PDA

View Full Version : Custom bedrukking van gitaarpicks, waar?



swift05
18 januari 2007, 14:41
Ik zoek een bedrijf waar ik gitaarpicks met ons band-logo kan laten drukken. Dubbelzijdige bedrukking, rond de 50 stuks.

Ik heb er 3 in de VS gevonden, maar die hebben niet de dikte waar ik mee speel (en dat is 0,60 mm), meerbepaald www.pickfactory.com, www.steveclayton.com en www.jimdunlop.com.

Heb er ook nog één in België gevonden, www.toxicmerch.com, maar die zijn genomineerd als bedrijf met "worst service ever", en geloof me, zij slepen deze prijs met gemak binnen, en dubbel en dik verdiend!

Kennen jullie er nog?

Alvast bedankt!

swift05
19 januari 2007, 16:07
Uiteindelijk toch besteld bij Pickfactory. Mooie kwaliteit en veruit de goedkoopste...

Reel Big Fish
25 januari 2007, 18:26
Hey,

kun je me laten weten hoe de picks waren?

Groeten en veel plezier ermee!

swift05
9 februari 2007, 09:41
Hey,

kun je me laten weten hoe de picks waren?

Groeten en veel plezier ermee!

Hier de gevraagde feedback.

Uiteindelijk na wat research-werk, toch besloten om bij pickfactory.com te bestellen. Goed, ze hadden mijn gebruikelijke dikte niet (0,60mm), dus heb ik er maar van 0,70mm genomen.

Besteld op 19 januari. Gisteren 8 februari gekregen. Dus van bestelling tot levering bij mij thuis: 3 weken. Kwaliteit is perfect. Is zelf beter gelukt dan ik dacht dat 't ging zijn!

Zelfs de print is perfect. Ik had het logo van onze band erop laten drukken, en had er een beetje schrik voor omdat 't redelijk gedetailleerd is en zo klein gedrukt moet worden, maar het is perfect gelukt!

Ook hele goeie en vriendelijke service! Antwoord op email steeds binnen 24u. Ik had ook een mailtje gestuurd om te vragen of hij mijn bestelling iets vroeger kon behandelen, omdat wij met optredens zitten binnenkort, en ik had ze graag gehad tegen dan. Dat was geen enkel probleem.

En veruit de goedkoopste van alle bovenstaande (zie vorige post) die custom bedrukking van guitarpicks doen. Ik heb nu ongeveer 53 euro betaald voor 50 guitarpicks, bedrukt aan beide zijden, inclusief verzending. 50 is wel het minimum voor bestelling, maar ja, zolang je gitaar speelt is dat niet verloren hè...

Samengevat: héél tevreden van, en absoluut voor herhaling vatbaar!

Groetjes,
Jef

Madcow
9 februari 2007, 13:51
Kan je dan misschien ook een pic posten van je picks?
Vooral details close up aub =)

swift05
9 februari 2007, 14:45
Kan je dan misschien ook een pic posten van je picks?
Vooral details close up aub =)

Op de webiste (--> http://www.pickfactory.com/gallery/gallery.php) vind je voorbeelden van ontwerpen. Het mijne staat er wel niet tussen.

GunMetalBlue
9 februari 2007, 16:46
Heb jij een fotoapparaat?

ahum, hint :D

swift05
9 februari 2007, 18:25
Heb jij een fotoapparaat?

ahum, hint :D

Hehe, I get it. Ik probeer dit weekend tijd te maken.

robert-gitarist
10 februari 2007, 14:20
Yeah ben ook benieuwd!
Ik wil ook plectrums laten maken met logo etc erop en zat zelf te denken aan IntuneGP.Die maken ook goeie plectrums maar geen idee wat dat gaat kosten etc.Maar goed in die pickfactory zie ik ook wel wat zitten :D 50 euro is te doen.

swift05
25 februari 2007, 14:15
Hehe, I get it. Ik probeer dit weekend tijd te maken.

Okay, het heeft een beetje langer geduurd dan verwacht, maar goed, hier zijn ze dan!

Op foto zien ze er niet zo goed uit, maar dat is omdat dit plectrum al enkele malen gebruikt is.

Maar het gaat om het feit dat de print echt wel schitterend gelukt is! Zelfs met een redelijk gedetailleerd logo zoals dat van ons.

See for yourself!

http://inlinethumb30.webshots.com/2589/2129018620100673949S600x600Q85.jpg

http://inlinethumb33.webshots.com/3040/2215566720100673949S600x600Q85.jpg

cardinal
26 februari 2007, 20:56
Ik wil dit ook eens laten doen maar zit er een beetje tegenaan te hikken. Zat ook aan intune te denken.

Hmmm, maar gewoon eens doen denk, verras ik mijn andere gitarist ook even.

swift05
27 februari 2007, 11:49
Bij Intune GP moet je minstens 1 gros bestellen (dus 144 picks), en dat is al wel een pak hè.

Qua prijs zitten ze wel goed.

Van kwaliteit weet 'k niks. Maar zij werken samen met enkele zeer bekende bands, dus kwalitatief zal 't ook wel in orde zijn denk 'k.

Wickerman
27 februari 2007, 17:05
Ik denk dat de heren van Sick Of It All dit zeer grappig zouden vinden. :d

swift05
27 februari 2007, 21:30
Ik denk dat de heren van Sick Of It All dit zeer grappig zouden vinden. :d

Was dat ironisch bedoeld? In ieder geval: wees gerust, ze zijn op de hoogte.

We hebben met hen contact opgenomen en toestemming gevraagd over alles. Bijvoorbeeld het logo mochten we gebruiken, maar dan moesten we er wel iets aan veranderen. Wij hebben de draak dan laten kotsen.

Ook met de merchandise (onze shirts enzo) hebben we eerst gemaild, dus ze weten er van. En ze vonden 't wel cool... :-)

Reel Big Fish
14 juni 2007, 15:25
Cool, heel erg cool! Binnekort gaan ook wij van Enkindle ons logo laten bedrukken. Pic(s) post ik dan wel hier! :)