en heeft een perfecte balans.

Gisteravond zit ik eens na te denken over m'n 2e project, en ik bedacht me om m'n JEM qua body uit te gaan voeren als de Gibson MIII Deluxe met een gelamineerde hals. Ik denk ook dat de houtsoorten een mooi effect geven bij het welbekende handvat.

Wie o wie kent of heeft deze gitaar om me aan de nodige informatie over deze gitaar te helpen en dan met name over de diktes van de lagen waar de body uit is opgebouwd.

De houtsoorten weet ik inmiddels wel, alleen zoek ik de balans tussen de houtsoorten:
1e laag: black walnut (bruin: dik ?mm)
2e laag: padouk (rood: dik ?mm)
3e laag: populieren (blank: dik ?mm)
4e laag: black walnut (bruin: dik ?mm)
5e laag: Maple (blank: dik ?mm)

Hier even een fotootje van de gitaar:
http://home.planet.nl/~jonk1070/2ebouwproject/gibsonm3deluxeall.jpg

Hier de info die ik al van de gitaar heb:
http://home.planet.nl/~jonk1070/2ebouwproject/m3specssheet2.jpg

Met vriendelijke groeten,

Branko

G.G.
19 januari 2007, 06:29
Ohhhh dit wrdt zo gaaf, die Gibson is een van de lekkerste stratachtige waar ik ooit op gespeeld heb (jaren geleden). in combinatie met een Jem zou zo tof kunnen zijn.

hassent
19 januari 2007, 06:50
Hé, das toevallig, ik heb zelfde van Epiphone, maar dan zwart en met goude hardware en humbuckers.

Gebruik 'm al jaren niet meer, zelfs de elementen zijn eruit (maar ik doe 'm niet weg).

oknarb180
19 januari 2007, 10:13
Ohhhh dit wrdt zo gaaf, die Gibson is een van de lekkerste stratachtige waar ik ooit op gespeeld heb (jaren geleden). in combinatie met een Jem zou zo tof kunnen zijn.

Hey G.G.

Ik had de JEM al helemaal uitgedacht:
Ik heb op de DGBM een mooie plank Limba van Mattia gekocht voor de body, mahony voor de hals heb ik nog en evenals een Indisch palisander toets.

Maargoed, het idee sloeg ineens in als een bom en ik was meteen laaiend enthousiast!!! Dus dat andere hout bewaren we maar voor een volgend project. Overigens wil ik de hals uitvoeren in een gelamineerde samenstelling van maple met....

heb je trouwens de PM die ik je gestuurd heb al gelezen?

Hassent:
De Epiphone variant heb ik nooit in handen gehad, maar zal ongetwijfeld een goede kopie zijn. Heeft die een gelijmde of een geschroefde hals?

vr.gr.

Branko

G.G.
19 januari 2007, 17:44
heb je trouwens de PM die ik je gestuurd heb al gelezen?
Je hebt ook al bericht terug als het goed is (vanochtend om 06:30)

hassent
19 januari 2007, 20:44
Hij heeft een geschroefde hals. Fijn gitaartje wel, maar ik heb nu betere :seriousf: .

G.G.
19 januari 2007, 21:03
Wie o wie kent of heeft deze gitaar om me aan de nodige informatie over deze gitaar te helpen

Ik zit regelmatig op www.thefenderforum.com en kan me niet voorstellen dat er zoiets niet is voor Gibson.

fred dons
19 januari 2007, 21:12
dat is er wel alleen richt dat zich met name op de les pauls en andere klassiekers en worden de stiefkindjes een beetje genegeerd (lespaulforum)
0

btw fenderforum is voor kleuters ;) (goh kan je merken dat ik daar gebanned ben) :D

DarknessAwaits
19 januari 2007, 23:03
Zag trouwens net dat Epiphone weer met een budget versie van de M3 komt, denk dat die wel stukken minder is dan de vroegere Gibsons.

hassent
20 januari 2007, 08:50
Ik heb mijn Epihone M3 ooit nieuw gekocht, ik meen ergens in '92 of '93, voor 500 gulden. Kun je je nu niet meer voorstellen :p . Echt een prima gitaar, lekker licht en goed in balans. Alleen zouden er wat betere elementen in mogen. Ik heb er later een Dualsound en een Paf ingezet, rock on!!
Het ding ligt nu letterlijk te verstoffen op zolder, zonder elementen.

Rutger
20 januari 2007, 11:21
Een kennis van me heeft hem. Een van de weinige superstrats die ik wél mooi vind. Als je wilt kan ik je zn telefoonnr wel geven, kun je ff bij m langs. Hij woont in Alphen a/d Rijn

oknarb180
20 januari 2007, 23:01
Hey Rutger,

Jaaaahoeeee!!! Helemaal tegek!!!
Voor de overige details kan ik in principe gewoon m'n eigen Gibson MIII gebruiken, maar het gaat me vooral om de laagdiktes van de houtsoorten en misschien een paar mooie foto's van de zijikant van de body.

Nu ligt alphen a/d Rijn niet helemaal om de hoek voor mij (gezien vanaf Heerhugowaard), maargoed misschien kan ie me zo wel alle gegevens die ik nodig heb verstrekken.

Zou je me de gegevens van je kennis willen PM-en?
Ik weet niet of je je kennis zelf eerst nog op de hoogte wilt brengen voordat ik 'm bel?

vr.gr.

Branko

oknarb180
22 januari 2007, 09:50
Een kennis van me heeft hem. Een van de weinige superstrats die ik wél mooi vind. Als je wilt kan ik je zn telefoonnr wel geven, kun je ff bij m langs. Hij woont in Alphen a/d Rijn

Rutger,

ik heb je een PM gestuurd.

vr.gr.

Branko