PDA

View Full Version : nieuw speeltje MARSHALL JCM SLASH



ieme
18 januari 2007, 21:26
Blind gekocht en ben erg benieuwd hoe hij in de band gaat klinken, thuis klinkt hij in ieder geval als een goeie rock amp.

MARSHALL JCM SLASH HEAD

http://www.getthatsound.com/General%20Assets/Images/slashamp2.jpg

Ik zal proberen zo snel mogelijk eens wat soundclips te gaan maken er van!





kwam deze foto ook tegen, leuk setje zo!
http://trombeta.cafemusic.com.br/2000/07/marshall2.jpg

Fender75
18 januari 2007, 21:32
Mooie amp!! Veel plezier ermee...:)

ieme
18 januari 2007, 21:34
Mooie amp!! Veel plezier ermee...:)


dankje, weet alleen niet of t een blijver is, maar daar komen we vanzelf achter... wou hem in ieder geval eens proberen!

hoofd
18 januari 2007, 22:01
Enjoy Ieme!

DREAMMACHINE
18 januari 2007, 22:04
nice!...deze komt toch vrijwel overéén met een silver jubilee?
De SJ vondt ik iig. geweldig klinken

Mitch
18 januari 2007, 22:06
Is een triple recto niet meer ies voor je ?

Punkrockerke
18 januari 2007, 22:20
dankje, weet alleen niet of t een blijver is, maar daar komen we vanzelf achter... wou hem in ieder geval eens proberen!
Hehe, is er iets bij jou een blijver? ;)

Proficiat, is een lekker vette rockamp!

ieme
18 januari 2007, 22:22
Is een triple recto niet meer ies voor je ?

ja, ben zeer tevreden over mn triple, echter wil ik nog een stapje hoger, een roadking...

Mitch
18 januari 2007, 22:32
Roadkings are soooooooooooo 2000 :seriousf:

marc_o
18 januari 2007, 22:48
dankje, weet alleen niet of t een blijver is, maar daar komen we vanzelf achter... wou hem in ieder geval eens proberen!

Nou, dat is ook niet echt een opmerking die ik bij jou verwacht :)
Maar te gek hoor, ben benieuwd wat je ervan vindt..

ACSlater
18 januari 2007, 23:00
Gefeliciteerd met deze geweldige aankoop! Ik heb een 50 watt SJ en zou ook nog wel eens een 100 watter willen dus als je 'em verkoopt... :) Het mooie aan deze (mijne?) amps is dat ze een soort "natuurlijke reverb" voortbrengen. Ik speel zonder reverb-unit en er zit geen reverb op de amp maar soms zouden geluidsmensen zweren dat ik één gebruik.

vulvasonic
18 januari 2007, 23:43
Ik vond het maar een kutbak. Maar dan moet ik er wel bij vermelden dat ik in de tijd dat ik 'm uitprobeerde ALLE Marshalls kutbakken vond. Maar deze klonk nog net even iets meer kut.

Maar goed, Slash krijgt er ook een kutgeluid uit, dus waarom jij niet?

Ja sorry, ik hoef toch niet ALLES mooi te vinden? :D


En toch gefeliciteerd!
Ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd. :cheerup:

ieme
18 januari 2007, 23:45
Ik vond het maar een kutbak. Maar dan moet ik er wel bij vermelden dat ik in de tijd dat ik 'm uitprobeerde ALLE Marshalls kutbakken vond. Maar deze klonk nog net even iets meer kut.

Maar goed, Slash krijgt er ook een kutgeluid uit, dus waarom jij niet?

Ja sorry, ik hoef toch niet ALLES mooi te vinden? :D


En toch gefeliciteerd!
Ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd. :cheerup:

ik heb zop'n 2210 gehad, dat was tot nu toe de enige goeie marshall die ik gehoord heb....

vulvasonic
19 januari 2007, 00:06
ik heb zop'n 2210 gehad, dat was tot nu toe de enige goeie marshall die ik gehoord heb....

Wat is dat toch met die Marshalls. Net op het moment dat je ervan overtuigd bent dat er nooit een goede Marshall is gemaakt, wordt je ineens bij toeval ergens op een sessie gedwongen op een Marshall te spelen en dan weet je niet wat je hoort, zo mooi!

Waar ik wel achter ben gekomen (in al mijn ervaring als ouwe lul) is dat je een Marshall alleen mag beoordelen op z'n prestaties binnen een band. PLUS het feit dat je moet leren spelen op een Marshall, liest met een Gibson of iets in die richting. En dan ineens gaat zo'n bak leven.

Nog zoiets. Ik ken zoveel artiesten die super klinken over een Marshall (Slash is daar imo niet een van), maar ik krijg het er niet uit, tenzij ik er een half jaar voortdurend op speel en mijn spel aanpas. De belonig is groot, maar verdomme, hoever moet je gaan in je consessies tussen JOUW manier van spelen en de manier waarop je GEDWONGEN wordt te spelen om het geluid te krijgen wat JIJ wilt horen.

En daarom blijft het perfecte geluid een eindeloze zoektocht. En dat maakt het allemaal ook weer zoooooo lekkerrrr!!!!!! :D

hoofd
19 januari 2007, 00:18
En daarom blijft het perfecte geluid een eindeloze zoektocht.

Nee hoor, 'tis heel simpel.. Een Telecaster door een Vox AC, that's it!

Tristan
19 januari 2007, 00:19
@Vulv:
Welke Marshalls en in combinatie met welke speakers heb je dan weleens geprobeerd?

Ik dacht vroeger ook altijd dat Marshall en Fender amps echt niks voor mij waren omdat ik al dat moderne spul van hen gewend was...
Daarna zo'n tweekanaals JCM800 gecheckt en dat vond ik ook niks, maar zo gauw ik mijn gitaar inprikte op een JCM800 2204, een oude Superlead enzo was ik helemaal om...
Ook waanzinnig met Strats i.m.o...

@hoofd:
Dat is inderdaad echt een waanzinnig lekkere combinatie! :rockon:

Mitch
19 januari 2007, 00:29
Nee hoor, 'tis heel simpel.. Een Telecaster door een Vox AC, that's it!

Volgens mij was vulv daar al achter ;)

hoofd
19 januari 2007, 00:37
Volgens mij was vulv daar al achter ;)

Ik ben er pas sinds kort helemaal van overtuigd.. :sssh:

heavy-metal-thunder
19 januari 2007, 07:56
Nee hoor, 'tis heel simpel.. Een Telecaster door een Vox AC, that's it!

Gaat die regel ook op voor een Richwood :-)

Serieus, tele + AC30 lijkt me wel goed huwelijk. Helaas speel ik veel liever op een Les Paul. 'k Zou graag eens een LP Junior op een AC30 horen.

ponq
19 januari 2007, 09:09
ik speel met n LP over een ac30. Niet heel gebruikelijk maar zooooo lekker bluesy...

@ts, feli met je amp! Ik heb slash erg hoog zitten en vind zn sound geweldig. Ik ben benieuwd of je dat er uit krijgt.

PeteRS
19 januari 2007, 12:29
Paar jaar geleden (toen GNR algemeen als fout werd bestempeld) deden ze die dingen bij Feedback weg voor een appel en een ei, weet niet meer precies hoeveel. Altijd spijt gehad dat ik er geen gekocht heb.

1959SLP
19 januari 2007, 20:41
ik heb zop'n 2210 gehad, dat was tot nu toe de enige goeie marshall die ik gehoord heb....

tja, een goeie Marshall vindt je nu eenmaal niet zo gauw op een rommelmarkt

ACSlater
19 januari 2007, 22:59
tja, een goeie Marshall vindt je nu eenmaal niet zo gauw op een rommelmarkt

Zie je Ieme nou voor Wietse aan? :)

Rude Perception
19 januari 2007, 23:07
ik speel met n LP over een ac30. Niet heel gebruikelijk maar zooooo lekker bluesy...

@ts, feli met je amp! Ik heb slash erg hoog zitten en vind zn sound geweldig. Ik ben benieuwd of je dat er uit krijgt.

Strat over marshall, crunch kanaal, zo ingesteld dat de losse noten alleen wat ronder worden, en de akkoorden net een beetje gaan 'crunchen'.
DAT IS BLEUS
Het klinkt alsof een meisje heel dicht bij je kruipt en tijdens de solo hem erin schuift en op het hoogtepunt van de solo kom je klaar (niet helemaal dan).

(dit was geen slimme opmerking)

Fumi SG
19 januari 2007, 23:14
Strat over marshall, crunch kanaal, zo ingesteld dat de losse noten alleen wat ronder worden, en de akkoorden net een beetje gaan 'crunchen'.
DAT IS BLEUS
Het klinkt alsof een meisje heel dicht bij je kruipt en tijdens de solo hem erin schuift en op het hoogtepunt van de solo kom je klaar (niet helemaal dan).

(dit was geen slimme opmerking)

Nee inderdaad.. het is blUES en geen blEUS!! Verander dat ook meteen ff in je msn naam.;)


Ieme, leuke amp! De Slashsound, tsjah, je moet er van houden. Op de ene plaat vind ik hem erg cool klinken, op de andere klinkt ie weer heel brak. Deze amp ken ik verder niet dus ik kan er niet veel over zeggen. Ik hoop dat je er blij mee bent!:seriousf:

Rude Perception
19 januari 2007, 23:16
Nee inderdaad.. het is blUES en geen blEUS!! Verander dat ook meteen ff in je msn naam.;)



:nervous: *schamend* Tis laat, ben moe, anders had ik hier nu niet nutteloos op gitaarnet gezeten.

mmrizio
20 januari 2007, 11:41
Volgens mij is dit het eerste topic waar de Silver Jubilee/25th Anniversary/Slash amp *niet* de hemel in geprezen wordt. Maar het is tenslotte ook de Marshall versterker van tussen de (2-kanaals) JCM800's en de JCM900's :-)

Maurice

Rude Perception
20 januari 2007, 11:44
Staatie al te koop?

ACSlater
20 januari 2007, 13:45
Ieme, leuke amp! De Slashsound, tsjah, je moet er van houden. Op de ene plaat vind ik hem erg cool klinken, op de andere klinkt ie weer heel brak.

Slash speelt alleen op de Use Your Illusion en Spaghetti Incident op de SJ. Appetite is opgenomen meteen gemodde Superlead.

Mr.Bluesbreaker
20 januari 2007, 14:01
Ik dacht altijd dat Appetite opgenomen was met een gemodde 2203 die Slash wat lang "geleend" had. Volgens de verhalen zijn ze zo stom geweest om die 2203 ergens vandaan te jatten, en een tijd later bij dezelfde plek weer met die gejatte bak aan te komen, waar de eigenaar hem terugnam. Daarna speelde hij op de SJ's.

Ik weet dus niet welke versie klopt, maar vind het wel interessant omdat ik het geluid op Appetite best ok vind. Weet iemand er iets meer van?

Punkrockerke
20 januari 2007, 14:40
Ik dacht altijd dat Appetite opgenomen was met een gemodde 2203 die Slash wat lang "geleend" had. Volgens de verhalen zijn ze zo stom geweest om die 2203 ergens vandaan te jatten, en een tijd later bij dezelfde plek weer met die gejatte bak aan te komen, waar de eigenaar hem terugnam. Daarna speelde hij op de SJ's.

Ik weet dus niet welke versie klopt, maar vind het wel interessant omdat ik het geluid op Appetite best ok vind. Weet iemand er iets meer van?

Stond al eens ergens in Vintage versterkers: http://www.seymourduncan.com/forum/showthread.php?t=31540&highlight=silver+jubilee

hendrix_appendix
20 januari 2007, 16:16
Slash speelt alleen op de Use Your Illusion en Spaghetti Incident op de SJ. Appetite is opgenomen meteen gemodde Superlead.

(zeikmodus-aan)Supertremolo toch?(zeikmodus-uit)

Chris Winsemius
20 januari 2007, 16:31
Net ff wat lopen "researchen"

In 'n superTREMOLO zit 'n extra buis (1tje meer dan 'n SuperLead of 'n 2203).
Bij de mod zijn er tov 'n (1959) SuperLead twee schakelbare gaintrappen bijgezet door dat extra buisje niet meer als tremolo te gebruiken. Met 1 trapje d'r bij is het behoorlijk 2203-achtig, nog 1t trapje d'r bij en je krijgt meer overdrive en sustain.

M.COM
28 januari 2007, 13:30
En wie z'n amp zie ik daar opduiken op gitaarmarkt? ;-)

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=73636

Dude
28 januari 2007, 16:14
my god ieme.......















t w a a l f h o n d e r d euro !!!!!!! :o