PDA

View Full Version : Bas verhogen



onZ
26 december 2002, 20:23
Weet iemand of er een soort van kussentje (of iets) bestaat wat je onder je bas kan doen zodat deze wat hoger komt en tevens niet meer kan wegglijden als je zittend speelt? En waar je deze eventueel kan bestellen of kopen?

dbasemoine
26 december 2002, 20:39
hahahah, een Band is erg handig om te kopen en te hebben :wink:;);)
Gewoon die wat verstellen,werkt even goed :smile:

onZ
26 december 2002, 20:47
Tja ik zat erop te wachten, maar goed, met een band spelen als je zit is niet erg handig.

dbasemoine
26 december 2002, 20:55
!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????eeuuhhh????zo band heb je helemaal geen last van man!!Je moet hem gewoon zo afstellen dat hij op je knie je rust maar toch niet weg glijd.
meer kan je naar mij mening er niet aan doen (En zoals spelen geld ook voor dit natuurlijk, oefening baart kunst)
Dus....

bathmutz
26 december 2002, 21:00
je kan er ook voor zorgen dat je een enorme bierbuik krijgt zodat je je bas daar tegen aan kan leggen. :wink:

verder gebruik ik ook veel hoofdkussens en nekkussens, waar je tevens ook leuke demptechniekjes mee kunt doen. :smile:

BathmutZ

onZ
26 december 2002, 21:05
Ben "net" 30 kg afgevallen dus die bierbuik is geen optie meer. Het wegglijden is ook niet zo'n probleem, daar gebruik ik een muismat voor. Hij moet wat hoger ZONDER BAND! Zal toch niet de enige zijn met dat probleem!?

dbasemoine
26 december 2002, 21:09
Dat word weer 30Kilo aanvreten :wink:

dbasemoine
26 december 2002, 21:39
Btw, hoe wou je staant spelen dan???
Als je een band kut vindt??

onZ
26 december 2002, 21:44
Als ik thuis een paar uur zit te spelen, ga ik toch niet de hele tijd staan?!?

dbasemoine
26 december 2002, 22:04
Ja, nou probeer maar eens van als je de heletijd gewend ben zittend te spellen, staand te spellen is wel moeilijker enzo hoor!!Maar goed jouw Feest

onZ
26 december 2002, 22:18
Is dat zo? Ik heb er geen probleem mee. Kwestie van een goede bas kopen.

Semafoor
27 december 2002, 10:35
Ook een kwestie van een goede band hebben en je bas op de juiste hoogte hebben hangen.

basswasp
27 december 2002, 11:33
Als je zittend speelt, kan je dan je rechtervoet niet ergens opzetten?

AntY
27 december 2002, 11:52
sommige van die hoge kutstukjes kan ik wel als ik zit maar niet als ik sta
ik heb trouwens nergens last van als ik zit, ik zit soms zelfs zonder band aan mn computer te werken met mn bas op me schoot (kut waar staat die tab?? :smile: ) kwestie van recht zitten denk ik

Ruud
27 december 2002, 13:34
Je hebt van die speciale voetenbankjes, kun je je voet opzetten (daarom heten ze ook zo :wink: )
Als je het been waar je gitaar op rust hoger tilt ligt ie altijd goed, en hoger dus gewoon poot ergens opzetten.

Of heb je een flying V? :smile:)

basswasp
27 december 2002, 14:34
Of zo'n stok (steinberger ofzo, hoe heetten die?)

emielow
27 december 2002, 15:34
jonge wat een gezeur! zet dat ding gwoon op je rechterbovenbeen en rammen met die bak

bassopotmus
27 december 2002, 19:12
meeste bassen zijn zo gevormd dat ze op je been kunnen steunen, door die cut-away.

onZ
27 december 2002, 19:59
Ben een stukje aan het instuderen van Bach en er zit een groot stuk in vanaf positie XIII tot XVII. Op dat punt is die bas dus te laag, vandaar de vraag. Ik heb al eens eerder een ganglion in mijn linkerpols gehad, wil dat dus niet een 2e keer krijgen.

Laus
30 december 2002, 00:36
*gloep*

den haag he? doe je ook lesgeven?