PDA

View Full Version : Michael Kelly gitaar



celticpainter
17 januari 2007, 17:52
hallo allemaal ik ben martin , 5 maanden bezig met gitaar te spelen .
alle leren spelen natuurlijk.
ik heb een vraag ? de volgende , heb een michael kelly patriot Q aangeschaft zo een les paul model , het enige verschil is dat deze , via de toon knopen de humbuckers kan spliten naar singel coil .
wat dan weer een ander geluid geeft.
dus de vraag komt nu , wie heeft ervaring met dit merk van gitaar en wat vind je er zelf van , ik persoonlijk vind ze prachtig. :rockon:

terrasbeest
17 januari 2007, 19:17
Ik heb 2 MK's, waaronder een Patriot Q. Goeie keuze, meer heb je niet nodig.

stumpy
21 januari 2007, 16:58
Het zijn geweldige gitaren, zoiezo, maar al helemaal voor de prijs.

celticpainter
21 januari 2007, 17:23
Het zijn geweldige gitaren, zoiezo, maar al helemaal voor de prijs.
heb ook een ander model geprobeerd maar klonk niet zoals de Q wel van het zelfde merk , maar niet zo fet.
anders ben ik er zeer over te spreken.

choepy
7 maart 2007, 18:52
heb ook een M.K patriot Q voor een jaar ofzo
heb er nog geen second spijt van gehad dat ek ze heb gekocht

moest er nu toch een tremolo op gezeten hebben zou ze perfect zijn

GunMetalBlue
7 maart 2007, 19:00
De patriot Q heb ik nog niet op gespeeld. Wel op z'n broer. Die chromen zon zo. Ding voelde echt überdegelijk aan. En inderdaad voor die prijs...

Ik was zelf helemaal gek vd phoenix, en die wou ik net gaan kopen. Had genoeg gespaard. Zie ik dat enkel z'n broer de vibe nog gemaakt wordt. Me dunkt dat dat komt door het minieme prijsverschil tussen die twee en het toch ietwat extravagante uiterlijk van de Phoenix :D

Ik ben blij dat hier eindelijk eens over dit mooie merk gesproken wordt!

Wat kost de Q eigenlijk? + foto vd topicstarter natuurlijk :p

Nashville6120
7 maart 2007, 19:14
Ik heb ook lang getwijfeld voor een Michael Kelly te kopen. Het was een Hourglass Q ofzo geloof ik. Iets meer helder dan een LP maar niet zo 'schel' als een SG. Goed gitaartje (alhoewel ik vond dat het er echt lelijk uitzag) iets van 520 euro ofzo. Zeer veel op gespeeld in de winkel, toen toch maar LP Studio tweedehands gekocht :p en ik beklaag het me geen moment!

GunMetalBlue
7 maart 2007, 19:15
Hourglass! dat is het :D

Ik vond'm erg licht spelen, en het uiterlijk iéts te veel te gewaagd

Nashville6120
7 maart 2007, 19:19
Hourglass! dat is het :D

Ik vond'm erg licht spelen, en het uiterlijk iéts te veel te gewaagd
Idd! Hij speelt echt als boter maar ziet er echt niet uit vind ik :)

GunMetalBlue
7 maart 2007, 19:27
Welke dikte snaren zit er eigenlijk op standaard? Boter is idd het juiste woord, softer krijg je het niet :s :s

Nashville6120
7 maart 2007, 19:31
Welke dikte snaren zit er eigenlijk op standaard? Boter is idd het juiste woord, softer krijg je het niet :s :s
D’ Addario 0.09-setje me dunkt.

o1251
7 maart 2007, 19:46
Tim Vis heeft er ook een.
Die moet hier ook ergens rond zwerven. Ik heb zijn gitaar een keer vast gehouden. Damn wat zijn die dingen licht! Het voel net alsof hij helemaal van plastic is. Maar ik moet zeggen dat hij zeker niet verkeerd klonk.

frekie
7 maart 2007, 20:24
Bij de muziekboer bij mij in het dorp hangt een Hourglass dacht ik. LP DC achtig ding met de snaren door de body. Ziet er sjiek uit voor die 400 euri, vergulde grovers erop :chicken:
Het is alleen jammer dat ik al teveel gitaren heb 8-)

Ace 1.15.19
9 juli 2007, 18:09
:speed: Michael Kelly Patriot Hot Rod :speed:

Ik heb in april 2006 bij de gitaarwinkel in ons dorp een Michael Kelly Patriot Hot Rod gekocht voor € 445,-. Ik ging eigenlijk de winkel binnen om wat plectums te halen. Toen ik binnenging was de eigenaar van de zaak deze gitaar aan het uitproberen. Ik werd meteen verliefd op die gitaar. Na een tijdje twijfelen en sparen heb ik hem toch gehaald. Nou, ik heb nog nooit zo'n fijne gitaar in mijn handen gehad. Hij speelt licht, is ook licht in gewicht, ziet er geweldig uit, goed afgewerkt, mooie mat zwarte kleur en een gave inlay bovenin de hals. Het mooiste aan het uiterlijk vind ik nog wel de chrome brug in de vorm van vuur. Boven alles komt er een geweldig geluid uit. En dat voor niet overdreven veel geld (helemaal niet veel vind ik zelfs).

Hieronder nog wat dingetjes op een rijtje:
- PAF Vintage elementen met chrome kappen
- Chrome brug in de vorm van vlammen (SonicArt)
- Satin black en lava red finishes
- Grover stemmechanieken
- Mahogany body
- Rosewood fretboard
- Twee volume knoppen, twee toon knoppen*, en een schakelaar met drie standen voor klankkeuze
- Body lijkt op een Les Paul maar Michael Kelly heeft toch een eigen design, er zijn verschillen!

*de toon knoppen kun je 'uittrekken', zo worden van de twee humbuckers twee single coils gemaakt om Telecaster-achtige geluidjes te maken.

Hier is een link met een foto van de Michael Kelly Patriot Hot Rod, ik ben zeer positief en erg tevreden :cooler:

http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/popup.html?id=YIPXBDPH&mv_arg=10177