PDA

View Full Version : TECH 21 SANS AMP - RBI of PSA-1



Phyrexian
26 december 2002, 14:17
Hallo,

jullie kennen ongetwijfeld TECH 21 NYC, de amerikaanse versterkerbouwer.

Ze hebben enkele goeie sansamp producten zoals de RBI (bass) en de PSA-1 (gitaar en bass).

Wie heeft er al op die spullen gespeeld?
Ik weet dat ze eigenlijk 'modellers' zijn (ale Line 6) maar zonder toeters en bellen (zoals cabsims en effecten op de POD). Ze lijken me interessanter daar ze meer to the point zijn dan bv. de POD. Ik heb zelf een POD Pro en vind die wat te complex, dus deze sansamps leken me wel wat.
De PSA-1 is voornamelijk voor gitaar, maar heeft ook kanalen voor bass. Ik speel zowel gitaar als bas, dus dit leek me wel mooi meegenomen.

Wie heeft er al op deze spullen gespeeld?

orah666
25 april 2005, 13:08
ik dacht laat ik deze post eens reanimeren :)..

Ik heb zelf een Bass POD xt en een Tech21 SansAmp PSA1.. De PSA1 is erg goed.. Ik had een tijdlang de PSA in combinatie met een SVPPRO, maar sinds een tijdje heb ik de SVP er niet eens meer tussen hangen. Het kost eventjes om een lekker geluid te vinden, maar het is mogelijk! De PSA kan een mooie warm en helder geluid reproduceren met indien gewenst een hele lekker overdrive. Dit alles zonder dat het muddy gaat klinken!.. De PSA is echt de beste aankoop geweest van de laatste jaren.

De Bass POD xt, tsja... daar ben ik nog niet helemaal uit. Heb daar tot de dag van vandaag nog geen lekker geluid uit gekregen.

pol2711
17 juli 2009, 12:47
laat ik deze post ook maar eens re-reanimeren.

Na vele omzwermingen (Vetta, Switchblade, tonelab, digitech, POD in allerlei vormen incl de nieuwe X3) vond ik het eens tijd om te gaan settelen. Al dat koop en verkoop gedoe was/ben ik een beetje zat. Naar Groningen rijden om een buizenbakje van 15 W aan te horen en willicht te kopen, naar Maastricht om een andere efectenbak te kopen....
Had al jaren mijn oogje op de Sansamp PSA. Kwam maar sporadisch langs op MP en laatst mijn slag geslagen toen ik 'm zag staan.
Intussen de TC Nova system aangeschaft die via mijn Atomic 50W buizeneindbak al lekker klonk maar ik miste toch een voorversterker. Gevist naar een Engl en H&K maar gekozen voor de Sansamp PSA 1.1 (=analoog)
Mijn loop: gitaar -> Nova system -> loop Sansamp -> Atomic buizenbak

Overal las ik dat die sansamp beter zou klinken met een SS eindtrap met neutrale speakers of een active monitor zoals de MAckie 450 oid. Ook op Harmony central gaf eenieder dat soortgelijk advies.

Heb hier nog een Marshall JTM60 buizenbak staan en daar op de return aangesloten. Mwoahh..klonk wel aardig maar nou niet wat ik wilde horen. Te Marshallesk :punk:, maar ja dat heb je natuurlijk al snel over een Marshall :dontgeti:

Via de Atomic klonk het al super. Maar ja, thuis OK in een bandsituatie is het alemaal toch anders. Was al voorbereid om weer eindeloos ana knoppies te draaien zoals ik bij al die POD's gewend was en al héél ervaren in was geworden.
Gisteren dan de ultieme test in d eband. Mén-o-mén, kan niet meer happier zijn. Beetje bass en drive terug en klaar was ik. Mooi gedefinieerd, dynamisch en de snaren in een crunch mooi een voor een hoorbaar. Geen mud, geen brie, geen eentonig iets maar gewoon erg lekker (zoals ik ook wel eens had met mijn switchblade).

Nou dat wilde ik even kwijt maar ook gelijk een vraagje.
Die Sansamp ruist nogal bij crunch en hoger naar hi-gain. Iemand raadde mij aan om de Nova tussen de Sansamp en de Atomic te zetten om zo gebruik te kunnen maken van de gate van Nova die subliem schijnt te izjn. Maar ja, de XLR-out van mijn sansamp gaat naar de mengtafel bij optredens. Maw mis dan de Nova. Geen optie dus. Heb het overigesn wel geprobeerd maar die Nova is toch wel een tonesuckertje in die opstelling.
Gewoon maar een NS tussen de sansamp en de Atomic?

En verder ben ik als een kind zo blij met deze opstelling. Het geeft echt een lekker geluid (oude rockschool) zoals ik het graag hoor en al lang zocht. Kon ik nooit uit de pod x3 krijgen met al mijn gedraai en heb ook zo'n idee dat dat ook nooit uit een pod zal komen. Tonelab komt in de buurt en een redbox van H&K in de loop zetten wil ook nog wel eens helpen in enkele gevallen.

Sansamps is echter wel min of meer gericht op overdrive geluidjes. Echt een Fenderish mooi clean met een chorus/reverb heb ik nog niet gevonden. Zou er wel inzitten. Nog ff knoppies draaien... (o;

pol2711
17 juli 2009, 13:02
oeps...zie nu pas dat bij de basgitaren ben aanbeland. Hoort eigenlijk bij het effectenforum thuis. Kan de moderaor deze verplaatsen? Dank!

Mitch
17 juli 2009, 17:39
Ja, maar stuur voortaan effe een PB'tje, we lezen ook niet alles.

pol2711
17 juli 2009, 22:09
:makeup:
bloemetje ook OK?
Dank!

Mitch
17 juli 2009, 22:52
Nee prima joh, goede gelegenheid om mijn SansAmp GT2 te spammen :D