PDA

View Full Version : Nieuwe vox serie



waix
18 januari 2007, 00:55
http://members.aol.com/tubel34/heads.jpg

http://members.aol.com/tubel34/combo.jpg

http://members.aol.com/tubel34/side.jpg

ac100 en ac50 heads en ac15 handwired :o

hoofd
18 januari 2007, 01:00
AC15 handwired?? Heb je meer info over die AC15 handwired???

Ik heb vandaag eindelijk 's de AC15CC uitgeprobeerd, en opeens staat mijn Brunetti Maranello definitief in de verkoop. I iz in love.. :cooler:

Maar die AC15 handwired zal wel niet in mijn budget vallen, vrees ik..

Tristan
18 januari 2007, 01:08
Wow, heavy!
Ik ben benieuwd zeg, als ze nu ook weer een AC30 en/of AC50 handwired top gaan uitbrengen dan word ik helemaal gek...

Fender75
18 januari 2007, 08:57
Ziet er erg goed uit...:)

vulvasonic
18 januari 2007, 09:41
Ze hebben de smaak te pakken bij Vox. Eigenlijk hebben ze de laatste jaren alleen maar topkwaliteit geleverd (ik denk aan de nieuwe AC30 serie, de Cooltron effecten, de modellinggevallen die heel goed kunnen concureren, de Tonelabs....). Ik hoop dat ze die lijn voort kunnen zetten met deze serie.

Aan de andere kant; mocht die nieuwe top een GEWELDIGE versterker blijken voor relatief weinig geld, dan gaat het geheid weer jeuken in mijn portemonnee. En DAT KAN IK NIET GEBRUIKEN!!!!!!! :eek:

Wabbie
18 januari 2007, 10:25
oei, die nieuwe vox heads zien er inderdaad wel erg sexy uit! En aangezien ik altijd nog een vox erbij wil hebben begint het nu ook weer te jeuken. Misschien toch maar eens tijd om te gaan afstuderen ;-)

Mitch
18 januari 2007, 11:05
Nou, ik sta hier een stuk minder hard voor te trappelen dan de AC30CC.... ziet er uit als twee kanaals met master op ieder kanaal + een overall master en zonder nu het hele topic singlechannel/channelswitcher over te willen doen: daar ben ik nooit een fan van.
In tegenstelling tot de AC30CC ziet de AC50 eruit als een nieuwe amp, niet als een verjongde versie van de oude meester. We'll see...

vulvasonic
18 januari 2007, 11:20
In tegenstelling tot de AC30CC ziet de AC50 eruit als een nieuwe amp, niet als een verjongde versie van de oude meester. We'll see...

Ze MOETEN wel hč?
Ze kunnen onmogelijk leven van de AC30 alleen. Nu is die versterker weer heel populair (en terecht), maar om te kunnen blijven meedoen in het wereldje van de grote jongens zullen ze toch een breder aanbod moeten zien te bewerkstelligen.

En ze zullen echt wel geprobeerd hebben de versterker een echt VOX karakter mee te geven. We zullen het wel zien en beleven allemaal.
Er staat nog niets op hun site over deze lijn, dus voorlopig blijft het bij koffiedik kijken.

jozum
18 januari 2007, 11:37
Misschien toch maar eens tijd om te gaan afstuderen ;-)

hahaha, +1!

LCH
18 januari 2007, 11:42
Prachtig, dat de klassieke look gebleven is. Het komt inderdaad op mij over als een nieuwe amp, het zou ook een slechte zet zijn om te proberen de AC30 te overtreffen.

Wel wennen trouwens, een Vox combo met knoppen op de voorkant!

basswasp
18 januari 2007, 12:11
Hopelijk zitten de labeltjes nu niet ondersteboven :)

Mitch
18 januari 2007, 13:28
Ja, ik bedoelde ook meer dat deze AC50 niet gebaseerd is op de oude AC50 en hetzelfde voor de AC100 (da's nu geen bass amp ;) ).

Maar uiteraard moeten ze mee, marketing technisch is dit een goede zet denk ik. Sound merken we wel...

jonesd
18 januari 2007, 13:40
Ik ben wel heel benieuwd...

Is er al iets geweten over wanneer ze in de winkel zouden komen en aan welke prijzen we dan moeten denken?

Tristan
18 januari 2007, 13:41
@Mitch:
Ja, die AC50 en AC100 serie heeft nu ook niet echt bepaald mijn interesse, maar die handwired AC15 klinkt wel interessant en als ze dan ook handwired uitvoeringen van andere amps zoals de AC30 en/of AC50 top of 1x12 combo gaan uitbrengen en ze goed klinken dan spring ik een gat in de lucht...

Les Paul
18 januari 2007, 13:58
AC15 handwired?? Heb je meer info over die AC15 handwired???

Ik heb vandaag eindelijk 's de AC15CC uitgeprobeerd, en opeens staat mijn Brunetti Maranello definitief in de verkoop. I iz in love.. :cooler:

Maar die AC15 handwired zal wel niet in mijn budget vallen, vrees ik..

De AC15CC is mijn meest gebruikte amp. Eigenlijk doe ik er alles mee. Maar ik heb hem wel wat gepimpt: Blue Alnico en Telefunken buizen. Superversterker!

Dus ik ben ook erg benieuwd naar de handwired versie

Kim Wilson
18 januari 2007, 13:59
De AC15CC is mijn meest gebruikte amp. Eigenlijk doe ik er alles mee. Maar ik heb hem wel wat gepimpt: Blue Alnico en Telefunken buizen. Superversterker!

Dus ik ben ook erg benieuwd naar de handwired versie
Is er ook een Ac15 als head? En hoe zou die het doen op een 2xG12H closed back?

Tristan
18 januari 2007, 14:15
Nee, helaas niet volgens mij... :D

basswasp
18 januari 2007, 14:38
Ja, ik bedoelde ook meer dat deze AC50 niet gebaseerd is op de oude AC50 en hetzelfde voor de AC100 (da's nu geen bass amp ;) ).

Maar uiteraard moeten ze mee, marketing technisch is dit een goede zet denk ik. Sound merken we wel...
Nu je het zegt... waar blijven de bass amps? :D

waix
18 januari 2007, 16:05
AC15 handwired?? Heb je meer info over die AC15 handwired???

Ik heb vandaag eindelijk 's de AC15CC uitgeprobeerd, en opeens staat mijn Brunetti Maranello definitief in de verkoop. I iz in love.. :cooler:

Maar die AC15 handwired zal wel niet in mijn budget vallen, vrees ik..

ef86 pre-amp

en hij is er ook in hout kleur.

http://members.aol.com/tubel34/wood.jpg

http://members.aol.com/tubel34/panel.jpg

Mitch
18 januari 2007, 17:14
kijk, dát is wel een interessante lay-out ! Lekker hoor....

Chris Winsemius
18 januari 2007, 17:20
Wel wennen trouwens, een Vox combo met knoppen op de voorkant!

't Was niet echt handig met de knoppen aan de onderkant... :D LOL

De AC15 HW lijkt niet gebasseerd te zijn op 'n oude qua knoppen/layout maar ik ben zeer benieuwd. Heb ooit zo'n oudje gehoord met 'n engelse blusgitarist + strat.. te gekke, vette blues-sound.

Ik krijg ernstige AC30-bouw-neigingen :)

Bunsen Burner
18 januari 2007, 17:34
dat zijn toch die status quo vesterkers ik dactgt dat die niet meer gemaak werde en alleen voor telencasters geschikt zijn volgen francis rossy

hoofd
18 januari 2007, 17:51
kijk, dát is wel een interessante lay-out ! Lekker hoor....

Vind je? Ik zie teveel inputs en teveel rare knoppen.. Ik snap er geen hol van! En bovendien mis ik een paar knoppen..

Tristan
18 januari 2007, 17:59
@hoofd:
Die inputs zijn juist handig, daarmee kan je de twee kanalen combineren of met een AB box tussen de twee kanalen schakelen en bovendien kan je er bijvoorbeeld een reverb of een delay tussen zetten, dan werkt het als een soort fx loop...
Wat betreft de layout en de knoppen ben ik het wel met je eens, een beetje vreemd al die preset schakelaars (bass shift en brilliance) op het eerste kanaal...

beus
18 januari 2007, 18:03
die AC15 is volgens mij wel degelijk gebaseerd op een oude want het kanaal 1 is hezelfde als het orinele niet tremolo-kanaal (met toevoeging van de 2 switches en een extra stand op de bright switch) het andere kanaal is/lijkt het AC30 topboost kanaal. plus de bijbehordende cut regelaar.
leuk versterkertje!

Aart

PimRocks
18 januari 2007, 18:16
dat zijn toch die status quo vesterkers ik dactgt dat die niet meer gemaak werde en alleen voor telencasters geschikt zijn volgen francis rossy

wat een gelul kerel....

waix
18 januari 2007, 18:58
AC15, Heritage, one speaker, TV front (Limited)

Channel one is an EF86 channel with switchable bass shift, three way brilliance switch, as well as triode and pentode switching for the EF86 which were the two ways they were originally wired in the old amps depending on the year. The tone and gain of channel one changes in the two modes. The pentode mode boosts gain and midrange. The triode mode is flatter and sounds a lot like a Normal Channel on an AC30. The three way Brilliance switch offers Off, Bass Cut (as in the original AC15 from the 1950/60s, and a mode that mimics the Normal channel of a Treble version of the original AC30. Channel two has a Top Boost circuit for more tonal flexibility. Pentode/triode switching for the two EL84 output stage so you can select either 15 or 7.5 watts. Black and gold top panel with white knobs. Alnico Blue speaker. Hand wired. Approximate street price of $1299.

cool, helaas ben ik blut :(

Tristan
18 januari 2007, 19:35
Zo zeg, dat klinkt inderdaad wel heel erg interessant... :o
Street price 1300 dollar, omgerekend is dat nog geen 1100 euro, dat is een koopje!

marc_o
18 januari 2007, 21:16
Te gek, dan verkoop ik direct mijn AC-15CC!


Hoofd, koop dat ding! Hij staat in de weg over een tijdje!

Mitch
18 januari 2007, 21:47
Zo zeg, dat klinkt inderdaad wel heel erg interessant... :o
Street price 1300 dollar, omgerekend is dat nog geen 1100 euro, dat is een koopje!

Nou, ik zou voor de retail price de dollars niet via de valutakoerst omrekenen naar euro's... De AC15CC1 is nu 629 geloof ik, de CC1x met Cel. Blue iets van 999, de Handwired zal daar echt niet 100E boven zitten, dat zal zeker meer zijn.

Tristan
18 januari 2007, 22:01
Volgens mij hebben ze het dan ook over een "1300 dollar Street Price"...
Ik geloof niet dat de AC15CCX tegenwoordig voor 1000 euro van de hand gaat, dat zal eerder 850 euro zijn, maar misschien is 1100 euro voor die handwired wel optimistisch geschat...
Ik ben in ieder geval wel heel erg benieuwd... :D

Mitch
18 januari 2007, 22:05
I stand corrected, 849 ja. Ik had de prijzen niet goed in mijn hoofd.

hoofd
18 januari 2007, 22:06
Hoofd, koop dat ding!

Wauw, de amp van een Tulmeester kopen.. :o

Tristan
18 januari 2007, 22:33
Hmm, ik heb die features van de amp nog maar eens bekeken en dat klinkt echt ontzettend interessant...

Channel 1
Pentode/Triode switch:
Pentode: Normal Channel AC15 (meer midden, meer gain)
Triode: Normal Channel AC30 (neutraler, meer headroom)

Brilliance switch:
Off = Normal Channel AC15
1 = Normal Channel AC15 (Bass Cut)
2 = Normal Channel AC30 (Treble)

Bass shift switch

Channel 2
Top Boost Channel AC30

Dat moet wel een hele hoop tonale opties geven... :o

Mitch
18 januari 2007, 22:34
Ja precies, weinig knoppen, paar goeie switches, high en low inputs: erg goeie layout !

marc_o
18 januari 2007, 22:51
Wauw, de amp van een Tulmeester kopen.. :o


Jij bofkont!!

Swampash
18 januari 2007, 23:37
Hand-wired Heritage Collection
AC15H1TVL, AC15H1TV

Your search for the Holy Grail of VOX tone ends here. To commemorate the 50th Anniversary of VOX guitar amplifiers, we are pleased to introduce the first of a new Heritage Collection of hand-wired amplifiers– the AC15H1TV. Rather than just a typical reissue where a vintage amp is dusted off and copied, this amplifier, like the others in the Heritage Collection, transports you through the golden age of VOX tone, combining the prized EF86 preamp channel of 1958 with the 1963 Top Boost channel all in one amplifier. Add in some modern tone shaping control enhancements and the result is perhaps the finest VOX amplifier in the company’s 50 year history.

The EF86: The magical VOX tone

What is it that makes EF86 based VOX amplifiers some of the most collectible in the world? Maybe it’s the way the amp naturally overdrives, almost breathing with a life unto its own. Dynamic changes in pick attack almost seem to be anticipated before you make them. Or maybe it’s the raw power of the creamy distortion as you crank the amp all the way up and slam down on a power chord. Whatever it is, there is an undeniable magic about this period of VOX amplification. An age when the most simple of circuits produced some of the most complex of tones. Now in short supply, the EF86 Pentode tube is at the heart of this elusive tone. Fifty years later, the magic returns.

The AC15H1TV: A detailed look

The 15-watt AC15 Handwired features two channels of VOX tone through a single 12" Celestion Alnico “Blue” speaker. The tube complement is made up of 1 x EF86, 3 x ECC83/12AX7, 2 x EL84, and 1 x EZ81 (rectifier).

Channel 1 is the EF86 Preamp channel, and features two inputs wired in the traditional way that gives them a 6dB gain difference between them. A two-position BASS SHIFT switch is included, with position 1 voiced to the original vintage-correct bass response and position 2 voiced to tighten the bass response and reduce any muddiness during high volume use. The three-position BRILLIANCE SWITCH provides flat response when in the OFF position. Position 1 is a new position voiced like the early AC30 “Treble” amps, while position 2 is the original brilliance circuit, which acts as a dramatic bass cut. The EF86 Mode switch re-configures the EF86 valve from Pentode mode to Triode mode. Triode mode will give a lower gain tone with higher headroom. Pentode mode is the famed original mode and has a very sweet high gain tone with not very much headroom.

Channel 2 is the Top Boost Preamp channel. Like Channel 1, this channel includes two inputs wired with a 6 dB gain difference between them. The Treble and Bass controls are from the 1963 Top Boost circuit and are extremely interactive. Very minor adjustments of these controls can yield dramatic changes in tone color.

And true to VOX form is the Top Cut control, which cuts high from either channel end as it is turned up.

Flexible power
The O/P Switch adds even more flexibility to the AC15. This switch changes the power output valves from Pentode Mode, which is the normal operating mode of the power amplifier, to Triode Mode which halves the power output to 7.5 watts and will alter the tone to be somewhat smoother.

The finishing touches
Great care and research went into the cosmetics for this special amplifier to meld vintage correct attributes with some modern revisions. These touches include a vintage “TV Front” cabinet, pre-1960 logo placement, and a vintage inspired cream vinyl covering. An extremely limited edition run of 200 amplifiers will be produced with oiled mahogany cabinets and will ship with a complimentary copy of VOX: The JMI Years, the definitive VOX history by Jim Elyea, one of the foremost VOX experts in the world and owner of the VOX Museum in Burbank, California.

ponq
19 januari 2007, 09:22
1 woord:

briljant!


Iemand die n Ac30cc1 van me wil kopen? ;)

matty
19 januari 2007, 10:38
voor hoeveel :p

DREAMMACHINE
19 januari 2007, 11:16
....mocht iemand een ac15 over hebben, dan hoor ik het graag!

( nieuwe amps zien er idd interessant uit!)

Einzeln
19 januari 2007, 11:26
Dit is een reactie op de valvetech hayseed 15, en de badcat en matchless "ac30's".
Ik vrees tegen de 2000 euro, gezien de prijs van de HW30.


Zo zeg, dat klinkt inderdaad wel heel erg interessant... :o
Street price 1300 dollar, omgerekend is dat nog geen 1100 euro, dat is een koopje!

Rutger
19 januari 2007, 11:34
heel interessant :)

komen deze ook uit China?

ponq
19 januari 2007, 12:12
enig idee wanneer ze op de markt komen?

LCH
19 januari 2007, 12:16
Nu maar hopen dat men massaal de AC30's en AC15's op marktplaats.nl gooit, kunnen we straks voor een prikje zo'n bak kopen :sssh: (die misschien niet zo mooi zijn als deze nieuwe serie, maar ze zijn nog steeds érg goed :))

Bij Vox zullen ze ook niet achterlijk zijn en daarom vrees ik dat zo'n handwired AC15 al snel 2000 euro kost en derhalve geen concurrentie is voor de AC15/AC30. Referentiekader is hier de Marshall 1974x, die nieuw van de hand gaat voor 1999 euro's.

Tristan
20 januari 2007, 18:26
Even nog een post ertegenaan gooien...
Op The Gear Page stond wat ik al vermoedde, gezien de prijs...
Ze worden naar alle waarschijnlijkheid in China gehandwired, evenals bijvoorbeeld de Brian May handwired AC30...
Die amp kost nu zo'n 2000 euro, dus dan lijkt 1200 euro voor die handwired AC15 me geen slechte schatting...
Ik begin het in ieder geval steeds interessanter te vinden...
Zeker gezien het feit dat die Custom Classic serie amps naar mijn idee ook al ontzettend goed klinken...

Toaster
20 januari 2007, 18:52
Als het klinkt als een oude vox met alle mojo en bellen dan geil ik ook wel op zo'n bakkie.

En mijn rug ook trouwens.

Ooit een paar uur op en Vox AC 50 gespeeld.

Echt ongeloveloze mojo uit die versterker. Hij stonk werd warm en ik dacht dat de stoppen zouden doorslaan maar het was echt fenomenaal.

LCH
20 januari 2007, 18:53
Even nog een post ertegenaan gooien...
Op The Gear Page stond wat ik al vermoedde, gezien de prijs...
Ze worden naar alle waarschijnlijkheid in China gehandwired, evenals bijvoorbeeld de Brian May handwired AC30...
Die amp kost nu zo'n 2000 euro, dus dan lijkt 1200 euro voor die handwired AC15 me geen slechte schatting...
Ik begin het in ieder geval steeds interessanter te vinden...
Zeker gezien het feit dat die Custom Classic serie amps naar mijn idee ook al ontzettend goed klinken...
Even offtopic:

Je ziet tegenwoordig een boel van dat handwired-spul, maar waar zit 'm qua geluid nu eigenlijk de winst? Kortom, waarin verschilt jouw 2061x qua geluid van een vergelijkbare niet-handwired Marshall (en dus ook waar zou een normale AC15 in kunnen verschillen van een handwired) ?

En nee, ik zit financieel niet in de positie om het woord 'handwired' ook maar uit te mogen spreken. :D

Chris Winsemius
20 januari 2007, 19:04
Even offtopic:

Je ziet tegenwoordig een boel van dat handwired-spul, maar waar zit 'm qua geluid nu eigenlijk de winst? Kortom, waarin verschilt jouw 2061x qua geluid van een vergelijkbare niet-handwired Marshall (en dus ook waar zou een normale AC15 in kunnen verschillen van een handwired) ?

En nee, ik zit financieel niet in de positie om het woord 'handwired' ook maar uit te mogen spreken. :D

Er zijn geen vergelijkbare printplaat 2061Xs voor zover ik weet.

Als je met precies dezelfde onderdelen 'n "printplaat-amp" gaat vergelijken met 'n "HW-amp" zijn de verschillen subtiel.

Met 'n goed ontworpen circuit en goede trafo's/onderdelen maakt het (imho) geen bal uit of iets printplaat of ponit to point is.

Heel veel internetlezers en "techs" die moeite hebben met het solderen aan printplaten kraken printplaten af omdat het wat lastiger werken is.

'n Goed printplaat-ontwerp kost heel veel tijd (en dus kosten) in het begin maar zorgt bij grotere aantallen voor 'n beduidend lagere prijs.

Helaas is het zo dat bij veel "betaalbare" amps ontzettend wordt bezuinigd op de kwalitit v/d ondrdelen en vooral de trafo's.

LCH
20 januari 2007, 19:18
Ah, kijk. Bedankt voor je antwoord.

Een AC15 met goede onderdelen zou in principe dus evengoed moeten klinken als een handwired.

Tristan
20 januari 2007, 22:17
Volgens mij is er ook weinig verschil, het gaat om het ontwerp van de amp...

Chris Winsemius
20 januari 2007, 22:29
Ontwerp en onderdelen; trafo's zijn de duurste onderdelen dus daar wordt vaak (ook) op bezuinigd.

marc_o
22 januari 2007, 09:55
Van techniek weet ik echt helemaal niets, maar wie kan me in simpele bewoording uitleggen hoe het geluid verandert na het vervangen van een "standaard" trafo in mijn AC 15 naar eentje van topkwaliteit?

Mitch
22 januari 2007, 10:17
Ander klankspectrum (zowel hoog als laag kan lekkerder en meer aanwezig zijn), oversturing kan lekkerder klinken of overgang clean/crunch kan wat soepeler worden. Maar da's in zijn algemeenheid uiteraard.
Het is natuurlijk een duurdere ingreep dan bijvoorbeeld een paar condensatortjes e.d. vervangen om de sound te beďnvloeden, maar ik ben wel gaan begrijpen waarom Chris het op het gebied van onderdelen één van de belangrijkste vind.
't Geeft een ander effect, maar zie het in de orde van grootte als een goedkope speaker tegenover een dure speaker of cab, da's ook een wereld van verschil.

ponq
6 maart 2007, 11:38
Is er al wat meer bekend over deze 'pareltjes'? Ik vind ze bijzonder gaaf, maar kan er niet zoveel over vinden. Samples, prijzen, data zou ik erg op prijs stellen. Wat ik begrijp is dat de limited edition deze zomer voor zo'n $1800 te koop is. De niet-limited edition zo dan een paar maand later komen.

Tristan
14 mei 2007, 01:38
Ik heb vandaag op meerdere sites van muziekwinkels de AC15 handwired zien staan, bij Music Store Koln voor ongeveer 1300 euro en bij Dirk Witte zelfs voor ongeveer 1250 euro, ik ben heel benieuwd... :D :rockon:

Jay75
14 mei 2007, 09:23
oEJ,

Dat ziet er wel vet uit!
Maarja, ik ga donderdag kijken voor een AC30 1x12.

Ik wacht dan wel op de 2dehandsjes van deze haha


Wie wil zijn AC30 en dan wel de 1 keer 12 misschien ook kwijt, voor donderdag voor een nette prijs en in de buurt van Eindhoven?? :)

Dan PM maar even!:) Ook voor flightcases of hoezen!

Damn wat een plaatjes he, zelfs als ik niet zou kunnen spelen, het ziet er alleen al goed genoeg uit om in de huiskamer te zetten!!

Eko
14 mei 2007, 09:26
Een echte goede handgemaakte amp is een wereld van verschil t.o.v. een produktie amp. Alleen de voedingen kosten waarschijnlijk al meer dan een complete Bluesjuior bv. Een moderne printplaatversie is nogal gevoelig voor trillingen en andere kwalijke zaken. Arie-Jan Folkert van Marble amps heeft het me wel eens uitgelegd. Een goede amp creeert tonen van zeer laag tot zeer hoog. Het laag is voor de lopende band amps een probleem. De trillingen zijn slecht voor de printplaat en kast. Kort door de bocht gezegd houdt het in dat de meeste producenten besparen door de amp te knijpen in geluid. Ook willen de meeste klanten ( vooral de jongeren) een snelle oversturing horen en daaraan wordt tegemoet gekomen. De oplossing van de grote merken is dan ook : knijp de lage tonen er uit, boost het midden gebied en gebruik printplaten en mdf/waaibomentriplex als kast. Ook de voedingen worden zo goedkoop mogelijk gemaakt, ze zijn dan minder stabiel maar ach je hoort het toch niet met alle voorgaande zaken.
Het verschil hoor je pas als je twee amps naast elkaar zet, bv en Hotrod deluxe en een Marble Clubreverb. De eerste klinkt dan echt als bagger. Het grote verschil zit hem echter...........in de prijs. Dat is de reden dat ze zoveel verkocht worden. Een Fender amp kost slecht een gedeelte van de Marble. Een aantal van de grote merken biedt ook wel Custom Shop amps aan zoals de handwired 1974 of een Twin Amp maar die zijn dan ook gelijk uitgerust met een betere ( zwaardere ) kast en met de betere speakers. Het vergelijken met hun eigen knock-offs is dan ook heel moeilijk. De prijs is echter zeker niet te vergelijken.
Het probleem is ( luxe probleem) dat als je eenmaal een goede amp hebt gekocht , je nooit meer terug gaat naar een goedkope versie. Never!

ponq
14 mei 2007, 09:35
En weet je al iets over de kwaliteit van de componenten van de handwired AC15? De prijs doet goed vermoeden, maar is natuurlijk geen garantie.

Chris Winsemius
14 mei 2007, 19:25
Van techniek weet ik echt helemaal niets, maar wie kan me in simpele bewoording uitleggen hoe het geluid verandert na het vervangen van een "standaard" trafo in mijn AC 15 naar eentje van topkwaliteit?

Mitch heeft het al behoorlijk goed uitgelegd denk ik.
In het algemeen:
prettiger hoog, meer detail, meer warmte, strakker laag en 'n betere klank op elk volume (ook lagere volumes).
Waarschijnlijk zie ik de AC15CC van hoofd hier binnenkort zodat ik 'm zelf ff kan proberen.

Het vervangen v/e uitgangstrafo heeft dezelfde impact als het vervangen v/e element in je gitaar. Als voorbeeld: de meeste reďssue Marshalls hebben niet de dikke/vette/duidelijke maar warme tone als de originelen uit de jaren 60. Met 'n uitgangstrafo-upgrade en misschien wat kleine "tweakjes" kom je met 'n reďssue dichter en goedkoper in de buurt v/e toffe oude plexi dan met 'n moderne/duurdere stock handwired Marshall.

Eko
14 mei 2007, 22:04
Chris vergeet niet dat een speaker die heel wat jaren gebruikt is mooier van klank wordt om meer dan 1 reden. Dit heeft Arie-Jan mij verteld. De magneet wordt wat zwakker en heeft meer kracht van de amp nodig om volume te leveren. Dit houdt in dat de amp verder opengezet moet worden en ook een mooier signaal uitstuurt. Tevens wordt het speakerdoek flexibeler en minder breekbaar van klank. Bij mijn Emininence duurde het bijna een jaar voluit spelen en giggen om de tone mooi rond te krijgen, maar het was het waard. Een goede handwired zou je dus ook pas over een jaar moeten beoordelen. Maakt het wel wat lastig......

Tristan
15 mei 2007, 00:20
Nou, die 1959 Handwired is gewoon een krasbak hoor, dat heb ik zelf gehoord, daarbij vergeleken is de 2061x Handwired mijns inziens duidelijk opener en vetter van sound...

peter_heijnen
15 mei 2007, 09:20
http://members.aol.com/tubel34/side.jpg

http://members.aol.com/tubel34/wood.jpg


Welke is nou de mooiste?

Kim Wilson
15 mei 2007, 09:26
Ik kan niet kiezen, doet u ze mij allebei maar. :D

Chris Winsemius
15 mei 2007, 09:48
Welke is nou de mooiste?

De middelste!

























:D

Tristan
15 mei 2007, 10:19
De gewone natuurlijk, want die andere kost ruim 2000 euro...
Ze gaan trouwens ook een topje + 1x12 cab van deze serie uitbrengen...

vulvasonic
15 mei 2007, 10:36
De middelste!
:D

Die ziet er het leukst uit. Maar de vierde van rechts is de beste van het stel!

jonesd
15 mei 2007, 11:23
Ze gaan trouwens ook een topje + 1x12 cab van deze serie uitbrengen...

http://www.voxamps.co.uk/heritagecollection/images/ac15_head_cab_front.jpg

Heel mooi setje trouwens...

Mitch
15 mei 2007, 11:47
Shit, natte broek :sneaky:

zenabi
15 mei 2007, 14:15
http://www.tonika.nl/shop/Search2.asp?qry=ac50

FruscianteFan
15 mei 2007, 14:43
http://www.voxamps.co.uk/heritagecollection/images/ac15_head_cab_front.jpg

Heel mooi setje trouwens...iew.. Doe mij dan maar een gewone AC15/AC30 :)

Jay75
16 mei 2007, 21:16
Morgen een AC30 kopen waarschijnlijk!!

Kanniet wachten!!

Speeddemon
16 mei 2007, 22:30
Die 2 kanaals top (AC30 kanaal + soort van JCM800 kanaal) heb ik al eens getest. AC30 kanaal was heerlijk, sprankelend clean tot mooie crunch, maar 't JCM800 kanaal was te los en modderig. Had ook meer gain dan een 800. Wel goed om A.O.R. / Arena rock op te spelen, maar voor heavy metal doeleinden was 't te modderig.