PDA

View Full Version : Combo advies... Koch - Engl - Peavey oid..



ljt
17 januari 2007, 15:49
Leute,

Ik ben op zoek naar een combotje voor op mijn kamer (en eventueel later mee te gaan spelen in kroegjes oid).
Het ding hoeft dus geen enorm vermogen te hebben.

Nu ben ik op zoek gegaan naar wat geluidsfragmenten van verschillende amps, waaronder een peavey triple xxx, een Engl Thunder of Screamer en een Koch studiotone.

De Screamer en Thunder hebben een heftige oversturing! Erg aangenaam, ik weet niet of ik echt te spreken ben over het cleane kanaal.

De Triple XXX heeft ook een behoorlijke metal scheur, wat ik wel erg fijn vind.

De Koch studiotone (20 watt) heb ik helaas nog niet kunnen luisteren en ik heb daarover ook nog een vraag of iemand hier geluidsfragmenten heeft van vooral de overdrive(+) (al dan niet zelf opgenomen)

Nu heb ik een Peavey Classic 30 waar het clean me erg van bevalt overigens maar de overdrive (lead kanaal) geeft wel een erge fuzz, het wordt eigenlijk een brei als ik de pre-amp opendraai. Ik wil wat meer definitie in mn geluid om wat hardere rock en/of metal mee te kunnen spelen. Maar het moet vooral geen brei worden.

Ik weet dat het verschil tussen 20 watt (koch) en 50 watt (engl) wel groot is. Als ik met die Koch een fatsoenlijke hardrock tone kan bereiken lijkt het me de beste oplossing gezien ook de veelzijdigheid (headphone aansluiting, stil direct opnemen e.d.) van de amp. En Koch, ja Koch's clean is gewoon fantastisch.

Muzikale voorkeur (qua gitaargeluid!)
U2 - Dream Theater - HeadFirst - 3 Doors Down (de hardere nummers)

Marshall is nix voor mij daar ben ik wel achter overigens dus suggesties richting die kant hebben niet echt veel zin. Het gaat me vooral om deze amps, waar zouden jullie voor kiezen en waarom?

Alvast bedankt...

gerrekat
17 januari 2007, 15:53
Leute,

Ik ben op zoek naar een combotje voor op mijn kamer (en eventueel later mee te gaan spelen in kroegjes oid).
Het ding hoeft dus geen enorm vermogen te hebben.

Nu ben ik op zoek gegaan naar wat geluidsfragmenten van verschillende amps, waaronder een peavey triple xxx, een Engl Thunder of Screamer en een Koch studiotone.

De Screamer en Thunder hebben een heftige oversturing! Erg aangenaam, ik weet niet of ik echt te spreken ben over het cleane kanaal.

De Triple XXX heeft ook een behoorlijke metal scheur, wat ik wel erg fijn vind.

De Koch studiotone (20 watt) heb ik helaas nog niet kunnen luisteren en ik heb daarover ook nog een vraag of iemand hier geluidsfragmenten heeft van vooral de overdrive(+) (al dan niet zelf opgenomen)

Nu heb ik een Peavey Classic 30 waar het clean me erg van bevalt overigens maar de overdrive (lead kanaal) geeft wel een erge fuzz, het wordt eigenlijk een brei als ik de pre-amp opendraai. Ik wil wat meer definitie in mn geluid om wat hardere rock en/of metal mee te kunnen spelen. Maar het moet vooral geen brei worden.

Ik weet dat het verschil tussen 20 watt (koch) en 50 watt (engl) wel groot is. Als ik met die Koch een fatsoenlijke hardrock tone kan bereiken lijkt het me de beste oplossing gezien ook de veelzijdigheid (headphone aansluiting, stil direct opnemen e.d.) van de amp. En Koch, ja Koch's clean is gewoon fantastisch.

Muzikale voorkeur (qua gitaargeluid!)
U2 - Dream Theater - HeadFirst - 3 Doors Down (de hardere nummers)

Marshall is nix voor mij daar ben ik wel achter overigens dus suggesties richting die kant hebben niet echt veel zin. Het gaat me vooral om deze amps, waar zouden jullie voor kiezen en waarom?

Alvast bedankt...

de ENGL Screamer heeft anders een heel behoorlijk clean en overstuurd veruit beste in die prijsklasse. wat dacht je van een gebruikte Sovereign? dan heb je helemaal alle opties die je je kan wensen.

ljt
17 januari 2007, 15:58
Sjah maar die is me toch echt te duur... past ECHT niet binnen mijn budget... de screamer valt er al net buiten namelijk...

BLOK182
17 januari 2007, 16:01
Ik ben zelf een fanatiek voorstander van de Engl Thunder. Misschien een optie: Vox AC15 met goede overdrive erbij?

Mitch
17 januari 2007, 17:04
Misschien handig om te melden: wat is je budget en wat is je woonplaats/vervoersmogelijkheden ? Kunnen we iets gerichtere informatie geven.

ljt
17 januari 2007, 17:13
Budget 750 euri max

Ik weet dat ik 2e hands daar een engl voor kan kopen. Thunder voor minder en Screamer voor ongeveer die prijs.

De Koch is misschien duurder maar misschien kan ik viavia nog wat regelen.

Woonplaats Enschede vervoersmogelijkheden NS OV jaarkaart (geen dus) maar voor t ophalen kan ik wel een auto fixen. Nogmaals echt mee gaan optreden is nog toekomstmuziek...

Baker
18 januari 2007, 00:08
de combo versie van de studiotone heb ik getest.
om daar mee op te treden is echt 3x niks. speaker is imo veel te klein.
ik vond hem door die speaker echt ielig en schel klinken.
de head versie is dan een betere optie, evt met een 2x12 cab.
Da heb ik niet getest, maar dat zou best eens vet kunnen klinken.

Unicron
18 januari 2007, 00:44
Budget 750 euri max

Ik weet dat ik 2e hands daar een engl voor kan kopen. Thunder voor minder en Screamer voor ongeveer die prijs.

De Koch is misschien duurder maar misschien kan ik viavia nog wat regelen.

Woonplaats Enschede vervoersmogelijkheden NS OV jaarkaart (geen dus) maar voor t ophalen kan ik wel een auto fixen. Nogmaals echt mee gaan optreden is nog toekomstmuziek...

Voor het ophalen van een amp werkt de trein ook prima hoor, grote weekendtas mee en klaar. Een 100 watter is nog wel te doen, een Ampeg Classic zou ik echter niet proberen. Ik heb onlangs nog een 100watter JCM800 opgehaald uit belgie, ging prima, alleen even doorbijten als je op het station bij het verkeerde perron staat en weer terug kan lopen :)

ljt
18 januari 2007, 00:54
@ mbakker75

Maar zoals ik al aangaf, gaat het me eigenlijk niet over optreden, ik wil gewoon een goede tone thuis hebben en als het kan een goede (geen fuzz/brij achtige) overdrive.

@ unicron

Ik ken het verschijnsel van het slepen met een amp over het station.... ik vond het toch al geen pretje om een Classic 30 te dragen aangezien ik ongeveer een kilometer van de trein naar mn huis moet lopen was dat echt een no-go eigenlijk... (wel een goede workout ;))

Maar heeft niemand toevallig wat samplestjes van de overdrive van de Koch? of van de Clean van de Screamer of Thunder?

Wabbie
18 januari 2007, 10:23
staan er bij de TAGS geen studiotones meer tegenwoordig? Vroeger zwierf er altijd wel ergens een studiotone rond daar. Maar ik ben er al een tijdje niet meer geweest dus ik ben niet helemaal op de hoogte van hun huidige aanbod.

ljt
18 januari 2007, 10:49
Geen idee... er staan er iig geen meer op hun (nieuwe) website...

Misschien vanavond maar es langsgaan en anders dit weekend in Utrecht bij Feedback ff kijken (mochten ze ze daar hebben)...

Nog een andere vraag... de opties die op de koch zitten (stil opnemen, headphone, luidspreker uitzetten e.d.) kunnen die ook met een extern bakkie mogelijk gemaakt worden op een combo zoals de Engl screamer of thunder?

Mitch
18 januari 2007, 11:17
Nee, dan kun je net zo goed een X V amp kopen voor een habbekrats en die als koptelefoon-amp gebruiken.
Lastig hoor.... zoals al gezegd, de Studiotone is een prima ding, maar de combo versie is niet bepaald indrukwekkend in mijn oren (maar daar wordt ook anders over gedacht) en hij is in ieder geval makkelijker goed klinkend te krijgen dan de Engl. De gedeelde gainregeling op de Engls is wat minder en de gedeelde toonregeling ervaar ik persoonlijk op de Engls wel als een probleem, bij de Koch niet. Andere voicing.

jozum
18 januari 2007, 11:46
gewoon een suggestie..

heb je al geprobeerd om je overstuurde geluiden uit pedalen te halen? Je hebt in feite een heel degelijke amp, waarvan het clean je - terecht - goed bevalt. Ik weet niet of je ervaring hebt met pedaaltjes, maar soms is het gewoon het beste compromis tussen goed clean en goede overdrive. In jouw budget zal je imo niet zo snel een (nieuwe) versterker vinden die beide echt kan bieden. Scheelt een boel geld en maakt je setup gelijk gevarieerder.

ljt
18 januari 2007, 12:09
Nou... dat is nu te laat :)

Versterker heb ik gister verkocht...

Ik was gewoon echt niet meer te spreken over de oversturing.
Heb nog een Proco Rat gekocht en die vond ik nog minder klinken dan die oversturing. Ben stiekem toch echt op zoek naar een gedefinieerde strakke (moderne?) overdrive.

Pedalen werken verder ook niet echt heb ik het idee een metalzone vind ik helemaal nix, en die cooltrons (ofzo... van vox) zijn het ook net niet imo... en als ik dan een mesa of engl distortion hoor, denk ik van... juistum! Dat is m!!!

edit: gekocht moest VERkocht zijn natuurlijk :)

wytz
18 januari 2007, 14:29
Kijk ook eens naar een 2e hands twintone! Clean misschien iets minder mooi, maar lead klinkt net wat moderner dan een studiotone, maar toch weer wat meer vintage dan een engl. Passen 2e hands net binnen je budget denk ik.

Wicked Willy
18 januari 2007, 15:11
Ik heb een Studiotone combo gehad, prima ding, maar de studiotone komt beter tot zijn recht met een 2x12" eraan, dan zou ik dus voor het topje gaan, ideaal ding lijkt me.

ljt
18 januari 2007, 16:28
Maar dat is me te duur EN een head EN een cab gaat m niet worden...