PDA

View Full Version : toffe echo met delaytijde langer dan 800 ms



Chris Winsemius
17 januari 2007, 20:55
Hoi allemaal

Na diverse pogingen hier dan nog maar 'n x :D

Ik ben op zoek naar 'n "betaalbare" delay die "goed" klinkt en/maar 'n beduidend langere delay-tijd heeft dan de vele analoge (reïssue) delays. Benodigde delay-tijd: +/- > 800 ms.

Zat zelf te denken aan 'n Ibanez DE7 of Marshall Echohead maar ik ben gewoon zeer benieuwd naar jullie ervaringen en/of suggesties, 'n Fulltone buizen-echo is iets voor later (imho), gezien de prijs).

Alvast bedankt!

stumpy
17 januari 2007, 21:04
Digitech Digidelay. Ik vind hem persoonlijk erg goed en is netjes geprijst. Geweldige prijs/kwaliteit verhouding

Speeddemon
17 januari 2007, 21:07
Ibanez DE7 of Line 6 Echo Park.
Heb ze allebei, allebei erg goed. Echo Park heeft als voordeel meer mogelijkheden en onboard tap-tempo. Maar prijs is dan ook wel bijna 2x zo hoog.

1959SLP
17 januari 2007, 21:25
Echohead was ik zelf ook al aan het denken om aan t schaffen. Klinkt op t demofilmpje goed. Ik weet alleen niet hoe het zit met die passive bypass.....

Tristan
17 januari 2007, 21:32
Of een Boss DD6, klinkt ook goed hoor...
Als je wil mag je mijn Akai ook wel een keer proberen, misschien is dat wat voor je, heeft ook een tape echo mode en je kan er wat hoge tonen uitfilteren met de toneknop...

AlexTBHR
18 januari 2007, 00:48
Boss DD-6, ben ik al jaren tevreden van ;)

almarvk
18 januari 2007, 08:19
Ik heb zelf de Ibanez DE7. Daar zitten meer dan genoeg opties op, voor mij.

En betaalbaar ;)

mayniac
18 januari 2007, 14:45
Line 6 Echo Park.

Heeft veel mogelijkheden, waaronder simulatie van coole wow & flutter effecten van een tape echo.

Joey Handsome
18 januari 2007, 16:53
Moogerfooger delay, ik weet niet of je dat nog betaalbaar vindt. Kost zo rond de 650 euro. Is analoog en heeft iets van 800ms delay. En de looks he...

http://namm.harmony-central.com/SNAMM05/Content/Moog/PR/MF-104Z-Analog-Delay.jpg

Rude Perception
18 januari 2007, 17:06
DE7 was ook de delay die het eerste in mij opkwam. Ik heb hem zelf ook.

Mitch
18 januari 2007, 17:23
Moogerfooger delay, ik weet niet of je dat nog betaalbaar vindt. Kost zo rond de 650 euro. Is analoog en heeft iets van 800ms delay. En de looks he...


Sig-worthy :chicken:

Joey Handsome
18 januari 2007, 17:24
Sig-worthy :chicken:

Dude, als je het al over dat fulltone ding hebt, dan is ie toch best betaalbaar!

Rutger
18 januari 2007, 17:26
Hoi allemaal

Na diverse pogingen hier dan nog maar 'n x :D

Ik ben op zoek naar 'n "betaalbare" delay die "goed" klinkt en/maar 'n beduidend langere delay-tijd heeft dan de vele analoge (reïssue) delays. Benodigde delay-tijd: +/- > 800 ms.

Zat zelf te denken aan 'n Ibanez DE7 of Marshall Echohead maar ik ben gewoon zeer benieuwd naar jullie ervaringen en/of suggesties, 'n Fulltone buizen-echo is iets voor later (imho), gezien de prijs).

Alvast bedankt!

tien tekens

Joey Handsome
18 januari 2007, 17:30
Dat ding is nog altijd bijna twee keer zo duur. Als iets de helft kost, zou je het toch enigzins als betaalbaar kunnen omschrijven. Moet toegeven dat het niet het beste alternatief is, MAAR TOCH STELLETJE MIERENN......

Chris Winsemius
18 januari 2007, 17:38
Rustig, rustig :)
Die Fulltone komt nog wel 'n x.... en m'n posting had iets duidelijker moeten zijn (bijvoorbeeld 'n max. bedrag).

Zit te twijfelen tussen de EchoHead (spill-functie* op de ene uitgang en truebypass op de andere uitgang) en de DE7 in gay-pink.

* als je het pedaal (of pendaal, ha ja) uittrapt dan hoor je de echo uitsterven maar "nieuwe" noten zijn gewoon zonder delay, lijkt me wel handig.

Tristan
18 januari 2007, 18:10
Die spill functie heeft de Line 6 Echo Park ook geloof ik, van de Boss weet ik het niet zeker...

Wat betreft Moog, ik heb drie van die Moogerfooger pedalen getest (niet de Analog Delay, maar toch) en die dingen ruisden als een gek...
Die Moogerfoogers klonken ook lang niet zo freaky als het gemiddelde Electro Harmonix pedaal, ik had ze wel wat freakier verwacht, maar in werkelijkheid klonk het naar mijn idee een beetje braafjes...
Tsja, het kwam op mij niet over als professioneel spul, behalve de prijs dan...

fenderben
18 januari 2007, 20:47
heb onlangs de EH memory man gekocht. gaat niet tot 800 ms (<500 ms).
maar geeft wel een mooi analoog echo. de chorus voegt ook het eea toe.
perfect dingetje dus..

the feable
18 januari 2007, 20:58
I've said it before but I'll say it again: Maxon ad999!! ( 900ms)

Debaser
19 januari 2007, 07:40
Ibanez DE7 of Line 6 Echo Park.
Heb ze allebei, allebei erg goed. Echo Park heeft als voordeel meer mogelijkheden en onboard tap-tempo. Maar prijs is dan ook wel bijna 2x zo hoog.

je hebt nu bij feedback een actie dat je een 2e effect module gratis krijgt.
dus heof je alleen nog een tonecore-behuizing te kopen, dat scheelt wel

jimihattricks
19 januari 2007, 13:56
Digitech Digidelay. Ik vind hem persoonlijk erg goed en is netjes geprijst. Geweldige prijs/kwaliteit verhouding

+1

hoewel die van mij het laatst begaf.. wat overigens niks over de degelijkheid zegt, maar wsl meer over mij :)

ik miste m meteen, heel veelzijdig betaal, met bv een analoge delay sim, een tap-functie, een loop-functie en voor de rest max 4 seconden delaytijd! Brian May watch out!

inmiddels overigens weer gerepareerd.. gelukkig!

ponq
19 januari 2007, 14:08
Boss DD20 -> tot 23 seconden delay, 4 presets, tone-control, stereo, tap-tempo, aan te sturen van buitenaf. Prima delay.

jasper159
19 januari 2007, 18:48
Ik heb een Cool Digital Delay, en iets van 2000ms, rond de 100€ :)

the feable
19 januari 2007, 20:49
Zijn er naast de MemoryLane eigenlijk nog andere analoge delays met Taptempo?