PDA

View Full Version : GLX pedalen.



Davidian
18 januari 2007, 21:10
Iemand evaringen ermee?

Ik zat te kijken naar een compressor en de glx compressor was niet zo duur en ik hoorde dat het boss klonen waren.

MarkS
18 januari 2007, 23:32
Leuk ding voor weinig.
Heb hier een Heavey Metal HM100 te leen van een collega (hij heeft dan weer mijn PodXT een weekje te logeren).
Ik speel ermee over een Epiphone Valve Junior head en 2 Line 6 cabs. Dendert in de huiskamer als een 4x12 stack met veel "oomph".
De PodXT klinkt voor geen ene meter over die set.
Ik weet niet of de GLX een Boss kopie is (misschien net zoveel/weinig als Behringer pedalen dat zijn), deze HM-100 heeft ondanks dezelfde features als een Boss HM-2 niet dezelfde klank.Goddank! De Mid EQ is erg effectief en veelzijdig. Ik weet niet hoe GLX zich kwaliatief verhoudt tot het Behringer spul.

vulvasonic
18 januari 2007, 23:37
Deze HM-100 heeft ondanks dezelfde features als een Boss HM-2 niet dezelfde klank.Goddank! De Mid EQ is erg effectief en veelzijdig.

Als volumeboost met een uitgebreide EQ voldoet de HM-2 uitstekend!
Het ding wordt, dankzij z'n naam waarschijnlijk ook, gewoon verkeerd gebruikt. Als je de drive op bijna 0 zet, klinkt ie geweldig om je sologeluid mee te optimaliseren!

Het is dat ik daar nu andere, eenvoudiger oplossingen voor heb, maar anders..... :)

MarkS
19 januari 2007, 01:16
Als volumeboost met een uitgebreide EQ voldoet de HM-2 uitstekend!
Het ding wordt, dankzij z'n naam waarschijnlijk ook, gewoon verkeerd gebruikt. Als je de drive op bijna 0 zet, klinkt ie geweldig om je sologeluid mee te optimaliseren!

Het is dat ik daar nu andere, eenvoudiger oplossingen voor heb, maar anders..... :)
Ik zou het eerder oneigenlijk gebruik noemen. Als volumeboost voldoen andere pedalen ook. De EQ sectie van de HM-100 is zelfs nog wat uitgebreider en veelzijdiger: naast lo en hi ook een mid-regeling (level en freq), eigenlijk zoiets als de Metal Zone. Maar als je de HM-2 gebruikt waarvoor die is gemaakt word ik niet blij van de HM-2, noch van de Metal Zone en vind ik de GLX variant erg OK, zeker voor het geld.

Davidian
19 januari 2007, 09:04
Dank voor de reacties.

MarkS
1 februari 2007, 16:19
Ik heb vorige week ook eens de Overdrive van GLX geprobeerd, en die viel me behoorlijk tegen: korrelig en levenloos....

strat 91
1 februari 2007, 19:13
een maatje van me heeft er ook een. zijn derde al want de vorige twee waren kapot gegaan.....ik zou alleen echt nie weten wie zijn schuld het was. wat ik wel weet is dat het geluid erg goed vond.

eng elfjuh
1 februari 2007, 21:27
GLX is puur Boss kopie
Ze brengen ook overtuigende Cube kopieen op de markt.
Ik heb al een tijdje de Stereo Chorus van ze, even uitproberen,
het ziet eruit als en klinkt als..............Boss!
De andere pedalen ken ik niet, misschien gewoon geluk gehad