PDA

View Full Version : RandallvsMarshall?



Sandro411
17 januari 2007, 21:40
Hey mensen,

ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe versterker, en heb mn oog laten vallen op de Randall RG75 G3 en de Marshall AVT100X. Ik heb ze beide al geprobeerd en ik vond ze geen van beide echt slecht te noemen. Heeft iemand al langere ervaring met een van deze twee (of misschien wel met beide), en weet iemand nog positieve of negatieve argumenten?
Ik ben namelijk al ene tijd naar beide aan het kijken en ik weet niet welke ik zou pakken. Welke zouden jullie mij aanraden? Uiteindelijk is het natuurlijk mijn eigen keus, maar ik zou toch even graag jullie mening willen weten :)

Alvast bedankt

Mufftin
18 januari 2007, 10:20
over de randall 75 g2 is hier op het forum wel veel te vinden, denk de marshall ook wel moet je even de zoekfunctie gebruiken.
Maar verder hoor ik zelf dat die randall beter is, ga hem misschien zelf ook kopen voor thuis gebruik.
Wat voor muziek speel je? de Randall moet namelijk goed zijn voor metal en punk.

Jimwoud
18 januari 2007, 10:31
Ik zou voor de Randall gaan. Ik vind eigenlijk de vorige serie(G2) beter zelfs.

succes

DaveItUp
18 januari 2007, 10:55
Randall. Die AVT's zijn kut. AmplifiedVoicemailTone

Cris
18 januari 2007, 11:02
Nou, kut zijn ze nu ook weer niet.

Mufftin
18 januari 2007, 11:16
waren ze maar kut (A)

Cris
18 januari 2007, 12:10
Dan heb je er teminste nog wat aan. :rockon:

Sandro411
18 januari 2007, 15:31
Ja ik heb er inderdaad wel hier en daar wat van gelezen maar ik wilde t liefst even weten wat jullie ervan vonden als ze zeg maar naast elkaar staan ;) Ik speel hoofdzakelijk rock en metal maar ik zou ook hier en daar een iets zachtere toon eruit willen halen. En is het grote prijsverschil (van bijna 200 euro) nou te danken aan die 25 watt extra en de effecten ofzo?

DarknessAwaits
18 januari 2007, 17:47
Die 200 euro prijsverschil is voornamelijk een deel naamsbekendheid waar je voor betaald want voor de sound is het zeker niet. Als ik jou was zou ik ook lekker voor zo'n Randall gaan.

marter544
18 januari 2007, 17:57
Randall... Ik vond et wel jammer dat ze niet wat langer op de G2 doorgingen, die was namelijk een stuk goedkoper, en ik wou geen 2e hands, dus heb ik voor 70 euro meer dan de vorige de G3 gekocht. De G2 klinkt wat moderner dan de G3 vind ik. Maar veel verschil? Neuh. Je moet wel meerdere G3's testen, want om de 1 of andere reden, hebben sommige G3's ineens heeeel veel bas, wat andere dan weer niet hebben (je wilt die zonder die belachelijke hoeveelheid bas).

Sandro411
18 januari 2007, 20:47
ah zo zit dat. Ja dat van die naambekendheid daar zit wel wat in idd. Maar goed, bedankt mensen, ik denk dat ik onderhand wel weet wat het wordt. En als ik de gelegenheid krijg zal ik wel eens een paar andere G3's proberen :)