PDA

View Full Version : Ovation koffer



claudia
17 januari 2007, 12:56
Ik ben van plan om een koffer te kopen voor m'n Ovation (Celebrity CC057). Dit is een super shallow bowl en nu passen daar volgens de site van ovation de koffes OV-8117 en de OV-9117 bij. Het verschil zit 'm in het feit dat de OV-9117 een deluxe uitvoering is. Maar laat ik nou net nergens kunnen vinden wat 'm nu 'deluxe' maakt... Kan iemand mij daarom het wezenlijke verschil uitleggen tussen deze 2 koffers?

Buzz
17 januari 2007, 13:56
Je hoeft geen ovation-koffer te kopen. Just-in-case heeft koffers voor elk type Ovation, in ieder geval verkrijgbaar bij Vox Humana in Vlaardingen.

claudia
17 januari 2007, 14:26
Maar ik wil graag een Ovation koffer kopen. Ik wil alleen het grote verschil weten tussen de OV-9117 en de OV-8117. Dus, als iemand mij hier mee kan helpen..

Maar toch bedankt voor je tip :)

claudia
19 januari 2007, 20:54
Is er dan niemand die mij kan helpen?? 't is sowieso erg prettig dat de site van Ovation zelf zoveel uitkomst biedt.. Ik hoop echt dat iemand mij nog kan helpen..

Makor1966
20 januari 2007, 00:19
Ik heb een tijdje zitten zoeken op het internet, het lijkt erop dat de ene koffer hoekiger is en de andere meer ronde vormen heeft (als een colaflesje), maar ik krijg tegenstrijdige informatie; soms waren de plaatjes bij de verschillende typenummers hetzelfde.
Misschien even naar een Ovation-dealer mailen...

Picker
20 januari 2007, 02:18
Ik denk dat voor alledaags gebruik het niets uitmaakt. De deluxe koffer ziet er gewoon wat sjieker uit. Ook is de deluxe koffer iets degelijker. Waarschijnlijk wordt de ene in Korea gemaakt en de deluxe in de US of Mexico.

Het gaat dus in eerste instantie alleen om de 'looks'. Alleen als je heel veel met de gitaar reist verdient het aanbeveling om uit praktische overwegingen de dure te nemen.

rjong999
20 januari 2007, 09:53
Ik denk dat voor alledaags gebruik het niets uitmaakt. De deluxe koffer ziet er gewoon wat sjieker uit. Ook is de deluxe koffer iets degelijker. Waarschijnlijk wordt de ene in Korea gemaakt en de deluxe in de US of Mexico.

Het gaat dus in eerste instantie alleen om de 'looks'. Alleen als je heel veel met de gitaar reist verdient het aanbeveling om uit praktische overwegingen de dure te nemen.
Hmmmpf...ik reis heel veel en heb uit praktische overwegingen dus de goedkope genomen.
Ik heb de mijne in London gekocht (waar ik een tijdje gewoond heb) en daar hadden ze allebij. De dure ziet er iets fancier uit, is aan de buitenkant ook ietsje groter (dus minder praktisch), heeft iets andere sloten en een dikkere binnenbekleding. Hij was wel flink duurder: de 'goedkope' was 95 UKP, de duurdere 165 UKP. De 9117 is idd made in usa.

Picker
20 januari 2007, 17:03
Hmmmpf...ik reis heel veel en heb uit praktische overwegingen dus de goedkope genomen.Ik ging stilzwijgend eigenlijk uit van vliegreizen (da's de voornaamste manier waarop ik zelf reis). Dan is de degelijkste koffer die je vinden kunt geen overbodige luxe. Maar als je hem achter in je auto kwijt moet is een iets kleinere wel handiger ja.

rjong999
20 januari 2007, 21:32
Ik ging stilzwijgend eigenlijk uit van vliegreizen (da's de voornaamste manier waarop ik zelf reis). Dan is de degelijkste koffer die je vinden kunt geen overbodige luxe. Maar als je hem achter in je auto kwijt moet is een iets kleinere wel handiger ja.
Je stilzwijgende aanname is correct: ik vlieg zo'n honderd keer per jaar, ik woon half in Nederland en half in London, maar heb voor mijn werk ook nog een appartementje in Basel ;-)
NB: de 'standaard' koffer is echt superdegelijk, vergelijkbaar met mijn Gibson 'chainsaw' Les Paul koffer. De 'DeLuxe' koffer is made in usa maar niet opmerkelijk degelijkere ofzo, alleen luxer afgewerkt (voor wat ik er aan kon zien).

Picker
20 januari 2007, 22:11
Jeetje, en neem je elke week je gitaar mee op en neer naar London? Ik heb al drie gitaren in Amerika liggen terwijl ik er hooguit zo'n zes keer per jaar naar toe vlieg! Vind het vresleijk, dat sjouwen met gitaren. Wat dat betreft was ik liever mondharmonica-ist.

claudia
20 januari 2007, 22:18
Ik heb Kaman Music ook al gemaild maar heb hier nog geen reactie op gekregen.. Maar na het voorgaande gelezen te hebben ga ik denk ik toch voor de 8117. Ik reis niet heel veel en ik wil gewoon dat, als ik ergens naartoe ga, 'm wel veilig mee kan nemen. Ik heb van de Klundert (Oisterwijk) gemaild en deze kunnen de koffer leveren voor 98 euro. De 9117 kunnen ze niet leveren of 't moet een speciale (lees;belachelijke dure!) bestelling uit Amerika zijn. Maandag toch maar even langs gaan.. Mocht iemand nog wat meer informatie hebben, graag! Maar bedankt :)

claudia
20 januari 2007, 22:55
Ik heb ook naar plaatjes gezocht van de OV-8117 en ik kom eigenlijk heel de tijd deze 2 tegen. Volgens mij is dit het nieuwe model.

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/product/36d8b88204588b44aa7dc1ce114a8f91.jpg

En dit het oude model

http://ec2.images-amazon.com/images/P/B0002D01OK.01-AIMZUKBRH6H15._SS500_SCLZZZZZZZ_V1141203977_.jpg

Hoop ik tenminste.. Persoonlijk vind ik de eerste een stuk mooier.. Weet iemand misschien of de eerste ook werkelijk het nieuwe model is?

zjanke
21 januari 2007, 11:44
Ik weet niet wanneer er van model gewisseld is, maar mijn koffer is het eerste model, mijn gitaar is bouwjaar 2000

rjong999
21 januari 2007, 13:01
Ik heb ook de eerste koffer, vorig jaar gekocht. Het tweede model ken ik niet.

Ik vind de eerste trouwens ook wel mooier.

rjong999
21 januari 2007, 13:06
Jeetje, en neem je elke week je gitaar mee op en neer naar London? Ik heb al drie gitaren in Amerika liggen terwijl ik er hooguit zo'n zes keer per jaar naar toe vlieg! Vind het vresleijk, dat sjouwen met gitaren. Wat dat betreft was ik liever mondharmonica-ist.
Ik neem niet iedere week alles mee hoor ;-) ! Maar ik heb vorig jaar een acoustisch tourtje door Engeland gedaan en dan neem ik 'm uiteraard wel mee. Ik heb een vast setje in de UK (strat, PRS en acoustische Ibanez) en de rest gewoon in Nederland. Wat ik courant wil houden heb ik vaak wel in de opslagruimte staan die ik vlak bij Schiphol daarvoor gehuurd heb. Het is idd wel wel wat lastig gesleep, vooral op de vliegvelden zelf en in de underground. Maar wie mooi wil zijn moet pijn leiden, nietwaar ? ;-)

claudia
21 januari 2007, 17:04
Ik weet ook niet of er van model is gewisseld, zal dan wel niet maar daar ging ik een beetje van uit omdat ik steeds 2 verschillende koffers tegen kwam. Maar als dan toch de 'mooie' koffer de werkelijke 8117 is... Ik ga morgen even naar van de Klundert en dan wordt 't toch de 8117 :)