PDA

View Full Version : Marshall VS100 *ploft* bij het uitzetten



Kasper
17 januari 2007, 19:09
Ik heb al een tijdje een 2ehands Marshall VS100 en merkte het fenomeen vroeger ook al op, maar na een tijdje deze amp niet meer gebruikt te hebben valt het fenomeen mij nu toch wel heel hard op.

Elke keer ik de amp uitzet hoor ik een relatief luide "plof", net alsof er een signaalpiek door de speakers gaat. Mijn stopcontact en kabel zijn geaard. Ik heb ook al geprobeerd rechtstreeks op het stopcontact aan te sluiten aangezien hij eerst op een domino zat. Daarbij klinkt de plof iets doffer, maar hij is er zeker nog wel.

Ik heb al geprobeerd het volume van gitaar & amp op 0 te zetten alvorens uit te zetten ... en ook gewoon geen gitaar aan te sluiten op de amp, maar de plof is er altijd bij het uitzetten.

Ik speel soms ook met een Trace Elliot bassamp en Fender Performer 650 op datzelfde stopcontact (nooit tegelijk hoor), maar daarbij heb ik dit probleem niet. De Trace Elliot maakt geen kik bij het uitzetten, de Fender durft soms een *tik* geluid te maken bij het uitzetten, maar nooit zo luid of schrikwekkend als de Marshall.


Iemand een idee hoe dit komt, en of het kwaad kan? Telkens ben ik bang dat er iets gaat ont-ploffen oid.

aad
17 januari 2007, 19:48
Ik heb al een tijdje een 2ehands Marshall VS100 en merkte het fenomeen vroeger ook al op, maar na een tijdje deze amp niet meer gebruikt te hebben valt het fenomeen mij nu toch wel heel hard op.

Elke keer ik de amp uitzet hoor ik een relatief luide "plof", net alsof er een signaalpiek door de speakers gaat. Mijn stopcontact en kabel zijn geaard. Ik heb ook al geprobeerd rechtstreeks op het stopcontact aan te sluiten aangezien hij eerst op een domino zat. Daarbij klinkt de plof iets doffer, maar hij is er zeker nog wel.

Ik heb al geprobeerd het volume van gitaar & amp op 0 te zetten alvorens uit te zetten ... en ook gewoon geen gitaar aan te sluiten op de amp, maar de plof is er altijd bij het uitzetten.

Ik speel soms ook met een Trace Elliot bassamp en Fender Performer 650 op datzelfde stopcontact (nooit tegelijk hoor), maar daarbij heb ik dit probleem niet. De Trace Elliot maakt geen kik bij het uitzetten, de Fender durft soms een *tik* geluid te maken bij het uitzetten, maar nooit zo luid of schrikwekkend als de Marshall.


Iemand een idee hoe dit komt, en of het kwaad kan? Telkens ben ik bang dat er iets gaat ont-ploffen oid.

Optie1: aan/uit schakelaar vervangen.
Optie2: 22nF/630volt over je schakelkontakten solderen.

Bij optie2 kan ik nog opmerken dat in dat geval er altijd een beetje spanning aan je primaire kant v.d. voedingstrafo blijft staan. Aangezien 22nF heel weinig wisselstroom doorlaat "bloedt" de bijbehorende spanning vrijwel volledig naar nul door de belasting van de trafo.

Op zich kan het eigenlijk weinig kwaad lijkt me, maar het is idd niet prettig zo'n harde knal.

Outrage
17 januari 2007, 20:47
Is volkomen normaal bij een valvestate. Heb ik ook gehad. Is een vorm van protest. Korte metten mee maken: ofwel negeren, die versterker wil gewoon de aandacht trekken ('t is een marshall), ofwel binnenbrengen en laten nazien.

hendrix2
17 januari 2007, 21:04
inderdaad, is echt normaal bij de marshall solidstate/valvestate series. Ik heb er een aantal (gehad) en allemaal doen ze het...
Mij stoort het niet echt...

Kasper
17 januari 2007, 21:12
Hmm, vreemd maar oké, zolang ik maar weet dat er niets mis mee is oid.

Dan is hij ook nog in orde om eventueel te verkopen :D

Fender75
18 januari 2007, 08:56
Ik heb er ook een, mijne doet precies hetzelfde. Het wordt minder als je alle volumes terugdraait....maar volgens de wijze heren op dit forum niks om je zorgen over te maken...je schrikt er wel van!