PDA

View Full Version : Parisienne walkways intro en tone test



tomswaelen
16 januari 2007, 21:17
Vandaag dus de intro van dit nummer van Gary Moore opgenomen. Ik heb het gauw geleerd van een tab die waarschijnlijk ook niet helemaal juist was, dus er zullen wel sowieso wat foutjes inzitten.

Het is eigenlijk meer een tone test. Je hoort mijn Fedner FMT HH Telecaster (op het nekelement, een Seymour Duncan '59), gespeeld door mijn PodXT. Het is dezelfde patch als degene die ik anders gebruik, maar nu met minder gain en treble, en meer bas. Komt dichter bij Gary's sound dan anders, vind ik...

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=259654&songID=4891082

Gert-Jan
18 januari 2007, 07:45
Ik vind het juist minder de sound benaderen dan met wat meer gain. Je mist een hoop sustain, luister het origineel maar eens. Verder wel ok gespeeld.

tomswaelen
18 januari 2007, 11:43
Ik vind het juist minder de sound benaderen dan met wat meer gain. Je mist een hoop sustain, luister het origineel maar eens. Verder wel ok gespeeld.

Ja, dat van die sustain was overduidelijk, maar ik kan het met de Pod niet verder benaderen zonder té veel gain. Nu gebruik ik een HiWatt model, en als ik - zoals Gary Moore gebruikt - een Soldano model gebruik, klinkt het dan weer veel te 'metal'...

Michel89
18 januari 2007, 17:10
Wat Gert-Jan zegt over het feit dat je sustain mist kan ook worden verholpen met een sustain pedaal trouwens.

Ik kan me er idd wel in vinden dat je niet veel meer gain wil, toch is het idd wel waar dat Gary Moore veel meer gain heeft, maar dat maakt Gary's toon niet mooier vind ik zelf. Maar toch, al wil je het meer op het origineel laten lijken moet het wel iets omhoog of een sustain pedaal. Zelf vind ik het echter zoals ik zei niet nodig.

Ik vind zelf je toon zo heel mooi. Netjes gespeeld ook.