PDA

View Full Version : Harley Benton snaren



Azrael
18 januari 2007, 19:55
Bonjour allen,

Meer mensen hier ervaring met de Harley Benton snaren van Thomann.de? Ze kosten maar 99eurocent per pakje. Als je het mij vraagt echt een happekrats. Heb ze daarnet op mijn gitaar gegooid. Niks mis mee tot nu toe......ze klinken iets minder fel in het begin dan de D-merk snaren maar ze zijn vrij levendig op een goede manier. Mijn jazz licks klinken er een stuk beter mee.......wel lijker ze iets stroever maar dat kan aan mij liggen daar ben ik nog niet uit.

Dat voor 99cent........hopen dat ze ook lekker lang mee gaan. Ben benieuwt. Al zouden ze 2 keer zo snel op zijn zijn ze nog goedkoper.

Tin
18 januari 2007, 20:24
K heb de snaren ook eens op me gitaar gebruikt.
Ik vondt het dus niks.
Ze waren voor mijn gevoel veels te stroef zoals Azrael al aangeeft.
En het geluid tja you love it or you hate it.

Ik hou het lekker op GHS boomers.
En die zijn bij thomann.de een stuk goedkoper dan in Nederland.

Azrael
18 januari 2007, 20:48
Ben er net een tijd mee wezen spelen. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ze nieuw zijn......maar ik krijg ze verdorrie niet geintoneerd en ik kan er niet zuiver mee spelen. Ook bibbert mijn D snaar en heeft de flagelet een andere toonhoogte dan de open snaar. Denk dat het aan de snaren ligt (ik heb ook de brugschroeven van mijn gitaar vervangen) dus ik gooi dalijk D'darrio erop. Hopelijk ben ik dan van het probleem af.

DarknessAwaits
18 januari 2007, 20:53
Zulke setjes zijn alleen leuk om even op een zelfbouwgitaar te gooien om een indicatie te krijgen van actie, halshoek en dergelijke. Verder moet je er niet teveel van verwachten.

hendrix2
18 januari 2007, 21:08
Hmm, ik vind ze best meevallen. Heb ze nu bij wijze van experiment even op m'n fender strat gestoken en ook een setje op m'n epi les paul.
Op de epi blijft de Gsnaar ontstemmen (typisch epi...) bij de strat blijft het setje echt goed gestemd.
Tot nog toe ben ik er dus tevreden over, ik heb geen last van stroefheid ofzo...
Morgen repetitie, dan zal het wel duidelijker worden of ik er iets mee kan of niet...

DarknessAwaits
18 januari 2007, 21:14
Ach van 1 euro per setje zul je er in ieder geval niet blut van worden.

Azrael
18 januari 2007, 21:15
'k Heb de D snaar vervangen door een D'darrio en die intoneerd wel fatsoenlijk. Ik dacht met die Harley bentons een goedkoop setje te kopen waarmee ik pakweg om de week mijn snaren kan verwisselen maar dat heeft dus geen zin zo blijkt. Ik dacht "lekker goedkoop en omdat ik ze vaak wissel een goede klankt". 'k Ga gewoon eens Cleartone en Elixer proberen. Duur maar als die nou wel goed klinken EN lang mee gaan is het ook goed.

Experiment mislukt......maar beter geprobeerd dan niet. Voor een beginner zou het een uitstekend setje zijn waar niks mis mee is maar ik als irritant lastig persoon word er gek van., :)

Azrael
18 januari 2007, 21:31
Hehehe jullie worden vast moe van me. Maar het probleem van de slecht intoneerbare D was met de D'darrio snaar opgelost. Dus ik dacht "goh , stuk beter die D'darrio dus toch" , maar ik heb (had 2 pakjes gekocht) de D uit het andere Harley Benton zakje gepakt. Gek genoeg werkt die perfect. Misschien is de kwaliteits controle bij Harley Benton slecht? De andere snaren zijn prima. Ik ben er dus nog niet helemaal uit en ga het even een weekje aankijken. Stel dat er in elk pakje een foutje snaar zou zitten (lijkt me zeeeeer stug ik zal wel gewoon pech hebben gehad of per ongeluk een knik in de snaar hebben gemaakt zonder het te merken) . dan kost het nog niks en heb je steeds reserve. De hoge snaren vind ik bij de Harley Bentons namelijk toch echt fijner klinken en er zit meer definitie in het geluid. Het is warmer allemaal en het leeft meer. D'darrio is klinischer/scheller. Wel is Harley Benton stoever maar ik heb er zelf geen last van. Beetje fast fret erop en weg is dat probleem. Zowieso zijn ze minder stroef na een tijdje spelen. Ik laat het nog weten. Speel er op het moment met veel plezier voor weinig geld mee. :)

FruscianteFan
18 januari 2007, 23:04
Ik heb problemen om de hoge E op stemming te houden. Maar als ik bij Thomann een losse .011 erbij neem ben ik nog steeds maar €1,79 per setje kwijt.

Voorlopig blijf ik Benton snaren gebruiken op mijn Strat. Ze klinken ietsje minder, spelen imo lekker genoeg. Wel gaan ze ietsje minder lang mee, maar na een maand of 2 breek ik toch meestal wel een snaar.

Azrael
18 januari 2007, 23:27
Hehe , ik breek op elektrisch altijd om de 2 weken mijn hoge E. Op mijn akoustische breek ik niks.

Noid
19 januari 2007, 00:01
Hehe , ik breek op elektrisch altijd om de 2 weken mijn hoge E. Op mijn akoustische breek ik niks.? Dat meen je toch niet. Misschien een braampje op een brugzadel?

Azrael
19 januari 2007, 00:17
? Dat meen je toch niet. Misschien een braampje op een brugzadel?

Het kan. Maar mijn akoustische heeft 0.012 snaren en mijn elektrische 0.09. Met 0.010 op mijn elektrische brak ik niks. Ook geen braampje te zien en het is ook al eens met een lage E flink geschuurd. Maakt niks uit en het is ook geen enkel probleem voor mij. Als die breekt knal ik hem namelijk zo weer erin (floyd rose) in een noodgeval en ik wissel om de 2 weken van snaren dus het is geen punt. Ik speel met erg veel vibrato en bend erg hoog en veel. Die snaar wordt gewoon moe is mijn mening. Maar ik zal zien of het op mijn telecaster daljik ook zo gaat.