PDA

View Full Version : Nieuw Racktuner van Peterson!



vinni
18 januari 2007, 11:51
Jaja.....Dat wordt kopen voor de racketeers....

Ongetwijfeld de beste die er is met de reputatie van Peterson kennende.

http://www.petersontuners.com/products/stroborack/rack_big.jpg

Vinni

Lord Abortion
18 januari 2007, 12:00
Idee van de prijs?

Azrael
18 januari 2007, 12:05
Vraagje : Waarom vinden een hoop racks zo prettig? Die dingen nemen een onwijze ruimte in beslag.

Ikzelf koop ooit nog eens de StroboStomp als ik ooit geld ervoor heb.

Johannes
18 januari 2007, 12:12
Vraagje : Waarom vinden een hoop racks zo prettig? Die dingen nemen een onwijze ruimte in beslag.

Als ik je vraag goed begrijp, wil je weten waarom veel mensen kiezen voor een rack versterker/effecten enz? Volgens mij is veelzijdigheid en de mogelijkheid tot eindeloos combineren van apparatuur de hoofdreden voor deze keuze.

Jimi Hendrix
18 januari 2007, 12:14
zeer interessant!

Azrael
18 januari 2007, 12:15
Als ik je vraag goed begrijp, wil je weten waarom veel mensen kiezen voor een rack versterker/effecten enz? Volgens mij is veelzijdigheid en de mogelijkheid tot eindeloos combineren van apparatuur de hoofdreden voor deze keuze.

Mjah , eindeloos combineren kun je met effectpedalen ook. Alleen zijn een aantal studioproducten niet in pedaal vorm verkrijgbaar uiteraard dus uit dat oogpunt kan ik het me voorstellen. Maar zo'n peterson kun je toch beter op de vloer hebben liggen lijkt me.

morris
18 januari 2007, 12:20
Ziet er kicks uit!
Echter, ook ik vraag mij af wat het nut is van een strobo rack tuner.
Dat kan nooit goed te lezen zijn van 5-8 meter afstand...

Morris

MSNL
18 januari 2007, 12:23
Mjah , eindeloos combineren kun je met effectpedalen ook. Alleen zijn een aantal studioproducten niet in pedaal vorm verkrijgbaar uiteraard dus uit dat oogpunt kan ik het me voorstellen. Maar zo'n peterson kun je toch beter op de vloer hebben liggen lijkt me.

Ik heb een rack waarin voor- en eindversterker, effectunits, pedaaltjes, racktuner en draadloos systeem zitten. Er loopt 1 midikabel naar mijn pedalboard. Een stemapparaat op de vloer is handig, maar dan moet er minimaal een extra kabel van mijn rack naar de plaats waar ik sta. In mijn geval vind ik een racktuner erg handig. (grote display). Ik gebruik nu een korg, maar (afhankelijk van prijs) zal deze binnenkort worden vervangen door deze peterson.

grt

Msnl

AART
18 januari 2007, 12:52
Racks zijn handig als je teveel zooi hebt.

IK pleur het gewoon allemaal in een rack, heb ik lles altijd netjes aangesloten en het is zo makkelijk te vervoeren.

@ de peterson: zo nauwkeurig stemmen heeft voor mij geen zin, met de eerste aanslag ram ik het verschil tusssen dat ding en een korg er al uit....

Voor de Gassers onder ons vast een erg coole gadget.

pol
18 januari 2007, 13:01
vind ik ook, een tuner voor live moet vooral snel werken, die extreme precisie ben je toch niks mee op een gitaar + zoveel tijd om alles perfect gestemd te hebben heb je toch niet tussen de nummers als je aan het optreden bent.

dml
18 januari 2007, 14:34
vind ik ook, een tuner voor live moet vooral snel werken, die extreme precisie ben je toch niks mee op een gitaar + zoveel tijd om alles perfect gestemd te hebben heb je toch niet tussen de nummers als je aan het optreden bent.

En juist om die reden heb ik mijn StroboStomp verkocht en er een Korg DT-10 voor in de plaats gezet.

artnaz
18 januari 2007, 15:00
Vreemd. Heb zelf ook de Strobostomp, maar stemmen gaat behoorlijk snel bij mij...

En je hoeft hem toch ook niet 100% goed te stemmen, als het met de Strobostomp "bijna goed" is, is het bij een gewone tuner toch "perfect" ljikt me...

Azrael
18 januari 2007, 15:02
Vreemd. Heb zelf ook de Strobostomp, maar stemmen gaat behoorlijk snel bij mij...

En je hoeft hem toch ook niet 100% goed te stemmen, als het met de Strobostomp "bijna goed" is, is het bij een gewone tuner toch "perfect" ljikt me...

Precies. En ik zie steeds vaker gitaristen de strobostomp gebruiken. Grof met een strobo is nog altijd precieser dan precies met een stemkastje.

LordRiffenstein
18 januari 2007, 15:05
zoveel tijd om alles perfect gestemd te hebben heb je toch niet tussen de nummers als je aan het optreden bent.

Moet je zanger eens aan zijn bindteksten werken. :cooler:

AART
18 januari 2007, 15:15
Hmm, ik hou toch meer van mijn floyd systemen dan de bindteksten.

Tussen praatjes moeten er zijn om een nieuw plectrum/drumstokken te pakken en snel een slok drank weg te werken.
Aan het einde van de zin moet de drumemr alweer bezig zijn met aftikekn voor het volgende nummer.

Doorgaan met die hap, een optreden is er voor de muziek, niet voor een poezievoordracht.

;)

Thom TK
18 januari 2007, 20:21
Hmm, ik hou toch meer van mijn floyd systemen dan de bindteksten.

Tussen praatjes moeten er zijn om een nieuw plectrum/drumstokken te pakken en snel een slok drank weg te werken.
Aan het einde van de zin moet de drumemr alweer bezig zijn met aftikekn voor het volgende nummer.

Doorgaan met die hap, een optreden is er voor de muziek, niet voor een poezievoordracht.

;)

Mwoah kan wel leuk zijn hoor, ik kan me het Opeth concert in Tivoli nog herinneren :D
Maar ik gebruik liever een normale tuner dan een Strobostomp...gaat lekker snel, is goedkoper en het verschil lijkt me te vewaarlozen (nou moet ik eerlijk zeggen dat ik hem ook nooit heb getest, mar ik kan me het niet voorstellen).

En die racktuner van Strobostomp lijkt me ook een prijzig dingetje.
Wel een mooie trouwens...

AART
18 januari 2007, 21:48
Wel een mooie trouwens...


Dat is idd wel zo, design is stuk beter dan een friggin korg.

dml
19 januari 2007, 06:35
Precies. En ik zie steeds vaker gitaristen de strobostomp gebruiken. Grof met een strobo is nog altijd precieser dan precies met een stemkastje.

Lekker relatief, ik neem aan dat je je uitspraak baseert op een direct vergelijk tussen een DT10 en een StroboStomp? Waarvoor heb je dan een StroboStomp? Grof met een Strobo (wat je dan onder grof verstaat, is mij niet duidelijk) is echt niet preciezer dan met bijv. een DT10. Je hebt het hier over tienden van cents....... Enige voordeel van de StroboStomp zijn de temperaments. Als je grof stemt help je die temperaments ook om zeep, wat is het nut dan van een StroboStomp?

artnaz
19 januari 2007, 07:18
Lekker relatief, ik neem aan dat je je uitspraak baseert op een direct vergelijk tussen een DT10 en een StroboStomp? Waarvoor heb je dan een StroboStomp? Grof met een Strobo (wat je dan onder grof verstaat, is mij niet duidelijk) is echt niet preciezer dan met bijv. een DT10. Je hebt het hier over tienden van cents....... Enige voordeel van de StroboStomp zijn de temperaments. Als je grof stemt help je die temperaments ook om zeep, wat is het nut dan van een StroboStomp?

Klopt, maar het ging erom dat de Strobostomp niet handig zou zijn in live-situaties. Maar het voordeel is dat je met snel/grof stemmen ongeveer dezelfde precizie en binnen de zelfde tijd kan stemmen als met een Korg. Daarbij komt bij dat je natuurlijk ook gewoon "perfect" kan stemmen, wat iets langer duurt... Ikzelf vind persoonlijk zo'n "strobo" ook handiger en sneller dan een gewone "naald".

pol
19 januari 2007, 11:14
Ik werd duizelig van op die bewegende streepjes te kijken, en met een paar pinten op was het al helemaal rampzalig :p

artnaz
19 januari 2007, 12:54
en met een paar pinten op was het al helemaal rampzalig :p

Ja, dat kan idd een probleem zijn :seriousf:

Maar weer ontopic: die racktuner ziet er prachtig uit, en werken zal die ook wel:D.

SBloke
19 januari 2007, 14:40
Ze hebben ook al een nieuwe strobostomp... de strobostomp2 (originele naam...) In een iets minder flashy kleurtje. En je kunt natuurlijk ook zo' n oudere peterson strobe in je rack monteren.

dml
21 januari 2007, 12:22
Mooi!! Bij de Strobostomp2 is Peterson gelukkig afgestapt van die goedkope plastic, niet vast geschroefde, jack-aansluitingen.

vinni
21 januari 2007, 12:39
Ik gebruik de originele strobostomp al 2,5 jaar zonder een enkel probleem.
Als die nieuwe er is gaat die zondermeer op de plank.

Vinni

dml
21 januari 2007, 16:51
Als die nieuwe er is gaat die zondermeer op de plank.

Vinni

Jij wil gewoon alles hebben wat nieuw is?

vinni
21 januari 2007, 17:19
Oh nee hoor....
Heel veel wat nieuw uitkomt vind ik niet eens interessant.
Maar vind de verbeteringen aan de nieuwe strobo wel intressant genoeg.

Vinni