PDA

View Full Version : Een paar Metallica covers.



Cizzie
18 januari 2007, 23:01
Hey !

Ik heb laatst een paar filmpjes opgenomen van mezelf terwijl ik riffjes van Battery, Sanitarium en Master of Puppets speel!

Klik (http://www.youtube.com/profile?user=Cizzie888)

Vertel me alsjeblieft wat je er van vindt! Ik speel nu bijna 18 maanden maar pas een maand of 7 serieus.



Als je dat leuk vond beluister dan ook deze mp3tjes van mij even ;)
Klik (http://cizzie.dmusic.com/)



:rockon:

Arno P
19 januari 2007, 14:09
Helemaal in orde...jij komt er wel...lekker doorgaan :rockon:

Michel89
19 januari 2007, 16:28
Je gitaar ziet er wel leuk uit leuk kleurtje, je versterker vind ik alleen niet zo lekker klinken, moet een niet al te dure versterker zijn, hierdoor klinkt het geheel een beetje dof, maar met een betere versterker zou het al een stuk beter klinken. (Hoewel een goedkope versterker prima is om op te oefenen hoor..)

Verder tja riffjes enzo bij dat Metallica klinken opzich wel soepel, leadgitaar klinkt nog niet helemaal vloeiend maar dat komt zeker nog wel, je speelt ook nog niet echt extreem lang dus. Bij dat Purple Haze vind k het wel knap dat je akkoorden aanslaat en zingt tegelijk! (?Of is dat in 2 keer opgenomen) is iets waar ik heel slecht in ben. :P Verder umm zoek backing tracks ofzo waar je overheen kan spelen, vooral bij leadgitaar komt het dan wat beter over, dan wanneer je alleen een gitaar hebt. Bovendien moet je dan in het ritme spelen ipv je eigen ritme bepalen en daar leer je heel veel van.

Ik hou zelf niet van Metallica, maar dat je Led Zep, GNR en Jimi cool vind is wel gaaf; dat luisterde ik ook allemaal toen ik begon met gitaar spelen, later benk overgeslagen op blues, download ook eens wat Stevie Ray Vaughan. Um ja kga weer offtopic, Uhm ga vooral zo door en blijven oefenen. :)

Cizzie
19 januari 2007, 18:21
Bedankt voor jullie commentaar!
Ja het was niet zo'n dure versterker, een Line 6 Spider II 112 is het. Ik kocht die omdat die van €400 naar €280 ging en ik het toch de beste distortion en het meeste watt (75) vond hebben vergeleken andere versterkers in die prijs klasse. Ik ben er blij mee maar weet natuurlijk ook wel dat het niet de beste versterker is! ;)

Ja blijkbaar gaat zingen en akkoorden spelen tegelijk me wel aardig af, ik ben geen zangeres hoor en ben ook geen zang-carrière van plan!! Op school moesten we allemaal een paar liedjes uitkiezen om op een soort van voorspeelavond/praktijk-toets te spelen voor publiek (ouders vooral) en een jury (!) te spelen voor een cijfer, ik had dus Purple Haze gekozen en een drumster en bassist gevonden maar we hadden nog geen zanger(es), we waren van plan een instrumental te doen maar dat liep niet zo lekker door de breaks in de coupletten, ik was de enigste die kon spelen en zingen tegelijk dus dat werd ik dan maar :satisfie: ..
De praktijk-toets was gisteravond en het ging heel lekker! Een vriendin heeft het opgenomen en zodra ik het filmpje heb zal ik die ook op YouTube zetten!

:gitarist:

En nee ik ben helaas nog niet zo'n goede lead gitarist.. dat zal nog een tijdje duren denk ik.


Bedankt!

el_jello
19 januari 2007, 18:32
Hoelang speel je die dingen al?

interessander
19 januari 2007, 18:35
Lees je de openingspost altijd zo goed?

edit: laat maar

el_jello
19 januari 2007, 18:37
Woord vergeten.
Ik wou weten na hoeveel maanden hij/zij dit kon spelen.

Slevin
19 januari 2007, 19:33
mijn niet gebruikte vingers schieten ook altijd kilometers omhoog, schijnt vanzelf over te gaan ;)

Cizzie
19 januari 2007, 19:40
eheh, ja dat is heel vreemd (je bedoelt het eerste Battery riff-dingetje neem ik aan?)Daar is het wel heel erg met mn hoge vingers ja! Maar meestal valt het wel mee hoor, m'n leraar heeft er in ieder nog niets over gezegd!

Gitaro
19 januari 2007, 20:10
Fuckin' Battery HOEH!!!

Metallica op een Strat, I feel your pain, zo ben ik ook begonnen! Beste tip is om gewoon mee te (blijven) spelen met die CDs, een betere oefening bestaat er niet!

Oja ik zou proberen powerchords met je ringvinger te pakken om een beetje de '1 vinger per fret'-regel te volgen, maargoed, dat boeit niet echt.

Cizzie
19 januari 2007, 20:31
Tja, mijn handen zijn nogal klein.. ik speelde powerchords eerst gewoon met wijsvinger op bovenste snaar van het akkoord en dan de ringvinger en pink er onder op de andere 2 snaren maar ik zag dat Kirk ze zelf zo met zn pink en wijsvinger speelde en ik merkte dat ik zo veel sneller kon spelen. Vandaar :).

Maar bedankt for je commentaar! :rockon:

Michel89
19 januari 2007, 21:14
Ja het was niet zo'n dure versterker, een Line 6 Spider II 112 is het. Ik kocht die omdat die van €400 naar €280 ging en ik het toch de beste distortion en het meeste watt (75) vond hebben vergeleken andere versterkers in die prijs klasse. Ik ben er blij mee maar weet natuurlijk ook wel dat het niet de beste versterker is! ;)

Das opzich helemaal geen slechte versterker denk ik, mischien is ie dan nog niet helemaal ideaal ingesteld. Wat ik nu ook zie is dat je continu de treble pickup hebt gebruikt op je gitaar, dit klinkt voor metal riffs prima maar in lead vind ik dat het altijd een neuzig geluid produceert, tenzij je een amp hebt van over 1000 euro en/of een heel dure gitaar... Vind ik bij me eigen gitaren/amps ook, alleen in bepaalde situaties, zoals bij die riffs past het wel. Metal gitaristen gebruiken trouwens over het algemeen gitaren met Humbuckers (dubbele pickups) inplaats van Single coil (Zoals jou strat is) ^_^

Oh, en ik pak powerchords en dat soort ongein altijd met wijs en middelvinger. Dit zodat ik dan met mijn pink nog andere dingen kan doen, maar das voor Metallica niet echt nodig.

davidof
19 januari 2007, 21:32
Helemaal niet slecht :o battery kan ik zelf ni :( alleen bij master of puppets .. de intro




2 3 4
01 01 01 ja je weet wel .. ;) moet je daar ni
PM PM PM

pm: palm mute ;) zo speel ik het toch .. ofwel ben ik fout :$

WICKED
19 januari 2007, 21:47
heee je hebt goede pickinghand! al erg goed voor de tijd dat je speelt! houden zoo

Cizzie
19 januari 2007, 23:30
Bedankt!


Tja die PM's waren daar (MoP riffje) toen echt bagger maar dat filmpje is ook alweer een maand oud en ik vorder eerlijk gezegd best wel snel, nu speel ik het gelukkig wel goed maar om er nou weer een heel nieuw filmpje van te maken... dat is ook weer zo overdreven ;)

davidof
19 januari 2007, 23:37
idd ;) .. neem eens een paar solo's op ofzo :p

Cizzie
19 januari 2007, 23:49
Nou.. ik ken maar een paar solo's eerste Sanitarium solo (nu wel goed, hopelijk) Fade to Black intro solo, Nothing else Matters solo's, Purple Haze solo (voor de helft zelf verzonnen) en ik ben nu hard bezig met de Enter Sandman solo, heb voor kerst een Crybaby gekregen!!

Bloodline
20 januari 2007, 10:27
Hey cizzie Bloodline hier,

Tof man die metallica riffs !

Probeer ( oefen erop ) het wel strak te houden bijv bij master of puppets sla je sommige noten over bij het intro riffje.

Maar tof gast ga door !

armageddon
20 januari 2007, 10:59
Voor iemand die pas een paar maanden meer dan 10 minuten per dag speelt (volgens je YouTube berichten ;)) is het echt heel goed. Sanitarium clean was goed!!! Battery ook. MoP mocht wat strakker, maar hey, so far so good.

Nee, dat gaat helemaal goed komen :D

Cizzie
20 januari 2007, 11:15
:satisfie: Bedankt jongens !


Tja ik speelde eerst niet zoveel, ik zat wel op gitaarles hoor maar daar leerde ik zeg maar in het eerste half jaar een akkoordje per week.. en ik oefende maar 10 minuutjes of niet(!) op een dag, maar nu speel ik sinds een half jaar ongeveer 1 / 4 uren (soms 6 uren ofzo) op een dag wat toch aanzienlijk meer is! En ik leer nu ook meer uitdagender liedjes.


:rockon:

Slevin
21 januari 2007, 02:15
:rockon:

Je rockt graag ? :D

Leuk gespeeld i.i.g., ben geen kenner maar het klink in z'n geheel prima. af en toe wat hoorbare foutjes en breaks ( dat je ff verkeerd zat o.i.d. ). Maar verder prima qua luisterne eigenlijk :)

Cizzie
22 januari 2007, 18:59
Haha, ja ik rock graag een potje op lekkere muziek! :satisfie:

Maar bedankt voor de reply's (hoe zeg je dat in het Nederlands? :chicken: ). Ik weet nu dat m'n timing niet bepaald strak was, ik hoop dat dat op m'n volgende filmpjes wel goed zal zijn (ik verwacht de nieuwe filmpjes over 2 weken ofzo klaar te hebben, een paar Hendrix en Metallica liedjes!).


:hippie:

Pais
22 januari 2007, 20:08
Heb je eigenlijk les in Leeuwarden?
Zo ja, dan ben ik benieuwd van wie :)

Cizzie
22 januari 2007, 21:41
Nee, ik heb les op de muziekschool van Sint Annaparochie, daar woon ik dichtbij, van Wim de Vrij.

Cizzie
27 januari 2007, 23:17
Er is vast nog wel iemand die iets te zeggen heeft over mijn filmpjes.... ?



:jam:

Mr.Bluesbreaker
27 januari 2007, 23:44
Nee, ik denk dat veel van ons nu driftig onze skills aan het oppeppen zijn, realiserend dat er een 15 jarige meid rondloopt die ons er over 4/5 jaar gewoon finaal uit-rockt.

Dat mag je beschouwen als compliment. Mensen die zo gedreven zijn komen tenminste ergens, je timing in niet al te snelle stukken is echt heel erg goed voor de tijd die je speelt.

Voor wat je nu doet is misschien een tip om dingen als vibrato en kleine bends alvast te oefenen. Je kunt een noot net even wat meer betekenis meegeven door een van deze twee technieken toe te passen. Het duurt wel even voordat je dit ook echt mooi en gecontroleerd kan doen, begin er maar eens mee. Hiermee zeg ik niet dat je de volgende Eric Clapton moet worden en 3 noot soli moet gaan spen hoor.:D

Cizzie
28 januari 2007, 13:47
hahaha hartstikke bedankt! ;)

Ik ben nu vooral bezig met m´n techniek, bends virbrato´s, ik oefen vooral veel Hendrix liedjes waarin dat voorkomt! En ik oefen nu met GuitarPro om m´n timing in order te houden.

Ik denk dat ik deze week nog 2 filmpjes zal opnemen, Nothing Else Matters (helemaal) en een Voodoo Child/Purple Haze doodletje!
:satisfie:

Cizzie
30 januari 2007, 22:22
http://www.youtube.com/watch?v=csutlAR9xqA

mn nieuwste filmpje!

metallic
20 februari 2007, 14:29
You're hot!:P



Lekker gespeeld voor hoelang je speeld..is een van de eerste nummers die ik helemaal leerde spelen volgens het songbook, ik heb thuis het best of songbook van ze, alles noot voor noot en in tab afgebeeld...ik kan wel us een nummertje voor je inscannen ofso...De solo van nothing else matters klopt niet helemaal..Als je bend, probeer dan je duim over de hals heen te houden..als je dat doet geef je kracht met je pols in plaats van vingers en zullen je bends aanzienlijk beter worden..volgend nummer om op te nemen? misschien pantera - cowboys from hell?

Reel Big Fish
20 februari 2007, 14:57
Je slaat veels te veel noten over, luister eens goed naar de orginele nummers... Verder heb je wel een goeie smaak dus rock on! :D

The Mess
21 februari 2007, 18:48
Gaat lekker!
(Ik zou trouwens wel aan iets met humbuckers gaan, dat klinkt toch al snel een stuk beter voor metal)

Tho
21 februari 2007, 19:32
Heel goed Cizzie! Niks op aan te merken. Gewoon hard door blijven spelen om het allemaal nog strakker te krijgen!

Cizzie
23 februari 2007, 21:46
Bedankt allemaal :).