PDA

View Full Version : Gothic Rock



Fvddungen
26 december 2002, 16:51
Misschien is het al 's eerder gevraagd, anders vraag ik het nog een keer.

Wat vinden jullie nou van de muziekstijl Gothic Rock?

Ik zelf vond het in het begin wel geinig, maar ik heb nu echt het gevoel van het is allemaal hetzelfde.

Bij het concert van Rammstein stond Within Temptation in het voorprogramma en dat was 3 kwartier lang echt alleen maar hetzelfde geluid. Na een minuut of 20 had ik het helemaal gehad en er leek maar geen einde aan te komen.

Ik heb ook paar weken terug een cd gekocht 'Best of Gothic Rock 2' met maar liefst 15 nummers er op, maar toen ik hem beluisterde vond ik net alsof ik steeds dezelfde band hoorde. Ze spelen echt allemaal hetzelfde. Zo vreselijk saai.

Als ik het zo bedenk verwacht ik dat deze stijl van muziek toch geen lang leven is beschoren.

Maar goed, dit is mijn mening. Wat vinden jullie?


PS. Iemand interesse in de cd 'Best of Gothic Rock 2'? Voor 10 euro stuur ik hem naar je op.

Negative K3 fan
26 december 2002, 17:06
Niks aan.

hoofd
26 december 2002, 17:09
Ik zie within temptation ook niet als gothic rock, ik vind het meer sprookjesmetal ofzo, net als Nightwish en soortgelijke bands. Echte gothic Rock is naar mijn mening Sisters of Mercy, Joy Division, Inkubus Sukkubus (das mijn mening he, dus niet zeuren :razz:), Bauhaus etcetera. Within Temptation enzo is ook maar van korte duur, binnen een niet al te lange tijd horen we er niks meer van en word hun plaats overgenomen door waarschijnlijk een cradle of filth achtige band, want evil en eng en zwart (m.a.w. "gothic", zover het er nog mee heeft te maken) zijn mode tegenwoordig.

vulvasonic
26 december 2002, 22:36
Allemaal oog(oor)kleppenmuziek.

Vernauwing van al het moois dat muziek te bieden heeft.

Dude
27 december 2002, 16:32
cradle of filth wel eens live gehoord (via internet uiteraard) maar dat is echt te zielig voor woorden, die drummer kan de snelheid totaal niet bijbenen, vaak komt die ergens weer in de maat nadat die een maatje of 8 er totaal naast heeft zitten drummen, gitaren die verschillende en ongelijke riffs spelen, die nichterige zanger die zovaak in zijn noten geschopt moet zijn voor die zo kon zingen.... damn

toch vond ik het leuk toen ik 17 was.... go figure.

michielv
27 december 2002, 21:07
Tsja, ik moet me er helaas bij aansluiten: kfin dur weinig aan.

Het is allemaal wel knap hoor maar persoonlijk hou ik meer van swingend en dat kun je gothic niet echt noemen.

hebbik zowiezo met een hoop metal-achtige dingen: de meeste gitaristen doen een soort fitness op gitaar terwijl ze een hoop feeling missen.

Laatste maar niet het minste: het lijkt wel of die vleermuizen geen humor hebben ofzo en da's toch wel het belangrijkste: lol in je leven.

Maar goed, dit is dus mijn (on)bescheiden mening..

schaap
27 december 2002, 22:33
Op 2002-12-27 16:32, schreef iamyou:
cradle of filth wel eens live gehoord (via internet uiteraard) maar dat is echt te zielig voor woorden, die drummer kan de snelheid totaal niet bijbenen, vaak komt die ergens weer in de maat nadat die een maatje of 8 er totaal naast heeft zitten drummen, gitaren die verschillende en ongelijke riffs spelen, die nichterige zanger die zovaak in zijn noten geschopt moet zijn voor die zo kon zingen.... damn

toch vond ik het leuk toen ik 17 was.... go figure.


cradle valt beswel mee, kheb ze live gezien en toen maakte ze maar weinig fouten.
en dat van dat zingen, hij heeft een speciale techniek voor dat hoge gegil, hij knijpt dan zn sembanden dicht ofzo door zn nek te draaien enzo kweenie precies

geertenno
27 december 2002, 22:39
Toen Within Temptation opkwam met Ice Queen vond ik het nog best leuke muziek.
Weer 's wat anders dan Van Dik Hout en De Kast :razz:.
Maar nu lijkt bijna alles op hetzelfde.

iron_maiden
28 december 2002, 13:10
Ik vind het op cd wel leuk (als het allemaal een beetje klopt dus). Voor de rest heb ik live After Forever en Tristania gezien. Ik vond ze allebei best goed, vooral Tristania.

jorrit
5 januari 2003, 20:56
ow....after forver rulez!!! within temptation bestaat al langer als jullie waarschijnlijk denken..ze hebben voor mother earth namelijk al twee ceedee's uitgebracht. op 1 nummer na is mother earth trouwens echt een kut ceedee...ow ik haat de term sprookjesmetal slaat totaal nergens op...en owjah gothic rock zuigt...gothic metal daar integen...

Sj03rd
7 januari 2003, 18:05
Zuigt NOG harder

Dude
8 januari 2003, 01:36
Op 2002-12-27 22:33, schreef schaap:

hij heeft een speciale techniek voor dat hoge gegil, hij knijpt dan zn sembanden dicht ofzo door zn nek te draaien enzo kweenie precies


stembanden ?? ik dacht eerder aan wat anders

Ic3gl0vE
8 januari 2003, 17:42
Ik vind dat nightwish toch wel erg mooie muziek maakt, maar daar zit dan ook nog afwisseling in. Within Temptation bijvoorbeeld vind ik niet interessant

maarten
9 januari 2003, 10:24
"sprookjes metal" is echt de grootste kut en bullshit term ooit die voor die muziek bedacht is.

Dirk_Hendrik
9 januari 2003, 15:26
fabeltjes metal dan??

of
Gothic van de gebroeders Grimm??


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dirk_Hendrik op 2003-01-09 15:26 ]</font>

Guinness
9 januari 2003, 17:29
Ik vraag mij af waarom Within Temptation 2 gitaristen heeft, je hoort ze nauwelijks. Zal wel marketingtechnisch verantwoord zijn, anders kopen die huisvrouwen het niet. Geef mij maar een brullende Marshall.

Kitaarhiero
11 januari 2003, 11:56
Ja, 2 gitaristen, en dan zulke saaie gitaarpartijen...
maar het is geen marketing trucje. het is gewoon hoe ze zelf willen dat de nummers in elkaar zitten... en als je het mij vraagt gaat het vooral om de zang en de toetsen bij die band.

suzanne
11 januari 2003, 17:20
ik vind er ook geen kont aan, ik vind het akoestische nummer van ice queen wel mooi, dan hoor je dat ze ook gewone muziek kunnen maken. ik vind de muziek wel heel apart maar tis niet mijn smaak.

mirage
14 januari 2003, 22:01
after forever zuigt,
w/t zuigt..

gothic metal bestaat eigenlijk niet eens is alleen verzonnen commerciele term.

tristiana, paradise lost, moonspell, my dying bride, theatre of tragedy en tiamat

die zijn allemaal nog wel goed te harden en komen het dichtst in de buurt van wat je gothic rock zou kunnen noemen.
eerder the gathering ook nog wel en hoewel het een enorme goede band is kan je het niet meer zo noemen.

overgens vind ik cd's van bovenstaande bands met uitzondering van the gathering net even teveel van het goede. paar nummers is leuk maar het moet niet te lang duren.

WT was echt gruwelijk slecht als support van rammstein maar dreadlock pussy was NOG slechter.

discussie?
icq: 15064337
kom maar op :smile:

Ic3gl0vE
16 januari 2003, 16:21
maar ik blijf bij m'n standpunt: Nightwish is GOED

Theije
7 februari 2003, 20:24
K vind het allemaal prima hoor dat gothicrock gedoe, alleen ik kan me zo druk maken om het feit dat dergelijke muziek als 'gothic' neergezet word, terwijl het natuurlijk niet eens in de buurt komt.
Het gross van de mensen ziet Within Temptation dus als gothic.
Terwijl het gewoon hoge zang is gecombineerd met suffe gitaar riffjes.

MAY
7 februari 2003, 20:33
Het zegt heel wat over de mnsen die zeggen dat gothic rock het voor huisvrouwen is, ik ga er dan ook niet verder op in.
Ik ben eht absoluut eens met de stelling dat NIGHTWISH goed is. Sterker nog ze zijn al jaren een van mijn favotieten metalbands. En ik luister ook naar bands als: In flames, children of bodom en slayer.
Daarnaast zijn bands als after forever en WT vind ik steengoede bands. En degene die zeegen dat het allemaal zo commercieel is zeggen het alleen om maar effe aan te geven hoe stoer ze wel niet zijn!! Je kan best ergens niet van houden, maar argumenten die ik hier lees zijn nu niet echt doordacht.
Het zijn vaak bijzonder goed gearrangeerde nummers, waarbij de gitaar misschien een iets minder belangrijke rol inneemt. Maar is de muziek dan meteen slecht?

Azrael
7 februari 2003, 20:50
Zelf het gross van de mensen op dit forum vindt Within Temptation gothic rock. Het komt niet in de buurt. Luister maar naar Bauhaus / Sisters of Mercy etc. Dat verstaat men onder gothic rock.

hoofd
7 februari 2003, 21:06
Azrael begrijpt het!

suzanne
7 februari 2003, 21:46
miauw!

Theije
7 februari 2003, 21:56
Ik heb het niet over wat wel of geen gothic rock is, ik heb het erover dat gothic rock word neer gezet als zijnde gothic en dat is het niet, gothic rock is gothic rock en gothic is gothic.
En waar gothic rock vandaan komt of waarom het nu opeens zo'n hype is dat laat ik in het midden.

MAY
7 februari 2003, 22:28
Op 2003-02-07 20:50, schreef Azrael:
Zelf het gross van de mensen op dit forum vindt Within Temptation gothic rock. Het komt niet in de buurt. Luister maar naar Bauhaus / Sisters of Mercy etc. Dat verstaat men onder gothic rock.


Wie is men? er zijn er zat die daar anders over denken. En dan heb ik het niet over een of andere simpele ziel. Maar over mensen die wel degelijk veel verstand van muziek hebben.

hoofd
7 februari 2003, 22:40
Overigens, The Sister of Mercy treden ergens in april dacht ik op in de Heineken Hal te Amsterdam. Ik heb nog zo m'n twijfels of ik ga of niet, de shows schijnen nogal tegen te vallen en een kaartje kost 30 (!!!) euro, plus reserveringskosten en etcetera.

Ic3gl0vE
7 februari 2003, 23:06
Op 2003-01-09 17:29, schreef Guinness:
Ik vraag mij af waarom Within Temptation 2 gitaristen heeft, je hoort ze nauwelijks. Zal wel marketingtechnisch verantwoord zijn.


Gitarist = cool
Toetsenist = niet cool

en 2 gitaristen is natuurlijk nog cooler om de aandacht van de andere bandleden weg te houden!

Ik heb trouwens van de week even Mother Earth van WT gebrand voor een vriend, en na 3 nummers luisteren heb ik 'm afgezet... wat een duf geluid zeg, ECHT geen mooie muziek

andy
10 februari 2003, 16:44
moest wel lachen met within temptation toen vorig jaar tijdens Waldrock de computer vast liep. Wat een nep.
En dan die twee wild heen en weer bewegende gitaristen die je niet hoort.
Was effe leuk, 10 minuten of zo.

Maar ja ben ook van de generatie metal is metal, bas, drums, gitaren verder geen gelul.

Azrael
10 februari 2003, 17:00
Op 2003-02-07 22:28, schreef MAY:


Op 2003-02-07 20:50, schreef Azrael:
Zelf het gross van de mensen op dit forum vindt Within Temptation gothic rock. Het komt niet in de buurt. Luister maar naar Bauhaus / Sisters of Mercy etc. Dat verstaat men onder gothic rock.


Wie is men? er zijn er zat die daar anders over denken. En dan heb ik het niet over een of andere simpele ziel. Maar over mensen die wel degelijk veel verstand van muziek hebben.


Je kunt hier heel lang over doorzeuren maar veel verstand van muziek wil nog niet beteken dat men ook daadwerkelijk alle muziekstijlen feilloos kent.
Iemand met veel verstand van jazz en klassiek staat op een gothic feest ook vreemd te kijken.
Within Temptation is gewoon GEEN gothic rock.
Simpel as that .

Misschien moeten jullie eens wat minder TMF kijken :razz: Die sukkels daar noemen het ook altijd gothic. That makes me laugh.

Azrael

MAY
10 februari 2003, 18:19
Op 2003-02-10 17:00, schreef Azrael:


Op 2003-02-07 22:28, schreef MAY:


Op 2003-02-07 20:50, schreef Azrael:
Zelf het gross van de mensen op dit forum vindt Within Temptation gothic rock. Het komt niet in de buurt. Luister maar naar Bauhaus / Sisters of Mercy etc. Dat verstaat men onder gothic rock.


Wie is men? er zijn er zat die daar anders over denken. En dan heb ik het niet over een of andere simpele ziel. Maar over mensen die wel degelijk veel verstand van muziek hebben.


Je kunt hier heel lang over doorzeuren maar veel verstand van muziek wil nog niet beteken dat men ook daadwerkelijk alle muziekstijlen feilloos kent.
Iemand met veel verstand van jazz en klassiek staat op een gothic feest ook vreemd te kijken.
Within Temptation is gewoon GEEN gothic rock.
Simpel as that .

Misschien moeten jullie eens wat minder TMF kijken :razz: Die sukkels daar noemen het ook altijd gothic. That makes me laugh.

Azrael


Jongens. jongens met wat voor figuur heb ik hier nu weer te maken?? Sorry, hoor dat jij zo ontzettend veel meer verstand van muziek hebt dan mensen van bijvoorbeeld: de aardschok of Metal Hammer. Ik heb het echt niet over mensen als jouw, die geen argumenten hebben iemand te overtuigen.
Er zitten in de muziek van Nightwish, WT en After forever wel degelijk gothic elementen. Maar ik zal niet ontkennen dat er ook andere stijlen in voorkomen. En de mensen die ik net noemde hebben echt wel verstand van zaken!!

Ik denk het beter is dat jij wat minder je mening geeft die ongegrond is. En je nog veel moet leren op gebied van een beetje objectief naar muziek te luisteren.

Azrael
11 februari 2003, 13:51
Op 2003-02-10 18:19, schreef MAY:


Op 2003-02-10 17:00, schreef Azrael:


Op 2003-02-07 22:28, schreef MAY:


Op 2003-02-07 20:50, schreef Azrael:
Zelf het gross van de mensen op dit forum vindt Within Temptation gothic rock. Het komt niet in de buurt. Luister maar naar Bauhaus / Sisters of Mercy etc. Dat verstaat men onder gothic rock.


Wie is men? er zijn er zat die daar anders over denken. En dan heb ik het niet over een of andere simpele ziel. Maar over mensen die wel degelijk veel verstand van muziek hebben.


Je kunt hier heel lang over doorzeuren maar veel verstand van muziek wil nog niet beteken dat men ook daadwerkelijk alle muziekstijlen feilloos kent.
Iemand met veel verstand van jazz en klassiek staat op een gothic feest ook vreemd te kijken.
Within Temptation is gewoon GEEN gothic rock.
Simpel as that .

Misschien moeten jullie eens wat minder TMF kijken :razz: Die sukkels daar noemen het ook altijd gothic. That makes me laugh.

Azrael


Jongens. jongens met wat voor figuur heb ik hier nu weer te maken?? Sorry, hoor dat jij zo ontzettend veel meer verstand van muziek hebt dan mensen van bijvoorbeeld: de aardschok of Metal Hammer. Ik heb het echt niet over mensen als jouw, die geen argumenten hebben iemand te overtuigen.
Er zitten in de muziek van Nightwish, WT en After forever wel degelijk gothic elementen. Maar ik zal niet ontkennen dat er ook andere stijlen in voorkomen. En de mensen die ik net noemde hebben echt wel verstand van zaken!!

Ik denk het beter is dat jij wat minder je mening geeft die ongegrond is. En je nog veel moet leren op gebied van een beetje objectief naar muziek te luisteren.


Ik quote "Er zitten in de muziek van Nightwish, WT en After Forever wel degelijk gothic elementen."

Tuurlijk. Die zitten er vast wel in. Maar dat maakt het nog steeds geen gothic rock. Dat is geen mening dat is een feit. Muziek met gothic elementen hoeft nog steeds geen gothic te zijn. Vraag het maar eens aan mensen die wel wat van gothic afweten. Echte gothic rock begon in de 80er jaren. Within Temptation is geen gothic rock.
Welk "rock" element zit er in Within Temptation?
Ik hoor er niks aan dat lijkt op rock. Het doet me meer denken aan een vage vorm van metal. Noem het anders fantasie-metal of iets dergelijks.
Een veel betere naam kan ik niet verzinnen.

Azrael
11 februari 2003, 13:52
En ik ben niet de enige op het forum die er zo over denkt. Mtlhead heeft het ook al gezegd. Zelfde geldt voor nog meer mensen hier.

hoofd
11 februari 2003, 13:58
Yup, ben het met azrael eens. Ik wou zelf al gisteravond op MAY reageren...maar ik had geen zin :razz:.

Ibanez RuleZ
28 februari 2003, 00:23
wat een geneuzel. man, je vind het leuke muziek of niet. Ik vind persoonlijk sharon den adel een bijzonder mooie stem hebben, maar vind de muziek over het algemeen genomen saai. Enter vond ik leuker. Doommetal zou daar trouwens een betere naam voor zijn geweest, al zit ik nu ook in hokjes te denken.

Enne, for the record: Nightwish rules!

Harrald

hoofd
28 februari 2003, 15:23
Nightwish has ruled, ik vindt ze tegenwoordig best wel sucken eigenlijk. De eerste 3 albums waren gewoon supergaaf (wellicht beetje teveel van hetzelfde), maar die mini-cd en Century Child zijn behoorlijk bagger.

Kitaarhiero
9 maart 2003, 20:05
Op 2003-02-11 13:51, schreef Azrael:
Ik quote "Er zitten in de muziek van Nightwish, WT en After Forever wel degelijk gothic elementen."

Tuurlijk. Die zitten er vast wel in. Maar dat maakt het nog steeds geen gothic rock. Dat is geen mening dat is een feit. Muziek met gothic elementen hoeft nog steeds geen gothic te zijn. Vraag het maar eens aan mensen die wel wat van gothic afweten. Echte gothic rock begon in de 80er jaren. Within Temptation is geen gothic rock.
Welk "rock" element zit er in Within Temptation?
Ik hoor er niks aan dat lijkt op rock. Het doet me meer denken aan een vage vorm van metal. Noem het anders fantasie-metal of iets dergelijks.
Een veel betere naam kan ik niet verzinnen.

ehm... rock is een ZEEEEEEEEEEER veelzijdige muziekstijl, dus niet miepen dat er niks aan rock in de muziek van WT terug te vinden is. Als iets namelijk niet op rock lijkt is het namelijk Klassiek. Ik vind WT meer als Rock klinken dan als Metal (in mijn ogen is metal harder en extremer), en daarbij is Metal ook ROCK dus ga maar smurfen vangen voor Gargamel.

hoofd
9 maart 2003, 20:37
Op 2003-03-09 20:05, schreef Kitaarhiero:


Op 2003-02-11 13:51, schreef Azrael:
Ik quote "Er zitten in de muziek van Nightwish, WT en After Forever wel degelijk gothic elementen."

Tuurlijk. Die zitten er vast wel in. Maar dat maakt het nog steeds geen gothic rock. Dat is geen mening dat is een feit. Muziek met gothic elementen hoeft nog steeds geen gothic te zijn. Vraag het maar eens aan mensen die wel wat van gothic afweten. Echte gothic rock begon in de 80er jaren. Within Temptation is geen gothic rock.
Welk "rock" element zit er in Within Temptation?
Ik hoor er niks aan dat lijkt op rock. Het doet me meer denken aan een vage vorm van metal. Noem het anders fantasie-metal of iets dergelijks.
Een veel betere naam kan ik niet verzinnen.

ehm... rock is een ZEEEEEEEEEEER veelzijdige muziekstijl, dus niet miepen dat er niks aan rock in de muziek van WT terug te vinden is. Als iets namelijk niet op rock lijkt is het namelijk Klassiek. Ik vind WT meer als Rock klinken dan als Metal (in mijn ogen is metal harder en extremer), en daarbij is Metal ook ROCK dus ga maar smurfen vangen voor Gargamel.


hahahaha NEE. In WT is geen rock te vinden, hooguit het scheurgeluid en de powerchords, als je moeilijk en wanhopig wilt zoeken naar overeenkomsten. Verder vind ik WT veel meer klinken naar klassieke muziek (gecombineerd met metal). En metal is rock geweest, net zoals jazz eerst blues was. Is toch uiteindelijk toch ook een heel eigen stijl geworden?
Ga nou maar weer lekker naar de smurfen op ketnet kijken, en laat muziek maar aan de grote jongens over.

Fatal Fairytale
9 maart 2003, 22:38
WT is tegenwoordig ongeveer een band voor 14-jarige breezah-sletjes geworden. De eerste albums(enter en the dance)waren nog wel aardig, maar nu zijn het van die 538-deuntjes, allemaal tzelfde idee, totaal geen afwisseling. maar laatst zei die zangeres in een interview wel dat ze zichzelf niet associeren met gothic, dus ze hebben hetzelf ook door :razz:

Nephilim
15 augustus 2007, 14:42
Om een eind te maken aan de discussie of Gothic Metal nu wel of niet Gothic is, moeten er 2 dingen duidelijk gemaakt worden.

Mensen die naar gothic rock luisteren heten Goths en mensen die naar gothic metal luisteren heten Gothics.
Als jullie echt iets over Gothic willen weten probeer dan het boek te krijgen van Mick Mercer met de naam The Gothic Bible, deze engelse journalist weet beter wat Gothic rock is dan de betweters uit nederland en duitsland.

Gothic rock is begonnen in de UK en bestaat nu al sinds 1978 ongeveer. De bands in deze scene zijn.

jaren 80: Bauhaus,Sisters of mercy,Fields of the nephilim,Skeletal family,Ghostdance,Danse society, Gene Loves Jezebel,All About Eve,The Mission,March Violets etc.

jaren 90: Rosetta Stone,Nosferatu,Die Laughing,London After Midnight,Inkubus Sukkubus,Vendemmian,Children on Stun,Love Like Blood,Sweet William,The Last Dance,Manuscript,Witching Hour.

Het grote probleem is dat Gothic nu 2 vormen kent de metal scene en de wave scene.
De Goths in Nederland vinden dat gothic metal geen gothic is, eigenlijk hebben ze dan ook gelijk omdat gothic uit de punk/wave periode afkomstig is. Doordat de media en commercie nu inspelen op gothic metal lijkt het erop alsof het een nieuwe scene zou zijn dit is dus niet waar. De gothic scene bestaat al heel lang in de underground.

Je mag zelf weten in welk boxje je plaatst, of je wilt bij het mode gevoelige commerciele Gothics boxje horen of bij de oude autonome underground Goths horen.

Verder wil ik de vleermuizen vragen om niet de hele tijd de gothics te bekritiseren, we kunnen het ook gewoon uitleggen

Groetjes

nielsduursma
15 augustus 2007, 14:49
Er was zo'n 4 jaar geleden al een eind gekomen aan deze discussie hoor:D

Nephilim
15 augustus 2007, 14:50
http://www.mickmercer.com/

via deze link kunnen jullie een kijken wat nu echte gothic is

Nephilim
15 augustus 2007, 14:51
Had ik niet in de gaten l :gitarist:

pimmedoris
15 augustus 2007, 15:02
ik luister wel eens naar Gothic rock of metal. Maar ik ben absoluut geen Gothic (of Goth, whatever the difference is...). heb ik nu een probleem? :D

Namen... Who gives a fuck... Je vind het goed of niet.

O ja de discussie was al een tijdje afgelopen. Dan hou ik ook maar verder mijn mond :hippie:

Tho
15 augustus 2007, 15:10
al dat gothic gedoe is mij wat te theatraal. bah, en jezelf nog als vleermuis verkleden ook! :chicken:

Strangegun
15 augustus 2007, 16:02
NIks aan,


Het ergste van alles vind ik nog wel die gothic's eromheen door hun vinde veel alle metal gothic..... en moet ik weer 1000 keer uitleggen dat dat niet zo is.

Tho
15 augustus 2007, 16:10
NIks aan,


Het ergste van alles vind ik nog wel die gothic's eromheen door hun vinde veel alle metal gothic..... en moet ik weer 1000 keer uitleggen dat dat niet zo is.

inderdaad! Wij hebben in amersfoort een kroegje waar het stikt van de vledermausen, die beweren dat slayer gothic is!



Af en toe word ik er wel eens moe van om hun harses kapot te rossen naar aanleiding van zo'n bewering, maar ze moeten weten hoe het zit, dus ik hou de goede moed er in! :)

Strangegun
15 augustus 2007, 18:27
inderdaad! Wij hebben in amersfoort een kroegje waar het stikt van de vledermausen, die beweren dat slayer gothic is!



Af en toe word ik er wel eens moe van om hun harses kapot te rossen naar aanleiding van zo'n bewering, maar ze moeten weten hoe het zit, dus ik hou de goede moed er in! :)


hier heb je niet veel gothic's en ook bijna geen metal fans van mijn leeftijd, ach ja mijn vrienden weten nu wel een stuk meer over metal ^^ en dat niet alles gothic is.

Pais
15 augustus 2007, 20:09
Mensen die naar gothic rock luisteren heten Goths en mensen die naar gothic metal luisteren heten Gothics.



ik luister wel eens naar Gothic rock of metal. Maar ik ben absoluut geen Gothic (of Goth, whatever the difference is...). heb ik nu een probleem? :D

Natuurlijk, want volgens nephilim moet je 1 kiezen :roll:



Je mag zelf weten in welk boxje je plaatst, of je wilt bij het mode gevoelige commerciele Gothics boxje horen of bij de oude autonome underground Goths horen.

Maar misschien is er een middenweg? :D Gothigoth?

Pais
15 augustus 2007, 20:12
PS Al ken ik het verschil ook niet hoor, metal, gothic, whatever. Ik vind het allemaal depressief en vaak wat ehm... overstuur klinken. Al hang ik nu toch lang genoeg op het forum rond om in real life een metalhead niet voor een gothic uit te durven maken :sssh:

Rinze
15 augustus 2007, 20:18
PS Al ken ik het verschil ook niet hoor, metal, gothic, whatever. Ik vind het allemaal depressief en vaak wat ehm... overstuur klinken. Al hang ik nu toch lang genoeg op het forum rond om in real life een metalhead niet voor een gothic uit te durven maken :sssh:

Dan heb je toch iets geleerd...

RammerStein
25 augustus 2007, 19:34
Misschien is het al 's eerder gevraagd, anders vraag ik het nog een keer.

Wat vinden jullie nou van de muziekstijl Gothic Rock?

Ik zelf vond het in het begin wel geinig, maar ik heb nu echt het gevoel van het is allemaal hetzelfde.

Bij het concert van Rammstein stond Within Temptation in het voorprogramma en dat was 3 kwartier lang echt alleen maar hetzelfde geluid. Na een minuut of 20 had ik het helemaal gehad en er leek maar geen einde aan te komen.

Ik heb ook paar weken terug een cd gekocht 'Best of Gothic Rock 2' met maar liefst 15 nummers er op, maar toen ik hem beluisterde vond ik net alsof ik steeds dezelfde band hoorde. Ze spelen echt allemaal hetzelfde. Zo vreselijk saai.

Als ik het zo bedenk verwacht ik dat deze stijl van muziek toch geen lang leven is beschoren.

Maar goed, dit is mijn mening. Wat vinden jullie?


PS. Iemand interesse in de cd 'Best of Gothic Rock 2'? Voor 10 euro stuur ik hem naar je op.

:confused:
rammstein is geen gothic rock :D
dus ehh,, schrap rammstein maar ff uit je tekstje :lp:

sandra-kane
25 augustus 2007, 21:22
t gaat.
niet geweldig maar heb er ok nix op tegen;)

ben79
25 augustus 2007, 21:58
ik ben niet echt een gothic of black of death metal luisteraar MAAR
enkele jaren geleden kon ik gratis naar Cardle of filth in BIEBOB en van al de 100en bands die ik ooit gezien heb zal deze band me altijd bijblijven, man wat een show en power, hoewel ikde stijl helemaal niks vind was ik echt ongelooflijk verrast van dez band, man wat een power en superstrak...
Het kan zijn dat ze een minder goed filmpje op youtueb ofzo hebben staan maar dan was er vast iets mis met de drummer , ziek ofzo of een minder dagje, maar de show die ik gezien heb daar kan ik echt niks op aanmerken hoor

TimmU
25 augustus 2007, 22:40
k luister zelf het liefst progressive- en trash-metal, maar After Forever bijvoorbeeld is een band die live RETEGOED is , en imho erg goede muziek maakt,niet vervelend,en afwisselend!

YannickH
26 augustus 2007, 20:41
epica is goede gothic.chek ze maar is.goede nummers zijn bv.sensorium en mother of light.mooi klasiek erbij ook

Wickerman
26 augustus 2007, 21:19
Je kennis over Epica is serieus gegroeid, Alexi. Op gmm kwam er niet meer uit dan... JOEKELS !!!


;)