PDA

View Full Version : CS-3 Compression Sustainer



el_jello
18 januari 2007, 16:25
Ik ben van plan deze aan te kopen.
Ik kan hem van een kennis overkopen voor een prijsje.

Wat denken jullie ervan?

Ik heb momenteel een Yamaha pacifica XJ112 en een marshall mG30.


http://www.bosscorp.co.jp/products/en/CS-3/

robert-gitarist
18 januari 2007, 17:07
Ik zou hem absoluut niet kopen.Ik zou lekker veder sparen voor een MXR DynaComp(liefst een oudje..dus pre-dunlop) óf kijken na een Boss CS-1/2
Ik heb zelf de CS-3 gehad en vond het tien keer niks.Ik heb hem dan ook meteen na een week weer door verkocht.Het geluid vond ik niks+de CS-3 is echt een enorme tone sucker.Er zijn mensen die er bij de cs-3 zweren maar ik zou hem echt niet meer willen hebben of iemand aanraden.De MXR DynaComp vind ik stukken beter.

el_jello
18 januari 2007, 17:19
Ik kan deze kopen voor 40€
Is dit dan geen koopje?

robert-gitarist
18 januari 2007, 17:52
mwah normale prijs.
Ik had mijn toen ook gekocht voor 4 tientjes(wel weer verkocht voor 5 tientjes hehehehe) dus ja eigelijk geen bijzondere prijs.Kom ze op marktplaats super vaak tegen voor 40á50 euro.

BeeJee
18 januari 2007, 18:08
Zo heel slecht is ie niet hoor, die CS-3. 't is alleen een behoorlijke tweaker. Veel lastiger in te stellen dan bijv. een dynacomp en daardoor moeilijk om een sweetspot te vinden. Ik heb hem al een tijdje en hij doet het prima voor mij

el_jello
18 januari 2007, 18:22
Ik heb er ook behoorlijk wat van gelezen op het internet en de meningen verschillen echt overal.

Ik ben nog een beginner eigenlijk. Dus volgens mij kan die mij wel goed helpen?

robert-gitarist
18 januari 2007, 18:40
Als je beginner bent dan zou ik een Behringer kopen als ik jou was,nieuw voor 2 tientjes ;) Dat zijn leuke dingen om mee tebeginnen en te kijken wat het effect doet enzo.De CS-3 vind IK slecht.Ik zeg dus niet dat hij slecht is alleen ik heb er geen goeie ervaring mee.Ik vond het werkelijkwaar niks.En zoals ik zei,andere zweren erbij.kortom,test hem anders eens uit en kijk wat je ervan vind.Als jij hem kan gebruiken dan is het toch goed?;)

el_jello
18 januari 2007, 18:44
Ik heb ooit de volgende raad gekregen voor als je iets wilt kopen.

"Vind je zelf dat je het nodig hebt?"
Ja => kopen
Nee => niet kopen

Heel simpele vraag, en voor mij is het antwoord momenteel ja.
Maar het is altijd leuk wat ervaringen van andere mensen te horen.

robert-gitarist
18 januari 2007, 18:53
Ga eens na een winkel toe als Feedback en test daar eens een zooi comp. pedalen uit.meestal hebben ze daar meer soorten en kun je prima het verschil horen etc ;)

el_jello
18 januari 2007, 19:01
Oke bedankt voor het advies

Heb je misschien een suggestie voor een effectenpedaal die mooi akoestische klanken kan produceren?
Bij prijs natuurlijk

robert-gitarist
18 januari 2007, 19:35
Een akoustische gitaar.
Daar moet je geen pedaal voor hebben.Ik heb een Boss AC-2 Acoustic Simulator gehad.In het begin dacht ik van wow wat mooi blablabla maar na een tijdje haakte ik af.Het klinkt gewoon niet zoals het hoord te klinken.Ik miste een aantal dingen waarom de warme klank.
Maar in welke zin bedoel je akoestisch?
Akoestisch in de zin van,elektrische gitaar maar zonder dat "rock geluid"(overdrive dus)?Zoja,dan bedoel je denk ik clean.Dan zou ik eens kijken na een Chorus.

el_jello
18 januari 2007, 20:00
Ik bedoel de stalen snaren + houten kast klank.
Ik weet wat je bedoelt met die niet-warme geluids klank.
Als je een slechte simulator hebt, of een preset van sommige versterkers gebruikt, is het precies het geluid dat je gitaar geeft als ze niet aangesloten is op de versterker, maar dit keer dan luider.