PDA

View Full Version : Dominantie POD 2.0



Gitaristje 18
16 januari 2007, 22:11
Is de POD 2.0 dominant, zodat je het geluid van de gitaar zelf niet terug hoort in het geluid van de POD of laat ie wel goed het geluid van de gitaar door?

Speeddemon
16 januari 2007, 22:47
De POD 2.0 is i.i.g. een stuk dominanter dan z'n latere nazaten.

harrie-beton
18 januari 2007, 15:57
Ik denk dat je "door de mix komen" bedoeld. Dat probleem is niet specifiek voor een pod maar voor ieder instrument. Het is vooral een kwestie van de juiste versterkingen en de juiste instellingen qua frequentie gebied.
Een veel gemaakte fout is dat je thuis in je eentje veel te veel bas in je patch maakt en die dan wegvalt in een band situatie (bij hoge volumes). Onze toetsenist had dat ook altijd..
Kwestie van oefenen met de rest van de bende en snel aanpassen van de patch en leren hoe je het beste door een mix komt. Kan ook aan de compositie liggen.

Gitaristje 18
18 januari 2007, 18:12
NOu eigenlijk bedoel ik of de POD 2.0 het karakter van de gitaar goed door laat komen. Dat je wel het verschil hoor tussen een een Les Paul en een stratocaster bijvoorbeeld of ook gewoon als je nieuwe elementen in je gitaar laat zetten. Heb namelijk een Washburn N2 uit 1992 en hij staat nu bij de gitaarbouwer voor een verbouwing en een afstel beurt. Een van die dingen is ook een Seymour Duncan SH4 in de brug en een SH1 bij de nek, vond de oude pickups niet zo goed. Dus dan is het wel lekker als je je de betere elementen terug hoort in je opnames.

rocker_71
18 januari 2007, 21:02
NOu eigenlijk bedoel ik of de POD 2.0 het karakter van de gitaar goed door laat komen. Dat je wel het verschil hoor tussen een een Les Paul en een stratocaster

Nou in dat geval kan ik je vertellen dat de POD20 NIET dominant is. Ik hoor het verschil tussen een Strat en een LP echt wel. Zelfs per pick-up zijn er verschillen, net als bij een normale amp. Treble voor de brug en wat warmer en meer bassy van de neck pick-up.

armageddon
18 januari 2007, 22:35
Eerlijk gezegd vind ik mijn Pod2.0 beter klinken dan een XT....maar dat zal wel tussen mijn oren zitten. (Pod2.0 is natuurlijk Vintage in de digitale wereld :D).
Ik hoor in ieder geval duidelijk het karakter van de gitaar terug. Mits je natuurlijk niet al te veel gain gebruikt.

Azrael
18 januari 2007, 22:42
Ik vind persoonlijk dat je met elke modeller het karakter van je gitaar uitstekend hoort. Karakter is nu juist iets wat in mijn ogen ten alle tijden overeind blijft. Goed , met extreme effecten en distortion is het wat anders maar toch.

Gitaristje 18
19 januari 2007, 00:36
Ok super :p . Dat is heel fijn om te horen.
Aangezien ik Seymour Duncans in mijn Washburn N2 heb laten zetten, tenminste, het duurt nog ff aangezien ik hem ook gelijk laat afstellen en er een nieuwe potmeter op laat zetten en ze hadden het brug element niet op voorraad. Heb hem over een dikke week weer. Maar goed dan is het natuurlijk erg leuk als je ook hoort dat ie dan betere elementen heeft dan de vorige. Bij de oude elementen vond ik het brug element te modderig en het hals element te iel. Dus heb er nu een Seymour Duncan SH1 in de hals en een SH4 in de brug laten zetten :p .
Dat wordt wel een hele verbetering, aangezien bij die gitaar de pickups nogal de zwakke schakels waren in de ketting. En aangezien ik dit jaar waarschijnlijk een bandje ga zoeken, wil dan gelijk een buizen versterker kopen en dan is mijn gitaar iig al geupgraded voor een lekkerder geluid .

Ja ik vind mijn POD 2.0 wel lekker klinken, wilde geen xt kopen, ik hield me streng aan een budget ;). Vind wel soms dat de POD 2.0 wat helderder van geluid mag, het wordt snel een wat doffer geluid. Maar goed, dat geluid kan ik weer aanpassen in Cubase met de equalizer als ik aan het opnemen ben.
Dus wat dat betreft is het wel een lekker apperaatje.

Ja en met die gain ik wist ik dat je niet het hele zooitje vol moet dauwen met gain, want dat gaat idd het karakter weg. Maar goed, voor die ene keer is dat dan niet zo erg ;)