PDA

View Full Version : Gitaarsoftware



MikeDirnt
26 december 2002, 15:08
Ik ben een beetje dingetjes aan het opnemen op de pc weten jullie nog wat leuke programma's waar je goed geluid mee op de pc kan zetten en bewerken ?

Ruud
26 december 2002, 16:55
Doe je het nu met de WAV recorder ofzo?,

mensen met ervaring met Cubase?, ik heb er een kopie van maar kan er niks wijs uit worden.. schijnt trouwens ook dat je daar een speciaal kassie bij moet hebben..?.?!

volgens mij heeft magix (van die musicmakerprogramma's') ook wel speciale gitaarsoftware

bathmutz
26 december 2002, 17:22
ik ken wel Fruity Loops, dat is een super cool muziekprogramma, soort musicmaker maar dan veel beter. maar daar kan je volgens mij niet mee opnemen.

BathmutZ

MikeDirnt
26 december 2002, 18:36
Nee, ik nam het op in totalrecorder of zo, maar dat is gewoon een of ander vaag opneem programma voor tape naar cd ofzo =S

Ik zocht een bewerk programma, maar die heb ik gevonden.

Ik had ook wel eens gehoord van Cakewalk ofzo dat je daar goed met gitaar mee kon opnemen.
En ja fruityloops is meer voor trance/pop achtige muziek. Allemaal loopjes, en het ding zit vol met allemaal synts. Je kan er bijna alles mee, maar niet wat ik wil.

Manusdr
27 december 2002, 02:23
Je kunt het beste Cubase gebruiken, en anders Wavelab.

Mooie pakketten waar je mee kunt opnemen en daarnaast nog eens alles kunt bewerken. De bediening is ook vrij simpel.

Als je nou lekker simpel wil opnemen kun je het beste Cooledit gebruiken, daar kun je heel eenvoudig mee multitracken.

Als je van deze pakketten nou geen kopietje kunt vinden moet je maar ff een mailtje sturen, dan kan ik wellicht een reservekopie voor je maken.

basswasp
27 december 2002, 11:37
Voor realtime effecten: Guitar FX Box :smile:

MikeDirnt
27 december 2002, 12:41
Die Guitar Fx Box is ook wel leuk ja
Voor als je ff wilt weten hoe het klinkt


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MikeDirnt op 2002-12-27 12:41 ]</font>

MikeDirnt
27 december 2002, 12:42
Nog ff over cool edit,

Wat heeft cubase dan meer als cool edit

Cool edit lijkt me veel makkelijker

MikeDirnt
27 december 2002, 15:18
Op 2002-12-27 02:23, schreef Manusdr:
Je kunt het beste Cubase gebruiken, en anders Wavelab.

Mooie pakketten waar je mee kunt opnemen en daarnaast nog eens alles kunt bewerken. De bediening is ook vrij simpel.

Als je nou lekker simpel wil opnemen kun je het beste Cooledit gebruiken, daar kun je heel eenvoudig mee multitracken.

Als je van deze pakketten nou geen kopietje kunt vinden moet je maar ff een mailtje sturen, dan kan ik wellicht een reservekopie voor je maken.


Ik heb nu wel een kopie van cubase, maar je hebt zo'n dongle ofzo nodig (protection device) voor de usb, maar ik heb hem alleen in software vorm. ik weet niet hoe ik hem derin moet krijgen jij wel ?

basswasp
27 december 2002, 19:21
Als je dat beveiligingsdingetje niet hebt, wil Cubase ook niet draaien... (achja, misschien met een crack)
Dat dingetje krijg je als je 'm origineel koopt.

Ruud
27 december 2002, 20:17
Ik heb hem ook (CB 5) maar inderdaad zonder dongle, kan er geluid uitkrijgen, kan alleen nixs op de sporen opnemen.., iemand met de crack?

MikeDirnt
27 december 2002, 21:08
ik heb de dongle crack wel maar die werkt niet echt , ja je moet een heel tutorial ervoor doen die heel ingewikkeld is

basswasp
27 december 2002, 22:30
Jaja... je moet wel een beetje moeite willen doen voor een gratis Cubase :wink:

MikeDirnt
28 december 2002, 01:08
het probleem is... meneertje wil wel cubase, maar meneertje wil geen geld uitgeven