PDA

View Full Version : ook hulp nodig!!



AvU
18 januari 2007, 13:33
hallo mensen,
ik ben bezig met mijn eigen basgitaar aan het maken, maar toen ik het elementgat wou frezen ging er iets fout en nu zit er een hap uit mn body, ik heb een ander element gevonden maar hoe moet ik nou die gaten op vullen, het gaat om een esdoorn top. de maten van het gat dat opgevuld moet worden zijn ongeveer 2 x 2 cm en 7 mm diep. suggesties?

grt Arjan van Uem

Enra
18 januari 2007, 13:53
Als je nog een reststukje van je esdoorn hebt, probeer dan een zo 'matching' mogelijk stukje te vinden en in te leggen. Jij blijft het altijd zien, maar als je het goed gedaan hebt kijken anderen er wellicht overheen.

DarknessAwaits
18 januari 2007, 13:55
Ligt eraan wat je precies wilt? Als je het onopvallend wil maskeren zou ik er een nieuw stukje esdoorn in lijmen met een soortgelijke tekening. Je kan er ook voor kiezen om het extra te accentueren met een donkerdere houtsoort.

AvU
18 januari 2007, 14:51
denk gewoon stukje esdoorn er in plakken..

thijser
18 januari 2007, 18:13
als de tekening van het stukje hout niet met de body klopt, kan je altijd nog een stukje fineer met ongeveer dezelfde tekening erop plakken. Het fineer moet uiteraard wel esdoorn fineer zijn;)

Cocobolo
18 januari 2007, 20:41
fineer is misschien niet dik genoeg (zo'n 0,6 mm). Heb je geen foto van je uitschieter? Dat denkt wat makker mee :) Als de plek bijvoorbeeld precies tussen 2 elementen zit, zou je misschien een strakke streep van een contrasterende houtsoort kunnen inleggen of zo?

AvU
18 januari 2007, 23:16
hallo,
heb het al gefixt, omdat er een humbucker in komt hoefde ik alleen de hoekjes op te vullen. Dit heb ik gedaan met 2 rest stukjes esdoorn. goed op maat geschuurt en er in gelijmt. foto's volgen:)