PDA

View Full Version : Goedkope Gitaar opknappen



Wouter^^
18 januari 2007, 16:29
Ik heb een vrij goedkope electronische gitaar gekocht die goed genoeg is voor mij, alleen heeft deze gitaar een beetje storing (wat volgens mij elke goedkope wel heeft) de storing wordt een stuk minder als ik de snaren of een ander metalen deel van de gitaar aanraak, het is dus waarschijnlijk de aarde. nu mijn vraag kan je hier iets aan doen?
zo las ik ergens dat als je alle bedrading vervangt dat het beter zou worden, weet iemand of dit klopt?

BTW ook wel handig als ik vertel wat voor gitaar het is, het gaat om een Adonis Les Paul.

Nickname
18 januari 2007, 17:16
Hey.. Gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb eigenlijk nog nooit van het merk gehoord, maar er is zeker wat aan te doen. Maar gebruik je de gitaar en versterkwer wel met een fatsoenlijk geaard stopcontact? Probeer het daarna nog eens :)

Trouwens, het is een elektrische gitaar.. en geen elektronische.. :satisfie:

Eko
18 januari 2007, 17:25
Inderdaad even proberen of de versterker ook nog stoort als hij is aangesloten op een randaarde stopcontact. ( Dat moet ook echt randaarde zijn!) Meestal is het probleem dan opgelost. Als er aarding in je gitaar niet goed is , ligt er meestal een draad los.
Adonis is niet onbekend. Het zijn redelijke budget gitaren. Hier in de regio zijn er nogal wat verkocht. Veelal Tele modellen.

FruscianteFan
18 januari 2007, 17:34
Ikzelf heb een Adonis basgitaar, Precision model. Heel aardig instrument, hoewel de mijne niet goed geaard is. Denk ik..

Wouter^^
18 januari 2007, 17:34
Okee dan ga ik even kijken of ik ergens een stopcontact kan vinden met randaarde, bedankt voor de reacties alvast:)


ik weet dat t een electrische gitaar is dat electronische is een grapje wat ik vaak maak tegen mijn buurjongen.;)

Brammibal
18 januari 2007, 17:44
ER staan ook zoon 10 adonis les paul op marktaplaats.

Wouter^^
18 januari 2007, 19:30
Okee probleem is iid opgelost met randaarde :D
dankjullie wel:D