PDA

View Full Version : Digidesign komt met tape simulatie.



Han S
18 januari 2007, 17:16
http://digidesign.com/index.cfm?navid=48&itemid=24532&langid=100&action=news_details

Grappig wel, zo luister ik ook al 25 jaar naar Leslie simulaties, digitale piano's en strijkorkesten uit samplers.

En verdomd als het niet waar is, de echte dingen worden populairder, zo worden de Fender Rhodes piano's steeds meer gezocht.

Heerlijk.

Ic3gl0vE
18 januari 2007, 19:33
Dingen als Rhodes', Wurli's etc. zijn altijd veelgezocht, net als bijvoorbeeld oude minimoogs en de Jupiter 8.

Maar het is niet zo gek hoor, veel mensen wìllen die spullen wel, maar hebben de ruimte er niet voor of kunnen het simpelweg niet betalen. Een Jupiter 8 is zo'n 2500 euro waard als 'ie in goede staat is. Daar kun je een hoop andere, uitgebreidere synths voor kopen.

Als ik de mogelijkheid had, stonden hier ook wel een concertvleugel, een strijkorkest en een paar klassieke synths. Maar ja, 16m² en een studentenbudget hè...Digitale simulaties zijn in mijn geval praktischer :)

Desalniettemin grappig dat iets als Digidesign met een tape-emulator komt. Een digitale emulatie gebruiken om het cleane geluid van de protools spullen weg te werken: zelfdestructie?