PDA

View Full Version : Hoe ga ik dit fixen?



rickert
17 januari 2007, 00:19
Hallo dames en heren,

Ik heb een klein probleempje denk ik. Ik heb een Duesenberg Bigsbyachtige gekocht voor op mijn knutselproject. Nu blijkt dit:

http://img364.imageshack.us/img364/4792/hpim7675ay1.jpg

Nu, die gaten opvullen en de onderste schroeven erin dat gaat me allemaal wel lukken. Maar zit die bovenste schroef niet veeeel te dicht op de gaten voor de brug???

Gr. Rick

ruezzz
17 januari 2007, 01:43
Kun je die er niet af slijpen en dan een schroef onder de veer maken op 'dezelfde plek' als de andere schroef? Of is de hendel niet weg te buigen/demonteren?

rickert
17 januari 2007, 02:01
Ja is opzich mogelijk als dat de laatste oplossing is want ik vind het wel zonde om iets van 90 euro zomaar ff af te slijpen :satisfie:

piezo
17 januari 2007, 02:09
STOP!
Het is zinloos om verder te gaan. Die vibrato is gewoon te lang voor de ruimte tussen de brug en de kont van de gitaar. De knikhoek van de snaren over de brug wordt veel te klein.
Ander type vibrato kopen en deze een nieuwe bestemming geven.

rickert
17 januari 2007, 02:18
STOP!
Het is zinloos om verder te gaan. Die vibrato is gewoon te lang voor de ruimte tussen de brug en de kont van de gitaar. De knikhoek van de snaren over de brug wordt veel te klein.
Ander type vibrato kopen en deze een nieuwe bestemming geven.

Das mooi kut! Zou deze trem op een Epiphone ES295 passen? Anders stuur ik 'm terug.

rickert
17 januari 2007, 10:46
En dan is het ook vreemd dat Tonefactory op de site zet dat ze op een LP passen :chicken: Of heb ik het mis?

EDIT: Ik ga volgende week waarschijnlijk die epiphone ES295 halen, maar als ik zo kijk op de foto's is die epiphone trem met dezelfde boorgaten als deze, dus dan zou ik hem daarop kunnen gooien toch???

fred dons
17 januari 2007, 11:07
@Piezo
waarom wordt die hoek te klein ? de snaren lopen onder die bar richting de brug weliswaar in een stijle hoek maar niet in een veel extremere hoek dan een stoptail

rickert
17 januari 2007, 11:11
@Fred: Denk jij wel dat hij zo dicht op de brug kan staan???

piezo
17 januari 2007, 11:12
En dan is het ook vreemd dat Tonefactory op de site zet dat ze op een LP passen :chicken: Of heb ik het mis?Als die gitaar een echte Gibson LP is, moet Tonefactory die bewering natuurlijk waarmaken. Maar heel veel nep LP's hebben andere afmetingen.

Ik wilde zo'n vibrato op mijn DeArmond hebben. Ik heb toen eerst de beschikbare ruimte en snaarknik ervan vergeleken met die van mijn Gibson LP. Op de DeArmond was minder ruimte beschikbaar. Daarna in een winkel de vibrato op een Duesenberg Starplayer TV opgemeten. Die bleek dus te lang voor de DeArmond.
Je zult dus zo'n B5 opschroef model moeten kopen, of een ABM vibrato die je zonder boren op de plaats van de studs kunt monteren. Maar die vind je misschien niet cool genoeg.


waarom wordt die hoek te klein ? de snaren lopen onder die bar richting de brug weliswaar in een stijle hoek maar niet in een veel extremere hoek dan een stoptailOm het zeker te weten zou je moeten meten natuurlijk. Maar bij een standaard LP raken de snaren soms het brug blok zèlf al en veel mensen schroeven de stoptail wat omhoog om die reden en/of om het bekende stemmingsprobleem van vooral de G-snaar te verminderen.

fred dons
17 januari 2007, 11:15
het wordt wel krap aan en ik zou ook een rollerbridge nemen (of grafieten zadels) anders zou je door die hoek wel ontstemmingsproblemen kunnen krijgen maar het zou kunnen, je kunt er ook voor kiezen om de snaren over de bar te laten rollen ipv er onder (maar dat is kwestie van uitproberen)

rickert
17 januari 2007, 11:19
het wordt wel krap aan en ik zou ook een rollerbridge nemen (of grafieten zadels) anders zou je door die hoek wel ontstemmingsproblemen kunnen krijgen maar het zou kunnen, je kunt er ook voor kiezen om de snaren over de bar te laten rollen ipv er onder (maar dat is kwestie van uitproberen)

Oke dan, ja ik heb ook een rollerbridge besteld maar das een backorder. Ik ga het gewoon met deze proberen denk ik. En nee Piezo zo een zonder schroeven is niet koel genoeg :cooler: haha

Any other suggestions anyone?

rickert
19 januari 2007, 11:39
De brug is binnen, maar het gaat helaas niet lukken. ze zitten elkaar in de weg, de brug en de trem. dan maar een stoptail. Ik wil 'm opzich wel op m'n Ibanez pf200 zetten die trem, maar dat is een gitaar uit 1977, dus daar twijfel ik nog over :chicken: VERDORIE!

Luca P
18 februari 2007, 11:45
En dan is het ook vreemd dat Tonefactory op de site zet dat ze op een LP passen :chicken: Of heb ik het mis?

EDIT: Ik ga volgende week waarschijnlijk die epiphone ES295 halen, maar als ik zo kijk op de foto's is die epiphone trem met dezelfde boorgaten als deze, dus dan zou ik hem daarop kunnen gooien toch???

Ja hij lijkt er wel op.

Dit is trouwens op de Gibson ES295 van mij:
http://img187.imageshack.us/img187/412/91597609vf0.jpg


Ik dacht dat de Epiphone's trem ook er los op lag. Het viel me ook niet op dat de Epi trem een push-down bar had. De Bigsby bij mij is niet geschroefd in het bovenblad.
Maar die epi trem lijkt de zelfde boor gaten te hebben als de Duesenberg.

Vincent Uijtendaal
21 februari 2007, 14:50
Ik weet er wel wat op.

ernieman
21 februari 2007, 18:22
Ohja? wat dan? graag ietsje meer uitleg...

(en je hebt een pm vincent!)