PDA

View Full Version : Orange Tiny Terror



hansies
18 januari 2007, 12:46
op de tiny terror kan men een 1 x 16ohm en 2 x 8ohm cab aansluiten, ik wil hiervan de twee 8ohm aansluitingen gebruiken voor mijn twee 8ohm cabs, kan dit zonder gevaar voor de amp.
thanks
Hansies

Chris Winsemius
18 januari 2007, 12:56
Voor twee 8 ohm cabs heb je 'n 4 ohm uitgang nodig op de versterker.

Als in beide cabs de zelfde speakers zitten zou je ze ook dmv 'n zelfbouw-kastje in serie kunnen zetten zodat je de 16 ohm uitgang dan kan gebruiken.

Ik ken de TTs niet dus ik weet niet of er 'n 4 ohm uitgang op zit, of er toevallig 'n ongebruikte 4 ohm tap op de uitgangstrafo zit als er alleen 8 en 16 ohm uitgangen op de amp zelf zijn en/of hoe de TT zich houdt met 'n misaanpassing (4 ipv 8 ohm).

Koffie! :)

Nellyrocks
18 januari 2007, 13:22
op de tiny terror kan men een 1 x 16ohm en 2 x 8ohm cab aansluiten, ik wil hiervan de twee 8ohm aansluitingen gebruiken voor mijn twee 8ohm cabs, kan dit zonder gevaar voor de amp.


Of ik begrijp je niet, of je geeft zelf het antwoord al. Je kan toch twee 8 Ohm uitgangen gebruiken voor twee 8 Ohm speakers. Daar zijn ze voor.

http://i86.photobucket.com/albums/k108/nellyrocks/Orange-Tiny-Terror_o_back.jpg

Mitch
18 januari 2007, 13:30
Ik denk dat Chris je vraag niet helemaal goed begreep en dat lijkt me gezien je vraag ook niet verwonderlijk :D
Als er 2 8 ohm uitgangen zijn kun je ze allebei gebruiken inderdaad.

Chris Winsemius
18 januari 2007, 13:43
(nog meer koffie op)


Meestal slaat de aanduiding 8 ohm op het aansluiten van één 8 ohm speaker of twee 16 ohm speakers.

't Zou kunnen zijn dat de TT intern op 4 schakelt als beide 8 ohm uitgangen gebruikt worden.

Hoe zit het dan als je twee 16 ohm cabs wilt aansluiten? :)

Op de website van Orange staat geen informatie over de uitgangsimpedantie (hoeveelheid ohms) maar alle cabs (op de 4X12HP (http://www.orangeamps.com/cabinets/4x12hp) na) zijn 16 ohm...

EDIT:
de aanduidingen zijn gewoon wat vaag/onbedoeld misleidend!
Dit is mogelijk:
1 x 16 ohm
1 x 8 ohm
2 x 16 ohm (is dus 8 ohm totaal)