PDA

View Full Version : 4 Dagen gratis opnemen in ruil voor 3 dagen soundchecken!



Andra
18 januari 2007, 12:01
Beste muzikanten,

Ik ben cursusbegeleider van het Sound Seminar, een opleiding geluidstechniek sinds 1975 gevestigd in Rotterdam. Een belangrijk onderdeel van deze opleiding zijn de praktijk dagen plaats rond zowel Live Sound als Studio Techniek.

Voor beide onderdelen ben ik op zoek naar één band of groep muzikanten die bereid is tijdens deze dagen te spelen. Mijn vraag is dus of jullie interesse hebben.

Tijdens de lessen over Live Sound wordt er vooral uitvoerig ge-soundchecked, en een monitor-mix opgebouwd. Deze lessen vinden plaats in de Kleine zaal van Schouwburg 'de Kring' in Roosendaal en in Poppodium ‘de Baroeg’ in Rotterdam.

Tijdens de lessen over Studio Techniek wordt de band opgenomen. Daarin ligt ook direct de beloning voor de tijd die de band in dit project zou steken. Er wordt vier dagen lang opnamen gemaakt in de Holland Spoor Studio in Den Haag. Dit gebeurt steeds door 3 tot 5 leerlingen, die continu begeleid worden door een zeer ervaren studio-technicus; dat doen we om een professioneel resultaat te kunnen garanderen.
Aan het einde van de opname-dagen krijg je alle opnamen op DVD-Rom of Hard Disk mee naar huis, waarna je het thuis of in iedere gewenste studio kunt afmixen. Ik kan eventueel, om een idee te geven van de kwaliteit van de studio en de leerlingen/begeleiding, opnamen sturen van voorgaande jaren.

Bij deze een overzicht van de data waarop jullie verwacht zou worden:

Donderdag 22 februari in de kleine zaal van Schouwburg de Kring in Roosendaal. Hier heeft de docent (Piet Nieuwint) bewust gevraagd om een kleine, liefst akoestische, bezetting. Jullie rond 11:00u verwacht worden. De dag eindigt rond 17:30u. Exacte tijden worden nog overlegd met de docenten.

Woensdag 21 tot en met maandag 26 maart in Studio Holland Spoor in Den Haag ( behalve het tussenliggende weekend ). Dit zijn de opname dagen die ik eerder beschreef. Eerst krijgen de leerlingen nog wat uitleg over microfoonplaatsing e.d., en daarna staan ze min of meer in dienst van de band. Jullie beslissen dus zelf hoe en wat er opgenomen wordt. Alles in één keer, spoor voor spoor, 80 overdubs, verzin het maar. Er moet wel iedere dag minstens één nummer volledig opgenomen zijn. Deze dagen lopen ongeveer van 10:00u tot 18:00u, of later als iedereen daarmee akkoord gaat.

Maandag 2 en dinsdag 3 april in de Baroeg in Rotterdam (deze data zijn helaas nog niet bevestigd). Hier gaan de leerlingen in kleinere groepen (3 tot 5 man) zelfstandiger aan de slag. Omdat het een poppodium is kan er wat steviger gespeeld worden. Deze dagen lopen van 10:00u tot 17:30u.

Ik hoop van harte dat jullie geïnteresseerd zijn en tijd hebben. Als er vragen zijn kun je me altijd bellen op de volgende nummers: 010 - 425 74 77 of 06 - 13 55 67 63.

Met vriendelijke groet,

Andra Veraart
Cursus begeleider

Sound Seminar
Aelbrechtskade 129
3023 JG, Rotterdam

Tel. 010 - 425 74 77
Mob. 06 - 13 55 67 63

Bins
18 januari 2007, 12:47
Wij hebben dit 2 jaar gelden gedaan, en het is imo echt een aanrader voor beginnende bands. Dat soundchecken is echt superduf (vooral de snaredrum ;) ), maar met 4 dagen studio tijd doe je echt goeie ervaring op... En je houd er ook nog leuke opnames aan over.

Doen dus :)

AART
18 januari 2007, 12:57
Haha, de snare j.

Afgelopen jaar bij Pennywise in de melkweg had byron volgens mij een inzinking bij de soundcheck.
Stak de stok in zijn mond en ging toen op de snare meppen met een zeer verveelde kop :chicken:

Rutger
18 januari 2007, 13:24
:seriousf:

soundchecks zijn ubersaai... maar t moet gebeuren he

is een gitaarpopbandje ook goed?

BLOK182
18 januari 2007, 13:43
Dit is inderdaad zeer leerzaam voor beginnende bandjes om ervaring op te doen. Kan je in de toekomst veel tijd en geld besparen in studio's, en je soundcheck wordt zo efficienter. Voor de meer ervaren bands lijkt het me niks, wij hebben zo ook eens een dag in Hilversum in een opleidingsstudio gezeten, zette voor ons zelf weinig zoden aan de dijk:-)

Rutger
18 januari 2007, 14:05
ow oke, niks voor ons dan

Reel Big Fish
18 januari 2007, 14:09
Ik heb u een persoonlijk bericht gestuurd, Andra!

Andra
12 februari 2007, 17:01
De band die mee zou werken aan dit project is dit weekend uit elkaar gegaan. Ik ben dus weer op zoek naar muzikanten.

Mail je mp3's maar naar andra @ soundseminar . nl

Groetjes,
Andra

JimiDylan
12 februari 2007, 22:54
Ik wil graag, probleem is, we hebben nog geen demo, dat zouden we graag dus daar doen, kan daar over gepraat worden, of is het out of the question? :hippie:

Mitch
13 februari 2007, 11:33
Aan het einde van de opname-dagen krijg je alle opnamen op DVD-Rom of Hard Disk mee naar huis, waarna je het thuis of in iedere gewenste studio kunt afmixen.

Er staat nergens iets over een eis dat je al een demo moet hebben, wel dat dít is wat je krijgt. Daar hou je dus geen kant en klare demo aan over, maar een dagje mixen en je hebt een aardige demo.
Toevallig zelf net in Holland Spoor geweest, leuke studio.

Reel Big Fish
13 februari 2007, 12:11
Nog steeds kunnen wij van Enkindle wel... ik heb echter nooit meer iets gehoord nadat ik in een email had gezet dat op www.enkindle.tk twee mp3's van ons staan...

Alvast bedankt?!

Andra
13 februari 2007, 12:30
Nog steeds kunnen wij van Enkindle wel... ik heb echter nooit meer iets gehoord nadat ik in een email had gezet dat op www.enkindle.tk twee mp3's van ons staan...

Alvast bedankt?!

Mijn excuses, ik dacht dat ik je terug gemaild had. Ik heb de muziek beluisterd en, hoewel ik het best goed vond, is het toch echt te "stevig" voor in dat theater. Hierdoor zou uitleg geven een stuk lastiger gaan, en er valt dan ook minder uit te versterken. Voor jullie muziek moet een drummer gewoon gas kunnen geven, en dat kan daar echt niet.

Wat betreft wel of geen demo hebben: stuur dan in ieder geval een mailtje met je bezetting en invloeden, of welke covers je bijvoorbeeld speelt. Gewoon om een idee te krijgen wat voor bandje het is.
Verder is het handig om te weten hoeveel ervaring de muzikanten hebben. Door de plotselinge tijdsdruk ben ik niet in de positie om echt kieskeurig te zijn, maar voor die lessen is het belangrijk dat de muzikanten in ieder geval hun instrumenten goed beheersen. Of ze podium- of studio-ervaring hebben is minder van belang. Daar kun je zelf in dit geval dan weer van leren.

Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid heb verschaft.

Groetjes,
Andra