PDA

View Full Version : Snelle loopjes spelen



BrianMay
26 december 2002, 14:39
ik heb een vraag over snelle loopjes uit bijvoorbeeld solo's van iron maiden enzo, je ziet die gozers dan steeds 3 noten heel erg snel achter elkaar spelen, maar slaan ze dan alle 3 aan of alleen de 1e?

Anders Destium
26 december 2002, 15:39
Triolen spelen kan op twee manieren: Er is een plectrum-techniek voor en je kunt ook pull-offs gebruiken. Met je plectrum is bij riffs meestal (redelijk herkenbaar), pull-offs komen meestal voor bij solo's. Het is relatief eenvoudig bijv 18-17-15 op de hoge E. Je zet je wijsvinger op de 15e fret (als je het wil gaan leren het makkelijkst), en dan hammer je met je pink en ringvinger op de 18e en 17e fret heel snel na elkaar. Je slaat aan op het moment dat je met je pink de 18e fret beroert (maar dat kan ook als je de 15e aanslaat). succes!

Mac-F
31 december 2002, 01:38
Als ze iedere noot raken met de plectrum, heeft het geheel wat meer attack dan met een legato-techniek.
Luister eens naar Steve Morse. Die raakt bijna iedere toon met zijn plectrum en gebruikt soms bij arpeggio's ook de alternate picking techniek. (tumeni notes)

schaap
31 december 2002, 02:13
Iron Maiden gebruikt beide technieken, volgens mij gebruikt dave vooral legatos en pickt adrian bijna alles steeds. Als je het zelf wil spelen, gebruik dan maar gewoon legato-techniek, ik vind het simpeler.

Mac-F
31 december 2002, 02:22
Op 2002-12-31 01:13, schreef schaap:
Iron Maiden gebruikt beide technieken, volgens mij gebruikt dave vooral legatos en pickt adrian bijna alles steeds. Als je het zelf wil spelen, gebruik dan maar gewoon legato-techniek, ik vind het simpeler.


Klopt, maar het kan geen kwaad allebij de technieken te oefenen.

Maiden Michiel
2 januari 2003, 05:05
Davey Murray is de king van hammer on's en pull offs!